1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500653 inlägg · 4187 ämnen
« · 331638 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gathockey - en Svensk tradition
mike:
Vad är beräknad topphastighet under ett street/ice race över 59 meter?
Är förresten stoppskärm standard på Zamboni?

mike: Om inte jag är ute på hal is med denna så tror jag att den såldes/ärvdes av KB65. Du får åka till BäPa för att undersöka, eller be Paddis att gå förbi och kika.

Prosten: Jag tippar på att det blir ett riktigt gatlopp. 59 m i fullt järn och sedan hinna stanna på den sista metern från sargen. Givetvis förlorar man om man nuddar sargen med ismaskinen. Det kan i och för sig då också bli ett demolition derby om man har otur.

Nu en fråga till alla kunniga MoDoiter om det nu finns några såna? Vad var det för märke på den gamla ismaskinen i Kempis. Jag har för mig att det var scim, NuMo eller vem det nu var som hade en bild på lager. Kanske så kan den bilden läggas ut för allmän beskådning här i gb:n igen? Jag har fått för mig att det var just en gasoldriven Olympia?

mike:
Låter kanon.
Väntar med spänning på rallyavsnittet.

Undrar om det blir en farttävling eller ett demolition derby.......

Sv: ZZZ-tråd
Dags att sova. Tuff dag imorgon med både jobb och slakt.
[bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort1.gif[/bild] [bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort2.gif[/bild] [bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort3.gif[/bild] [bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort4.gif[/bild] [bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort5.gif[/bild] [bild]www.leksandsbrod.se/bilder/bild_sort6.gif[/bild]
Vad hände nu? Äh den här bilden ska det vara:
[bild]www.leksandstars.com/arkiv/bilder/leksand/lif99_00_match/morten_green.jpg[/bild]
Äh, vad nu då.En hjälte i fel dräkt. Man undrar om Micke P törs spela i Kempis imorgon? 3:e gången gillt?

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Bättre forum?
Vallin:

Det är inte helt otroligt en del Öviks-prägel på den här gästboken, men faktum är att de som bestämmer är bördiga (ärkerivalerna) Sollefteå och Kramfors ;)

Prosten: Ska försöka att få in lite tecknat då och då. Jag tycker att det är alldeles för lite tecknat och för mycket vanliga bilder som läggs ut i gb:n.

westerlind: Det är faktiskt Paddan som tecknat serien. Jag har bara fyllt såpbubblorna med text. Angående NuMo så är jag helt klart nöjd över resultatet. Den första produktionen i denna nytecknade dokusopa verkar bli en succé pådirekten.

I nästa avsnitt så får vi följa miiike och Håckla då de gör upp inne på rinken i sina respektive ismaskiner. Håckla the fat bastard i sin gamla kära Zamboni och miiike the terrible knöl (svikaren) i sin nya Olympia V8:a Power. Hur det kommer att gå kan ni ju själva räkna ut. En Olympia med V:8 under huven mot en gammal Zamboni med en industrifolkamotor på 30 kusar under snötippen. Vrooom vrooom.

Sv: LJ:s tvåstegare
Ledtråd två: Pelle Lundqvist var inte så långt borta.

ZZZZZZzzzzzzz

Frisco: Själv har jag precis nått datamognad två, tror jag! *stolt*

Paddan: Kopiera länken och klistra in så funkar det. Fast det är dumt att kämpa emot om tom Internet dissar honom! :D

Paddan: Klipp ut adressen och klistra in den i ett nytt internetfönster. Tänk att dessa modemister inte har någon internetrutin alls.

Frisco: Ok, tack! Då är jag med! Trodde det var ytterligare en i raden av sorgliga halvfigurer som förpestar olika forum med sin blotta närvaro...

Frisco: Wow, till och med Internet dissar #43. Eller ville han kanske inte vara med på bild? ;)

Hälge: Lät, otroligt nog, som att det kan vara så nära förestående som inom någon månad. Men jag säger som de gamla grekerna: Seeing is believing.

