1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498383 inlägg · 4180 ämnen
« · 313281 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GroKo - MoDo
Albert Hall: Tro om man skulle starta upp en fan-club?
Vilka är med? ;)

NuMo: Själv så läser jag faktiskt modoforum med stort nöje. Jag blir faktiskt ofta så glad när jag läser där att jag skrattar högt för mig själv. Synd bara att legendaren NR22 är avstängd just nu. Men killar som johanmodo med flera ser ju fortfarande till att det är väldigt roligt.

Intressant debatt i målvaktsfrågan där just nu.

NuMo: ZZZZZzzzzzzZZZätaZZZZzzzZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZz

Sv: Tisdag - Torsdag - Lördag
[url=www.allehanda.se/sport/2112.html] JOBB, JOBB, JOBB [/url]

Ja för mig med nu. Ciao.

zigge: Ett mycket bra alternativ som skulle ha nyttjats för länge sen. ZZzz z Zz z zZ Z

Gå och lägg er!

Z!

NuMo: Nåja, nu verkar Sängen vara ett positivt alt ernativ, inför
skits expo ängs veckan. Gnatt, ånyo...

zigge: Jodå, det finns positiva saker med Modo. Tom. de usla sakerna blir i ett perspektiv ganska positiva, det beror hur man belyser det. Nu har vi ju två viktiga matcher t.ex, vilka skall fullborda skitsexpoängsveckan.

NuMo: OK, men positiva saker då? Elr blir det ÄNNU mindre då??

Någon: Är det Hasse som redigerar Pirros text Inför match? :
'Mycket ser inte bara ut just nu...'

'Ska inte se bakåt, bara revanch' Vad ska man ha revanch för, om man inget kan minnas?? För svårt för mig, denna sena (elr tidiga) timma.
Gonatt Jord, wherever You are!!

Kickan: Tveksamt om jag någonsin ens kommer att ens försöka mig på att förstå dess uppbyggnad. Men tack för din beskrivning. Om jag någon gång går in där när jag besöker Luleås sida (som jag annars bara tippar tipstävlingen på och checkar resultatet eftersom jag är mobbad av andra och inte får ha mitt resultat i deras tväväevävletrådar) så kanske jag ska testa pil upp och backe ned.

Z 10 (ca)

GODNATT

Frisco: Jorå, nog är det bättre uppbyggt än allt annat. Du måste bara ta dig tid att undersöka det ordentligt. Dessutom har vi professionella patraskutdrivare där så vi riskerar aldrig att det blir som modohockey.se.

Kickan: Jag håller med om att det är en bra trådstruktur. För mig är dock luleforumet lika dött som vanligt ändå, men det är inte Modos forum, för mig alltså. Modos forum är inte så dåligt i sin trådstruktur heller men jag hade önskat att det var djupare i sin struktur, vilket skulle betyda att det såg lika dant ut som på luleås forum, fast bättre. Således har jag inget att vara avis på.

Kickan: Pil upp och pil ner, paralleller och mokafjänger, strukturer och träd hit och träd dit. Hur enkelt som helst, överlägset. Nåja.

westerlind: Pil framåt tar dig till svaret på det inlägg du läser, pil neråt väljer du för att läsa fler svar än det du just då läser på det föregående inlägget och pil bakåt är föregående inlägg. Begriper man trådstrukturen är forum överlägset allt annat. På plank som SpS där inläggen står i en jättelång rad blir det onekligen mer rörigt och svårare att föra (och följa) flera parallella diskussioner i samma tråd om man vill ha någon slags struktur.

Sedan kan du ju välja att läsa inläggen i annan ordning om du vill. I trädet under inläggen ser man snabbt hur många nya svar man inte har läst det finns i tråden och vem/vilka som har svarat på ett inlägg. På så sätt kan man hoppa över t ex Nalle Fus inlägg om man helst slipper läsa dem.

NuMo är bara avis för att forum inte är lika värdelöst som det på modohockey.se.

