1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500685 inlägg · 4187 ämnen
« · 332100 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bättre forum?
Frisco: Klart att cykelmodemanvändare har ringa internetrutin.
På tal om ringa rutin så blev jag idag hastigt och lustigt "syslöjdslärare". Har aldrig sett en kille skratta så mycket som elevassistenten i min klass när jag kom bärandes på korgen med garnnystan och allehanda syslöjdssaker. Såg ut som att han höll på att kikna av skratt.
Fick några knepiga kommentarer om att jag till nästa gång kanske borde skaffa kjol och schalett och en fin liten knytblus eller liknande...

Nej, nu är det väl dags att följa knäckebrödssmulorna till Kempehallen och kvällens skörd av nytillverkade poäng.

Sv: Frågor som engagerat
Salle:

Nej, snarare lagom.

Sv: MoDo - Leksand
Martin S: Och för oss som inte kan lyssna på webradion skriver du naturligtvis här vad han sa?=)

Vallin: Peter Högardh kommer att intervjuas i webbradio ikväll i första periodpausen. Ni som lyssnar kommer att få veta varför han är borta tex.

knaskamilla: Men du är inte speciellt pyttelång heller.

Salle:

Är det så? Ja, isf har jag väldigt låga krav. Eller, vadå? Jag är inte jättekort!

scim:

Psst...jag tror inte westerlind dansar så bra dubbelvikt...

knaskamilla: Om din danspartner "ska vara lagom kort (helst inte längre än mig)" så kan man nog säga att du har väldigt låga krav.

Vallin: Inte vet jag när hans ryggproblem startade. Hoppas bara att det ordnar upp sig snarast.

Vallin:

Du har acklimatiserat dig snabbt märker jag ;)

Frisco: Var inte Högardh borta pga ett gammalt diskbrock som härstammade från 1996? Var det bara en myt, uppfiskad ur ryktesbrunnen?

Hawerchuk: Svarten får min svarta kamel. Jag tycker att han som hemvändare borde ta sitt ansvar och göra fem mål per match när ingen annan hänger.

Dessutom borde han hålla nollan eftersom ingen av trattarna där bak klarar det. Efter alla år i Trashers fjärdelina borde han veta hur man går ut och spelar 0-0.

Pirro sitter lugnt i båten. Kan ju aldrig vara hans fel att hemvändarna inte producerar?

Nä, sparka alla utespelare som inte producerar och bygg ett nytt lag kring Pirro; -MoDos framtid!

Frisco: Med risk för att Du fimpar mig som Vän:
Jag har inhandlat sittplats, sekt.P, visst är det gamla 'curva Syd',va?
Jaja, ser Ni SpS:are nån galning i MODO tröja sittandes, o tjoandes, klagandes på alla stumma begravnings-entrepenörer, så kan det vara jag.Hur många av er ska dit? Eller ska Ni dansa, trolla o ha andra okulta saker för er? 'Nemo saltat sobrius!'
Varför finns det ingen status: 'Ute o handlar SittplatsBiljetter'?

scim & knas: Hahaha, jag tror scim har rätt - som vanligt.

scim: Tyckte också att längden var lite felaktig för hennes önkemål!

Westerlind är nog dansant, han härjade säkert många dagar i Furuparken i sin ungdom!

knaskamilla:

Ja, jag vek honom dubbel.

scim:

Hahahaha. Ja, hur räknade du ut det? Du tog det på längden, va?

knaskamilla:

Westerlind?

65Selander:

Nejdå, jag känner en perfekt danspartner som uppfyller mina små krav, och han är då ingen undergiven cockerspaniel. Tyvärr bor han i Stockholm, dock.

knaskamilla: Styr bra gör jag eftersom jag har busskort mm.

Dansa med snurrar och tricks, skall ni dansa eller trolla?

Nej du Knas det du söker är en knähund, typ en undergiven cockerspaniel från inlandet ;-)

65Selander:

Jag har inte alls några höga krav. Mina enda krav är att killen ska vara lagom kort (helst inte längre än mig), styra bra och gärna dansa med mycket snurrar och tricks.

westerlind:

Nej, socker-Conny spelar i något annat land nu.

knaskamilla: Hmm, det förklarar saken - brukar MoDo dricka alkohol innan matcherna?

knaskamilla: Så du menar att jag inte skall få dansa alltså! :-))

Du har aldrig funderat på att det är ni kvinnor som har för höga krav.

Vi Jamtar o Härjedalingar är födda med rytm i blodet

65Selander:

Nej, men dansförbud för folk som tror att de är bättre på att dansa när de druckit alkohol. Puckon!

knaskamilla:
Vad förväntar du dig av folk som inte har något bättre för sig ;-)

Ang dagens fråga så skulle väl du vilja införa motboken igen och
obligatorisk danskurs för alla ;-)

Frågor som engagerat
Kolla in högerspalten i bifogad länk, så får ni en liten aning om vad folk i Övik (eller: ÖA-läsare) bryr sig om att tycka till om...

westerlind:

Hon räknas inte, för hon skriver knappt. AM räknas inte heller, för han skriver ännu knappare. Så det så! (Märka ord på det där viset...)

knaskamilla: "Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu."

