1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501006 inlägg · 4187 ämnen
« · 332953 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Jag mötte Lassie!
scim: 25 kvadrat räcker till mycket. Jag nämnde aldrig bastun och gymmet då jag räknade att ingen var intresserad av nåt sån på lördag middag.

Frisco:

Har du så mkt plats i ditt Nygatan-lya så du både kan husera VM i rugby, ett biljardbord och en darttavla?

Frisco:

Jag skulle med glädje ha tagit med mig en Godtemplardricka (nu med kapsyl i stället för skruvkork - korkat!) till dig på lördag, men jag måste ägna mig åt att lära ut jonglering (en av mina sämsta grenar) till ett gäng ungar just då. Pilkastning är ju annars en av mina bästa grenar.

knaskamilla: Nej nej nej. Jag lånar ut mina 18 gramspilar till vem som helst. Däremot får folket gärna ta med whisky och bjuda mig på (eller en Godtemplardricka).

Frisco:

Du glömde: "Medtag egna pilar." Eller hur var det nu igen?

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
bobbe: Äntligen har jag hittat bilden jag letat efter så länge.

[f]Observera att den inte alls behöver överensstämma med mina åsikter och att det ej heller är jag som gjort bilden.[/f]

w1.248.telia.com/~u24803238/rogerM.jpg

Sv: Avgångar och motgångar...
Snart dags för Baltica Brewery Cup.
[bild]www.dalademokraten.com/bild_arkiv//51//00000139151.jpg[/bild]

scim: Nästa gång så. Annars är du välkommen till Nygatan på lördag. Schemat: 09:45 VM-final i rugby mellan Australien och England direkt på viasat sport. 12.00 Biljard + elektronisk dart. ca 14 avfärd till Kempis. 15.00 Nedsläpp.

Frisco:

Fegis som inte tordes hälsa på en unviersitetskompis.

Plexi: Fegis som inte tordes säga hej till en universitetskompis.

Plexi:
Hur du blandar ihop Lassie och Frisco är ett mysterium för mig.

Frisco är väl aldrig lagom nånting men vilse är han ofta...

Sv: Som jag ser det
Lumber Jack: Slettvoll är avgudad bland Lövensupportrarna. Han är en sån däringa färgstark typ som motståndarna älskar att hata pga hans ibland lite för uppriktiga uttalanden.

Jag mötte Lassie!
Satt i godan ro i Umeås lärosäte Univeristetet. Plötsligt uppenbarar sig en lagom vilsen Frisco
Han måste varit betagen av omgivningarna eftersom idogt ropande inte uppmärksammades av densamme.

Kan det vara så att Frisco har börjat uppgradera sin utbildning till en akademisk?

Som jag ser det
[f]S[/f]å tjänar man fina pengar och kan därmed köpa en fin och bekväm bil om man chefat i alpligan. [f]L[/f]ängden på vägen mellan Umeå och Ö-vik känns då inte så lång. [f]E[/f]ventuellt kan man alltid fixa en övernattningslya. [f]T[/f]isdagar och [f]T[/f]orsdagar kan ju bli rätt sena annars. [f]V[/f]ilosamma dagar som pensionär blir nog långtråkigt i längden. [f]O[/f]mbyte från tristessen kanske är önskvärd. [f]L[/f]allandets tid kanske är över. [f]L[/f]ängtan efter ljuvliga segrar har kanske dykt upp igen?

Foppa
Tid: 2200 - 2300 ShowView | 935567 |

Titel: Foppa - världens bästa hockeyspelare - Imdb

Övrigt: Svensk dokumentär om Peter Forsberg. Göran Zachrisson har följt Peter Forsberg och intervjuat honom och personerna som står honom närmast. Även 23/11.

Sv: MoDo - Leksand
Frisco:

Det finns ingen som kan trösta som NR22!

Godmorgon alla. Trots allt finns det små ljuspunkter i livet en dag som denna www.modohockey.se/forumshow.cfm?MessageID=48685&parent=48685&timmar=24

Sv: LJ:s tvåstegare
Björn VII:

Klockrent, imponerande !

