1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501650 inlägg · 4187 ämnen
« · 334408 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lintners påhopp!
Portello: Är han inte kvar i Borås, månntro?
Tänkte själv påpeka hans Piterötter, många bra backar därifrån.
Och Ronny Eriksson, förstås..... :-))

När vi ändå är inne på det här ämnet, (fula påhopp alltså, icke Lintner specifikt) var det någon som såg Ackeströms Butt-ending(trodde för övrigt det hette spearing) mot HV för någon vecka sen?!

Det var tamigfaan en av de absolut värsta påhopp jag sett på en hockeyrink någon gång. Jag är beredd att likställa det med förblindningsförsöket på Weinhandl.

Så jäkla fult, farligt och dessutom hur tydligt som helst. Sen att se HV-spelaren bara segna ihop... Otäckt var ordet!

Har inte hört något om fortsättningen. Han fick ju matchstraff iaf, men om såna här saker förbises och Werner får nio matcher för att han slår klubban i plexit, då är det något som är sjukt fel i förbundet...

Poffa: Är själv dåligt insatt i sammansättningen av nämnden, men det stämmer säkert som du säger.
Stefan Persson, ex Brynäs javisst. Bra med en spelare (opartisk).
Elo är väl spelarfacksnubbe, tror jag. Lindgren domarrep.

Poffa: Stämmer bra att Stefan Persson är med i nämden numera.
Och han är norrlänning (Pitebo) från början. Var han bor nu har jag ingen koll på.

Huge:

Är inte nämnden numer ledd av en fd Brynäsare? Har för mig att det är den där fd TV4-kommentatorn Stefan Persson som är ansvarig. Med sig har han väl även Hans-Göran Elo (Olé, Elo...) och Ulf Lindgren bland andra.

Frisco:

Utdrag ur tidigare insändare här på SpS:

"Jag anser att Tornberg är en av Sveriges bästa hockeybackar genom tiderna. Det han gjorde en gång gör #44 varje gång."

Frisco @ Nygatan Idag kl. 07:38

Använder knaskamilla ditt nickname??

Poffa:
Ska bli spännande att se var Curre har att säga om saken, med tanke på all galla han spydde när Sjögren proppade Bulan, ok det var inte snyggt det hellre. Men 10 matcher vore nog på sin plats

Poffa: Självklart är det skillnad på folk och folk. Nämnden består enbart av f.d Djurgårdare. Dessa hyser även agg mot alla norrlänningar, pga deras motvilja att rösta för EMU och EU.

Har sett bilderna från matchen på video. Svårt att se vad som händer i första läget, där HV-spelaren åker i isen. Sedan kommer iaf en ful crosschecking från Lintner över hakan. De efterföljande checkningarna får väl anses vara ganska lindriga, ett par duttar över axlar/rygg.
Inte snyggt, men skulle tippa på ca 5 matchers avstängning, huvudsakligen pga den första checkningen mot hakan, som såg klart skadeavsiktlig ut.

Poffa: Det var knaskamilla som satte likhetstecknet, inte jag.

Lintners påhopp!
Eftersom det börjat snackas om det här redan men i en annan tråd så tycker jag vi fortsätter här så vi inte förorenar ZZZ-tråden.

Vad Lintner gjorde är fult, mycket fult. Även om det är så att HV-spelaren provocerar fram det med en tuff tackling så får man inte tappa fattningen på det där viset. Allt annat än en längre avstängning är ett perfekt exempel på förbundets feghet då det gäller att straffa Djurgårdare.

Att Frisco sedan sätter likhetstecken mellan Tornbergs crosschecking i nacken i semifinalen och det spel Mika spelar är ju också käpprätt fel enligt mig. Visst är Mika en flåbuse med klubban men han har då inte dunkat den upprepade gånger i bakhuvudet på en spelare utan hjälm i alla fall.

Wernblom slår klubban i sargen och får nio matcher, Tornberg crosscheckar en hjälmlös och får inte ens en tvåa. Lintner använder Martin Thörnberg som sin egen privata Piñata och det talas om lång avstängning, men frågan är väl om förbundet äntligen slutat med att göra skillnad på folk och folk.

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: En del säger att Svensk hockey är alldeles för snäll.

Undrar varför jag skriver i gonatttråden?

Nu ska jag gå och jobba.

CIAO.