Få se nu, jag gissar att den ena är kärran, men vem var den andre?

knaskamilla: Ja, han måste ha ett litet helvete... Lumber Jack, ja, men han är ju Sollefteåbo i grunden, endast på besök i republiken.

Men oroa dig inte. Jag har en förmåga att snabbt nästla mig in bland folk, på mer eller mindre etiskt korrekta sätt. Jag tar mig friheten att häckla folk till höger och vänster, men lämnar samtidigt öppet för andra att ge mig ett och annat slag under bältet. ;)

Vallin:

Äh, känn dig inte på sidan! Tänk på stackars westerlind - han är en jamte i Stockholm som låtsas vara Brynäsare men egentligen håller på MoDo. Vilket elände han måste ha!

För övrigt har vi en MoDorator här i boken som bor i Östersund.

65Selander: Törne är min bäste vän. Gick gymnasiet i Strömsund själv. Har åkt på MÅNGA matcher med dessa herrar. Oftast kör jag eftersom jag sällan vill dricka när det är hockey. Då vet du kanske vem jag är?

Vallin: Känner hela bunten! :-)
Törne som är Jämtlands enda innebandyproffs!

Räven träffade jag senast matchen mot DIF på Hovet

knaskamilla: Ja ni har ju säker träffats de flesta av er här. Känner mig lite på sidan om eftersom jag bor 27 mil från hockeyns Mecka och knappast har träffat någon av er. Inte medvetet iaf... :) Har dock ett stolt ursprung som Ångermanlänning. Någon som vet vart Backe ligger kanske? Inte för att den skethålan är nått att vara stolt över, men den ligger iaf i Ångermanland! :)

westerlind: Har dessutom personligen läst en och annan "easy-reader"-novell -På engelska! :)

65Selander: Har motvilligt tvingats skicka en "vänner-förfrågan" till dig, trots att du är Brynäsare. Känner du/känner du till någon av dessa: Andreas Törnstrand, Danne Mikaelsson, "Räven" och/eller Tony Sundin?

Ok, stor prestigematch ikväll. Vi kräver vinst från västkusten. Vill inte ge dalmasarna här nere (det kryllar av dom) nöjet att ge mig pikar under resten av året.

För övrigt tycker jag Pirro eller Svarten ska få sparken, välj själv.

Kimmens plånbok
Är det någon som har en uppfattning om Staals lön när han lirade i Modo? Om han gör 80 lök nu I MIF - som AB påstår - kan det inte ha varit någon himlastormande ökning han fick.
Och det är sköna proportioner inom det laget när Sundblad tankar ut 120 papp i månaden samtidigt som Kim, som ju tillsammans med Riihijärvi nästan måste sägas vara lagets grundstenar, lyfter 40 lakan mindre.

knaskamilla: Du har helt rätt att g:a HS samt SpS förbrödrar supporterskaran!

Innan så kände man till en del Leksingarna, men nu är det Modoiter, Luleåiter, Frölundaiter och annat löst folk som man har fått kontakt med.

Sedan så tycker jag att man får en större insyn i dom andra lagen genom att GB är samlade på en och samma site!

Vallin- Lita på mig eftersom jag är från Vemdalen samt Westerlind som är från Frösön ;-)

Lev väl och spara några russin till mig också
Nej Poffa NHL är ingen serie att ta på allvar! ;-)

knaskamilla: Du har rätt, (Vallin: Ibland har hon det.) jag har länge försummat det där och ska försöka tänka på det du säger någon gång ibland.

Det var härliga tider när vi:
- diskuterade för- och nackdelarna med självlysande puck och svart is
- spekulerade i enklaste sättet att flytta Globen till Övik
- lanserade världens första flytande hockeyarena, som skulle ge ständig hemmaplan, åtminstone vid kusterna och i Storsjön.

Vallin:

Jag tror att du kommer att trivas utmärkt här!

För övrigt är inlägg på 200 rader ganska sällsynta här, det är bara Björn som orkar hålla sig ifrån att läsa vad alla andra skriver tillräckligt länge för att få ihop sådana inlägg. Ja, och så westerlind ibland, men det har varit dåligt med sådana inlägg från honom på sistone. Jag undrar varför, förresten? EFTERLYSNING: Westerlind; har du inte kommit på något revolutionerande inom hockeyn på sistone? Du är kanske för upptagen med att glädjas åt att du kommit ut som MoDoit för att orka tänka på sådant, iofs...

Kan tillägga att när jag debuterade på Hockeysnack en gång i tiden så kände jag bara två av de som skriver här nu. Hockeysnack (numera SpS, alltså) förbrödrar! Eller hur det nu var.

