1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499998 inlägg · 4186 ämnen
« · 321410 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos snabbbbbildgåta #1
knaskamilla: Eftersom det inte finns något svar på gåtan så får du rätt. Detta beroende på att en viss konststuderande sitter jämte den skrattande mannen på bilden.
Datumet var 6 augusti 2002. Motståndare var Eisbären Berlin. Resultatet, ja vad blev det? 5-3 kanske. Det fanns i alla fall ingen resultattavla, mediakub eller jumbotron i taket.

Frisco:

Jaha. Då svarar jag isf 4.

Sv: ZZZ-tråd
Dags att sova så man orkar med 8-poängshelgens sista match.
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Frisco: Visst finns det likheter, det medger jag, men samtidigt har den här bilden ett trevligare utseende. Vem som tagit den lär vi heller inte få veta förrän 13/12.

westerlind: Bilden är ganska lik den bild jag tog under matchen mellan Modo och Brynäs den 5 oktober 2002. Men inte kan det väl vara samma bild? Då skulle du naturligtvis angett källan. Kingen #27 har precis blivit utvisadd 2+2 minuter för hög klubba.

Frisco: Du får gissa som alla andra.

westerlind: Vem är fotografen?

Frisco:

Nu hittade jag den: Här är en bild från 13 december 2003 - ett härligt minne:

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Kempis_13_Dec_2003.jpg[/bild]

Sv: Ishockeyföreningen MIF Redhawks vs MODO Hockeyklubb
scim:
Kan det vara så att när MIF vinner får motståndarlaget mycket TV-Tid i dokusåpan...Det kanske var ett rent PR-trick från MoDos sida att förlora denna kväll.

Sv: Salles Gåta #1
westerlind: Ledsen för felstavningen (ett glas vin och en bärs).

Länken ger svaret (OBS på utrikiska). Hänvisar till Paddan för översättning

Selalle: Jag skrev ju det.

Frisco & Westarlind: Get a life... Det har inget med hockey att göra.

Salle: Jag har ingen aning. Kan det vara nåt om bröderna Sedin?

Salle: Skedde det i ett sarghörn?

Salles Gåta #1
Förklara denna "verkliga" händelse...

Twin born 28 minutes after her sister born 32 minutes prior to same sister.

Frisco: Typiskt ångermanlänningar - har man inga argument så kommer man med förolämpningar. Då tror jag 2 december.

Salle: Ungefär så långt hade Smygmodoit Westerlind rätt.

Frisco: Dvs att bilden är tagen alltså... :-))

westerlind: Du har fel på datum, månad och år. Annars var det rätt.

Frisco: Jag tror bilden är tagen den 13 december 2003.

Salle:

Skitsnack! Enda anledningen till att det inte kan vara nummer 1 är att det aldrig inträffat (förnekelse)...

Sv: Foppa skadad?
Poffa: Ja, det var ju trist. Trodde ett tag att jag blivit blind när jag inte såg honom...

Man begrip ju inget när dom snacka utrikiska !

Frisco: Alla utom 1... För när Jansson gör mål står även Poffa upp och skriker (gammalt H-Högerordspråk).

knaskamilla: Du kan inte halvgardera. Vad knasig du är.

Frisco:

3, 4 och 6.

Friscos snabbbbbildgåta #1
Nu är det ju uppehåll. Då kan vi inte tjöta hockey hela tiden.

Vad gör mannen på bilden, eller snarare varför gör han det.
[bild]www.frisco.se/hs/meeen.jpg[/bild]

1) Jansson har gjort mål.
2) Jansson är på isen.
3) Någon av domarna Skogberg eller Gustavsson har gjort en felaktig (som vanligt) avblåsning?
4) Någon på HHöger har fällt en kommentar.
5) Jansson är med i lineupen.
6) Han är illamående av Gevaliakaffe.

Frisco:

Nej, jag menar att vargflockens ledare ska förstå att hans ungvargar är alldeles för starka och äregiriga för att han skall kunna hålla emot.

Släpp fångarne loss - det är vår.
(Mina n/a-mess på icq ska man alltid ta med en skopa salt)

Björn VII: Du menar alltså att man ska försöka skaffa en ny ledare för flocken?

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
scim:

Du menar som coach?? I så fall ger jag bifall.

Sv: Nya skador?
shinzawai:

Joakim Lindström försvann efter sjuminuter av första efter att ha spelat nobelprishockey och ersattes av Gästrin som inte har i den kedjan att göra.

Så här i efterhand hoppas jag verkligen att Lindström var en av de som blev skadade (såg honom inte traska av med mina egna ögon), samtidigt som jag självklart inte hoppas att han verkligen är skadad - det såg helt underbart ut så länge han var kvar på isen.

