1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500646 inlägg · 4187 ämnen
« · 331512 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LJ:s tvåstegare
Huge: Per Lundgren heter han.

Lumber Jack: Inte lätt att veta men jag gissar på Pär Lundquist.

Huge:

Japp.

Men nu till den något svårare frågan, vem är det som jublar?

Lumber Jack: Pirro va?

Lumber Jack: Pirro?

LJ:s tvåstegare
[bild]www.frisco.se/hs/vem.jpg[/bild]

En dubbelfråga, och vi börjar med med den enkla av dem först.

Vem är personen på bild som inte ser allt för lycklig ut, trots att laget i vårt hjärta just gjort mål?

Sv: Gathockey - en Svensk tradition
mike: Underbar serie, ere nåt som man kan räkna med som ett återkommande inslag på denna sida? :))

Sv: På Hjerpejakt
Oj, där var det ju ännu en man som återfinns på bland annat Hammarby Hockeys lagfoto från 1982, förutom den tidigare nämnde Roger Melin. Tänkte ju inte på det i hastigheten.

På Hjerpejakt
När jag suttit och letat efter var Martin Wilde och Xavier Majic kan tänkas gömma sig nuförtiden så kom jag att tänka på en sak som jag verkligen saknar.

En typ av hemsida av modell "Var är de nu?" där man skulle kunna få reda på vad som hänt t.ex Tommi Kiviaho, Mikael Good, Mikko Leinonen, Tommy Själin m.fl sedan de avslutade sin sejour i MoDos A-lag.

Det vore en sida som i varje fall jag skulle ha ett stort utbyte av och som kompletterad med dräkthistoriken och en diger klubbhistoria skulle kunna få fler personer att fängslas av den fascinerande klubben MoDo Hockey.

Sv: Gathockey - en Svensk tradition
mike: Ja, nu är det fan dax att ta tag i det där och ordna något i sommar eller vad säger du???

Gathockey - en Svensk tradition
Nu var det var ett tag sedan det diskuterades gathockey så jag lägger in en brasklapp.

[bild]w1.605.telia.com/~u60515279/images/gathockey.jpg[/bild]

Sv: MoDo - Leksand
Lumber Jack: Det verkar som Poffa numera hatar ALLA Sollefteåbor och inte bara nummer, ja vad har karln för nummer egentligen? 43 va?

www4.ornskoldsvik.se/pol/mp/

Timrå + Modo
det är dom lagen man ska heja på!!

Sv: Bättre forum?
mike: NA, ja, den kan ju Ni, efter 18 lååååånga år....O så har Ni ju kissemissarna, att kicka lite på, när det känns tungt.
Jaja, ni TIKar har ju massor av Ingmar i er, det vet vi. Semestrar Ni gemensamt på norra Fårö? Sträckkör 7:e Inseglet o andra mästerverk.

Poffa: Din elaka modofilur. Jag blir alldeles kallsvettig när du kallar mig för smyg-MoDoit. Ångesten flödar över, jag får svårt att andas. Jag känner liemannens flåsande bak i nacken när du nämner ordet MoDo i min närvaro. Uschiamej! Den enda kärlek som jag känner till er Modoiter är av hat, den s k "hatkärleken," men den är väl fin på sitt sätt. Jag älskar att ha er modoiter så nära inpå livet som här på SpS. Det är underbart att få spy galla över er när det känns som mest motigt här i hockeylivet. Man riktigt myser och känner skadeglädjen komma krypandes när ni nyss har förlorat en viktig match.

Jag tackar härmed Gud för att han uppfann Modoiterna. Det vore riktigt tråkigt om ni ramlade ner i Norra Hockeyallsvenskan. Men i och för sig så har man ju andra lag att tycka mindre om dårå. Brynäs är ju också ett såntdäringa "hatkärleks" lag.

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo och Brynäs!

Poffa:

"Jag menar, "Lirarnas lag - Leksand" är numer "Vedklyvarnas lag - Leksand" i mina ögon."

Jag känner det nästan som ett påhopp, men jag förstår att du menar Vedklyvare i ordets absolut sämsta betydelse...

Sv: MoDo - Linköping
Artikel om Lonken i dagens ÖA, om någon missat. Här kommer ett litet utdrag: "När någon bryter en klubba tar han ett tigersprång över killarna i båset och levererar en ny." Tänk att jag missade det där tigersprånget, som till och med ÖA noterade!

