1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500105 inlägg · 4186 ämnen
« · 325823 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför Luleå - MODO
Albert Hall: Det återstår att se. Tråkigt är det i alla fall med hans skador. Karlin i spelskick = den ultimata torpeden.

Albert Hall:

Det undrar jag också...

Frisco: Men det var väl jävlar vilken otur. Jocke hade man ju verkligen önskat få se lira lite god hockey den här säsongen.

Frisco: Är det inte dags att klassa Karlin som hockeyinvalid snart?

Frisco: Expressen - om sanningen ska fram. Eller hur det nu var.

knaskamilla: Mindre bra saker finns att läsa på www.modohockey.se

2003-11-10
Jocke Lindström missar resten av säsongen

Joakim Lindströms skadade högeraxel ska opereras. Det betyder att Jocke missar resten av säsongen.

- Sedan hans högeraxel gått ur eld för andra gången beslutade vi om operation, säger Magnus Håkansson, MODO Hockeys fystränare/sjukgymnast.

- Jocke kommer att opereras i slutet av den här veckan eller i början av nästa. Därefter väntar vila från hockeyn i fyra till fem månader.

Inför den här säsongen opererade Joakim Lindström sin andra axel, som han också hade problem med.

- Den operationen gick mycket bra och vad det gäller det är han helt återställd, säger Magnus.

Lars Jansson skadade ena knäet borta mot Färjestad strax innan uppehållet. I veckan ska man göra en artroskopi i knäet, gå in och titta med andra ord.
- Vi misstänker att menisken är skadad, säger Håkansson. Är det så får vi åtgärda detta och i så fall handlar det om två till tre veckors vila. Alltså knappast mera spel före juluppehållet.

Mattias Karlin som varit långtidsskadad har testat på is, men trots att den senaste operation gick mycket bra höll det inte.
- Mattias blir lätt överansträngd i det skadade knäet i samband med skridskoåkning och det håller förstås inte, säger Magnus Håkansson. Han fortsätter nu rehabiliteringen för att få bort irritationen i knäet. Ishockeyspel i vinter håller jag för uteslutet.

- När Karlin väl är fri sina problem väntar ytterligare lång rehabilitering.

Den senaste spelaren som sällade sig till de skadades sida var i går forwarden Peter Högardh.
- Ett diskbråck sedan 1996 har gjort sig påmint, säger Magnus Håkansson. Så är det ofta med den typen av skador. Under träningslägret förra veckan kände sig Högardh mycket bra, men så i helgen slog det till.

- Spel i Luleå i nystarten är uteslutet, sedan får vi se från match till match, avslutar Magnus Håkansson.

Albert Hall: Han gråter i alla fall inte ut i tidningarna om saker och ting=)

Frisco: Tryggt att veta att det Är Juuso som ska vakta kassen.

Frisco:

Tobbeeeee...

Härligt att se att Tobias Enström är tillbaka. Ska spela med Hasse Jonsson. Och första kedjan är en hel landslagskedja, härligt.

Laguppställning inför Luleå - MODO Hockey, 11/11 19:00

Målvakt: 34 Juuso Riksman (35 Kimmo Vesa).
1:a femma: 5 Hans Jonsson, 6 Tobias Enström, 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green.

2:a femma: 32 Kari Haakana, 44 Mika Lehtinen, 10 Anders Söderberg, 18 Peter Öberg, 23 Magnus Hedlund.

3:e femma: 27 Martin Johansson, 7 Jesper Damgaard, 9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson.

4:e kedja: 26 Mattias Wennerberg, 4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin.
Extraspelare: 16 Dusan Milo.

Albert Hall:

Bull. Han är inte tillräckligt hockeyintresserad för att drabbas av den sjukdomen.

knaskamilla: Misslyckandet hittills kan ju inte ifrågasättas. Men det verkar som ju att det är på väg att rättas till så sakteliga. Efter några år här upp så ska ni se att han är renodlat luling.

Poffa:

Det kan jag verkligen inte tänka mig! Jag har ju knappt träffat människan de senaste åren. Nej, möjligtvis att han blivit miljöskadad där uppe...

knaskamilla:

Kanske det, men du kan få dig en släng av sleven också. Du har säkert förtjänat det...:)

Poffa:

JAG? Är det inte kärran man ska skylla på i det här läget??

knaskamilla:

Helt klart är att du har tyglat honom för lite. Att heja på både Luleå och MODO är ju en omöjlighet. Det är ju som att hålla på Stalin OCH Hitler i andra världskriget, Bush OCH Saddam i Irakkriget eller Poffa OCH Lumber Jack i Jansson-frågan.

