1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496848 inlägg · 4178 ämnen
« · 286810 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis ståplatsare!
knaskamilla: Vaddå P-va
kt???

Lumber Jack:

Jaså, det har du?

knaskamilla:

Själv har man köpt sig ett högsäte på H-Höger.

poffa:

Jag har inte pratat med någon... Och: tack.

knaskamilla:

Din kvinnliga intuition? Okej, du hade pratat med honom alltså.

Vad är det där för snack? Onödigt med sittplats? Herregud, du kommer ju nu till det omtalade H Högers gudomliga finrum. Äntligen blir du en riktig medlem i H Höger. Välkommen...:)

poffa:

Min kvinnliga intuition säger mig att scim hade hemmamatch i natt.

Angående ståplatserna så börjar jag fundera på om det kanske var onödigt att skaffa sittplatskort om de ändå ska behålla de någorlunda bra ståplatserna.

Sahlander:

Naturligtvis blir det sittstrejk. Vad trodde du egentligen?

Eller så blir det SAOL´s nya förklaring på "sittstrejk"

Poffa, Lumber Jack: Omni skulle strejka så måste ni ju STÅ strejkvakt på matcherna.
Då blir det också stolar tomma så då får ju de som vill sitta sitta...

Snygg lösning...

poffa:

Det här skulle dessutom inte vara en meningslös lyxstrejk...

Lumber Jack:

Precis. Iofs kanske Elvy inte hade med det här att göra men det är ett dumt beslut. Som du skrev, endast två gånger har det varit i närheten av fullt på ståplats medans man i varje match har lyckats sälja varenda sittplats. Sedan att folk inte sitter där är en annan femma. Med 250 nya sittplatser hade man kunnat tillgodose de närmare 100 som nu står i kö för att få ett seriekort på sittplats, samtidigt som man fått ett antal platser att sälja via biljett direkt.

Gör om, gör rätt! Mer sittplatser i Kempis, annars går vi i strejk. Allihopa...

poffa:

Hmm, om jag inte missminner mig så var det över 5 200 vid endast två tillfällen i fjol, sista slutspelsmatchen och mot Luleå i mellandagarna. Dessutom tror jag att det vid Luleåmatchen var så att det var någon ungdoms-cup där lagen hade fritt inträde. M.a.o så verkar trycket efter ståplats vara i det närmaste obefintligt, utom när det är gratis eller avgörande matcher. Detta håller INTE för ett politiskt idiotbeslut. Störta Elvy!

scim:

Huvudsaken är väl att du är på läktarn...:)

poffa:

Eftersom jag i själva verket låg och sov så kan det vara vilket klack som helst, vilket klack vill du att jag står i?

Sv: Gå nu och se på NHL på C+!
poffa: Dessutom är Chara den coolaste i backen i NHL... Oj vad ont det gör att möta honom. Längste spelaren i NHL genom tiderna och tung som få... Trots sin längd är han ju rätt ok på grillorna ändå också...

Wewillwintoday:

Jag lider också... Gonatt.

poffa: Jag lider med Ottawa. De var det bättre laget.
Synd.

Så var det då klart.

Påhlsson och hans Anaheim får åka till New Jersey för att natten till onsdag svensk tid möta Devils i första finalen.

Go, Påhlsson, GO!

knaskamilla:

Har han hemmamatch eller bortamatch?

poffa:

Vi kan ju alltid hoppas att han bara var lite allmänt förvirrad när han valde "Står i klacken". Eller - han kanske klickade lite fel, bara? Det är lätt att klicka fel mellan "Är på match" och "Står i klacken", t.ex.

Tjuvkikar man ser man att scim står i klacken. Jag undrar vilken klack det kan vara...

knaskamilla:

Just nu leder New Jersey med 2-1. Efter två perioder.

poffa:

Vilka vinner då?

knaskamilla:

Sova? Det pågår ju för böveln en viktig match i NHL.

NuMountain & poffa:

Ojoj. Ni kanske skulle sova i stället? Idag har jag förresten sett en Sedinare. Först kände jag inte igen honom, för han var mycket kraftigare än vad han brukar vara. De verkar ha byggt upp lite mer muskler! (De och de...den av dem jag såg, i alla fall...)

poffa: Pang, pang!

NuMountain:

Kvack, Kvack!

poffa: Jo, du är en sittande "anka".

NuMountain:

Roligt. Synd bara att jag är för trött för det här. Jag lägger ju upp lobbar som du lätt kan smasha in, hela tiden...:)

poffa: Stå och stå, klart att det ska stå om vi ska få sitta.

NuMountain:

Åhh, vad jag är fumlig idag. Utbyggnad av sittplatser istället för ståplatser skall det naturligtvis stå.

poffa: Men om man bygger ut ståplats blir det ju fler platser att stå på. Jag förstår inte vidden av denna trångsynthet.

