1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501258 inlägg · 4187 ämnen
« · 333390 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Krismöte i styrelsen!
knaskamilla: ÄH spelarna är int bättre

Sv: Krismöte i styrelsen!
Poffa:

Jag har kommit på lösningen: att kontraktera tränare på två halva säsonger i stället för en hel. På det viset behöver man inte fundera på att sparka tränaren mitt i säsongen, utan då kommer det helt enkelt bara in en ny tränare runt jul, och så blir allt frid och fröjd.

Fan vad smart jag är.

Krismöte i styrelsen!
Efter hemmamatchen mot Luleå var det krismöte för styrelsen. Det som togs upp var Pirros vara eller inte vara och jag kan då säga så mycket att man inte var eniga.

Ett namn som diskuterades som eventuell ersättare var Ove Westrin (syntes i gårdagens Foppaspecial på TV3) som för tillfället har hand om MODO:s J20 och som under somrarna brukar sköta om träningen för proffsen.

Huruvida det var nytt krismöte efter Leksandsmatchen kan jag inte säga men nog borde det spelet renderat minst TVÅ krismöten.

Sv: Som jag ser det
Frisco: Visst är det?!

rådbjer: Bra att du vet.

LJ:
JAg vet inte vad du sysslar med men jag håller på med Rock n Roll!

Sv: Foppa
knaskamilla: Ok. Skulle bara kolla så du var med.

[bild]smile.fuggas.net/data/042.gif[/bild]

Plexi:

För att citera programledaren för Rattmuffen (Åke "draget" Cato):
"-Som vanligt ett uttömande och glasklart svar." Vi som brukar hålla till runt järnvägen vet ju av erfarenhet att inget rensar luften som en rejäl rotblöta och en Ron Jeremy-bild.

Jag läste en bok om internkommunikation och lagledning häromdan. MoDo är ett så kallat skolboksexempel på dåligt lagarbete.

Vad som krävs är någon slags förändring och det verkar ju ha blivit synonymt med tränarbyte. Det behöver dock inte alls vara fallet. Fokus bör ligga på förändring.

Som radikal förespråkar jag ett rejält sportdrycksslag där alla får ta ut sina reaktioner.
Nytt upplägg på träningarna.

Dessutom måste det ju rotas i vad det är som ligger bakom det hela.
Problem är ju till för att lösas och det enda sättet att göra det är att ta grisen vid hornen och kavla upp brallorna

Salle:

Hon glömde att be om en kram också. Stackars tjej! Fast hade hon gjort det hade hon väl svimmat på plats, iofs.

scim: Klart Pirro ska bort!
Han har varit i Modo för länge o är för mycket kompis med spelarna!

scim:

Jag är rent principiellt emot tränarbyten i tid och otid. Oftast brukar tränarna få stryka på foten för att trupperna är för svaga, ja förutom HVs mystiska sparkande av andretränaren.

Men i fallet med MoDo är det helt klart att Pirro inte lyckats få ut mer än en bråkdel av lagets inneboende kapacitet. Något han faktiskt lyckades riktigt bra med ifjol efter Bittra Brithéns hädangång. Vi har ett helt sjok hemmamatcher och derbyn framför oss, och nu måste det vända.
Kommer ingen positiv förändring till inom den närmaste tiden måste något radikalt göras. Inget snack om den saken.

Jo förresten, mycket snack om den saken!

Keh-råssa Frölunda om lördan!

MoDo-mål over there...
Timander gör comeback i NHL och visar sig från sin bästa sida genom att göra mål. Kul.

Lumber Jack:

I dagens ÖA säger Pirro:

"Äldre spelarna ser trötta ut, har försäsongsträningen varit dålig?
– Det ska du nog fråga vår fystränare om. Men det tror jag inte."

Tror? Han har fan i mig betalt för att veta! För var dag som går blir jag bara mer och mer övertygat att Pirro måste bort.