Vallin: Jo, jag håller med, det är skönt att de flesta modoiter här klarar av att läsa en serietidning. Sen om det är lite språkliga fel ibland, det gör mig inte så mycket - men det finns andra som blir besvärade och ibland tar det knaska milla.

Björn VII: Samtidigt är det lättare att ha en viss acceptans mot långa inlägg så länge man vet när man börjar läsa det att man förmodligen kommer att;

A: Tycka att det är tänkvärt, eller B: Finna det mycket underhållande.

Desutom är tendensen att personerna på detta forum kan kommatera, göra styckeindelning, m.m. vilket gör att det inte är så jäkla svårläst.

Å andra sidan är ett inlägg på 200 rader relativt svettigt... ;)

westerlind:

Om samhället i stort snuttifieras så blir nog även jag snuttifierad till slut. En ny generation läsare kräver en ny Björnförpackning, ungefär som att hockeyn behöver fyrverkerier och popcorn för att märkas i en fotbollsindokrinerad del av landet, du vet.

(Inlägget var egentligen längre här, men jag klippte ner - du kanske märkte att jag höll på ganska länge, menar jag.)

Björn WÄ: Hoho, försök inte - såna billiga trick går jag inte på.

PS. Måste säga att det känns oroväckande att man ofta kan läsa dina inlägg på under tio minuter nu för tiden - vart ska det här sluta?

Vallin:

Om jag ska lägga till något utöver vad chat-terrroristerna tidigare kommit med i sina beskrivningar av MoDo-på-SpS, så måste det nog bli att de, kollektivt, uppvisar en förvånande tolerans mot inlägg på 200 rader och längre. En gästbok med plats för det mesta helt enkelt och jag tror faktiskt inte att de yttersta gränserna för den här gästboken ännu testats.

Pysmysigheten i sig är ju förvisso lite tråkig då vissa gamla bataljer mellan skribenter inte längre underhålls såsom de gjordes i slutet av förra årtusendet, på en annan sida - men ibland så glimrar det fortfarande till med intensiva och hetsiga perioder av retorik och ordvrängande på hög nivå.

Sen har vi ju Lance/Dusan/Olle Westerlind, vår störste supporter som med jämna mellanrum kommer in och säkerställer att MoDo-boken will be MoDo-boken - hur seriös, smiley-lös och lillgammal han än må vara i andra sammanhang.

Sv: LJ:s tvåstegare
Lumber Jack:

Den dåvarande dalmasen Björn VII blev inte fullt-ut-medlem i MoDo AIKs utbrytarförening "Hockey" förrän i Juni 1988. Jag saknar därmed sådana fuskmöjligheter, men med dina givna trådar så tar jag och drar till med #VIII under den aktuella säsongen - Juha "Jojo" Tuohimaa. Han brukade bli gladare än gladast efter mål har jag för mig.

Wang Computers - hur gick det till egentligen? Nåja, det stora antalet pappersfabriker som fortfarande idag styrs med Fortran, hålkort och andra 60-talsreliker vill man ju egentligen inte tala högt om, 65 Selander & co kan ju få något vått i blicken och byta bransch. :-)

Sv: Gathockey - en Svensk tradition
mike: G´natt

Prosten: Finns säkert en massa gamla flygvapendräkter i nått gammalt förråd i Kempis.

Gonatt ZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZzzzzz

mike: 70 pinnar :-O , det var imponerande.
Låter tryggt det där att stoppskärm är standard.

Förresten, dom där blackouterna. Kan man inte försöka att försöka lösa det problemet genom att köra med G-dräkt, finns säkert massor att få tag på nu när flygvapnet är skrotat.

Salle: Jag är säker på att Paddan kollar upp det här. Det här är viktiga saker vi diskuterar ska ni veta. Om nu detta är sant så kan det t o m tänkas som så att jag själv tar kontakt för att få lite tips om just Olympia-maskinen. Jag ska upp till Järpen antingen på onsdag eller torsdag för att hämta hem en Olympia till vår månskensrink i Nolby.

Nu: ZZZZZäta ZZZamboni ZZZZolympia ZZZZnark

Prosten: Det beror på vilka "klunschar" man stoppat in i bak/framaxlarna. Alltså själva utväxlingen dårå. Det är ju 4 Wheel drive också som gäller så det blir ett jäkla klös just i startögonblicket. Blackouter brukar vara vanliga i dessa sammanhang. Kan nog tippa på att med rätt utväxling så ska nog Olympian kunna toppa en 65-70 km/h. En V8:a med 175 hk är inte att leka med på en hal is. Givetvis har också dubblängden i däcken också betydelse precis som i Isracing dårå. Zambonin däremot får nog vara glad om den får en mellantid på tisdag om den startar på måndag morgon. Stoppskärm är standard på alla ismaskiner om det skulle råka barka iväg så är de bra att ha.

« · 332100 · »