1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 497065 inlägg · 4179 ämnen
« · 295381 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nu laddar vi inför MoDo - Malmö på tisdag!
knaskamilla: Vill ni låna Forslund?

NuMo:

Byt honom mot ngn Pitemålvakt!

Lumber Jack: Nu ska du inte flumma ut i någon jamtländsk dialekt. Riksman skall endera säljas, eller så skall han stå i den här matchen, annars blir det självförtrendehämmande.

NuMo:

Psykadeliskt riktigt, kanske.

Mano: Jocke får nog sota lite för sitt NHL-äventyr, som förövrigt gjorde honom till en mogen spelare.

knaskamilla: Det är psykologiskt riktigt att spela Riksman.

knaskamilla: Det känns faktiskt som att han gör det enda rätta nu. Langa på allt han har i en kedja som får visa de andra vägen helt enkelt. Ut och kötta tillbaka Malmö in i egen zon.
Sen fattar jag inte för mitt liv varför Jocke får vila, mot SSK var en av tre som kunde kvittera ut nån form av kreativt godkännande. Men man kan kanske inte få allt.

Lumber Jack:
9 Magnus Wernblom,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

Den förste spelar sista året på kontraktet. Får han nåt nytt? De andra två har spelat och knappt platsat i den överskattade ligan på andra sidan ålarnas vatten på minirinkar. Ska det vara en bra kedja?

Lumber Jack:

Jag hade velat se Vesa i målet. Riksman har man någorlunda koll på, men Vesa har jag bara sett en halv match.

knaskamilla:

Första kedjeformationen ser lagomt vek ut.

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

Backpar:
44 Mika Lehtinen,
32 Kari Haakana –

7 Jesper Damgaard,
16 Dusan Milo –

27 Martin Johansson,
4 Jan Öberg.

Kedjor:
9 Magnus Wernblom,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson –

10 Anders Söderberg,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson –

26 Mattias Wennerberg,
23 Magnus Hedlund,
14 Peter Högardh –

40 Magnus Gästrin,
29 Morten Green,
18 Peter Öberg.

Avbytare:
18 Joakim Lindström.

Sv: Ny Arena
Lumber Jack: Det troliga är att man har ett glapp i elsystemet som måste ses över i sin gamla diesel. Måtte man ha en flexibel dörrvaktspolitik i den nya arenan.

Klubbad försälning.

NuMo:

Ölförsälning i all ära, men det viktigaste är att supportrarna fortfarande har en möjlighet att titta till sina dieselkärror i pauserna, jag menar, man kan ju ha glömt halvlyset på...

NuMo:

Nu är i alla fall alla inläggen tillbaka i gästboken.

Björn VII: Vaerklige underligt vilka buggar som SpS innehåller i år. När du postar ett inlägg BJörnVII så blir du en vän ofline, sen tar det lång tid innan du blir online igen och sekunderna efterår så kommer inlägget på forumet.

NuMo:

Okejrå - nu måste vi bara snickra på de klatschiga spelarsmeknamnen, inga svenska hockeydynastier har klarat sig utan dem. Undrar om jamtbrynäsaren kan anställas som konsult?

Björn VII: Då får vi ta till vinhandlare i stället.

Frågan är om Modo inte skall utnyttja sina hjältar till maximum och ställa sin egen identitet hela tiden i bakgrunden som smygreklam. Automatiskt kommer vi att manipulera landets alla hockeyälskare att älska de röda, vita, gröna och alltid lika sköna...

NuMo:

Men om vi skulle vilja ha lite avslut i den där snurrigaste edinlajnen då?

F.ö. skulle jag bara vilja säga att landet ska dränkas i MoDoistisk merchandise, vi ska helt enkelt saturera marknaden för alla former av hela-sveriges-lag-känslor för en komplett generation av sena 80-talister och 90-talister som sedan tvingar sina egna parvlar in i rätt lära.

Det är med dynastier man bygger avund. :-)

Björn VII: Man kan inte klara sig med samma gamla byggnader i all oändlighet. Någon gång skall en ny arena upp och det är lika bra att göra det nu när vi står franmför den största edineringen någonsin. Replicas kommer inte att ha någon större inkomsteffekt annat än i marginalen.

NuMo:

Vi ska ju sälja replicatröjor i Bräkne-Hoby, Svenljunga, Rinkeby och ja...kanske t.o.m. Luleå under de här åren - så det är nog bäst att vi inte ediniserar helt och hållet.