Frisco:

Vem vet? Fast det såg ju inte så bekvämt ut när han kurade ihop sig till en räka och fick en till crosschecking förutom de han redan fått.

knaskamilla: Det kanske är så att HV-spelaren säger: -Det började med att Lintner slog tillbaka?

Frisco:

Det tolkar jag som ett ja, fast jag kan iofs om möjligt tolka ännu mindre, eftersom jag bara SÅG vad som hände under det lilla utbrottet.

knaskamilla: Jag tolkar ingeting eftersom jag inte såg vad som hände sekunderna innan Lintner fick det lilla utbrottet.
Jag anser att Tornberg är en av Sveriges bästa hockeybackar genom tiderna. Det han gjorde en gång gör #44 varje gång.

Frisco:

Ska man tolka din bild som att det var Lintner i DIF som gjorde en Tornberg? (Hade inte ljudet på när jag såg på Hockeykväll...)

Frisco: Ja det var ju lustigt...

Sv: Pirro får gå.
Lumber Jack: Jasså det gör han ändå... trodde han hade slutat. Kul kul. Personligen hade jag gärna sett han som andretränare.

Hawerchuk: Jag tror han tränar 88:orna.

Martin S: Vad gör Sture Andersson nuförtiden?

Frisco: Min kandidat var ju även andretränare under plantskolans glansdagar...

shinzawai:

Jobbig situation om det skulle börjas vinna på ett tokigt sätt och sportkommitténs inställning har läckt ut i förväg. Well, inte för att jag kommer att gå och hoppas på en förlust på lördag men dealen som ges låter ju onekligen ganska bra och juste. Jag kommer då inte gå och hoppas på att det var fel information som läckt ut i det fall man står med tre raka förluster efter de tre raka hemmamatcherna.

Historisk pluspoäng att avsluta SpS-kvällen på annan ort med blire iaf:

Nu har MoDo spelat åtta hemmamatcher på raken inför en betalande publik på mer än 4000 personer. Det har bara inträffat en enda gång tidigare, sedan det började spelas hockey i Övik och segar det sig över 4000 personer (inklusive några gamar, men de betalar ju iaf) på lördag så är det nio på raken, och det har då aldrig någonsin inträffat tidigare dårå. Det är ju skoj och tecken på att det finns många ehhh...som köpte grisen i säcken med säsongskort iaf.

Nej nu ska jag gå och se om jag kan hitta något svart att stoppa i den lokala DVD:n.

Martin S: Skulle inte din andretränarkandidat kunna innebära slutet för plantskolan?

Frisco: och jag har lanserat en andretränare kandidat.

Poffa: Har du nämnt Ove Westrin? ZZznark. Nu börjar Silly season igen.

Sv: BoNus
Frisco: Du har nog svarat i fel gästbok, kompis. Testa www.wildwestsupport.se

shinzawai:

Det kan bli en MODO:it ändå. Ryktet gör gällande att Ove Westrin är en av de tilltänkta. Har för mig att jag skrev det i "Krismöte..."-tråden.

Sv: BoNus

Pirro får gå.
Tog just del av ett rykte som passerat endast 2 personer om att Pirro kommer att få gå, och det snart, (dvs, om de inte börjar tok-vinna redan på lördag). Trist att sparka tränaren för andra säsongen i rad, men men.. Det kan inte bli sämre iaf. Synd att Foppa sr inte lär gå att övertala, skulle vara mumma med en MODOit i båset istället för en anställd strateg. :)

Sv: Krismöte i styrelsen!
Frisco: Jag vet att HPK i finska liga är intresserade av Milo:s tjänster i sitt lag, men om det blir transfer dit det har jag ingen koll på!

Mano: Mycket bra frågor som i alla fall jag ej har svar på.

Frisco: Ah, ett ickesvar med twist på slutet.

Kanske var diskussionsämnet förtäckt i onödan. Har man månne problem att finna en ny klubb åt Milo? Kommer han att fullfölja säsongen hos oss trots att den uttryckliga viljan att göra sig av med honom? Hade Modo trots skadorna ändå inte släppt honom om de haft någon vill ta över kontraktet?

Mano: Jag är övertygad om att Milo spelar i Moda pga att han har kontrakt med Modo. Backskador har gjort att han varit med de två senaste matcherna från start. Förra matchen var han bra och gjorde ett mål framåt och assisterade till 0-1 i baken.

knaskamilla:

Hela Carlshem fick strömavbrott.

Frisco: Ja, kändes det inte som ett för oss ganska viktigt ämne tappades bort på vägen av förtäckta knytnävar och ständigt kämpande kring vem som egentligen har övertaget.