Poffa:

Min bror var så glad igår för att han skulle få gå på hockey på tisdag. Noll koll hade han på hur det gått för MoDo (och Luleå) hittills den här säsongen. Bara att hoppas att MoDo ger honom valuta för pengarna (fast pojkstackarn sa att han hejade på bägge lagen! Han kan inte ha fått rätt uppfostran...).

Sv: Den efterlängtade räkningen
Poffa: Japp, det verkar som om har flyttat till den lilla del av Sverige där Posten forfarande kan ses som ett serviceföretag. Kanske det sista...

Sv: Den efterlängtade räkningen
Lumber Jack:

Va Faen, har ni redan fått posten? Här ute på vischan så får man nog vänta ytterligare en timme eller så. Men då vet man ju vad man har att vänta i alla fall.

Inför Luleå - MODO
Så var då ÄNTLIGEN pajasturneringen i öst över och vi kan återgå till lite normal hockey. Efter veckans äventyr så kan man väl säga att Svartvadet, Salomonsson och Hasse Jonsson fått godkänt för sitt spel i 1/3 € medans laget som sådant definitivt INTE får det (Avgå HARDY!!).

Men tillbaka till ES. Nu får vi hoppas att uppehållet gjort spelarna gott och att vi får se ett nytänt MODO som visar vad de verkligen kan och att man kämpar som ett lag mot ett och samma mål.

Den efterlängtade räkningen
När man i dag vittjade brevlådan låg den där, den enda räkningen man längtar efter under hela året. Medlemsavgiften för nästa år, 200 spänn rakt in i föreningen vi alla älskar. I morgon har MoDos förmögenhet vuxit med ytterligare 200 härliga CSN-kronor.

Härligt! Det tar vi med oss!!

PS. Betala du med i dag Westerlind, kan vi flasha för de andra MoDosupportrarna i Gavlerinken på lördag!

Sv: ZZZ-tråd
Dags att sova.
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]
Debatten om kvinnliga fotbollspelares sexualitet har blomat upp på ett sätt som inte varit på väggens täckelser sedan Jitex storhetstid. www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=110&a=78084

Rykten säger att spelarna numera får göra denna test som Lagrell tagit fram. unix.rulez.org/~calver/funny/swf/gaytest.swf

zzz z zZZ ZzZ z zZ zzzzz
[bild]www.frisco.se/hs/auto.jpg[/bild]

Sv: Knas, NuMo och scim - kom tillbaka!
Poffa: Lindman är helt off trots att han inte har någon #9 att reta upp sig på. Ronnie Sundin, ett av 2 Ludvikainslag i Tre Kronor. Svårt att hålla med bara för det. Örnsköldsvik - Ludvika 3-2 i det fallet. På tal om Ludvik så kom en Ludvikayngling (Tobias Johansson) på 12:e plats i RAC rallyt i helgen.

Poffa:

Nej, inte måndagmorron så här fort...

(På tal om Hardy så kan jag rekomendera min presentation.)

Frisco:

Hoppas det rensas lika hårt i lagledningen som det görs i spelartruppen.

scim: Vi får väl se :-)

70 Rodrigues:

Host, host, två tredjedelar av serien kvar. Passa på och gotta er, medan ni kan! ;)

Poffa: Dum fråga? Tack!

Äh, det är ju träningsmatcher. Nu ska det sållas till Mockbaturneringen.

scim: Host, host, Brynäs IF 5:a och MoDo Hockey 10:a :-)

Frisco:

Dum fråga. Klart folk är intresserade. Det är ju hockey till skillnad från det där jättebraiga landslaget med mjukisen Hardy i båset. Han coachar som en kasse älgknän. I matchen mot Ryssland t ex, 6 minuter kvar, två mål upp och vad gör han? Jo, rullar på fyra kedjor så att alla får spela lika mycket. Det börjar likna Björnligan där man blåser av varje minut så att det kan bytas så att alla får spela lika mycket.

70 Rodrigues:

Ni har ju alltid varit lite efter ;)

Poffa: På Brynäs Gb är klockan bara 01:57 :-)

70 Rodrigues:

Njae, men om man kollar på tidsstämplarna på inläggen så verkar vi närma oss en ny morgon snabbare än vi anar.

Poffa: Ett par timmar hit eller dit gör väl ingenting=)
Är verkligen folk intresserade av såna matcher?

Poffa: Ligger ni 2 tim före i Ö-vik :-))

Sv: Intrum Justitia IHC 2003
70 Rodrigues: Kan de vara bättre än våra finnar? Njae...

Frisco:

Med tanke på att klockan tydligen snart är 02.00 så är det ändå många som är inloggade.

De flesta sitter väl kanske framför C+ och ser på Tampa Bay som spelar borta mot Carolina Hurricanes.