Nej, nu är det dags att släcka belysningen i några timmar

[bild]www.toothpastefordinner.com/103102/sleep-spray.gif[/bild]

Paddan: Dissa #43 är helt ok i min (och nån flers) bok men Lorden kan man inte hylla nånstans om man inte just "hyllar" den på Mut-monoplet.

Jag nummerdroppar #565 men det verkar inte funka bra för dom som vill kolla och samtidigt bli på lyset.

Paddan: Så kan det vara. Rykten går dock om att det ska komma moderniteter till Bjästa också, men jag har inte lyckats höra vilket decennium det gällde.

Vet du ?

Paddan: Vem är #43 då? Har inte glömt vart jag grävde ner motorsågen ännu... ;)

Salle: Kan man dessutom få med ett dissande av #43 och ett hyllande av Lord Kulvert så har man väl fått någon form av helhetslösning.

Salle: Lisma och hyckla är mina mest framstående och välutveckalde egenskaper... ;)

Vallin: Du lär dig snabbt... Dissa MoDoforum och berömma Frisco i ett och samma inlägg. Du kommer att gå långt här...

Hälge: Nu när jag tänker efter så kanske det var så att de menade att det är ett stort skämt att det fortfarande finns Bjästabor som sitter och surfar runt på SpS med väldigt gamla cykelmodem.

Paddan: Ja, den ironiska generationen har ju visat sig stå sig slätt mot dårarna på hemsidan. Har ju själv dragit iväg ett par riktigt ironidrypande inlägg som besvarats med totalt oförstånd. Praktexempel är väl det som Frisco drog iväg i söndags om Jamie Kennedy-show... Iofs har man ju faktiskt ingen aning om hur gamla de som skriver är. Misstänker att de flesta är snorungar...

Paddan: Den är, som jag sagt tidigare, en sak mellan mig och Irma.
Tjänster och gentjänster vettu...

Paddan: Inte kommer det någon humor med bredbandet, inte. Jag har då inte märkt av någon.

Sv: Finns det en bortastå i Sydkraft Arena?
Hälge: Tackar och Bugar!

Salle: Tja, jag tror då det. Eller så är det så att den kommer först med bredbandet. I sådana fall så får jag ta och vänta ett tag till.

På tal om att inte se rökan av något... var är den där lådan med Ferraribilar?

Salle: Ja, det är det.

Paddan: Har du humor... Det har vi inte fått se nåt av än iallafall...

Hälge: Men det är "samma" ståplatsbiljett för de två sektionerna?

Vallin: Det kan tydligen aldrig bli för få ångestskrin och motorsågar i inläggen, vad det verkar, så jag vet inte om det där med att spara på hjärtat är en sån bra idé. Bättre att låta det pumpa ordentligt och göra sitt jobb.

Chansen är i varje fall större här, än på modohockey.se, att de som läser och kommenterar inläggen faktiskt förstår sig på ironi.

Men att någon däremot ska förstå min humor har jag inte räknat med, så jag kilar runt på min egen lilla kant :)

Lumber Jack: Pust! Verkar vara lite omsättning på inläggen här?! Nog tror jag att jag stå ut med er fårskallar ett tag. Här kanske jag dessutom kan spara på motorsågen och därmed också på hjärtat. :)

Så, är det till huvudsak en kompiskärna från Ö-vik som hänger här eller? Kan iofs själv kolla vart ni kommer ifrån. Själv är jag ju iaf från Östersund och har varit inbiten MoDoit sen jag fattade vad hockey är. Brukar försöka ta mig iväg till Kempis så ofta jag har tid och råd. Brukar bli ca 10 matcher/säsong. Sällan mer, tyvärr.

Nu vet ni. Ska väl skapa mig en profil också, så småningom...

Sv: Zakke+Salo 2004/05?
Martin S: Emot såklart :))
Salo får åka hem till VIK, ni får klara er med dom andra 197 NHL-proffsen som kommer hem.

