1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505880 inlägg · 4189 ämnen
« · 443548 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Niopoängsvecka
Fight, fight!!!!! :-)

Salle: Äh, nog blir man väl lite sugen på Pirro-hockey när man ser det här...

[bild]www.pirro.com/common/images/Scans/Hobby/Large/LS.Ice%20Hockey.43.jpg[/bild]

och ett "se" förstås...

Salle: strunt i "sitt lag" det var del av en annan tankebana som tydligen rann ut i fingrarna.

Icing-Ove: Klart folk går man ur huse för att se sitt lag se Gästrin, Hedlund & Co jobba och slita.

audiblegiraffe: Nä! Jag kommer aldrig att längta efter Pirro-hockey. Inte i MoDos färger i alla fall. Om han får fortsätta i andra lag så gör det mig inkentinken.

Visst känns det nästan lite befriande att förväntningarna på det här laget sjunkit till nära noll. Det är ju lite kul att det är fullsatt var de än kommer och så spelar de på Husum-nivå :-)

Salle: Det är nästan så man längtar tillbaka till Pirrohockey efter det här:

- Nu ställer upp vi med fem man på egen blå gubbar och gnuggar in 0-0. Foppa avgör i förlängningen!!

Icing-Ove: cirka 10 av dessa skott är från mittzon tror jag.
På tok för lite skott från MoDo men dom har väl som vanligt lyssnat på Kent som sagt att man skall spela enkelt rakt och avsluta mer...

Icing-Ove: 6 utvisningminuter för modo i första

Icing-Ove: Froza MODO. Härligt gäng det här som bjuder upp till fight varje match...:)

Ganska blek 1:a period från båda lagen. Blekast är Domare Lahti som började med lite känsla och "bra" nivå på ribban. Men efter ett tag så hittar (han på) några utvisningar som får alla att undra...

Solbrändast är Calle Johansson som bisittare. Han är überbra att lyssna på. Bra blick för vad som händer och vad som resp lag gör rätt & fel.

audiblegiraffe:
18-4 i skott till HV :-)

audiblegiraffe: 0-0

Är det nån själ som lyssnat/sett på matchen? (Kom just home)

Icing-Ove: Sitter redan för nära datorn.

mike66: Vissa inser inte att tiden har runnit från dom!

Icing-Ove: Förstår du ingenting du, ska man behöva förklara allt? Timrå IK är just nu Världens bästa lag i Sverige.

Nu; Tvingad att se på lillebröderna när dom får stryk av HV. Det ska bli roligt...

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo o Brynäs...

Robban:
Kan du förklara närmare?

Icing-Ove: Det var man ett tag. Denna säsong har TIK gått upp på en nationell internationell nivå från den lokala nationella nivån.

Icing-Ove: Känns bra att höra att du tycker det:)))

Petra:
Jo, Timrå IK är bättre än Sundsvall Hockey, du har rätt.

Frisco: Ja,och se hur bra det gick för Timrå:)))alldeles lysande:))

Icing-Ove: Säg inte så. Sundsvall och Timrå som frågade chans på varandra för några år sen har gjort slut.
[bild]www.frisco.se/hs/sthock.jpg[/bild]

Petra:
Fråga Robban.....

Icing-Ove: Hm...Hur kan man vara "Världens" bästa lag i Sverige??

Robban:
Jag som trodde att Timrå var världens bästa lag i Sundsvall :-)

Kalle K: Poäng till dig IGEN!!! 2 ggr samma dag:)))

Icing-Ove:Var inte länge sedan westerlind visade med statistik att Brynäs är att räkna med. Så din pådyvalnde statistik tar jag med en nypa salt och lutar mig tillbaka och njuter av att TIK är världens bästa lag i Sverige just nu.

Bäva pingstvänner och på torsdag.

"He´ll make you wish that you never exist. `Cause Sgt.D is comming and you´re on his list."

Icing-Ove:
ja statistik kan man vända som man vill tydligen :-)
Enligt den tycker jag att MoDo är värdelösa om man jämför med "lillebror"
;-)

Och nu ser jag att Zakke har 94,62% och är 0,01 % bättre än Lunkan, ja, han är alltså bäst.

Kalle K: Trodde det men är inte lika säker nu:))))

Petra:
Hm..har dom en förstemålvakt menar du?

Icing-Ove: Förstemålvakten då??

epa:
Äh, vår andremålvakt är ju bättre än Kippen, bara att titta i statistiken ju :-)

Sv: ójojoj
Salle:
och den chansen anser jag obefintligt ;-)

Ni ska vara glada om ni lyckas övelista Miikka K :)

Lindström spelar idag. Wennerberg vilar.

Lumber Jack: Tyvärr har han väl rätt om att TIK-klacken kommer, återigen, visa sin höga klass och på tyvärr kommer Reds inte att kunna stå emot.
Det som kan kväva TIK-klacken och höja hemmaklacken, tillsammans med övriga publiken, till seger är att MoDo-spelarna "äger" TIK-spelarna från första nedsläpp till Hesa Fredrik ljuder efter 3:e perioden.

j0han: Det vore en skräll, då träldomen inte har visat sitt fula tryne i Sverige sedan 1335. Varför söka sig till sådana uråldriga och kontrproduktiva förhållanden?

ójojoj
va timrå klacken kommer äga er på torsdag!!

Manderville: Det verkar som du helt missade förra debatten när någon ovetande var in här och trodde att rätt var fel och tvärtom.
www.hockeysnack.com/guestbook/guestbook.php?tid=42491&gid=10

Petey21: Förmodligen, tänk att ni har blivit lillebror !

NuMo: Absolut, 9 poäng blir tufft, men inte omöjligt. Tror matchen mot småbröderna blir den svåraste.

Petey21: Vi får väl hoppas på det bästa, oavsett.

NuMo: Tyckte mig se namnet "Jansson" under rubriken "Niopoängsvecka", skrämmande tanke egentligen... ;)

Poffa: Jag gissar på Timrå IK.

westerlind:

Nä, BAE Systems Land Systems Hägglunds heter det. Åtminstone den här veckan, vad de heter nästa vecka är oklart.

NuMo: "Alvis" heter det väl?

NuMo:

Det är å andra sidan mer troligt än att Brynäs skulle vara bra.

« · 443548 · »