1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505384 inlägg · 4189 ämnen
« · 433359 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Väluppfostrad pappa
Paddan: Haha, bland de roligaste kvällar jag haft på länge - fantastiskt intressanta personligheter som det karga landskapet, de djupa skogarna och de dramatiska forsarna frambringar.

NuMo: Hehehe, okej, på så sätt.
Tja, det ser ju ut att gå stillsamt till på den där träffen med Kyrkans Aktiva Ungdom.

Paddan: Jag vet inte, jag blev indragen i det där.

NuMo: Hur lät ordern från fotografen?
-Alla vi som älskar MoDo knyter näven nu och grimaserar mot kameran!
Eller?

knaskamilla: Ähh! Slutartiden var för låg bara.

westerlind:

Nu förstår jag vad du menade med att NuMo var däckad.

westerlind:

Faggan och Numo ser ju mer eller mindre döda ut på den där bilden.

westerlind: Och väklädda, men det behöver man ju inte orda mer om.

NuMo:
Haha, men en sak var ju rätt i det där brevet: Visst är det roliga gubbar i Sollefteå. Härliga killar måste jag säga:
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/MoDo_BIF_041009/cavemen.jpg[/bild]
MoDo - för andlig fostran

westerlind: Man får ju hoppas att du fortfarande håller på ett ES-lag nästa säsong. Annars finns det ju ett som du borde ha valt, om du inte hade vart så förtvivlat girig på guld.

NuMo:
Ja, tack och lov, jag är väl vad man kallar ett maskrosbarn: Trots en traumatisk och miserabel idrottsuppfostran har jag blivit stark, tuff och väluppfostrad. Därigenom har jag förmått resa mig ur slummen och söka mig till hockeyns hemstad - Gävle.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Nepp, fast egentligen kanske jag borde det efter den där fotbollsmatchen mot min lilla brorsdotter där ett av glasen fick viss åverkan. Tufft att spela fotboll mot åttaåringar...eller nio år är hon ju förresten.

Paddan: Du har väl förhoppningsvis varit hos optikern sedan Wilde drog.

Lumber Jack: Äh, de verkar ju helt ha missförstått Will-dee där på andra sidan Atlanten.
De kallar honom för hulking dvs stor och tung, grov, åbäkig, lunsig, klumpig.
Tänk...såna minnesbilder hade inte jag...

Lumber Jack: Ajdå, det går utför för den store backeleganten...

Paddan: Har du varit och läst på åfissijälla?

Väluppfostrad pappa
Ibland faller äpplet långt från päronträdet.

[bild]www.hockeysnack.com/user/files/386/pappa_ke.jpg[/bild]

Sv: biljeter mora-modo
Frisco: Äh, det är bättre att vika pappersflygplan istället. Lär väl ha lika stor chans att flyga som vi har att vinna i den där träbastun i Mora.

Frisco:

Kan MODO Syd göra något överhuvudtaget? De verkar inte kunna fixa biljetter till Globen, t.ex...

Knaz: www.modosyd.se/ kanske kan göra biljetter av vanligt papper?

Lumber Jack:

Eftersom MODO Support inte åker på matchen har de inget biljettansvar. Då får man prata med Marlene Thiesen (eller vad hon nu heter) på kansliet. Så har jag fått höra.

modo_foppa: Du får höra med supporterklubben. Nu har man ingen ansvarig i Mora, men kanske MoDo support kan fixa det ändå. Se länk.

Sv: Sanningen bakom MODO Hockeys drömlag
Lumber Jack:

Ja, och det gör han ju inte. Tror vi. Eller, vänta, ibland gör han nog det. Ibland bor han nog också hos han den där som Hasse känner. Lite klurigt är det.

PS. Mobbing? Äh.

biljeter mora-modo
har suporter klubben nå biljeter över till mora-modo

Frisco: Är det nån slags vuxenmobbing ni håller på med? Det låter nästan som om den gode Poffa skulle bo hemma hos mamsen eller nått.

Poffa: >>>Märkligt, jag vet exakt var jag bor.

Tur det i så fall.

knaskamilla: Nu har till och med jag sett den där intervjun med Foppa, kan bara hålla med LJ om att Foppa måste ha blivit mediatränad av Svarten...

Nikki:

Bra! Viklund har varit frmaåt och gjort en hel del bra insatser då han fått chansen. Än är han ingen ES-back, men han har alla förutsättningarna för att gå långt, mycket långt.

MODO Hockey har idag förlängt kontraktet med vår back TOBIAS VIKLUND.

Det nya kontraktet sträcker sig över säsongen 2006/2007.

- Tobias, född -86, tillhör en av våra stora talanger på backsidan. Det känns helt rätt att förvissa oss om Tobias tjänster de närmaste två säsongerna, säger MODO Hockeys Sportchef Bengt Hedin.

- Vi har nu en bred och rutinerad backbesättning vilket gör att Tobias kommer att få en perfekt inskolning under säsongen, avslutar Hedin.

Fakta Tobias Viklund
Längd: 181 cm
Vikt: 87 kg
Moderklubb: Kramforsalliansen
Landskamper: 27 J

Dragan 2k:

Jag skrev till en luling att han skulle kolla på Foppaintervjun på Sportnytt, men han svarade: "Nej, Foppa är så tråkig". Jag tror han hade fel. Vad fanken, han fick ju bägge programledarna att börja skratta... (Foppa, alltså, inte lulingen.)

Nikki: Den intressanta kombination vi kom fram till under lördagsmatchen var att helt sonika låta Foppa och Gästrin byta plats. Tyckte vi kändes som ett intressant alternativ.

