1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501743 inlägg · 4187 ämnen
« · 338918 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lillebror vs Storebror
matsby:
Neeeej. Inga korvwaffefasoner nu. I går bestämdes det ju att vi var "nästan" vänner :)

Frisco:
Glimten i ögat, vad är det? ;-)
Skall du ner i kväll? vad har du för nummer på tröjan?
tänkte tränga mig före dig i korvkön,,så det så
:-P

matsby: Man kan ha glimten i ögat när man skriver inlägg.

Frisco:
frågar någon så svarar man,,vet inte hur det är uppe hos er i "den sista färden" land, men hos oss hör det till uppfostran ;-)

Sv: Hirsch i MIF?
65Selander:

Ah...smärta! Grattis, DIF, förresten - vilket klipp. Fast han lär väl förstås börja producera om han får byta lag...

Sv: Lintners påhopp!
Albert Hall:

Det är väl sak samma om han inte är något annat än matchläkare i Luleå, han har ju likväl anmält någon som skadade en luling. Enligt de flesta lulingar så är det ju ett otyg att kräva videogranskning av farliga händelser/påhopp/valfritt annat ord.

Det lustiga i den här kråksången är dock att de flesta lulingar OCKSÅ hävdat att "vårt lag skulle ALDRIG sjunka så lågt att vi anmälde någon", men nu när de gjort det skylls det på att man bara vill få till en diskussion kring det (?!).

Albert Hall: Du har rätt, jag backar. DIF anmälde Per Gustafsson för en händelse i grundserien. Jag blandade ihop det med att de skulle anmäla HV71 för en mängd händelser under kvartsfinalserien, något som de senare inte gjorde.

Men NU har jag i alla fall rätt. Luleå och dess supportrar står med byxorna nere. DIF anmälde inte Ledin, Luleå anmälde Kronwall.

Hirsch i MIF?
Nu du Knas så är Peter snart tillbaka enl tidningarna iaf, tyvärr inte i MoDo.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,397148,00.html

Jerker: Haha, Djurgården har aldrig anmält någon? Jaja, vi vi säger väl det då. Dream on.

Albert Hall: Ditt snack om att Strömwalls anmälan fått "avsedd effekt" är ju inget annat än en efterhandskonstruktion av dig, nu när vi ser att ditt favoritlag agerat på ett sätt som du föraktar.

Det enda Strömwall säger i Kuriren-artikeln om motivet till sin anmälan är följande: "Först hade vi inte tänkt agera men nu när Per Ledin blev anmäld tycker vi att nämnden ska granska Kronwalls grej också" och "[v]i tycker att Kronwalls grej var mycket värre. Då tycker vi att disciplinnämnden ska granska honom också".

Det som tas upp i den senaste artikeln är VEM som ska få anmäla och NÄR en anmälan ska få ske. Strömwall nämner inget om dessa frågor (som i och för sig med rätta ifrågasätts).

Faktum kvarstår: Den enda klubb som anmält en spelare till disciplinnämnden är Luleå. Tycker man det är felaktigt att anmäla spelare i efterhand så bör man kritisera Luleås agerande.

Djurgården har inte anmält någon spelare. Inte nu, och inte under slutspelsserien mot HV71 förra säsongen då Dag Larsson anmälde Christian Eklund.

Albert Hall: Tack för intressanta klipp.

Som jag ser det: -Debatten satta fart efter att Lintner fått 8 matcher. Luleås tilltag denna gången är bara tragiskt, fånigt, barnsligt och pinsam.

knaskamilla:

Ok, då ska jag väl försöka förklara en gång för alla då, tjatmoster. Du menar säkert Yelverton Tegner. Jag fick fundera en stund innan jag kom på att det nog är den där incidenten där en vedhuggare från Leksand (kommer inte ihåg vem) avslutade Lars Edströms karriär med en slashing nån gång på nittitalet.

Yelverton är en av Sveriges mest kända idrottsläkare. Förutom Luleå Hockey så brukar bland andra handbollslandslaget anlita hans, eller rättare sagt hans företags, tjänster. Det ska LHF naturligtvis göra eftersom hans företag har sitt säte i Luleå och föreningen anser att det är viktigt att erbjuda spelare från Luleå samt gästande lag och publik största möjliga säkerhet.

