1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496488 inlägg · 4178 ämnen
« · 280109 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mästarcupen 2003
Frisco: Fars...fass....äh, imponerande.

Frisco: Hahaha. Är det här som går in under värdelöst vetande? Och ja, jag försökte slicka på armbågen...

Fjärilar smakar med fötterna.

En ankas kvackande ekar inte, och ingen vet varför.

På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen.

100 personer dör årligen till följd av att ha satt en kulspetspenna i halsen.

Folk i allmänhet är oftast mer rädda för spindlar än för döden.

Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.

Endast en person av två miljarder kommer att leva till 116 års ålder.

Det är möjligt att leda en ko uppför en trappa, men inte nedför.

Kvinnor blinkar nästan två gånger så mycket som män.

Det är fysiskt omöjligt för dig att slicka din egen armbåge.

En snigel kan sova i tre månader.

Inget ord i det engelska språket rimmar med "month".

Ögats storlek är detsamma från födsel till död, men näsa och öron slutar aldrig att växa...

Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.

Alla isbjörnar är vänsterhänta.

En struts öga är större än dess hjärna.

Typewriter är det längsta ord som kan skrivas med tangenterna i en rad på tangentbordet.

Om Barbie fanns på riktigt skulle hon ha måtten 39-23-33.

En krokodil kan inte sticka ut tungan.

Cigarettändaren uppfanns före tändstickan.

Fortsätt nedåt......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Nästan alla som läser detta kommer att försöka slicka på sin egen armbåge...

Sv: Något stort är på gång i Modo
Mano:Magnus "Fimpen" Svensson vet väl ingenting om detta=)A

knaskamilla: Eller så har han lärt sig av alla gånger han har fått sina legendariska svarta ögon utanför rinken. Det har ju inte alltid slutat lyckligt. Fråga Magnus Svensson.

poffa: Var lika ironisk själv..:)

Lumber Jack: Håller med dig om brynäs, men verkligen inte om MoDo...

willysson:

Hur förklarar du då fenomenet med Brynäs-öl och att det inte finns något MoDo-öl ? Brynäs är ju som bekant inte idrott utan kombination av ålderdom och bonnröta, med MoDo är den ultimata synonymen för idrott.

willysson:

Självklart. Jag ironiserade bara lite över Mästarcupen som egentligen är ett direkt svepskäl för en semesterhelg i Norrtälje med en hel del alkohol.

poffa: Alkohol och idrott hör ihop som Bröderna Sedin, klart att man ska dricka på läktaren om man vill det.

65 Selander:

Jaha, är det min skärm som är full och har fallit på sidan. Attans också.

poffa: Hm om du lägger ner din skärm så skall du se att det blir rätt

knaskamilla:

Har hört att han är en trevlig prick, fråga Westerlind!

knaskamilla:

Och framför allt. Varför ligger de ner? Alkoholintag på sportevenemang? Nääää.

65 Selander:

Men vad är det för galning som försöker strypa stackar'n?

Mästarcupen 2003
Ni kommer väl till Mästarcupen i år så slipper Tommy från Borlänge känna sig ensam.

Sv: Hockey-VM
65 Selander:

Det står, som poffa påpekade, att de sänder kvartsfinaler mellan 11 och 17. Jag vill veta när jag ska sätta videon på inspelning!

Alla har väl redan läst artikeln, men jag länkar i alla fall. Vad menar Salle med detta:

"Han påtalade tydligt sitt missnöje och lämnade Capitals.
– Vissa stunder har jag haft tankarna på att bara åka hem och strunta i allt. Men jag har lärt mig att under sådana omständigheter tar man inga kloka beslut."

Har han måntro lärt sig av Påhlsson? ;)

knaskamilla: och ändå så orkade du inte titta om Viasat sände
hm det är nog som Westerlind säger ändå ;)

poffa: Det låter ungefär som när en läkare diagnoserar förbannat bruten rygg. : Fraktur på en ryggkota.

65 Selander:

Tack för tipset - jag har dock använt den sidan sen jag slutade köpa TV-tidningen (d.v.s. sen jag fick bredband)... ;)

knaskamilla:

Då är det väl på tiden att du skaffar dig ett riktig liv du med.

knaskamilla:

Ang Poffas svar så har du en förträfflig sida ang program.

www.tv.nu

poffa:

Jo, men jag var mer intresserad av en specifik kvartsfinal. Jag har väl annat för mig än att sitta och glo på hockey hela dagen... ;)

NuMountain:

Ja, det kan man väl säga.

poffa: Jaha. Det är det som definierar: "jublar speciellt mycket".

knaskamilla:

Mellan 11-17 idag visar man en herrans massa kvartsfinaler.

NuMountain:

Som sagt, uppskattning och glädje. Men den brukar oftast vara en uppsträckt näve och ett leende. Inte en krigsdans, vansinniga ögon, ett avgrundsvrål och spott.

Är det någon som vet när (om) de visar Tre Kronor-matchen i repris på Viasat sport idag?

poffa: Jag håller inte med. Sudden brukar alltid visa bde uppskattning och glädje när det blir mål. Men nu var han galen.

65 Selander:

Ja, han verkar helt bindgalen och i sin iver över att få jubla spottar han både Renberg och Pebben i ansiktet. Det är väl det där övervuxna tandskyddet han har som ställer till vissa problem. Men ögonen säger allt. Vad som gör det extra härligt är ju att Sudden i vanliga fall inte jublar speciellt mycket då han eller hans lag gjort mål. Alla hämningar släppte.

