1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496355 inlägg · 4177 ämnen
« · 276975 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Spelarvärvningar
Wewillwintoday: Rätta mig om jag har fel men visst har det ryktas om Grenier även tidigare? Har för mig att det namnet nämndes för några säsonger sedan.

Grenier är draftad av Colorado. Martin G blev bla tillsammans med en viss Sami Pahlsson tradad till Boston så att Raymond Bourque skulle få sin ring.

Grenier verkar vara en hård kille eller vad sägs om 479 minuter i utvisningsbåset säsongen 98/99. På sina fyra säsonger i QMJHL(Adam Borczecki spelade i samma liga under några säsonger) samlade Grenier på sig över 1000 utvisningsminuter.

Totalt åtta nhl matcher har det blivit, samtliga för Phoenix.

Enligt nån tjomme på HS, så skall relativt unge AHL-backen Martin Grenier vara eventuellt på väg till MODO. Jag har ingen aning om hur hög sannoliksfaktorn är...

Här är en länk iaf.

www.falconsahl.com/user-cgi/pages.cgi?category=roster&level=3&dbkey=296

Sv: Oscar Sundh flyttar hem
MartinSedin: Ingen aning, men det måste ju vara en anledning till varför han åker hem att han får spela. Johannes Salomonsson har ju varit ordinarie och spelat i första kedjan mycket i Div 1 vilket är enormt strongt.

Wewillwintoday: Sen man kan ju ställa sig frågan om Almtuna kommer att spela med två 86or som ordinarie..

Av fyra intagna på hockeygym från Almtuna de senaste åren så har EN spelare stannat mer än en säsong.

MartinSedin: Hmm. Enormt synd. Men man måste ju förstå, han kommer ju få chansen att spela i Norra Allsvenskan precis som Johannes Salomonsson, och dessa herrar är födda 1986, vilket är en stor möjlighet...

Oscar Sundh flyttar hem
Nu lämnar en efter en MODO. Först Sondell och KP som var ganska väntat, iallafall Sondell. Nu är det klart tydligen klart att Oscar Sundh flyttar hem.

Sv: Blahatråd
Sahlander: Hmm...trodde det var en tråd för att hylla SockerConnys lagkamrat Milan Blaha, men ack vad jag bedrog mig.
Men lite statistik från hans säsong i Blue Devils Weiden kan jag väl dra ändå.
På 51 matcher gjorde Milan Blaha 58 mål (25 PP-mål och 3 SH-mål) och 55 assists samt samlade ihop 99 utvisningsminuter.

Blahatråd
Visst var det Ludvika som Frisco var ifrån... Ogudaktiga människor verkar dom vara hursomhelst.

"May 1, 2003 - Wireless Flash
Around The Weird: Bizarre News Briefs

LUDVIKA, Sweden (Wireless Flash) -- A Swedish man is suing a couple for $15,000 for burning up his collection of dirty magazines. The couple allegedly destroyed the collection while cleaning out the owner's house -- which they had purchased and begun to move into before he had vacated the property. 3000 nudie magazines were destroyed in the process."

Menar självklart dom som tände på porren.

Sv: Påhlsson
NuMountain: Det är möjligt att du har rätt, men jag tror fortfarande att hockey ska vara mer än att skyffla ner puckarna i anfallszon och jaga. T ex har jag själv alltid levt efter mottot: "Varför göra det enkelt, när man kan krångla till det" - och se vart det har fört mig...

westerlind: Vill man ha samma trupp länge, länge, så är krånglig träning att föredra. Vil man utveckla spelare så räcker det att låta spelarna plocka puckar efter träningen. Nackdelen är att de hamnar i NHL förr eller senare. Hockey är enklare än vad de flesta förstått.

NuMountain: Det är det som är meningen.

PS. Hmm, nu verkar det som maten börjar bli klar snart - brandvarnaren började just tjuta...

westerlind: Även jag har många gånger funderat på varför Brynäs fortsätter år efter år. Vad är drivkraften?

westerlind: Ni Brynäsare får alltid hockey att se så krångligt ut.

Frisco: Märkligt, varför fortsätter han då?

westerlind: Synd bara att den inte gett ett enda resultat detta århundrade.

Kärran: Jaså, Påhlsson plockar upp puckar i hink när han tränar? Ambitionsnivåerna är tydligen olika, i Brynäs har vi lite högre krav på teknikträningen.

Påhlsson
Samme har haft turen att komma med i ett vinnarlag. I natt vann de med 1-0 och behöver bara en vinstmatch till för att gå vidare till semi.