Låtom oss nu samla oss kring ämnet: Vad har vi att förvänta oss framöver från klubbens sida? Och varför spelar Dusan Milo fortfarande i våra färger (antalet backskador åt sidan, tack. Vi pratar om truppen i stort).

Hawerchuk:

Så klart håller man en god min utåt. Jag skulle ha blivit mer förvånad om Svarten hade sågat Pirro i pressen. Ifall det nu skulle var en större schism, alltså. Små smaker kan man kritiser utåt, men större håller man inom familjen.

Blev oerhört förvånad, mest positivt när jag läste intervjun med både Svarten och Pirro i dagens ÖA. Vad jag har hört, nej inga rykten, så har en spelarfalang ingen respekt för Pirro för fem öre och kör sitt eget race. Och Eriksén tycker man är för snäll helt enkelt.

Så är det ett spel för kulisserna när man går ut och säger att allt är myspys och det är kollektivet som ska reda ut det här?

Tycker det måste ageras nu. Personligen är jag emot det eviga sparkandet. Dom spelar ju ändå för sig själv, inte för tränaren, eller hur? Men något måste helt klart göras. Tillbaks med Eriksén i leden och ta upp någon med auktoritet.

Per HApps:

Brithén var för mycket av en JAG-tränare. Det var inte kollektivet som kom i första hand utan JAG:et. Det hördes i massor av intervjuer och det syntes på spelarna att de inte alls gillade att han bara såg sitt eget bästa och inte lagets.

Martin S:

Ingen dum tanke med den kombinationen. Vad jag tror är att utifall det blir Westrin så tror jag han kommer få Storskägget som bollplank. Inte som andretränare men som bollplank utanför träningarna. Dessa två tänker oerhört lika och enligt Storskägget så har han lärt Ove allt han kan...:)

Plexi:
Nej då, jag tycker hon var fin i alla fall. Men tänk vilken kulturchock hon står inför då det skall flyttas hem till Ö-vik.
Då menar jag i positiv bemärkelse.

Poffa: OM Westrin kommer vem ska vara andretränare? Jag lanser då Henrik Melinders farbror.

Vallin:

Att vi låg där vi låg var nog ett mer ett under än Brithéns skicklighet. Han förespråkade en offensiv hockey som bara fungerade när försvaret gav laget självförtroende, vilket det gjorde första året. Ett arv från den gode Per Bäckman som inte förvaltades. På slutet av Brithéns tid var det mer eller mindre kaos bakåt, precis som det är idag. MoDo var i en utförsgående trend med Brithén, något som Pirro lyckades vända när han återinförde lite av Bäckmans takter och ett spel som laget kände sig hemma med.

Sedan höll Brithén på med en massa dumheter som inte föll i god jord hos spelarna. T.ex. något idiotiskt schema som skulle fyllas i, där man skulle redovisa hur nattsömnen avlöpt!

Plexi:

Visst är hon! Otäckt.

Per HApps:
Jag tyckte frugan var lite för lik Baren-Meral...

Per HApps:

Du har nog missuppfattat det där med vem det var som blev för stor för föreningen, en av killarna brukar nämligen ha som vana att rita om klubblogotyper.

Nåja, för att slå fast vem det var som tog det slutgiltiga beslutet om att sparka Brithén så var det sportkommittén inom styrelsen. I år består den av Tommy Sedin, Kent Forsberg, Göran Arnmark och Sören Gyll - tas det något beslut om att sparka tränare i år så blir det här man hittar människor med verklig makt.

Vallin:

Fnurror var det väl på många trådar vad gällde Brithén, som jag förstått det...

Vallin:
Är inte kollektivet i första rummet är man ute på hal is. Hedin Sr får väl inte bli så stor att han står över laget och föreningen.

Den för Peter F föresten, det verkar vara en trevlig pojke det, och snygg fru har han åxå.
Fosterlandskärlek i massor med hemmbygden i första rummet , uppskattas alltid.

Per HApps:

Många är vi som ställt oss den frågan. Bra gick det väl inte direkt, då hade han väl aldrig fått kicken, men faktum är att han fick gå när MoDo låg på slutspelsplats, med ett sämre lag än vi har nu, ska tilläggas. Antar att det var någon fnurra på tråden mellan Brithén och Hedin Sr.

Weman:
Vad var det för fel på Briten? Låg ni inte bra till då han basade?

« · 334408 · »