Paddan: Javisst ja, glömde kaffet o korven...MEN grillkorven va slut, fick bli en kokt. Jo Rådbjer såg när Leksingarna försökte göra fler Weinhandlare i MODO, men det hjälpte ju tyvärr inte MODO's spel.
HEDIN, KÖP EN NY GRILLKORV!!!!

Salle: Vaddå PowerPlay?? 5 mot 3 i nästan 2 min, man kommer inte in i zon...så j:a LESS man blir! Näe, Vesa kan man INTE lasta, kanske skulle han stått upp vid kanonen från blå, men de andra va ju backarna ute o köpte korv...kanske kan nr 6 få godkänt åxå, men framåt?? Ska man specialgnugga passningar nu? O kanske tekningar, vann MODO nån enda?
Nä fyy o tvi, bara att bryta ihop o lägga av, eller vare Komma Igen??
Ståklacken inledde LYSANDE, men allt eftersom MODO vägrade spela offensivt, vare svårare o svårare att uppbringa nåt stöd.
Wernblom o TP, har de alldeles tappat geisten?
USCH så dåligt!

Paddan:

Så här kul var matchen:

[bild]www.ornsat.com/kamilla/liten.jpg[/bild]

knaskamilla: Verkade precis som att man aldrig riktigt insåg att det var en elitseriematch man spelade ikväll, först vid underläge med 1-3 syntes något som ytterst positivt sagt skulle kunna kallas för en tillfällig tempohöjning. Eller det kanske bara var så att de som var inne på isen just då ville göra ett snabbt byte.

Finns inte mycket för Vesa att göra på de mål han släpper in, behövs ju också att MoDospelarna klarar av att jobba i egen zon, men det verkar tyvärr vara en sak som man heller inte tränat på.
Powerplay verkar även det vara ett okänt begrepp i tränarpärmen med tanke på det ytterst påvra resultatet denna säsong.

I övrigt så var kaffet gott, domaren skötte sig riktigt bra och korven var varm...

Salle:

Håller med, tycker också att Warg får godkänt. Hade de spelat som i sista perioden hela matchen så hade de ju klarat sig undan med att ha gjort en dålig match, var de tvungna att göra en urkass match? Såg nästan ut som att de hade glömt att det var matchdag och kört två stenhårda träningspass strax innan matchen... Eller kanske tre.

Sv: Alavaaras avstängning på den gamla goda tiden.
Frisco: Okej då... :)

Roberth:

Jajebox. Han var lika tokig han med. Slängde vattenflaskor och grejor.

Frisco: Jag håller med... Vart var geisten och jobbandet som dom haft de 2 senaste matcherna. Damggard, Milo och Warg är godkända enligt mig. Osså Vesa. Alla LIF´s mål var snygga och går ej att belasta Kimmo.

Sen när dom väl började att jobba (i 3:e perioden) så blev det ju bättre men då kunde ju LIF bara slå ifrån sig och spela taktiskt.

Powerplay var ev det sämsta jag sett på länge. <6min i slutet av 2:a per och jag tror det var ett skott på mål. USELT!!!

Sv: Frågor som engagerat
Magnus:

Ska jag vara ärlig så har jag bara sett små stycken ur den. Kan inte avgöra om den är bra eller ej. Enda anledningen till att jag reagerar som jag gör är att jag gärna ser MIF rasa samman som klubb. No offence...

Vallin: Det var nog snarare Alavaara som inte gjorde sin livs match.

Vallin:
Var de under Bäckmans ledning? han var ju ganska tokig i början har ja förmig....

millis: Han var avstängd i sju månader efter att ha försökt åka på domaren i tredje semifinalen (eller var det femte) mot DIF för några år sen. Törs inte säga vilket år. -98? Domare Tomas Andersson gjorde inte sitt livs match...

Årets plattmatch. Man ska skylla på utespelarna. Endast Jesper Damgaard får godkänt i mina ögon trots att han troligen var inne på en del baklängesmål. Vesa i målet kan man inte skylla på utan det var klasskillnad bland utespelarna idag. Dock kan tilläggas att Leksand fick 2 utvisningar för klubbor i fejjan. VARFÖR håller de på så?