Poffa:

Ja, verkligen! Frisk luft borde man ju inte kunna bli trött av. Har vi tur är det lite isande kyla ute just den dagen också, som borde hålla dem vakna.

knaskamilla:

Kan vara det, ja. Vilken tur att de slipper VIP:andet på Lucia då och istället får gå ut i den friska luften för att kolla om halvljuset fungerar.

Poffa:

Ansträngande att vara VIP, kanske?

65Selander:

Pfft! NHL tröttar inte ut, det är lika uppiggande som en iskall dusch.

Poffa: Jag vet inte. Jag har inte sett Leksand på väldigt länge.

Poffa: Det som gjorde mig så sömnig var Rodrigues och Westerlinds tuggande samt att jag började tänka på NHL ;-)

Frisco:

När Pirro säger att "Leksand av i dag kan spela riktigt tufft" menar han då "Leksand av i dag kan spela riktigt fult"?

Jag menar, "Lirarnas lag - Leksand" är numer "Vedklyvarnas lag - Leksand" i mina ögon.

knaskamilla:

Envisa rykten från Sthlm gör gällande att även 65:an somnade i baksätet på den södergående bilen. Man undrar om det fanns någon gemensam nämnare som orsak eller om det är två slumpvis plockade rykten som egentligen inte alls bevisar något.

Frisco:

Men vart tog bilderna vägen?

Ska bli intressant att se vad specialgnuggandet av målvakterna ger för resultat...

MoDo - Leksand
Laget
Målvakter:
34 Juuso Riksman. 35 Kimmo Vesa.

Backar: 6 Tobias Enström, 7 Jesper Damgaard, 16 Dusan Milo, 27 Martin Johansson, 32 Kari Haakana, 44 Mika Lehtinen.

Forwards: 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green, 9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson, 10 Anders Söderberg, 23 Magnus Hedlund, 18 Peter Öberg, 26 Mattias Wennerberg, 4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin

Pirro inför matchen: Det kan bli en holmgång.
Det blir mycket hemmaspel för MODO Hockey ett tag nu. Tre raka till att börja med på en vecka, totalt åtta matcher i Kempehallen på 26 dagar.

- Nu får vi tillbaka lite av det tuffa program vi hade till en början i ligan, säger Pirro Alexandersson.
Ny "streckmatch" ikväll med Leksands IF på besök. Dalalaget ligger tia i tabellen med 22 poäng, MODO nia med 24 poäng.

- Det här kan bli en riktig holmgång, säger Pirro. Leksand av i dag kan spela riktigt tufft, det har man visat tidigare. Sedan tror jag inte att man kommer att bjuda upp till någon daladans, snarare blir det tillknäppt och snålt. Men visst känner vi att matchen som sådan är enormt viktig.

- Förhoppningsvis får vi igång fler och fler spelare. Det pekar i alla fall åt det hållet. Det har sett hyfsat ut efter landskampsuppehållet.

Skadeläget?
- Detsamma som tidigare. Lars Jansson (knä), Hasse Jonsson (lår) och Peter Högardh (ljumske och mage) är ur spel. Jonsson är närmast till för en comeback. Dessutom är ju Jocke Lindström borta sedan tidigare efter sin axeloperation.

Något definitivt lag mot Leksand tar inte Pirro Alexandersson ut förrän matchvärmningen.
- Det blir samma trupp som mot Brynäs borta senast, sedan handlar det om ändringar i denna trupp. Vi specialgnuggade bl a målvakterna vid eftermiddagsträningen i går.

Poffa:

Jag hörde rykten om att NuMo somnat på vägen hem. Vekt!

Vallin:

Och försök komma ihåg att inte kalla MoDoratorerna (dvs. scim, NuMo och Lumber Jack) för knasiga, för enligt ryktet kan man då drabbas av avstängning från forumet (!).

En annan sak: om LJ skrivs i en text gäller det att tolka texten runt om för att veta om det handlar om Lars Jansson (poffas favorit) eller Lumber Jack (korta personer på ståplats favorit).

Namninsamling
Kan vi inte starta en så att slashasarna i Brynäs eventuellt får tummen ur och lägger upp helgens mål på Hockeyligan? Lata fånar...

65Selander:

Nä, jag tror det är spriten som gör att han ser så glad ut. Det är nog samma anledning som gör att han ser så trött ut på fotot som du har i förbrytargalleriet.