I övrigt har alltså Yelverton inte mycket med LHF att göra. Inga andra ledaruppdrag etc. Yelverton ville, om jag minns rätt, sätta fokus på våld med klubban som han tyckte hade ökat under den tid han varit verksam som idrottsläkare.

För övrigt verkar Strömwalls anmälan ge avsedd effekt. Det här klipper jag ur dagens Norrbottenskuriren:

"Den senaste utvecklingen efter anmälningarna mot Ledin och Kronwall har satt fart på diskussionen igen. Till exempel frågor som vem som ska kunna anmäla eller hur lång tid det får gå efter händelsen.
– Nu kommer detta att bli ifrågasatt och vi får kanske titta i reglerna vad som gäller, säger Kjell Nilsson." (Kjell Nilsson är ordförande i svenska hockeyförbundet.)

Även Kronwall uttalar sig i senare i samma artikel:

"Per Ledin får domen på fredag, detsamma gäller för Staffan Kronwall. Och det är en nedstämd Djurgårdsspelare som nästan två veckor efter matchen nu riskerar en avstängning.
– Jag blir fruktansvärt besviken om jag inte får spela på några matcher, säger Staffan Kronwall.
Och förklarar händelsen i matchen:
– Det kanske inte ser så snyggt ut. Visst, det är en ful tackling men det var inget medvetet utan en reflex, säger Kronwall som anser att det blir för mycket snack om disciplinnämnden.
– Det känns som om det är mer fokusering på den än på ishockeyn och det var likadant förra året. Det går ju att leta fram fula tacklingar i varje match. Tråkigt att det blir så här, säger Staffan Kronwall."

Till sist tycker jag att det är underligt att man inte kan rösta på Per Ledin i jerringprisomröstningen.

matsby: Vad kul att se allt i repris. Känns som du skrev allt detta igår:-) Det fattas bara ett blinkande R uppe i hörnet:-)

Frisco:
ja som mest lär det väll kunna komma 150 i allafall,,för större är noginte eran sektion.

Per HApps: The Reds har en 60-buss ner till Timrå. Sen tillkommer väl en del annat löst folk.

Sad but true!
Hej alla kryktattare. Blir den någon resa ner till Timrå i kväll?
Det skulle vara kul om ni kom några hundra i alla fall.

Salle: Oj oj oj!
Du har m,issat nåt! Gillar man Mallrats så diggar man restren av filmerna lika mycket. De knyter alla hio till varandra. Sista filem är ett galrore iminnenas boulevard

Önskar jag hde dem digitalt men gammal som man är har man de bara på VHS

Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Jag kan ju bara hoppas att dom var från februari som var.

Salle:

Vet iofs inte om man kan köpa dem precis nu, men för någon månad sedan kunde man då det...

knaskamilla: Kan man köpa semlor NU!!!

Ur led är tiden. Bäst att han med bockhornen skaffar dubbdäck, skridskor och kopplar sitt AMEX[ejmex] till min polare björnen så han får schystt rabatt.

knaskamilla: Om jag inte helt missminner mig så sålde de, när jag pluggade i Umeå, någon form av korsning mellan lussebulle och semla i konditoriet på Ålidhems centrum.

Salle:

Man kan köpa semlor nu, det vet du va? Idag har jag ätit tre goda lussebullar. Mmm...

Albert Hall:

På tal om...hur var det med den där anmälningen av den där matchläkaren med det där konstiga namnet nu igen? Jag tycks fortfarande inte ha fått något svar/någon förklaring till den av någon luling.

Frisco: Ingen must eller lussisar innan 1:a advent...
Usch vad jag ogillar tidigareläggningen av allt julande mm.

Snart skall folk väl ha Semlor på julbordet och kräftor/surströmming till påsk...

Frisco: Förstår du inte? Jag kopierar vad jag skrev i lulinggästboken tidigare, där kanske det framgår bättre vad jag menar.