I övrigt ska jag hålla mig lugn och hoppas på att sportkommittén tar det samtal som jag inte kan ta med mannen som inte utnyttjar spelarmaterialet som hör hemma på tabellens övre halva.

Martin S:

Jag föreslår Lars Jansson (vad tycker du om det Poffa?)!

Foppa skadad?
I kvällens match mot Devils så är Foppa inte med. De snackar om en sen skada och att han var lite "soar but nothing serious". På ESPN:s hemsida kan man läsa att det är "groin injury", dvs ljumskarna som spökar.

Lite tråkigt för oss som hoppats få se Foppa nu när de visar Colorado två matcher i rad. Vi får väl se om han kan spela mot Rangers i morgon men det är väl tveksamt.

Martin S: Det var för snack i samband med Enströms utvisning. Huddinge fick även en likadan för snack efter slutsignalen när spelarna åkte av isen. Mycket snack från Huddinges bänk under matchen också.

Vad hände i den tredje perioden egentligen? Snackade Huddinge till sig två matchstraff? Hur lyckades Huddinge få matchstraff samtidigt som Tommy Enström åkte ut två minuter för en slashing? Själv fick jag lämna Kempis efter två perioder pga korpen innebandy.

Kul att se att MODO iallafall har en målvakt som är i form.

Till alla ser som kräver Pirros avgång. Vem vill ni som ersättare? Säg inte Skägget Forsberg eftersom han sagt otaliga gånger att hans coach karriär är över.

Nya skador?
- Vi fick skador och blev lite kort om folk. Men det ska man klara av, sade tränaren Pirro Alexandersson.

Vem/vilka klev av??

Poffa: HAHA. Undrar om jag inte ska vänta till AM gjort ett inlägg i frågan? Han var in och kollade läget här alldeles innan du dök upp. Troligen drog han iväg som en avlöning på E4 söderut efter det.

Frisco:

Nu fortsätter du ju vara feg genom att inte stå för dina handlingar.

Poffa: Ja då. Klart jag vågar.

53.47 2 min MODO 22. ENSTRÖM, Tommy HI-ST
53.47 20 min HIK 17. ROSENBERG, Christoffer GA-MI

Frisco:

Du vågar berätta vad som hände med sex minuter kvar också...:)

Salle: Statistiken kan jag sno från swehockey online.

MODO Hockey - Huddinge IK 6 - 1 (3 - 0, 2 - 1, 1 - 0)
Det räcker va?
Utvisningsminuter Modo: 16 Huddinge: 80 !!!!!!!!!

Robert Öhman svarade för en av des snyggaste räddningar jag någonsin sett då han i slutminuterna räddade ett skott från en meter med klubban.

Frisco: Hur gick det i Kempis förresten...

Matchreferat, statistik och bilder förväntas med spänning.

Salle: Jo men den gjorde det en bit före rälsen tog slut. Inte riktigt som det var tänkt kanske.

Frisco: Om man flyttar en SPÅRvagn en sista gång är det inte rätt logiskt att den spårar ur då?

Sv: Bort med pirro
modoante: Det kan jag hålla med om.

Men det är för enkelt att bara skrika ut sånt son "köp en ny målvakt" och "byt tränare" när det går tungt. Så länge man inte vet VART felet sitter så är det svårt att rätta till det.

knaskamilla: Klart jag visste Ulricehamn. Det såt inte i texten att spårvagnen spårade ur när de skulle flytta den en sista gång, men det gjorde den:-)

Roberth:

Tränaren är den som är ytterst ansvarig för hur laget presterar, och när laget underpresterar bör möjligheten att sparka tränaren diskuteras. Jag tror att ett tränarbyte skulle göra Modo gott då man inte visat upp några linjer i spelet efter en tredjedel av säsongen.

Sportsnack är ett forum där vem som helst får dela med sig och argumentera för sina åsikter. Alla har rätt till en åsikt, även du.

Salle: kommer inte på någon på rak arm men det jag sett av modo så stämmer det inte

scim:

Visst gjorde ja de, Bla kom de fram att du bara klagar på Pirro fast du är sämre själv. gick väll rätt bra förra året med gubben varför skulle de gå sämmre i år. Dessutom är de ju mer tryggt för spelarna om man inte kapar en tränare varge säsong,

modoante: Säger inte emot eller håller med. Jag tycker dock att du skall komme med ett (bra) alternativ till Pirro om du kläcker ur dig sånt här.

Roberth:

Försökte du bidra till diskussionen på något sätt med det där inlägget eller vad? Skärpning.

« · 321410 · »