Björn VII: Vi är väl enda laget i elitseien som kan skita i att ens tänka att vi ska sådana spelare i truppen.

NuMo:

Jag är trött på Danmark, men kan du presentera en investeringskalkyl för Bertuzzi under två säsonger så får jag väl offra mig.

Sv: BoNus
Förtydligande: om man kommer upp till nästa nivå får man tripla knas på sin onlinelista.

Sv: Inför MoDo - Färjestad
Hawerchuk:

Vesa ska enligt Trojaner vara en man som presterar under press, kvalserien är han given i ;-)

Nejdå, men jag försökte mumla lite om det där i våras - en av finnarna skulle ha hyrts ut och mr-ej-given-i-ÖSK skulle ha fått andraspaden. Låter dock bli att slå in min vad-var-det-jag-sa-boll i mål innan 20 omgångar har gått, det är sån jag är bara.

westerlind: dubbla knasar är bättre än ett kroniskt snabbmeddelande från agenten i turkosa brallor.

westerlind:

Min gissning är att det blir så då man har två fönster öppna med SportSnack.

westerlind:

Nästa nivå är tripla knas!

Björn VII: Excesser i öldickande är faktiskt det enda konkreta alternativet som är riktigt trovärdigt. För matcherna till en fest både före, under och efter matcherna.

BoNus
Får man extra förmåner som trogen besökare på er gästbok? Under hela dagen har jag haft dubbla knaskamilla på "Vänner online". Hur gör man för att komma upp i nästa nivå och vad får man då?

Björn VII:

Köp då ölen och ge dem till mig så har du löst problemet.

modoante:

Härligt att hålla på en klubb med både livrem och hängslen, men nog verkar det som att man målat sig väldigt långt in i ett hörn för att verkligen kunna backa nu va?

Hopppas att det bara är lånevillkoren som de försöker sätta press på, jag vill ju verkligen inte behöva finansiera hallen med excesser i öldrickande när det finns fina hockeyspelare att se på isen i ett bra tag framöver.

(inkasserar kärran-poäng)

Portello: Jopp det gjorde han...

Zajkowski, my man, dags för honom att få en ärlig chans. Sparka dom två oduglingarna o kör stenhårt med Zacke en hel säsong. Det kommer att bli en hel ups and downs men i längden kommer vi att tjäna på det. Ändå inte denna säsong vi ska ta det, or?

Frisco: Grizzly kom in inför tredje perioden. Det bvar vad dom sa på Hockeylive.

knaskamilla: Inte helt och hållet.

Frisco:

Fast varifrån jag satt syntes det också, och jag satt ju på samma sida som de i sekretariatet.

Salle: På tal om sittplats. Jag såg från sittplats att Fredrik ”Grizzly” Eriksson stod imål. Från ståplats såg det ut som Wallinheimo. Jaja, de i sekretariatet såg inte att FBK bytte målvakt, fast de satt ju på andra sidan jämfört med mig:-)

Frisco:

Det är rätt, ta en paus ifrån det febrila skrivandet i afton.

Nu laddar vi inför MoDo - Malmö på tisdag!
Jag gör det genom att vila ut....
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

zzZ zZ z z Z z z z z z Z ZZZ Z zzZ Z Z z z

Ny Arena
Modo hade möte i helgen ang arena.Se länk

Sv: Enström klanen
Frisco:

Henrik Lantz kommer att göra sig fint i Husumhallen (och hallen han förmodligen såg sina första elitseriematcher i).

För övrigt en hall (den första alltså) som dalmasar enbart kan beteckna som en drömarena, hoppas starkt på att du åker dit och stöttar det trevligaste landskapet som finns kvar och förevigar det hela - skulle du sedan påbörja en banderollkampanj för att få pojkstackarn att välja rätt gymnasium så är det bara att tacka och ta emot.

Sv: Zakke
Martin S: Matchen är slut och Piteå fortsätter att övertyga, vinst med 5-1 och en räddningsprocent på 96,7 av våran tredje målvakt.

knaskamilla: Tabellen är inte lika vacker.
1 Medelpad 5 4 1 0 29 : 6 9
2 Västerbotten 5 3 2 0 16 : 7 8
3 Norrbotten 5 3 0 2 18 : 8 6
4 Ångermanland 5 2 1 2 16 : 21 5
5 Jämtland/Härjedalen 5 1 0 4 8 : 18 2
6 Hälsingland 5 0 0 5 6 : 33 0

Däremot gick Dalarna till slutspelet med 1 !!! måls marginal.