Johan Strömwall vill naturligtvis bara visa på hur sjukt systemet med anmälningar hitan och ditan är. LHF gör helt klart rätt. Hoppas detta i slutändan leder till att reglerna för discipinnämnden ändras. Exempelvis vem som får anmäla och hur lång tid efter match som anmälning får göras. Ett sjukt system gick inte att bekämpa med ärliga medel. Vi har försökt men tyvärr misslyckats.

Dags att sova igen. Ska bli kul att åka till Timrå imorgon. Julmust och lussebullar på bussen, det du Poffa.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Albert Hall: >>>Men det är nödvändigt. Vi har gett upp.

Förstår inte alls ditt snack där. Jag tycker endast att det är en pinsamhet gjord från Luleåhåll.

Sv: Ja, ja få då rysningar då ja tänk på'nä
"Peter Forsbergs nummer 21 får ingen annan bära i Modo. Fyra andra nummer har "Lonken" fryst också - 12, 19, 20 och 24. De tillhörde tidigare Daniel Sedin, Markus Näslund, Henrik Sedin och Markus Näslund.
- De frågade mig i sommar eftersom de räknar med att spela i Modo snart, säger "Lonken"."

Frisco och knaskamilla: Sorgligt är ordet som tycker jag passar bäst. Men det är nödvändigt. Vi har gett upp. Det finns för mycket videodårar i elitserien.

Albert Hall:

"Här i norr så har vi egna lagar, gör precis som vi själv behagar"...

.....eller olustigt kanske?

knaskamilla, Albert Hall: Både pinsamt och lustigt.

knaskamilla: Det är naturligtvis helt rätt av LHF. Det går ju tydligen inte att var ärlig i den här branschen. Vi har gett upp och har bestämt oss att vara lika eländiga i vår kamp för det goda och börjat använda lika taffliga metoder som alla andra. I slutändan så hoppas vi att någon tar förnuftet till fånga och ändrar reglerna för hur disciplinnämnden ska arbeta i framtiden.

Frisco:

"Lustigt" är ett annat ord jag kommer att tänka på.

knaskamilla: Det är [f]PINSAMT[/f] med stora bokstäver.

Frisco:

Hahaha. Videogranskning? Det kan inte vara sant...

"Luleå säger att de inte hade anmält Kronwall om Per Ledin inte blivit anmäld, vad säger du om det resonemanget?
– Det låter jättepinsamt. Om de inte tyckte att det var en grej direkt då är det pinsamt. Det betyder ju att de inte tyckte att det var så allvarligt först.
Expedition Robinson, släng dig i väggen.
Den hetaste dokusåpan just nu är Djurgården – Luleå."

Plexi: Det var faktiskt länge sen jag såg Mallrats, det var på Bio åtminstone så det lär väl ha varit kring -96... Jag har sett några men långt ifrån alla...

Inhopp och inhopp. Han spelade hela matchen då.

Martin S: Enda inhoppet på väldigt lång tid var väl den 18:e mot Leksand då han gjorde mål.

Det verkar vara svårt att få iväg Milo..Länge sedan han fick någon istid nu..

jenza:

När de intervjuade honom på webradion häromsistens så sa han själv att han var på is och att han skulle kunna spela om en vecka. Fast då förnekade han iofs snacket om en eventuell ryggskada.

Frisco: Usch, röd textfärg är ingen hit! Det sticker i ögonen.

Angående Högardh så står det på sportal.nu att han bör vara i spelskick efter helgen, konstigt...

Salle: Correctamundo!
En grym film. Har du sett resten av Kevin Smiths alster?

[färg=#FF0000][f]MODOS LAGUPPSTÄLLNING IMORGON[/f]

Laguppställning inför Timrå - MODO Hockey, 27/11 19:00
_

Målvakt: 34 Juuso Riksman (35 Kimmo Vesa).

1:a femman: 7 Jesper Damgaard, 27 Martin Johansson, 9 Magnus Wernblom, 17 Fredrik Warg, 11 Tommy Pettersson.

2:a femman: 32 Kari Haakana, 6 Tobias Enström, 15 Andreas Salomonsson, 39 Per Svartvadet, 29 Morten Green.