Jag såg sista träningen med MODO som Påhlsson var med på, innan han åkte över igen. Den avslutade han med att plocka upp alla puckar i hinken, sedan han vart kvar ensam inne på isen. Det var när han "strejkade", det var kanske ett bra avbrott i NHL-karriären att ladda om hemma i Kempis.

Hoppas att Vancouver går vidare, men då får de inte falla in i boxningsmatcherna så de får en massa folk i uvisningbåset.
I förra matchen gjorde ju båda lagen mål bara i power play.

and the award goes to....
Fann detta på DenverPost.

Forsberg, Näslund och Martin B är de tre kandidaterna till Hart Trophy. Forsberg och Näslund också finalister i Leaster B. Stort, större och störst.

Lethinen, Madden och Walz är kandidater för Selke. Alltså ingen Forsberg här inte.

och visst är Zetterberg(en gång i tiden klar för MODO ryktas det om) en kandidat till Calder.

12 Juni skrivs det historia iallafall.

Sv: På nya äventyr i österled
Så här ungefär tycker i varje fall Babel Fish att det ska stå:
Yesterday morning the player from team Slovakia Miroslav Hlinka born on 31 August 1972, Height 187, weight 94, signed a biennial contract with KHK of "Dynamo" Moscow and already in the evening in the match with Japan he had one goal.
Last season he played for the club "MoDo".
Miroslav is the cousin brother of the player in team Czechia Yaroslav Hlinka, but only namesake to famous Ivan Hlinke.

Frisco: Har själv faktiskt ingen aning vad det står där mer än att jag kunde uttyda Miroslav Hlinka och MoDo.
Hmm...var det Staropramen jag köpte, ja det kanske det var.

ModoAnte: Paddan borde översätta tycker jag. Man skulle kunna tro att han redan nu tullat på ett par av kvällens 6 Staropramen.

Paddan: fattar inte något av den artikeln förutom att den handlar om hockey.

Hmm...jag antar att det står något sånt också i en av nyheterna från gårdagen på Dynamo Moskvas hemsida.

På nya äventyr i österled
Enligt eurohockey.net ska Hlinkas nästa klubb vara Dynamo Moskva.

Sv: Ingen Karlsson till MODO
MartinSedin: Karlsson har hela tiden velat stanna i Göteborg, så man kan nog med största säkerhet säga att det var ren o skär förhandlingstaktik även om han faktiskt var över till Finland och kollade på den klubben, vilken den än nu var, han var aktuell för.

Sv: Persson på väg hem
Wewillwintoday:Kristoffer Persson är nu klar för Björklöven...

Nattens NHL 29-30/4
Kort om nattens matcher:

Ottawa slog Philadelphia med 3-2 efter mål av Redden i första OT.

Mer intressant var Vancouvers match mot Minnesota. Den vinner man med 3-2 efter MODO-medverkan på alla Vancouvers mål. Noterbart är att alla fem målen kommer i PP.

Näslund gör två assist. Det första kommer efter att han skjutit på mål och Morrison rakat in returen. Den andra assisten är just en andra-assist. Fint spel i PP som avslutas av Jovanovski framför mål.

Tredje och matchavgörande målet för Vancouver görs av Daniel på pass av Henrik. Henrik står utefter sargkanten och spelar pucken till Daniel som står bakom mål. Daniel spelar tillbaka till Henrik, Daniel rör sig upp mitt i slottet och på en pass från Henrik in i slottet så styr han pucken i en lustig båge som ställer målvakten totalt.

Detta var för övrigt Daniels första mål i detta slutspel. Roligt för småpojkarna som nu verkligen vuxit in i NHL-kostymen och de får enormt med beröm för sitt spel av de Nordamerikanska kommentatorerna.

Nu säger jag tack och gonatt.

Vill passa på att önska alla en trevlig Valborg. Vi hörs till helgen.

Sv: Forsberg och nästa säsong
knaskamilla:

Vad menar du med det? Halva MODO är ju därborta i DET slutspelet och vissa gör det ju riktigt bra. Bröderna Sedin och Markus har stor del i att Vancouver leder med 5 minuter kvar av tredje.

poffa, min vän:

Jag tror att du är lite förvirrad. MODO har redan åkt ur slutspelet, och det var dessutom ett annat slutspel...

MartinSedin:

Ärligt tror jag nog att Colorado utan större problem kan byta till sig en bra målvakt, kanske till och med ta en free agent. Man har ett gott rykte och kan säkert locka med mer än pengar. Många målvakter vill ju komma till ett bra lag som har chansen på SC och där lär väl Colorado ligga bra till hands.