Södertälje - MODO Hockey 12 okt 2004
Kent Forsberg: Negativa trender ska brytas

Målvakten Tommy Salo som besväras av nackspärr och inte spelade senast mot Brynäs hemma (seger 4-1) tränade inte på måndagen. Mycket pekar därför på att Mikael Zajkowski som debuterade mot Brynäs vaktar MODO Hockeys mål igen.
- Vi får avgöra matchdagen, säger Kent Forsberg. Antingen står Salo eller också ser han matchen från läktaren.

MODO genomförde en riktigt pigg träning innan veckans road trip söderut. Först handlar det om Södertälje borta tisdag, sedan Mora på torsdag.
- Två tuffa matcher, inte minst den i Scaniarinken mot Södertälje, säger Forsberg. Där brukar MODO av hävd ha svårt, men negativ trender och traditioner är till för att brytas.

MODO- tränaren var hyfsat nöjd med insatsen mot Brynäs.
- Vi var egentligen aldrig riktigt hotade, säger han. Detta trots att vi ändå inte är uppe i den kapacitet vi borde ha. Vi tog ändå en säker trepoängare, men borde avgjort tidigare.
- Nu gäller det att vi fortsätter vässa på försvarsspelet. Mot Södertälje gäller det att inte släppa till för mycket. Men det är klart, kan vi fortsätta släppa in bara ett mål i snitt per match ligger vi bra till.

MODO Hockey flyger ner i dag (tisdag) till Stockholm/Arlanda. Där hämtar Tage Persson, Bredbyns Åkeri med sin buss och sedan blir det buss till Mora på onsdag.
Noterbart om laget

Lars Jansson knäskadad, i övrigt skadefritt.

Spela Steen med Salle och Svarten och sätta Gästrin i förstakedjan med Foppa?

audiblegiraffe: Funkar ju ganska bra i PP i varje fall när han får spela med Sedinarna, men då gäller det iofs att han ställer sig och bökar framför mål och, framför allt, att Sedinarna vill släppa pucken ifrån sig.

Poffa: Det stora problemet är väl dock att hitta en bra omgivning för Steen??? Hur ska man lösa det?

Paddan:

Jag skulle nog också valt P Öberg före Wennerberg, mest för att han verkar ha fattat vad det handlar om. Wennerberg är fortfarande kvar i fjolårets petande, något som han inte klarar av.

Öberg - Gästrin - Hedlund

Tja, rätt så skaplig grinding/checking line.

Poffa: Den är väl rymligare på insidan än vad det ser ut på utsidan.

NuMo:

Med tanke på att MIKA:s tröja är ordentligt stor trots hans relativa litenhet, så tror jag nog att Hedlunds tröja skulle passa även min stora, osmidiga kroppshydda.

Poffa: Jomenvisst, Hedlund den lille knähunden måste vara ordentligt jobbig att möta. Minst lika irriterande som en chihuahua i hälsenan.
Svårt val mellan Peter Öberg och Wennerberg, men då tror jag faktiskt att jag skulle valt Öberg, jobbar och sliter oerhört och jag tror att det går lättare att få bättre ordning på hans fysiska spel än på Wennerbergs i dagsläget.

Poffa: Du ryms ju inte i Hedlunds tröja dummerjöns.

Paddan:

"Hmm, undrar om papplådan följer med när man köper Zakkes tröja?"

Nä, den brukar han ju ha på sig.

I övrigt borde #40 verkligen stiga i värde, Gästrin har verkligen lyft sig och kommit in i den form som jag trodde han skulle ha redan i fjol. Gästrin spelar nu på samma sätt som han gjorde sista säsongen i Linköping, något som gjorde att han var tvåa i deras interna poängliga den säsongen.

I övigt så är jag också mycket imponerad av Hedlund, terriern. Som han sliter och river, många motståndare tycker nog att han är fruktansvärt irriterande. Jag tyckte att han bevisade att han skall ha en plats i fjärdekedjan, tillsammans med Gästrin och endera Peter Öberg eller Mattias Wennerberg.

Dragan 2k: Jag tror karln har gått i mediaträning hos Svartvadet, en helt sanslöst bra intevju.

Paddan: Så där ja. Då har man sett Peter Forsberg inslaget en gång till. Länge sedan jag skrattade så mycket åt så mycket anspråkslöshet. Två favoriter:

Fråga: "Du tacklar inte mycket"
Svar: "Gäller att hinna dit"

Fråga: "Tekningar då?"
Svar "Det går bättre. Då får jag stå still"

Nu tror jag tamitusan mig att jag tittar på inslaget en gång till

Poffa: Tycker att #40 borde stiga i värde riktigt ordentligt efter de insatser hans kedja stått för under inledningen av säsongen.

Hmm, undrar om papplådan följer med när man köper Zakkes tröja?

Lumber Jack:

Nä, du läste fel. Jag vill bjuda på en tröja där spelaren är något för framtiden. Något som direkt utesluter Janssons tröja.

Paddan: Han ville ju inte bjuda på en tröja som kommer att dra iväg i pris.

Poffa: Jepp, väntar bara på att få det konfirmerat från den som ska bedöma mig på praktiken...

Paddan:

Du är ju dum på riktigt.

Poffa: Äh, slå till på en #43 vetja...

Paddan:

Oj, vad det kliar i fingrarna på mig. En vit bortatröja skulle vara ett tillskott till tröjsamlingen. Undra vilken man i så fall skall bjuda på? Foppas är ju bara att glömma, den lär rusa iväg i pris. Kanske man skall lägga ett bud på Hedmans tröja, han är ju verkligen någonting för framtiden.

« · 433359 · »