1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500082 inlägg · 4186 ämnen
« · 324920 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: scims tråd
Huge: Bäska droppar? :-(---

scim:

Det ante mig nästan att det var där skon klämde... ;)

zigge: "Vete Hutt" ??

Är det Östgöta Sädes eller möjligen strårom?

knaskamilla:

Ni förstår vad jag menar, att ni dessutom snackar skit i min tråd gör ju inte saken bättre! ;)

scim:

Instämmer lite i vad Zigge skrev: det ÄR ju ingen hockey nu...

scim: Så sant som det aldrig sagts!! För att inte säga, INGEN håkky nu!!
Inte förrns på Tirsdag, då LHF kommer att mosas.
Nää, dags för ännu en Vete Hutt!!!!

Frisco: Inte bara troligen. Bombsäkert. Signaturen verkar ha varit så uppskrämd att han inte tänkt klart.

"Mc Bandidos" Torpedernas favoritburgare....

Alla:

Lite hockey och mycket skit nu! Vet hut!

knaskamilla: Njaaa, vad vet jag, vad vet jag...Kanske nån annan i F-klacken, dårå? Till skillnad från Dig har jag ju inte mött dem irl.
Kanske kan bli nån gång framöver, nåt lördagsmöte med mycken halvljus-koll.

westerlind: Jag råkade äta på McD. Är jag nära döden nu?

Huge: Visst är den fantastisk? Hela insändaren alltså. De hade troligen varit mycket om kriget mellan Hells Angels och Bandidos vid den tiden:-)

Frisco: Hehe....
Grädden på moset var ju signaturen på avsändaren--- :-))

Salle: *ASSSSSSGGGGGG*

Underbart....

Kejsarsnitt på helikoptern....eller? *ASG* igen....

Huge: I internets barndom (några år sen alltså) fanns det på "Dagens Medicin" (läkartidning) en massa grodor ur läkarjournaler.

Här är en av de bästa...
"Har varit och fjällvandrat. Nedkom med helikopter igår."

"Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19."

"Smärtan kommer när patienten ligger raklång med båda benen på ryggen. "

Måtte man aldrig bli ordentlig sjuk...

zigge: På tal om tidningar.
Följande insändare fanns i Nya Ludvika Tidning när det var snack om att McDonalds skulle bygga en restaurang i den staden.

[bild]www.lbgk.mineline.se/frisco/tidmcdonalds.jpg[/bild]

zigge:

Du menar att "en man i 25-årsåldern" är en snäll omskrivning av personens egentliga ålder, alltså?

Frisco: Ännu roligare (Är det Soll Håkkis webmats som rapporterat om Lumber Jack?? ))

/ref=www.skrattnet.se/roligabilder/resturang_i_solleftea.asp

Huge: Många roliga. Läg ut hela länken istället. Exempel: home.swipnet.se/~w-25178/grodor.htm

knaskamilla: Håller med. Ger också intryck av seriositet, även om man säkert har fel... :-)

Frisco: Vore jag inte portad där, skulle jag föreslå webmats att på en 3:e rad lägga in tiden:
:
:
11:45 (1-0)

23:04 (2-0)

42:69 (2-2)

Klar t so m korv spad!

Frisco:

Oslagbar kombination: korrekt fakta och korrekt svenska.

knaskamilla: Fakta är viktigare än diverse stavfel och meningsbyggnadsfel tycker jag.

Resultatserviceuppbyggnaden på Sollefteås sida är mycket underlig, men förståelig efter en halvtimmes läsning.

[bild]www.rejsemanualen.dk/3pigs1.gif[/bild]

zigge:

Äh, det är ju smågrus jämfört med de matchrapporter och texter som en gång i tiden förgyllde The REDS hemsida...

Lumber Jack: En fullkomligt lysande sida!!! Jag garvade läppen av mig över 'svenskan', tex 'Polarna som oförbrutet hejar'...
Knas, bege dig dit o läxa upp dem!
Ett till smakprov:
" Först målvakten Ari Vapola lämnar klubben på grund av att hans agent lovat honom saker som inte sportkommitten i sollefteå Hockey inte gått med på . Ersättare blir David Lindström från Björklöven!"
Vad var problemet??