Salle: Skulle ni vinna så är det lillebror som slår storebror och det står jag för. Vår hall är större än eran. så är det. Hur många blir eran klack då?, Norrland äger i Hockey =)

Frisco: Salos kontrakt med Edmonton går ut denna säsong vilket innebär att Salo är kontraktslös hösten 2004(om han inte förlänger innan dess dvs).

Martin S: Det beror på hur länge har Salo kontrakt med Edmonton.

Martin S:

Skulle vara en alldeles ypperlig lösning på målvaktssidan. Nutid och framtid i en härlig kombination. Kan nån vara emot detta ?

Zakke+Salo 2004/05?
Tommy Salo intervjuades i dagens aftonblad som ni säkert har läst. Han avslutar med detta

"Det har gått väldiga rykten om att du ska spela tillsammans med Peter Forsberg i Modo nästa säsong?
- Har det? Ja, vi får se vad som händer.
Salo låter hemlighetsfull i det sista svaret, men det är ingen hemlighet att han och Foppa blivit väldigt goda vänner de senaste åren.
Så - vem vet?"

Han förnekar ju inget så visst verkar det som om Peter och Tommy har pratat om detta möjliga scenario. Salo som mentor åt Zakke? Henriksson hade ju Myllys som mentor och det går ganska bra för Hento nu.

För eller mot Salo i MODO 04/05? Vad säger panelen?

Salle: Bortaklacken står tyvärr bredvid hemmaklacken. Sektion F. Kolla länken.

Finns det en bortastå i Sydkraft Arena?
Tjo!
Ämnar, såklart, att åka ner med några fränder för att beskåda lillebror återigen få stryk av sin storebror den 27/11.

Vilken sektion är bortastå eller spelar det ingen roll (som i Kempis vill säga).

Lumber Jack: Du är förlåten. Det är ju så lätt att se när MoDo byter dräkter varje år och namn vartannat år... Tillgång till Årets Ishockey mellan 1957 och 2002 är ju också viss hjälp...

Först men inte störst 70 Rodrigues, mike, Prosten och sist men minst westerlind: Finns det möjlighet att spela hockey utan skridskor? Då är jag med. Och jag menar inte den olympiska varianten där alla normala bollspelare är tvungna att skola om sig till högerfattade.

20 Lindgren: Alldels riktigt, mitten av 80-talet ska det var, förlåt mig.

Lumber Jack: Nu är vi inne i westerlinds tidsmaskin igen. Hur kan du skriva att bilden varit inne i en tidning från tidigt 80-tal när bilden är från Elitcomebacksäsongen 1985-86? 1986-87 hade MoDo som alla vet Cewehjälmen på damaskerna. Eller menar du i tidningen MoDoiten tidigt 2080-tal? Då är det ändå tidsmaskin...

Annars skulle jag på din första fråga chansa på Ulf Lindgren och gardera med Dag Olsson, Billy Fredriksson, Håkan Björkman, Lars Henriksson, Bengt-Åke Lundbäck, Gary Eriksson, Robert Nilsson, Börje Johansson, Charles Gustafsson, Ola Nässén och allas våra Christer Carlson och Kjell Lind.

Frisco: Han skulle nog kunna knäcka detta. Innan jag kopplar ner vid 12 snåret kommer jag att lägga ut en ledtråd till.

Lumber Jack: Undrar var #VII är någonstans?

Huge:

Nej, jag medger att det är i det närmaste omöjligt att se, men en fin ledtråd, som hjälper hardcorefans, är att det var en officiell tävling i tidningen MoDoiten tidigt 80-tal. Ni som har era gamla årgångar sorterade har en möjlighet att knäcka det här med lite forskning.

Lumber Jack: Molin? Lasse. alltså.... :-)

Prosten: Jag håller med, miiike är skicklig på att teckna. Speciellt blev jag förtjust i hur han med så enkla medel lyckats gestalta NuMo. Mästare.

huge: Nej nej.

westerlind: Full koll på favvolaget kan jag se.

« · 331638 · »