Sv: Modo-Timrå ik FRAMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT
Björn VII:

Den bästa förändringen som gjorts i Elitserien var när de utökade till 12 lag. Det var riktigt bra.

U137:

Japp, och jag hoppas att du förstår att det var enkelt att dra till med det här också bara genom att öppna en sån där bok ;-)

F.ö. är det ju en kul sak att titta på hur poängen fördelas mellan lagen i Elitserien ju fler kvalsteg som införts genom åren och ju fler chanser som lagen ges att hålla sig kvar (också något som fotbollsklubbssamarbetarna i Sthlm har haft synpunkter på) - det tycks som att den här fördelningen blir jämnare ju svårare det blir att ramla ur högsta serien.

Går ju självklart att ha synpunkter på hur sportsligt rättvist det är, men åsikten som jag kommit fram till efter några års velande är att kvalstegen i sig åtminstone bidrar till en högsta serie med högre kvalitet och bättre fördelning av talangerna.

Men det går säkert att förkasta om man verkligen vill...:-)

Nu: ZZZzzzZZZ

NuMo: Ähh! luleforumet verkade lika dött som vanligt. Det kan inte vara det som Björn VII babblar om.

Björn VII: OK, det har väl hänt en del på drygt 30 år. 1970 var det väl div I norra och Div I södra om jag inte missminner mig och en hel del ojämna lag där det inte var helt ovanligt med tvåsiffriga resultat. T.ex. Fröunda - Västerås nån gång i senare delen av 60-talet slutade 17-0 . Det var bla. för att få till en jämnare serie man införde elitserien.

Nåja, min ev. poäng var inte det utan att kvaliten på både spel och resultat blir lidande av ett alltför tätt matchande + plus då landslagsuppdrag för vissa. Dvs. slitna och/eller lätt förvirrade spelare som inte i varje match är 100%-igt motiverade . Ska man slanta 150- 200 spänn per match tycker jag att man bör kunna räkna med lite kvalitet på underhållningen. Ursäkta, jag är lite lack eftersom jag har Lule-matchen igår på näthinnan. Det var ingen munter upplevelse ....

Sen apropå matchtempot så var det match söndag-torsdag på den gamla goda tiden (jfr tisdag-torsdag-lördag) + att hockeyn är mera fysisk nu. Men visst, det är profies det handlar om nu så det är möjligt att det går på ett ut.

westerlind: Hmm? kan det vara det som menas. Man kanske skulle kolla in det även fast det var länge sen sist. undrar om man kommer ihåg hur man gör.

westerlind:

En väl förborgad hemlighet, uppbyggnaden är lika logisk som Luleåfansen är trevliga.

NuMo:

Jag antar att ni pratar om ert älskade Luleås forum - jag blev nyfiken och gick in för att kolla vad som debatterades, men jag fattade ingenting: Efter att ha klickat på ett ämne så fick jag upp ett inlägg, sen var det en massa pilar upp och ner och fram och tillbaka. Jag klickade några gånger men sen var jag så förvirrad så att jag visste mindre än när jag börjat.

Hur gör man för att få någon överblick i detta spännande forum?

För mycket matcher???
Vore hockeyspelare lika bortskämda som tuvsparkarna skulle jag få krupp. Hemmamatch varanan vecka, och en månads semester över den period som är den bästa ur vädersynpukt. Snart kommer väl nån gnagare in och kräver en rak serie igen, som de gjorde när endast utkikstornet på´masten var över ytan på finnbygget.

Nej, en par hemmamatcher i veckan, gärna även på fredagar, och skulle det vara ett derby lite här och där, so what.