Sv: Intrum Justitia IHC 2003
4-4 slut. Härligt med en massa Modopoäng. Ja 4 pinnr på 2 matcher är ok. Går tyngre för Tre Kronor. Ett mål på två matcher och det av storfiskare Anger.
Ny match för Danmark i morgon mot Lettland (som torskade med 5-2 mot Norge idag).

Danmark - Polen står 4-3 efter 2 perioder. Kung Faxe, alltså #7 Jesper Damgaard har gjort ett mål för Danmark. Inga poäng hittills från Morten Green som gjorde 1+2 i gårdagens match mot Norge. 1 perra kvar.

Sv: MODOs centrar = problemet?
Salle: Öberg har inte varit bra i varken centerposition eller backposition i år enligt mig. Han hade några grymma forecheckningsbyten mot TIK tror jag att det var, men i övrigt är jag grymt besviken på JÖ. Har haft honom som favoritspelare i flera år, men i år vill jag inte ha honom på isen som han spelar.. Sen SM-finalen mot DIF då jag tycker att han var den enda (i princip) som var bra så har jag haft ett gott öga till honom, men nu är han inte lika ovärderlig då vi inte direkt har backbrist..

Däremot är inte ALLT nattsvart, det finns spelare som spelar bättre i år än i fjol också. Tänker kanske främst på Martin Johansson.. Han är bra i år!

Salle: Vore ju bra ifall det gick att köpa extra självförtroende, spelglädje och jävlaranamma. Iofs antar jag att man inte kan förvänta sig så himla mycket spelglädje med detta defensiva spelsystem som Pirro envisas med att köra med. Jävlaranamma och självförtroende verkar det finnas i överskott hos Salle och Svarten, men hur sjutton ska man kunna föra över detta till de övriga spelarna?

Salle: Köp hem Stefan Öhman skriker mitt undermedvetna tydligen.

Han går ju bra i Finland. Men han trivs ganska bra enligt hans mor... :-(

Salle:

Problemet är att när Snyggjanne är inne så sker det endast målproduktion hos motståndarlaget. Han är en habil spelare utan det minsta av det lilla extra, tyvärr.

Hedlund står på tillväxt än, han måste få chansen. Det är trots allt hans första säsong som center. I framtiden tycker jag mig kunna se en Bulan-typ i Hedlund. Ettrig och a pain in the ass på motståndarna.

O Milo lämnar Modo enl. TÅ idag!

knaskamilla: Sorry! Öberg menade jag ju förstås...
Freudian slip kallas väl sånt där...

knaskamilla: Kanske en okänd bror till Stefan och Jens?

Salle:

Hihihi. Janne Öhman?

shinzawai: Jag har missat 1 hemmamatch i år ingen ifjol och jag anser att Warg har tagit ett steg framåt jämfört med ifjol. Han har ett mycket bättre självförtroende och gör sällan några misstag.
Att du ser Warg som en defensiv center förstår jag inte riktigt... Jag tycker att han visar en allroundkapacitet och balans i spelet som en center skall ha. Sen beror det väl också på vilka polare han haft på sidorna.
Hedlund håller jag med dig om. Duktigt tekniskt sett men för liten och klen i många situationer.

Gästrin är väl säsongens besvikelse för många då han ju var mycket bättre ifjol. Hoppas att han nu när Svarten är och landslagar sig att han kan få köra lite centerspel och visa Pirro (och sig själv framför allt) att han är en center värd att satsa på.

Sen har du glömt bort Janne Öhman som jag anser vara en bättre center än back. Han ser mer "hemma" i den rollen.

shinzawai: En klockren analys håller med dig vi har svarten som är en av seriens bästa cetntrar men förutom honom så är det för tunnt.Och om man tittar på modo så har ju svarten och salle varit bra det är ju resten som inta har nått upp i normal capacitet.