Men jag tror nog att Roy gör ett år till. En sista chans att ta SC samtidigt som han tar chansen att öka på sina otroliga rekord lite till. Han är nog inte så sugen på att lämna ifrån sig dem till någon av hans nuvarande konkurrenter.

För övrigt så börjar matchen mellan Minnesota och Vancouver nu på C+. Forza MODO och Sedin, Sedin och Näslund.

Forsberg och nästa säsong
Det mesta tyder nu på att legenden Patrick Roy, en av alla tiders bästa målvakter har gjort sin sista match. Frågan man ställer sig är hur detta kommer att påverka Peters framtid.

Utan Roy så blir Colorado ett annat lag för inte tror jag att David A från alplandet Schweiz kan axla hans mantel. Om Roy lägger av, kan detta påskynda Forsbergs besked angående kommande säsong?

Stort, större, störst
Spelarna i NHl har gjort sitt val och valt sina tre kandidater till Lester B. Pearson Award.

The award is given to the outstanding player during the regular season. The vote is by members of the NHL Players Association, which announced the finalists Monday.

Ingen svensk har vunnit denna titel och ifjol vann Iginla. Wayne Gretzky har vunnit den hela fem gånger och i år det alltså 2/3 chans att det blir en Öviksbo som vinner. Stort, större och störst.

Sv: Zakke blir kvar!
MartinSedin: Tack för länken, då kan jag vara med i matchen bättre.

Sv: Vilohem
Kul med mycket hockeysnack på hockeysnack. Saknar vissa bara.
I övrigt, God natt så ses vi vid brasan.

Jag tippar Finland - Sverige i VM-final. Men vart är Italien? [SE BILD]

z z z zZZ z ZZ Z z ZZ Z

Sv: Ingen Karlsson till MODO
MartinSedin: Hehe var iofs igår han skrev på :) (nu var jag wiseguy).
Det är det säkert, han ville pressa sportchefen i Frölunda och trissa upp lönen... Sigh. Dessa agenter...

Ingen Karlsson till MODO
Tidigare i våras var det rykten om Jens Karlsson till MODO. Idag har Jensa K skrivit på ett nytt kontrakt med Frölunda och man frågar sig om allt snack om andra klubbar bara var en förhandlingsteknik?

MartinSedin: Man kan väl alltid hoppas.

Wewillwintoday: Enligt forumet på löven.com så rör det sig bara om ett 1års kontrakt. Kan vi räkna med att KP tar Botnia banan söderut om han gör succé kommande säsong?

MartinSedin: Ren övergång är nog ganska säkert kort.

Wewillwintoday: På Björklöven.com står det inget om kontraktslängd osv. Kan det vara så att KP är "utlånad" av MODO till Björklöven kommande säsong eller rör det sig om en ren övergång?

MartinSedin: KP är förlorad för Björklöven.

Kolla länk.

Punkk: Kolla länken för all tänkbar information om MODOs juniorer.

Wewillwintoday: Det var kanske en wise-guy-kommentar, men isåfall får du leva med det, för med min begränsade koll på Modo-juniorer så hade jag nytta av informationen :-)

Portello: Ganska väntat att Piteå är intresserade. Lind har Piteå HC som moderklubb. Han var förresten utlånad till Piteå under några matcher redan säsongen 01/02.

Punkk: Ok, jag tog det som ett påhopp först att han ville vara wiseguy. Jag skrev i ett inlägg före hans att jag tyckte det var synd att vi tappade Daniel Sondell och då påpekade han att han var från Björklöven. Visst, jag kanske gjorde en feltolkning.

Jaha, kul att du tyckte det var bra att någon nämnde det. Bra.

Wewillwintoday: Jag tvivlar mycket starkt på att Tomas Kaberle skulle vara på gång till MODO. Dock tror jag inte alls det är omöjligt att han väljer en eller flera säsonger i MODO framöver för att få chansen att spela i samma lag som sin broder.

Wewillwintoday:

Det var väl innan han stack till NHL, om jag minns rätt.

knaskamilla: Hmm, jag tolkar åren som säsonger.. och i så fall har han nog inget kontrakt för nästa år. Men det är fri tolkning :)

Vi får vänta och se... Var det inte någon som sade att det fanns chans att Tomas Kaberle enligt rykten var påväg till MODO. Jag finner det dock lite orealistiskt?

Wewillwintoday:

"Alla vet att han kommer från Umeå, med Björklöven som moderklubb. Allt detta är irrelevant."

Jag visste inte detta och tycker det var bara att nån nämnde det!

Wewillwintoday:

Så han kommer hem lagom till november då, alltså.

« · 276975 · »