U137:

För att näbbgädda mig litegrann (alldeles för lite sånt här nuförtiden) så öppnar jag en årsbok från början av 70-talet (14 matcher i grundserien, 14 i slutspel = totalt 28 omgångar)

1970-10-22: MoDo - IFK Umeå 10-1
1970-10-25: Södertälje SK - MoDo 4-2
1970-10-29: MoDo - Djurgårdens IF 1-2
1970-11-01: Timrå IK - MoDo 1-6

Tar man sedan in att det, som Frisco säger, handlar om heltidsproffs idag, större trupper och bekvämare resor så borde det ju iaf inte gå att hitta någon [k]förändring[/k] som går att skylla på ett spelschema som dessutom har svällt med nästan en månad både på hösten och våren och på så sett inte ökat på matchtempot i sig så mycket.

U137: Klart de hinner träna. Ett dygn har väl 24 timmar. Det finns ju bara några enstaka spelare som har jobb vid sidan av hockeyn (och då kan det gå illa).

Björn VII: Det låter som att du pratar om forum faktiskt.

Roberth: Precisley, det är inflation i macther i allmänhet och derbyn i synnerhet.

Man kan också fråga sig när lagen ska hinna träna med alla matcher och resor ? Det är kanske därför det ser ut som det gör med svänghockey och konstiga resultat ....

NuMo:

Bra, då är jag i form. Men det hade varit ännu bättre om jag haft någon ork till agera fredsmäklare också, någonting kommer att spåra ur snart.

Björn VII: Jag fattar ingenting.

NuMo:

Äsch, nog sjutton är det bäst att du är beredd på lite skopor av sleven när du har gett dig in i den mest svavelosande saken som skådats på det där forumet sedan meningsutbyten om bohemiska klacksektioner och definitioner på ordet "derby".

Bara att vara beredd på kartescherna för din del, själv skulle jag gärna vilja oskriva en lag här på SpS om att debatter där man försöker slå in dörrar som står på glänt med en hel skog av murbräckor vanligtvis borde undvikas.

Alternativt att jag får klistra in hela texten till Kjell Höglunds "Häxprocessen"?

zigge: Jag kan inte lova att aldrig skriva om mina minnesbilder igen, då har jag så lite att skriva om. Det där "Ditt fel!" hade jag helt glömt. Har jag inte drömt det där?

leffe:

Så klassiskt att de senaste va för 6 dar sen.

Frisco: Jag ber om ursäkt! Det var naturligtvis brisen från vår intensivt viftandes MoDo-flagga som fick dig att beskära rinkens is som en isprinsarnas Baryshnikov!

Sv: På tal om Lonken
Lumber Jack: Kan det vara så att han föredrar stadsluft framför havens friska bris? (Commerce, stadens intensitet och handelsnoja VS. John Silver, havets härskare och kölhalarnas konung. "Dreja bi! Lägg er lovart!"

Plexi: Vad snackar du om? Jag har aldrig tagit ett skär i hela mitt liv. Jag bara gled, hel matchen.
[bild]www.frisco.se/hs/frsc.jpg[/bild]

För att gå tillbaka till inledningen av tråden. Jag och Hizbola kom precis lagom till Reds - Reds Syd för att se Frisco ta minst tre skär. Tyvärr tajmade vi in det så att det var det enda vi såg eftersom vi klev in i hallen samtidigt som slutsignalen blåstes, resten kan jag tyvärr inte kommentera mig om.

Huvudsaken är att man befinner sig på orten minst 19 timmar före matchstart. Även om det innebär att man får sova i bilen.

Modo-Timrå ik FRAMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT
Nu hoppas jag att ni kan fylla kempe imorgon,i ett klassiskt derby ska det vara fullt.Framåååååååååt Timrå ik. Tips 2-4 .

www.modohockey.se/infor.cfm
[Noterbart om laget
Tobias Enström axelskadad, comeback efter novemberuppehållet. Ljumskskadade Kari Haakana förhoppningsvis spelklar till derbyt mot Timrå.]

Frisco:

Pappersbruksarbetare har för hög lön och för mycket fritid :-)
Om du vill kunna köpa en röd matchtröja i nästa auktion ska du dock ta kontakt med speciellt en av dem för att få en hel tändsticksask till säkra Bomben-tips.