Ångermanland - Jamtarna/Härjedalingarna: 5-3

Ex MODOiter på drift i Allsvenskan
Med några omgångar spelade av Allsvenskan så är det dags att undersöka hur många ex MODOiter som finns där..

Almtuna IS
Agu, Johan LD 4 0 0 0 4 -1
1 Rönnquist, Petter 2 2 120:00 76 6 3,00 70 92,11
Dessutom gör Oscar Sundh debut i Allsvenska sammanhang idagens match.

Hammarby IF
Hägglund, Johan CE 1 1 0 1 0 +1
Kimby, Robert CE 4 0 0 0 0 +1
Nilsson, Mattias RD 4 0 0 0 2 +0

IF Björklöven
Hollström, Filip CE 4 1 1 2 4 +2
Sondell, Daniel RD 4 0 2 2 0 -1
Lundström, Per-Anton RD 4 0 2 2 4 -1
Lundström, Tobias GK 1 0 0 0 0
Persson, Kristofer RW 2 0 0 0 0
Berglund, Oskar LD 4 0 0 0 0

IF Sundsvall
Olsson, Daniel CE 4 1 3 4 20 -2
Nordlöf, Jörgen CE 4 2 0 2 4 +1
Nänsén, Tomas LD 4 0 0 0 2
Almtorp, Jonas CE 4 0 0 0 12 -1

Vallentuna BK
Stenberg, Oscar RW 3 2 3 5 0
Ifjol var Stenberg poängkung i Sollefteå och provspelade faktiskt för Djurgården tidigare på försäsongen.

Piteå HC
Lind, John RD 4 0 0 0 0 -1
Westerlund, Johan RD 4 0 0 0 2 -1
1 30 Zajkowski, Mikael 4 1 62:44 44 2 1,91 42 95,45 0 0

Skellefteå AIK
Holmqvist, David RD 4 0 0 0 0
Bergquist, Fredrik LD 4 0 0 0 2 -2

Bofors IK
Månsson, Mathias LW 4 1 1 2 4 +1

IF Troja/Ljungby
Östman, Mikael RW 4 0 1 1 6 -2
Ståhl, Peder RW 4 0 0 0 2 -4

IF Arboga
Eklund, Martin 4 1 60:00 32 2 2,00 30 93,75 0 0
Bohman, Mikael 4 3 176:58 69 9 3,05 60 86,96 0 0
Noteras kan göras att Arbogas båda målvakter har MODO som moderklubb.

Mora IK
Nilsson, Anders CE 4 1 1 2 4 +1

Mörrum
Rönnmark, Viktor RW 4 0 0 0 8 -4

Nybro
Lewerström, Erik RD 4 0 0 0 2 -1

Rögle BK
Byström, Andreas LD 4 2 1 3 4 +2
Wågström, Daniel CE 3 0 1 1 2 +2
Palm, Gustaf RW 1 0 0 0 0 0

Växjö
Johansson, Daniel RW 4 1 1 2 0 +1

Sv: Zakke
Portello: Zakke har en räddningsprocent på 94.1 efter två perioder mot Teg.

knaskamilla: Det är ingen fara att drabbas lite då och då av hockeyångestens sköna rus. Vi TIK:are har drabbats i en lite större utsträckning än andra och är väl belevade med hockeyångestens många olika anleten. Lyckligtvis så finns det botemedel i form utav små neongröna och även en del rosa pillerexemplar. Jag är helt övertygad om att cool-lugna killar som t,ex Frisco, Numo, Björn VII m,fl säkerligen har testat på de olika prepraraten under någon enstaka gång i hockeyångestlivet.

Hockeyångest - en del av vardagen!

Sv: Vaknat?
mike:

Hmm...tack, det kändes faktiskt bara riktigt bra att äntligen få sjunka riktigt djupt ner.

Kvalserien - får dig att känna att du lever.

westerlind: Mönstret är klart. Modo spelar i trean nästa år.

westerlind: Jag är lugn. Däremot tycker jag att min rubrik med slakt var befogad.

« · 295381 · »