Vallin:

"hallå" de är ju ingen dokusåpa......enligt C i deras lag (nådigt knepigt namn att stava.)........ääää den dominerar ju....bättre än Gunnars å han difarns fejk depatter i slutet

Vallin: Serien är intressant även för de som inte håller på Mif. Antingen kan man som motståndarfan sitta och gotta sig åt hur kasst det går för oss på isen och bakom. Man kan också se det som den dokumentär det är om hur jobbigt det är att försöka driva en elitklubb i dagens Sverige när det inte flyter sportsligt.

Jag gillar den givetvis för den handlar om laget i mitt hjärta och det ger mig en chans att se Mif en gång i veckan trots att jag sitter i drivan här uppe.

Alavaaras avstängning på den gamla goda tiden.
Hej allihop!

Känner att jag har hamnat lite fel men jag har en liten fråga som jag tänkte att ni Modoiter kanske kan svara på:

Jag har hört att Jan-Axel Alavaara har ES längsta avstängning, är det nån som vet här exakt hur lång den var och vad han vart avstängs för?

Tacksam för hjälp för detta är viktigt =)

Roberth:

Hmmm... det har de faktiskt inte. Men ärligt talat så tror jag ändå att de har fler tittare än Percys dokusåpa, hur kassa de än är.

Roberth:

59.39 GK 35. VESA, Kimmo

Hum....2 kassar på 20 sek med MoDo´s efektivitet ska väll inte va några problem..........

Vallin:
Tänkte efter som dom inte hotat med att lägga ner dom.....

Roberth:

Klart det är mer fel än så... finns en jävla massa orsaker. Men det ska man väl inte gå in på. =/

Roberth:

Fast å andra sidan tittar man ju inte på någon av dem heller... :)

Vallin:

Den är ju skit bra.....Tror 98% av svenska folket hellre ser på den än farmen och fångarna på fortet.

shinzawai:
Ställ dig i mål själv får du se hur kul de är..............Måste ju va nått annat fel än målvakten fattar du väll.......Hedin årdnar nog upp de snart. har hört att Salo är på väg ur NHL. och vill spela i Elitserien till VIK ungdom går upp =)

Veckans mest otippade: TV4+ hotar med att sluta sända MIF:s dokusåpa om den inte görs atraktiv och sevärd inom tio dagar. Sug på den, Peeercy!

PET-flaskan har redan släppt in 4... sopa. Vi har fan aldrig haft så sopiga målvakter...

65Selander:

Jag hade busskort när jag gick i gymnasiet. Numera åker jag gratis. En förmån jag har genom MHS. ;)

Vallin: Har haft busskort sedan -90 de du!

65Selander:

"Styr bra gör jag eftersom jag har busskort mm."

Sitter du längst bak i bussen på mittensätet då? Låtsas att du styr och gör brumljud med munnen? Som en femåring ungefär?

Själv har jag trots mina snart 23 år haft körkort i 4,5 år, men du har inte ens det. Vore jag så gammal som du skulle jag inte skryta med att jag åker buss. ;)

Frisco:

Diskbrocket var mycket rikigt en myt. Peter har en skada i en magmuskel. Snedbelastning pga smärtan har gjort att även ljumskarna värker. Han åker skridskor och läkarna har sagt att ska kunna göra comeback om en vecka. Skön!

Men snälla kunde dom inte lånat en målvakt av Leksand...

scim:

Har alltid haft den förmågan, på gott och ont. Men jag måste säga att just hackandet på hemvändarna på MoDoforumet är det som stört mig allra mest, långt mer än analfabetism och "Närkommerfoppahem?".

Är det bara jag som tycker att SoS varit betydligt bättre än man vågat hoppats? Salle har börjat hänga isf att missa (bättre har det iaf blivit) och dessutom lagt på sig några kilon och blivit en riktig tuffing.

Vad gäller Svarten saknar jag nästan ord. I mina ögon är han kanske ES bästa center. Tänk att han "bara" är 28! Där har vi en kille att bygga laget runt några år framöver, Foppa eller ej!

Den här frågan har säkert diskuterats här ett bra tag, men jag är ju trots allt en färsking... ;)

« · 332953 · »