1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496324 inlägg · 4177 ämnen
« · 274837 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: B I L D E X T R A ! ! !
F A X E ! ! ! ! ! !

Sv: Alfapet/Scrabble
knaskamilla: Nu ska du vara snäll med en gammal fabbo som miiike ;) Förrseten så spelade jag Monopol medans polarna strulade med en massa konstiga ord.

Ps. Jag tar gärna en maratonmatch mot NuMo.

Frisco:

Tja, svaret på den frågan är ganska enkelt. Vill man ha bra rating ska man inte spela mot dig.

knaskamilla: Vad gör man inte för att få bra rating=)

Frisco:

Jag tror att en match mellan miiiike och NuMo med inställningen obegränsad tid skulle kunna hålla på i flera månader. Hur kan man ha levt ända sedan 1966 och aldrig ha spelat Alfapet?

knaskamilla:

Lugn, jag begär inte att du ska förstå.

Björn VIII:

Jag förstår inte varför gästboken skulle behöva radikalt förändras.

knaskamilla:

Jag? Maktgalen? Skulle snarare definiera det som en liten terroristfraktion som tagit över gästboken och skapat ett så pass psykologiskt starkt grepp över den att alla rookies automatiskt drabbas av en oöverkomlig känsla att det är one-liners, och hone-liners enbart som gästboken skall bestå av.

Jag tror att gästboken radikalt skulle förändras om fraktionen oftare fick smaka riset.

poffa: Jobbigt att vara sushikock. 3 insläppta på 8.34.

Björn VIII:

Du är allt lite maktgalen, va? ;) Tänk vad tråkigt det skulle vara att läsa MoDos gästbok om du var MoDorator, för hur ofta skriver folk inlägg som innehåller mer än 20 rader?

poffa:

Känner du dig utpekad? Intressant, tyckte att jag tog en ganska så öppen approach till det här, men jag får nog ta och analysera mitt inlägg lite mer...

Jonsson8:

Förmodligen är det där som haken är.

knaskamilla:

Fjärrkontrollen är definitivt min, soffan är väl mer tveksam men den har jag aldrig påstått varit min heller. Men det är ändå inte speciellt bra att få smält plast på den.

Hade jag vetat att det varit öppet på söndagar hade jag ju inte ställt frågan om hur man skulle kunna se på båda utan då hade jag ju redan haft en bild-i-bild dekoder.

"Om personen insett eller borde ha insett att den drabbade inte visste att OnOff hade öppet till 15.00 på söndagar så har personen handlat i ond tro och är därför skyldig. Dom avkunnas på sista april och kan senare fås som e-mail om man så begär. Fallet avslutas."

poffa: Ahh digital, det kanske förklarar saken, jag kör med en gammal hederlig icke-digital parabol men dock med orginalkort från Viasat, men det kanske bara funkar om man kör digitalt.

Frisco:

Den till vänster såklart, jag har ju sett hans ansikte avsevärt fler gånger än vad jeg sett honom i den där tröjan och den där hjälmen.

Jonsson8:

Jag har digital parabol med orginakort på Viasat och då funkar det klockrent för mig. Jag har inte gjort någonting extra i alla fall.

poffa: Hur får du in danska TV3? Jag får den inte att funka på min parabol, kör med Viasat och svenska TV3 funkar bra men inte danska (men den har funkat förut), nu får man bara ljudet och en bild med en massa gröna sträck över som om den är kodad.

Björn VII: Inte släpper Kung Cannabis 7 mot CCCP inte.
Frågan är om du kände igen honom på bilden till höger eller den till vänster?

USA - Schweiz 0-1 efter 1 period.

knaskamilla:

Okej. Samtidigt som Tre Kronor alltså. Jaja, då får man väl sitta och zappa mellan svenska TV3 och danska TV3.

poffa:

19.00

Björn VIII:

När börjar den matchen, vet du?

Frisco:

Jag vet! Det är målvakten som släpper in sju mot Ryssland idag va?

Frisco:

Åh, tack! Du är alldeles för snäll! =)

B I L D E X T R A ! ! !
.................................

Sv: Hockey-VM
poffa: Jo jag minns att han hade #26. En värdig arvtagare av Bysses tröja?

knaskamilla:

Självklart...

poffa:

Räknas "avsiktiligt" också in som avsiktligt fel?