Är jag redan saknad?
Har slitit mitt hår i förtvivlan hela dagen över att SpS legat nere. Tillslut blev jag så less på att sitta och ondgöra mig över alla inlägg på MoDoforum (försökte ge lite info om Högardh idag men fick bara skit tillbaka) att jag helt sonika släppte datorn och gick på bio.

När man kommer hem har den mycket vänliga Knaskamilla mailat mig med en länk "bakvägen" in till SpS! Tänk va! Vilken helylletjej! ;)

Nu är alltså livet värt att leva igen. Tjo!

Paddan: Jag var mest imponerad av autograftjejen. Hon andades inte på flera minuter trots att hennes mun var på vid gavel.

Salle: Riktigt besviken blev jag när man inte fick se några bilder på PA Gullö när de visade bilder från Hockey-VM.
Men en sak kan man ju säga, Tommy Engstrand var inte mycket som kommentator på den tiden mot vad han är idag. Om inte en fotbollsmatch kan få en att somna så gör garanterat Tommy Engstrand det.

Portello:

Tss. Det är bara att inse att alla muppar på vårt forum kommer direkt från ert... ;)

Hälge:

Nej, det ska det inte.

Salle:

Tyckte väl att det var han, men när jag försökte återkalla hur människan såg ut fick jag inte upp någon klar Svanberg-bild i huvudet, så jag vågade inte chansa.

knaskamilla: Det var ju Albert Svanberg. Han ställer dumma frågor nu också med den skillnaden att han svarar sig själv med lika dumma svar.

[Det var nog ganska nära att han gjort likadant med han som drog i tröjan.]

Han nr 2 ska vara honom, eller hur ?

knaskamilla: Är rätt , vad ska man kalla det? underhållande/tragisk läsning på modohockey.se

Tror ferästen att någon därifrån har irrat in på vårat forum, se länk.

Portello:

Oroa dig inte. Ni lulingar kommer nog också att tjäna lite pengar på honom, ska du se!

knaskamilla: Nej, det menade jag inte.

Det såg ganska roligt ut när en supporter slet tag i tröjan på honom precis när han hade delat klubban i två delar. Det var nog ganska nära att han gjort likadant med han som drog i tröjan.

knaskamilla: Om ni nu är kvar i ES när Foppa kommer hem. ;)

Hälge:

Du menar: "Det vore kul att vinna över er när han och de andra kommer hem", antar jag.

Kul av reportern (glömde vem det var lika snabbt som jag kom på det när jag såg honom) att börja prata om att Sundin var klar för VM och sådär efter att Foppa sagt vad han tyckte om Börje. Smart!

knaskamilla: Vilken skön lirare !

Han är så underbart lugn hela tiden och så härlig på isen. Tycker även att hans kommentar om Börje är härlig.

Det ska bli riktigt kul att vinna över er när han (och ev. andra) kommer hem. ;-)

Välkommen hem Foppa !

Sv: Jag mötte Lassie!
knaskamilla: Ja, självklart är det bara i trafiken som man ska stoppa den. Jag tycker liksom du att omoral är trevligt. Bara det sker måttfullt och diskret.

Sv: ZZZ-tråd
En bildlänk säger mer än 1000 ord.
w1.248.telia.com/~u24803238/rogerM.jpg

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Salle: Än värre, riktigt långa och dryga bussresor till Japan måste vara förödande för laget. Men tydligen var det tvärtom, det var laget från Sapporo som blev lidande av bussresandet!

scim:

Stoppa omoralen i trafiken, omoralen i trafiken, stoppa den! Snart är det Foppa på TV, för övrigt. Skulle hitta ett videoband att spela in på (order från en TV3-lös mor), och då råkade jag hitta Foppas mål som gjorde att han blev poängkung i våras. Vilket sammanträffande, va?