Paddan:

Han kanske hade satsat en massa pengar på att matchen skulle sluta oavgjort?

Lumber Jack:

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

knaskamilla:

Jag rycker bilder precis som jag vill. Passar det inte så kan du ju alltid klaga hos modoratorerna.

poffa: Reagerade direkt igår när jag såg Suddens min.

Helt galen!

knaskamilla: Hmm, kanske var i just det där ögonblicket som bedövningen från operationen i överkäken släppte.

knaskamilla:

Den man älskar agar man.

poffa:

Instämmer till fullo, det är magiskt och nu blir det klassisk kamp. Den allsmäktige guden Foppa mot den fallne (?) Satan, ackompanjerad av småjävlar som Hlinka och Milo.

May the force(berg) be with us!

poffa:

Det ser ut som att Sudden är väldigt, väldigt arg på någon på den där bilden. Du kan ju inte hålla på att ta bilder ur sitt sammanhang på det där viset...

poffa:

Jag glömde ju skicka med en liten bild... Så klantigt.

Jag sitter och läser tidningarna på nätet och har nu haft konstant gåshud i hela kroppen i säkert 15 minuter. EN känsla som får en att sitta med ett fånflin som inte kan tvättas bort förrän tidigast i morgon kväll. Jag kan inte undanhålla er dessa godbitar:

Mats Wennerholm; Aftonbladet
" - Sedan kom det så, målet som får en att tro att Jesus verkligen gick på vatten. Peter Forsbergs 5-5."

Lasse Anrell; Aftonbladet
" - Avgjordes matchen när Peter Forsberg gör sitt osannolika mål?
Jag vet inte om jag sett något liknande. Han tog ju fart bakom eget mål (!) och körde med sin enhandsfattning över halva plan och tog klubban med båda handskarna först vid finnarnas blå linje. Körde vidare och körde vidare och körde oattackerad bakom mål och så sköt han det där lösa skottet mot målvaktens huvud och pucken studsade upp i nättaket.

Det är väl klassisk, antar jag, men om man tittar noga så ser man att han knappt gör en enda fint under hela åkningen. Det kanske är det som är det stora och det märkliga. För det verkade ju nästan som om ingen vågade gå emot honom. Kanske hann de tänka att den där Forsberg från NHL och Colorado i full fart gör ju de där ohyggliga finterna och jag är inte den som tänker gå på just dem.

Jag vet inte. Jag vet inte vad de tänkte. Men Foppa bara åkte och sen sköt han och det är ett historiskt mål.
Lite Lill-Strimma.
Lite Nisse Nilsson.
Mycket Foppa."

Peter Forsberg till Aftonbladet
Peter Forsbergs 5-5 mot Finland kan bli ett lika klassiskt frimärke som hans avgörande straffmål i OS i Lillehammer 1994.
Och Foppa skulle nog köpa ett häfte, för att själv se hur det gick till.
- Ja, inte vet väl jag, säger han.
- Jag var inte ens säker på att det var jag som gjort målet.

Mats Olsson; Expressen
Åtta minuter in i tredje perioden kom nästa matchavgörande.
"Foppa".
Förstås.
De får göra stora frimärken den här gången om de ska få in 5-5-målet. Ni har sett det, ni kan det utantill, ni kommer aldrig att glömma det.
Peter Forsberg med pucken bakom Tellqvists mål, Peter Forsberg med pucken över isen, över hela jävla isen, Peter Forsberg bakom Pasi Nurminens mål och Peter Forsberg, ensam och stark och obändig, gjorde 5-5.

Jag hade tänkt klistra in en massa länkar men jag skiter i det. Köp tidningarna i stället. Plasta in dem och spara dem till era barnbarn. Detta är en klassiker redan nu.

Sv: Fjällräven Arena?
Sedan kan vi dricka pilsner ihop som gamla vänner i pauserna i sportbaren bakom läktaren (se bild)

Paddan:
Ni kommer att vara hjärtligt välkommna till Sektion F.

Den kommer att bli fantastiskt kul att kunna hälsa er välkommen till Sydkraft Arena till hösten.

ModoAnte: Hmm, kan det vara så att de där vita fyrkanterna på Västra läktaren ska vara de ställen där bortafansen får stå.
Lite knepigt att ha apburar mitt bland övrig ståplatspublik ;)
Ett annat alternativ för placeringen av supportrarna till bortalaget vore väl på parkeringen utanför...

Per HApps: Var ska bortaansen stå.

Per HApps: Vilken sektion kommer bortalagets supportrar att befinna sig?

Som sagt, inga dåliga platser, slå det ni!! :))

knaskamilla:
MAn ser att Foppa har lärt sig av mästaren, när han gjorde en Lillstrimma vid 5-5 målet.

Verkar som om det är någon typ av merit att vinna över knaskamilla i Alfapet. Dessutom verkar det vara praxis att man då skall lägga ut en bild på detta fenomen.

Vafasen, jag kan ju inte vara sämre.

Frisco:

Spelar man så illa som Ronnie Sundin gör så förtjänar man klagomål även efter en sådan här match. En av de närvarande framför TV:n idag konstaterade det jag tyckt länge om denna upplaga av Tre Kronor:

" - Vi har ju för faan inga backar. Den enda som kan tacklas är ju Norström och han gör det inte."

Jag är benägen att hålla med.

« · 280109 · »