MODOs centrar = problemet?
Alla har nog ventilerat sin åsikt om vad som är fel i dagens MODO, och jag vet inte om någon redan sagt det jag nu ska skriva, MEN:

Vi har dåliga centrar. Kanske landets sämsta uppsättning.

Svartvadet är i mina ögon seriens bästa center just nu, så där har vi undantaget som bekräftar regeln.

Warg/Hedlund spelade mycket bra i slutet på förra säsongen, och därför trodde många att vi hade det gott ställt på centerpositionen, då de sannolikt skulle utvecklas ytterligare denna säsong. Så har det inte blivit i mina ögon. Många anser att Warg/Hedlund spelat mycket bra i år, jag tillhör inte dom.

Hedlund är en omskolad back, så hans defensiva kvalitéer kanske är för framtonade. Hans storlek visar sig gång på gång vara en enorm nackdel. Dock otroligt bra passningsspel som han visar när han får ytor.

Warg är en defensivt stark center som många gånger kan ta för sig, men hans klubbteknik visar sig oftast bara när han ger sig på sin patenterade straffvariant. Han är ganska duktig på att ta pucken in i zon, men fastnar alltid i sarghörnen.

Gästrin hoppades ledningen mycket på efter hans starka säsong i LHC, men Gästrin håller inte måttet alls. Han är långsam och oteknisk. Tung och stark i närkamper, visst, men jag har inte sett något offensivt avhonom alls.

Titta på FBK, de bygger hela sitt lag runt sina centrar och det är ett vinnade tankesätt. En center som är en offensiv playmaker skulle jag gärna se att Hedin handlade. Vi har aldrig haft så svaga centrar.

Björn VII:

Det är ALLTID bra att bryta ihop och komma igen lite nu och då.

Lumber Jack: Inte bar landslagsman. VM-SPELARE också.

Ishockey VM 2001 : 34 SAKATA Junji 10.05.74 F R 181 80 Kokudo
Han spelade 6 matcher, 0 poäng, tekade 2 ggr, hade 50% på alla tekningarna, hade 2 skott på mål och hade -5.

Godmorgon förresten.

Björn VII:

På tal om matchrapportering i denna serie kan jag rekomendera ett besök på Nipstadens webbplats. Ett minst sagt alternativt sätt att redovisa målskyttar och framspelare presenteras där. Jag vet inte om de ansvariga ser sig själva som nyskapande eller har nån vision om att det blir roligare ju rörigare det är. Undertecknad har på forumet försökt att visa på en mer korrekt rapportering, dock utan framgång. Den devis som gäller tycks vara; "ursäkta röran, men vi tänker inte bygga om"!

Men Sollefteå har i alla fall en japansk landslagsman, så de lär nog snart kunna vältra sig i yen till följd av den så lukrativa replicaförsäljningen i den uppåt gående solens land.

Och så att jag inte lurar iväg någon stackare till Z-hallenutanzäta: Jämtland-AIK var ju faktiskt imorgon.

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
Martin S:

Lite svar på frågor:

Lill-foppabilden kommer från Rekordmagasinet, som gavs ut tillsammans med Buster i slutet av 80-talet (åtminstone). Vad det handlade om var att elitserielagen inför säsongen presenterades med lagbild, klubbfakta och så en ung, lovande spelare från klubben. Tanken var väl att inspirera läsarkretsen till att inte ge upp med den organiserade idrotten redan i de tidiga tonåren, eller något sådant.

Funkade väl inte så bra på mig, men jag sitter ju iaf här nu och gör reklam för en alldeles för undanskymd tidning, alltid något.