Frisco:

Om man säger nummer 26 så är det troligare. Kalle Kanin hade nämligen 26 och inte 28 under tiden han spelade i MODO innan hans äventyr i The United States of Amerka (Knas: Ja, jag har stavat det avsiktiligt fel).

Frisco:

Det tror jag att du har rätt i.

knaskamilla: En match med inställningen obegränsad tid mot NuMo skulle nog kunna hålla på i flera veckor.

Så här går det om man tänker för länge (se bifogad fil).

ZZZZZzzZzZzzzzz...

Frisco: Nope.

prosten: Alla minns väl #28

z2

knaskamilla: Ok.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

[Norges mittpunkt ligger i Sverige]

/ / Frisco

knaskamilla: Karlin...? Hmmmm kan inte minnas honom.

Frisco:

Jejje. Gå och lägg dig nu.

prosten: Man häpnar!!!!=)

knaskamilla: Karlin gick inte till NHL. Han tog flyget direkt till farmarligan.

prosten:

Jag skrattade länge när Karlin gick till NHL, men det finns många MoDoiter som inte verkade tycka att det var lika konstigt som jag tyckte...

Frisco: I sak håller jag med dig men konstigare saker har hänt.
Förra säsongen tappade vi Tony Mårtensson till NHL på ett minst sagt snöpligt sätt. Mårtesson alltså!!! kommer du som Modoit ens ihåg honom? Så....inte ens Andreas Pihl går säker.

prosten: HAHA. Montreal, Anger. Det är inte första april idag.

Heja Staal !
Kanske minskar Montreals intresse för Anger....
Vi behöver dom få målskyttar vi har nämligen.

Sv: Nattens NHL
Se där.. Anaheim leder nu med 2-0 i matcher(båda var borta dessutom). Ser onekligen bra ut för ankorna.

Sammes insats var väl godkänd, men inte mer. Han har ju tendensen att bli totalt osynlig ibland.

Hirsch gjorde visst en massa konstiga räddningar. Tänka sig.

Jag har kommit på mig själv med att rysa till varje gång jag sett något från Danmarksmatchen. Är det normalt?

Stefan: Jag håller bara på ett lag i Ludvika. ÖSTANSBO IS.

samjo:

Även om MIF inte skulle vilja släppa Stalle till Montreal så har man inget val, Montreal kan gå in och singa upp Stalle utan att behöva ha MIFs godkännande för det.

Skriver Stalle på och drar till NHL så är det bara att gratulera MoDo till extra klirr i kassan... usch hemska tanke :)

Frisco:

usch då ledde/vann Eskilstuna City :( Alltid lika trist när det laget vinner :)

samjo: Helt korrekt. Det är inga problem för det gamla storlaget Montreal Canadiens att signa Staal om de så skulle önska inför kommande säsong. Om detta skulle ske så skulle ju MODO få några sköna NHL pengar och dessutom skulle vi slippa möta Staal nästa säsong.

MODO fick förresten 50% av NHL pengarna när Martin Samuelsson blev proffs och MODO fick även 25% då Fredrik Sjöström signade med Phoenix Coyotes.

spookyMulder: Aspeboda Network. Nu väcker du upp gamla minnen när man blev tvingad att lyssna på Polo Johansson och co på Radio Dalarna. Ungefär lika som Vilse i pannkakanminnen.

-Stoppa plågsamma ljudförsök, bojkotta lokalradion!!!!

spookyMulder:

Aspeboda, också ett lag som man aldrig fick testa på att möta trots en sexårig karriär i de där serierna. Men det klart, utan Rawl Fans så kanske inte upplevelsen varit så enorm i alla fall...? :-)

Nåja, för att återknyta det här till hockeyn måste jag iaf säga att min största upplevelse inom dalafotbollen var en 5-0-seger mot ett blåvitt lag, i Leksand. Nästan större upplevelse än första gången man såg MoDo vinna i hallen på samma ort...

Björn VIII: ...Å fy tusan! Sa du Forssa...Kvarnsvedsförorten ;-)...hmm, själv var man ju svikare och huserade i Aspeboda *rodnar*...men jag var ju så UNG! ;-)...

Å du...jag glömde ju Roger Hansson (son till handelsman Hansson måhända:-)...nu är det lokalhumor på riktigt låg nivå :-0

« · 274837 · »