3:e femman: 5 Hans Jonsson, 44 Mika Lehtinen, 26 Mattias Wennerberg, 23 Magnus Hedlund, 18 Peter Öberg.

4:e kedja: 10 Anders Söderberg, 4 Jan Öberg, 40 Magnus Gästrin.
Extraback: 16 Dusan Milo.

Pirro inför matchen:Bara målskyttet kvar nu
Det mesta under kontroll i MODO- lägret efter 2-1 mot Djurgården. Självförtroendet höjs i truppen och nu ser man med tillförsikt fram emot första matchen i Sydkraft Arena i Timrå.
- Ska bli riktigt kul komma dit i det här läget, säger Pirro Alexandersson. Kan vi bara upprepa vårt spel mot Frölunda och Djurgården borde vi ha en klar chans.
- I takt med framgångarna stiger förstås självförtroendet hos oss. Nu väntar vi bara på att målskyttet ska lossna också. Klart det kan vara nervigt vinna med 2-1 hela tiden.

Du måste vara nöjd med det mesta efter de två senaste matcherna?
- Helt klart, Vi börjar hitta rätt mer och mer och har då inte behövt ändra i laget någonting. Tidigare ändrade vi väl för mycket, men det var ju också för att väldigt lite stämde.
- Senast var det ju heller inte Salle och Svarten som bar oss utan allt flera kliver fram. Just den saken är kanske det viktigaste den senaste tiden.
Tredje länsderbyt i höst, 5-3 och 0-2 i Kempehallen tidigare i höst?
- Två fina matcher vad jag minns. Timrå hade väl marginalerna med sig i 2-0-matchen. Det var väl också en bra insats från vår sida. Nu ska det bli härligt med ett nappatag med Timrå i deras egen nya lejonkula, som jag hört väldigt mycket positivt om.

Noterbart om laget
Skadeläget:
Lars Jansson (knä), Peter Högardh (rygg, mage, ljumske), båda som det ser ut borta till jul, Jocke Lindström (nyss opererat axeln), borta resten av säsongen.
FOTNOT: Åtta matcher på 17 dagar återstår av elitserien fram till juluppehållet. Av dessa har fem hemma, de övriga i Timrå (två) och Luleå. [/färg]

Sv: MoDo - Djurgården
zigge:

Falk ligger fortfarande på över 60%, så han har nog inte tappat nått. Tänkte inte på hur han tekade igår, men Svarten däremot tekade grymt bra, åtminstone till en början. Ett tag hade han 7-2. Tror dock att det blev ungefär 50% tillslut ändå.

Bjurling var skum igår. Hade Gästrin kunnat hantera puck och klubba så hade ju Bjurling bjudit oss på ett mål och det var inte enda gången han klantade till det.

Tyckte mig se en tendens att så fort han varit bakom kassen för att stoppa en puck så blev han kvar där, alternativt åkte slowmotion baklänges. Verkade som att han var mycket nyfiken på att se vad som skulle hända med pucken innan han åkte tillbaka till målet. Besynnerligt...

azzkikr: Nä, Nicke är STENHÅRD på sånt, inget öl åt TIKar!!
Så är han åxå hall&event-ansvarig, den gode Nicke. Annars e han snäll.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
knaskamilla:

Aha, så det är alltså en egen liga? Hmm... Då tar jag nog hellre mitt ansvar för "Östersundsmodoiterna" istället, tror jag. :)

Plexi: Breakfast, shmreakfast. Brodie i Mallrats var det som kläckte ur sig detta...

Denna är dock snäppet vassare...
"One time my cousin Walter got this cat stuck in his ass. True story. He bought it at the local mall, so the whole fiasco wound up on the news. It was embarrassing for my relatives and all. But the next week, he did it again. Different cat, same results, complete with a trip to the emergency room. Then, last week, I saw him in the pet store. He was buying another cat! I said, "Walt, what the hell are you doing, you know you're just gonna get this cat stuck up your ass too, why don't you knock it off?" And he says to me, "Brodie, how the hell else am I supposed to get the gerbil out?" My cousin was a weird guy."

matsby: (är det (nåt) man ofta((gör)) strax norr om (SUNDSVALL( att)) skriva ( och )?

« · 338918 · »