Poffa: Klart man är smygmodoit, men undrar om inte NuMo är gladast eftersom han känner Brynäsandan sprider sig genom hans späda kropp ;-)

[bild]130.242.58.240/~dfence/NuMo_Lumber.jpg[/bild]

65Selander:

Det är så där det skall se ut mellan supportrarna. Inte som LHC:s patetiska fans som verka lida av kvalserienoja så fort man nämner Brynäs.

Huge:

"You can´t handle the truth!" (Jack N.)

Poffa: Får väl isf dra till med ngt som förmodligen kommer från ett Shakespearedrama:

"VAD är sanning?" *med ett dramatiskt ansiktsuttryck* :-)

jobbet väntar
ha det

Lumber Jack:

Nä, men den inbördes beundran finns ju nu bland oss mer eller mindre regelbundet halvljuskollande SpS:arna. Det är ju därför som jag säger att Vallin kommer komma in i den gemenskapen om han bara står ut med oss i ett par veckor och lär sig vilka han skall se upp till (Oss så klart) och vilka han skall se upp med (Westerlind, Mike och övriga smyg-MODO:iter).

Huge:

Näää, ett seriöst forum där man diskuterat halvseriösa saker på ett (o)seriöst sätt är väl närmare sanningen.

Huge: Touché!

Poffa:

Inbördesbeundran har det inte alltid varit. Många av oss som skriver här, och då talar jag inte enbart om MoDo-supportrar, har inte haft en susning om vilka de olika personerna bakom "nicken" varit. Men en varm och trevlig vänskap har vuxit fram utanför cyberrymden, vi samlas ofta och "kollar halvljuset" på lördagsmatcher.

Poffa: Kort sagt: Ett halvseriöst forum, där man debatterar (o)seriösa saker på ett seriöst sätt....

Vallin:

Här på SpS får du allt paketerat i en fin liten box som innehåller allt en halvseriös hockeytok kan behöva. En stor del inbördes beundran men en normalstordel av hetsiga diskussioner och även en liten del av "vi mot dem-känsla" brukar kunna infinna sig. Men som Lumber Jack sa: Står du ut med den där inbördes beundran ett tag så kommer du snart beundra och bli beundrad själv...:)

Välkommen hit skall du vara.

Lumber Jack:

Just nu är ju Jansson i sitt livs form.

Vallin:

Här får du både och. Heta debatter om Lars Janssons storhet conta de som inte vet hur en stabil back ska uppträda (hehe, Poffa). Men även en massa kompissnack, det gäller bara att hänga i ett tag så smälter du in i diskussionsformen.

Välkommen Vallin!

Bättre forum?
Kände ett trängande behov att kolla om det här forumet är bättre än MoDos, vilket iofs är snudd på oundvikligt. Vad jag har förstått så håller icke-dyslektikerna till här, men då är min fråga; är detta endast en klubb för inbördes beundran eller pågår seriösa hockeydiskussioner här? Nu ska jag läsa in mig lite grann...

Forza MoDo samt Jämtland Hockey! ;)

Sv: Brynäs - MoDo
65Selander:

Oj. Omedveten bortträngning, alltså...stackars Olle!

knaskamilla:
Hm...

Märker först nu att Westerlind inte är med, det får vi ordna!

Jag kommer att lägga upp fler bilder senare på hemsidan från resan.

65Selander:

Hehe. Kul galleri! Men har inte Olle lyckats fastna på bild, eller var du tvungen att cencurera bort de bilderna p.g.a. att det tydligt syntes att han är MoDosupporter?

Här iaf några som humöret var på topp i lördags!

[bild]130.242.58.240/~dfence/MoDo_klacken.jpg[/bild]

Fulingarna från Sollefteå är nu medtagna på Förbrytargalleriet på min presentation.

Sv: Mikes bildtävling #176
Frisco: Ja DÅ var glädjen stor!! Annat var det 1 år senare o 9 poäng, endast Väsby va sämre -88, med 3p (varav 2 var mot....just det, o jag va där ).

Sv: Mikes bildtävling #176
Salle: En helt suverän historiesida Hammarby har.
Kolla in denna bilden www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/83kval1.jpg
Just den tröjan med nummer 13 Karlsson finns på Nygatan.

« · 331512 · »