Se länk sa jag ju!!

Grattis ståplatsare!
Trångsynthet verkar vara ordet för dagen. Kultur- och fritidsnämnden säger nej till MODO:s förslag om en utbyggnad av ståplats. Man motiverar det med att det inte skulle bli tillräckligt med ståplatser i ett eventuellt slutspel.

Detta gör också att MODO inte får den dryga halvmiljon i intäkter som man beräknat på detta.

Se länk.

Sv: Tänk om...?
poffa: Nä jag tillhöt dom som gillar jansson men jag vil nog se typ hasse j typ för att fylla tomrummet efter hedin.

Gå nu och se på NHL på C+!
Till er alla därute. Avsluta nu kvällen med att gå och se på sjunde och avgörande matchen mellan Ottawa och New Jersey. Det tänker i alla fall jag göra. Jag återkommer nog i pauserna.

ModoAnte:

Räkna inte bort Jansson...:)

poffa: Håller med dig ser bra ut om svarten och salle kommer Haakana storlek och tyngd skulle nog vara ett välkommet tillskott men jag saknar en back med offensiva kvaliteter.

ModoAnte:

Visst gör det. Och har man då i åtanke att MODO för seriösa samtal med Salle och Svarten (JK: du ser, jag säger inte att de är klara) och att man enligt dem själva jobbar hårt på att knyta Haakana till sig så ser det ännu bättre ut.

poffa: Det ser ju bättre ut iår än ifjol vid den här tiden.

Wewillwintoday: Ok. Nu är det bekräftat, han var skadad hela våren.

Wewillwintoday: Annars borde ju Nilsson vara en spelare som vi borde plocka hem, kanske nästa år eller så...

Wewillwintoday: Fel forum att ställa den fråga kanske...

MartinSedin: Mattias Nilsson ser att ha varit ordinarie hela säsongen, men sen i Superallsvenskan och kvalserien verkar han inte ha spelat. Han blev skadad??

JK: Du har helt fel. Jag tycker inte som de andra, snarare tvärtom.

poffa: Agu var nog inte den forsta B Junior som tog plats direkt i A Jun men hans 18 poang var anda tills denna sasong rekord for backar i MODOs J20. Detta gjorde han som forsta ars B Junior.

Ovikspojkarna Mattias Nilsson/Niclas Wastlund gjorde tillsammans 19 poang och da var de ett ar aldre ocksa. Lind var ocksa sa gott som ordinarie denna sasong och spelade 20 matcher.

Wennerberg(tva ar aldre an Agu) hade 21 poang denna sasong. Agu har helt klart kapacit och jag hoppas MODO inser detta innan nagon annan elitserieklubb signar han.

JK:

I stället för att kommentera vad alla andra har tyckt och tänkt om Gästrin, Jansson, Wästlund m fl kan du väl framföra din egen åsikt. Inte kritisera andra för vad de tycker och tänker. Jag kan till och med börja om du vill.

Jansson - Jag gilla honom inte, men visar han att han duger så är det naturligtvis bra.

Gästrin - En kanonvärvning. Kommer ersätta Öhman. Är redan bra och har mycket potential att ta ur.

Wästlund - Okej, han är en hemvändare. Jag hade dock hellre sett Agu istället.

Vesa - Har fått mycket beröm för sin tid i Troja. Ansågs som en fullgod ersättare till Hirsch. Får han samma utveckling som Hirsch hade i MODO så har vi en mycket stabil ES-målvakt. Om inte så har vi en backup till Riksman.

JK: Sluta att dra in "alla" i dina parametrar. Gör det enkelt för dig och adressera den du vill argumentera emot i stället. på det sättet så går det att föra en debatt med dig på ett seriöst sätt. På det sättet du just nu resonerar låter du som att du inte ens är modoit. För det är faktiskt modoiters argument som du tar dig den dumma friheten att klasa ihop som en bunt bananer. Du har dessutom fel.

För att göra saken kreativt.

Vi börjar om från början. Vi låtsas som att Modo inte gjort en enda värvning. Hur ska du lösa uppgiften? Vilka skall värvas, vilka juniorer skall satsas på? Vilka skall vi göra oss av med?

Låt nu din smarthet, som alla andra verkar sakna, enligt dig, blomstra.

NuMountain: Utifrån vad jag läst har jag gjort bedömningen att ni (dom mest aktiva debattörerna) tycker väldigt lika i många frågor. Ni tycker alla att det är helt rätt att värva Gästrin. Ni berömmer alla MODO för satsningen på Wästlund. I stort sett alla har uttryckt åsikten att juniorer som Kristoffer Persson och Johan Agu förtjänar att få chansen i MODO den kommande säsongen.

Lumber Jack: Glömde plötsligt giganten av Modobackar. Där är vi alla ense oavsett åsikt.

« · 286810 · »