[bild]medlem.spray.se/poffa77/nhlshield.gif[/bild]

Frisco: För att Norrena och Bäckström är bättre kanske :-))

Vem har dragit i handtaget? Det händer ju ingenting här.
[bild]www.frisco.se/hs/nodbroms.jpg[/bild]

Lumber Jack: Mycket bra tycker jag. Förutom Hasse Jonssons första period i matchen i torsdags verkar det varit bra "Modospel" i helgen.

Jag undrar också varför inte Riksman eller Vesa är med i landslaget?

Frisco:

Skönt att Modo inte skämmer ut sig i landskamperna, stabila svenska och danska insatser i helgen. Var det nån av de våra som stog i finska landslaget... nej, det var ju synd... lite självförtroende hade ju inte skadad.

KUNG FAXE ! ! !
[bild]www.solutionmakers.dk/Intrum/layout/xJesperDamgaard2.jpg[/bild]
Danmark - Lettland 1-0 (0-0, 1-0, 0-0)
26:38 DEN 1-0 (PP1) #7 Jesper Damgaard (#19 Kim Staal, #15 Frans Nielsen)
Danmark vinner alltså turneringen före Norge, Lettland och Polen.

Sv: MODOs centrar = problemet?
shinzawai:

Erkänner situationen, och att det är ett problem i det läge man vill ha en dröm om ett lag som ska kunna dominera spelet på väg fram mot ett SM-guld. Samtidigt är det ju en fråga om hur laget har utvecklats från ifjol till i år också - man kan inte gå från en ganska mörk situation till ett himmelrike på alla poster under ett år (även om Foppa sitter och lovar guld efter en träningsmatch :-)

I slutet av fjolårssäsongen var centrarna: Öhman/Hedlund/Warg/Öberg och så en tjurig Hlinka som väl mest bidrog till att sänka lagmoralen. I år har vi värvat Svartvadet och Gästrin som tänkta centrar, Öhman (stor förlust) och Hlinka (vinst) har försvunnit. Svartvadet är alla gånger en av seriens fem bästa centrar och Gästrin vidhåller jag att han inte utnyttjats för fem öre på den posten. Du säger att du inte sett något offensivt av honom alls, men motfrågan blir då: hur många gånger har du sett honom på isen i en "skapande" centerroll? Att hålla på och stoppa in honom som någon slags bromskloss på Svarten och Salle i förstakedjan är då iaf enbart destruktivt både för laget och hans egen uteckling.

Hitta en lösning där eller låna ut honom om man absolut vill fortsätta med "hårt kämpande och vara-över-hela-planen"-killar som inte lyckas få till någon produktivitet i sina kedjor som centrar.

Klart är iaf att en syn som tar lite mer hänsyn till vad vi har för individuella offensiva kvaliteter i övrigt i spelarmaterialet skulle kunna leda till att de befintliga (defensivt starka) centrarna skulle kunna öka på sin mål- och poängskörd på det stora hela. Och det här är då långt ifrån någon stridsskrift mot 1-3-1-systemet i sig, men det tror jag att folk redan har förstått av vad jag tidigare skrivit.

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Poffa: Jodå, det har jag lärt mig på bakluckan på en bil från Näsåker:-)

På tal om whisky och Sverige.
www.lodhian.se
Ja det är Ludvika kommun.

Frisco:

Nä, inte ens Lord Calvert passar att blandas med Cola.

En bortförklaring att jag bara ligger 9:a totalt och strax bakom Poffa är att jag inte var med från början i tippandet. En annan att jag hållit för mycket på MODO och för lite på Brynäs och Timrå.

Poffa: Jag lovar att aldrig blanda Maltwhisky med cola så därför får allt Black Ribbon rinna ner i strupen utan tillbehör. Däremot så passar Lord Calvert utmärkt till blandning.

Sv: Månen !!! (BILD)
Plexi: På Nygatan var den total en stund efter att jag tagit bilden då övergick den till att bli röd.

Frisco:

Snälla du, gör inte det. Att blanda whisky med Cola är hädelse. Du förstör två goda drycker för att få en halvtaskig Colagrogg. Blääh!

Följer ni länken kommer ni till Sveriges enda (??) whiskydestilleri, som nästa år kommer släppa den första laddningen med whisky. Det är den då treåriga första tappningen som kommer släppas ut. Whiskyn som produceras i Mackmyra utanför Gävle (första gången någonting gott kommer därifrån) får fint betyg av whiskygurus runt om i Europa.

Sv: Månen !!! (BILD)
Jag var lite besviken på den där månförmörkelsen. Tyckte aldrig den blev total så att säga.
Men rent logiskt borde den ju vart det...

« · 325823 · »