Vissa har det, andra inte - för att citera jolmiga norrbottningar dagen till ära.

Björn VII: Vid 24-tiden igår kväll hörde jag underliga ljud från Nygatan. Tittade ut genom fönstret och ser två ganska berusade män sjungandes -DU KAN DRA ÅT HELVETE. Den ene hade vit Modotröja på sig. Nej! Det var inte Roffe utan de båda pratade betydligt mer Sydsvensk dialekt. Jag tror att delar av pöbeln anlände redan igår.

Frisco:

Om sju och en halv timme blir det grönbete, hoppas att Övik visar sig från sin bästa sida för de som orkar. Som det brukar vara.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/finnfem.JPG[/bild]

NuMo: Jag ska inte skandera "DITT FEL DITT FEL", men vi får lova varandra, att ALDRIG mer dra upp gamla eländiga minnesbilder om Hostak/SSK/Eldis o annat eländ INFÖR matchen.
Istället minnas roliga Suddar mot DIF o MIF o sånt.
Kanske spelarna special-studerar SpS i omkl-rummet??

Björn VII:

Hmm, avgå Pirro, avgå Öberg, avgå Jansson, hemgå Zacke och skärp dig Svarten, åsså lite kämpaåjävlarimamma. Många lösningar finns att finna.

Sv: På tal om Lonken
Plexi:

Har även nått mina öron, kan det vara så att han föredrar fjälluft före Sundsvallsluft?

På tal om Lonken
Är det nån som säkert vet vad han röker. Har alltid varit säker på John Silver utan filter men folk som smugit sig förbi tvättstugan i Kempis hävdar Commerce?

westerlind: Efter att ha tillbringat ett par veckor observerande såna där fjortisar och liknande arter, skulle jag vilja fastslå att det för dessa är synnerligen omständigt bara att orka lyfta händerna upp till tangentbordet, eller ve och fasa använda sig av någon form av annat skrivdon exempelvis penna.

Att därtill begära att de, under loppet av en dag, ska lyckas producera en textmassa som är längre än en rad vore som att begära att Martin Wilde skulle klara av att göra en rensning ur egen zon utan att lyfta pucken över sargen. Med andra ord, en omöjlig uppgift.

westerlind:

Jag tycker inte att det är så skrämmande.

westerlind:

Jaja, tror nog iaf mest på den trolska banjomusiken i bakgrunden och hjärnor som är alldeles för trötta, degiga och desillusionerade för att tro på någon världsrevolution längre.

Saker bara går på i sina gamla hjulspår. Vi blir pinkade i munnen av Lulä ibland, med eller utan Pauli Järvinen, vi vinner SM-guld ibland och Timrå kommer en dag att spela i Husum igen. Inget nytt under den norrländska hockeysolen där.

Imorgon gör din favorit Magnus Wernblom mål nummer 203, 204 och 205 i sin ES-karriär och MoDo plockar hem en 6-1-seger mot W/Ö-F, det blir skönt, men ack så förväntat.

Björn VII:

Haha, sedan har just MoDos gb här på SpS ett unikt koncept: Vad jag förstår måste man vara moderator i minst en gästbok innan man släpps in i gemenskapen här.

Detta borgar naturligtvis för ett högklassigt och intellektuellt stimulerande debattklimat med idel litterära pärlor. För skribenter som är mer vana vid enstaviga ord och meddelanden på max en rad kan det kanske upplevas skrämmande. Vad tror du?

westerlind:

Det gör det numera där också, men jag tror att sju år av intetillfinnande har skapat en slit- och slängkänsla som tar lång tid att fila bort.

När man läste nattens och morgonens produktion fick man iaf en ganska skön känsla av att man satt och tittade på en skolklass med Marve Fleksnesar som alla hade givits en åsikt om vad som var fel, och sedan skulle de föra fram dem, med enbart en Marve som slutlig vinnare.

Skillnaden är väl att jag fortfarande skrattade åt repriserna med den riktige Marve i somras.

« · 313281 · »