Paddan: Detta var ju i flygets barndom (nästan). Det var sent 60- tidigt 70-tal nån gång. Det var Kiruna Buss som körde hockeygrabbarna överallt. Min barndomskompis Peters farsa brukade köra IFK & AIF ibland när dom skulle möta ÖSK och lag här nere. En nätt resa på 80 mil enkel väg. Då kom han alltid förbi hemma och fick en fika sen tog han med mig på matcherna men bara om det var IFK som spelade. Var det AIF som kom så stannade jag hemma.

Frisco:
I dag mötte jag en snubbe som hade varit i hop med Mikes syrra !!!.
Såg även Mike och fru Mike på håll, han är inte vacker, men ser nära ut på bra håll.

Salle: Låter som väldigt dyra resor i den där serien. Flygbiljetterna mellan Sapporo och Toullavaara torde väl sluka klubbens budget i ett nafs.

För övrigt så tycker jag att Vänner är bra att ha, de lyser så rött och fint på den högra sidan av SpS...

65Selander: Apropå Toullavaara så tror jag det var dom som en gång (innan dom hette Tigers) hade nåt slags rekord. Dom slog nåt lag med 110-0 eller något liknande. Och detta var seniorhockey typ div3 eller nåt. Det andra laget var Övre Sapporo eller nåt annat "lappgäng".

Sv: Spelarintervjuer?
Icing-Ove:

Vet inte om jag tycker att hockeyspelare och dess tankar i motgång brukar vara vare sig speciellt tänkvärda eller innehåller någon insikter förutom "det är bara att gå ut och ge allt i nästa match och hela vägen i kaklet..." med mera...

ÖA tycker jag lägger ut ganska mycket för att vara en lokaltidning, medan modohockey.se sedan långt tillbaka har en tradition att bara lägga ut pressreleaser - jag har inga krav på att Martin Sedin ensamt ska starta upp daglig nyhetsrapportering där.Tänk sedan också på att det är en officiell hemsida och att sådana tyvärr har vissa inbyggda begränsningar i frispråkigheten.

65Selander: Vänner är riktigt bra. TV när den är som bäst.

65Selander: Nu skall du inte vara sån... Vad har Toullavaara Tigers gjort för ont. Det är faktiskt tillräckligt synd om Kiruna-lagen som det är.

knaskamilla: Vänner är lika intressant som att se Toullavaara Tigers spela eller se en fotbollsmatch i Div IV J/H.

knaskamilla:

Du är alltså både obegripligt och omoralisk!

scim:

Att snart kan man inte tanka hem så många fler avsnitt av Friends... Om man nu är en sådan olaglig typ som tankar hem sådant, alltså.

knaskamilla:

Jag bollar tillbaka din första mening; Vad är det du säger?

scim:

Vad är det du säger?!? Fast det är förvisso sista säsongen, den som går i USA nu...

Frisco:

Vänner, finns det fortfarande? Jag trodde det lades ner för flera år sedan, eller det kanske bara var vad jag hoppades?

65Selander: HAHA, skämtare där.

scim: Nej det är ju Vänner på 5:an 21.00. Jag kan bjuda på ett par bira så ekonomin håller hela helgen=)

Frisco: Jo men om ni börjar spela hockey så skall ni se att det blir match ;-)

Frisco:

Kan hända att man tittar förbi på lördag, det har kanske blivit en öppning i både kalendern och plånboken. Men nu andra viktiga saker, [f]Myteriet på Bounty[/f] från 1962 med Marlon Brando och Richard Harris på TCM!

65Selander: Det kan jag inte lova. Vet ej om jag ska engagera mig så mkt i en 60 minuter fasthållningsmatch?

Frisco: Räknar med något liknade den 13/12 också ;-)

Spelarintervjuer?
Är väldigt besviken på mediabevakningen av spelarna i ÖA och på hemsidan. Nu har jag inte pappersversionen av ÖA i Umeå och kanske har missat nån intervju med Werner eller TP, varför de har kört fast, typ. Hemsidan tycker jag är väldigt fattig på information. Man vill ju höra vad de har för tankar inför och efter match eller begär man för mycket?

« · 333390 · »