Anders Eriksson ja, fyra matcher i Columbus innan han blev nerskickad till Syracuse igen, i förrgår. Tycker väl just att en spelare som inte kan ta en ordinarie plats i Columbus ligger lite sämre till än backen som inte tar en ordinarie plats i Islanders. Men, men, det är ju inte på den posten det hela skulle haverera om jag inte får precis som jag vill. :-)

Igår:
Sollefteå -LN 91 2-4
Husum - Kovland 4-1
Svedjeholmen - Bräcke 1-5
Kramforsalliansen - Brunflo 3-6

Idag:
Jämtland - Härnösand

Jaha, med en nybryggd lördagsmorgonskoppkaffe till vänster om mig kan man så äntligen börja konstatera att säsongen med det stora s:et äntligen börjat bära frukt, när tidigare så rebelliska Kovland igår med fast hand visades på vilken sida allettan-strecket det nog är bäst att de håller sig. För trofasta Kovland-tillskyndare som El Maco, miike-midsixty's and mid-sweden och Bo Bly kan jag då även glädja med att den till ytan så spartanska klubben online-hemsidan faktiskt bjuder på [f]seriens enda egenproducerade matchrapporter på korrekt svenska![/f] (följ bifogad länk och frossa vidare i den odiskutabla förlusten).

Det måste vara något med den friska, och BNP-doftande luften som gör att folk lär sig hantera ett tangentbord på ett inspirerat och välformulerat sätt i denna del av länet, helt enkelt.

I övrigt kan man konstatera att pappa Karlin och den forne webbradiobisittaren fortfarande gör ett alldeles för bra jobb i poplagsuppkomlingarna från AC-län, men Ola Hedqvists true colors tar jag för givet skiner igenom i det kommande länsgränsderbyt på tisdag i nästa vecka. Tror nog det är lika bra att han lämnas hemma, va (snälla?)?

Imorgon kommer de två residensstäderna i serien att göra upp i omgångens sista match, och räknar man in en ganska säker Jämtlands-seger i den matchen kan man nog nästan slå fast att serien är på väg att spricka ordentligt runt allettanstrecket, då fyrapoängsgapet blev ett faktum i och med Brunflos enkla avfärdande av Kramforsalliansen med 6-3 på bortaplan.

Pratar vi prestigefyllt derby med fyraåriga div.1-anor i Husum vs. Ellen-matchen, så är det nog ändå ingenting mot vad som väntar i västerled - där den nya republikens framväxt, expansion och givna, ja - supergivna allsvenska plats fortfarande hindras av ett litet gäng uppnosiga galle...f'låt brunflobor skulle det vara. Seriens hetaste match i omgången, och kanske t.o.m. hela säsongen får man nog tillstå. Säkert en anledning till nagelbitande för bl.a. herr Giraffe och smygande-i-kulisserna, men oskrivande jämtlandssupportrar.

knaskamilla:

Angående en fråga i en annan tråd som jag inte svarat på (ser jag nu):

[k]"Kanske blir läge för Husum att bryta ihop och komma igen med lite avlagda allsvenska spelare eller dylikt? ;)"[/k]

Det som behövs nu, som jag ser det, är att Elvy efter det där skrytbygget i hamnen, superettanarenan på din bakgård och fotbollshallen har klubbats igenom även är beredd att lätta på plånboken för de ytterligare 400 sittplatserna och 600 ståplatserna som krävs för spel i hockeyallsvenskan. Tur att resecentrumet redan
finns på plats för tegsklacken och enstaka vilsna timråsupportrar. Vad var det som det skulle brytas ihop över f.ö.?

Sv: ZZZ-tråd
Nästan 9 miljoner hockeylovers vs 1 tränare och en supporter.
Känns nästan lite taskigt.
zzzzz zZ zZ z z z zzzz ZZZZZ z zzzz
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

zigge: Borde väl betyda att det kommer att ligga stora drivor med sockervadd efter vägarna på vintrarna. En popcorn-maskin, lite färgat vatten och en aning blixthalka så har du genast en intressant variant på nöjesfält.

Lumber Jack: Man mår modifiera kofångaren till en grisfångare på Ladan, o slira runt på sötsliskiga polkagrisdäck.
Rostar söt plåt?

zigge: Gottegrisar

Lumber Jack: Är det dessa Vägverket ska börja strö socker på våra vägar med? Vad blir det då för djur som dras till våra vägRenar?

Paddan: Här har du hans huvudsponsor.

« · 324920 · »