1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 501916 inlägg · 4187 ämnen
« · 344395 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: J-20
Frisco: MODO ställer upp med samma lag som igår med den ändringen att Westlund står i målet.

Sv: Timrå - MoDo (nyinvigning av träladan)
Frisco: Conny gör inte lika många poäng denna säsong.

Strömberg Conny 15 8 11 19

2002-03 Weiden EV GerOS 53 48 78 126

Mot Kempis och MoDo - AIK.

Sv: ZZZ-tråd
Hälge:

Det ska bli mycket intressant att se hur många ifyllda bubblor jag har i högerframen när (om) den väl dyker upp. Jag känner mer och mer att i eftermiddag blir det nog projekt formatera om...

Sv: Sune Ödlings Moderklubb?
Björn VII: Tack för det svaret.

Dream Team:

Lugn, det är Järved.

Dream Team: Man ska smida medan järn......

[bild]www.skrattnet.com/sport/bilder/publikkris.gif[/bild]

Dream Team: Ingen aning alls.

Frisco: Sant.. nog inte Järved alltså...

Dream Team: Ödling var ju 22 år när han lirade i Järved om man ser på länken.

Frisco: Två riktiga föregångare, fast ur lite olika epoker.

-40-tal
[bild]www.tikare.se/historia/Arforar/1942-1966/199421966-4.jpg[/bild]

och -70-tal...
[bild]www.tikare.se/historia/Arforar/1966-1974/1974.jpg[/bild]

Frisco: Måste säga att jag inte minns Sune Ödling som så tunn och så kort som uppgifterna i Swehockeys databas gör gällande. Hur sjutton klarade han av att stoppa en enda puck?

Paddan: Björns projekt slutar ju nånstans mitt i alfabetet. Den 25:e finns nog SÖ med också.
z3

Frisco: Hittar ingen information om Sune i BjörnVIIs projekt, men han har det väl uppskrivet på någon pergamentrulle någonstans.

Salle: ÖDLING, Sune
Date of Birth: 10/06/1948
Height: 0 cm
Weight: 0 kg
Position: Goalkeeper
Catches: Left
Club: Ej aktiv
Nationality: SWE

Jag tror att BjörnVII har svaret på frågan. VAKNA!!!

z2

Salle: På stats.swehockey.se/ får man tyvärr bara fram: ÖDLING, Sune <<< Search

Date of Birth: 10/06/1948
Height: 0 cm
Weight: 0 kg
Position: Goalkeeper
Catches: Left
Club: Ej aktiv
Nationality: SWE

Jag tror att BjörnVII har svaret. VAKNA!!!

z2

Sune Ödlings Moderklubb?
Har nu sökt hela internet (nästan) efter en Hockeydatabas, som innehåller "alla" ES-spelare och dess statistik, som skulle kunna ge mig svaret på detta. Är det KB65 som jag tror?

Dream Team: Peak, Poke, Sys16384 & Syntax Error...
Sicken gammal goding.

Load "Paradroid",8,1

Min ZZZ-tråd verkar flitigt använd denna dag. Trevligt.

Måste bara lägga ut en bild på lillebrors kusin (eller vad vi ska kalla det för?). Fast är man kusin kan man ju inte vara föregångare.
[bild]www.tikare.se/historia/Arforar/1990-1995/1.jpg[/bild]

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla: Jaha, det är därför jag inte har fått något svar av dig.

Jahapp. Då man äntligen lyckats få upp gästböckerna på SpS är det dags att gå och lägga sig att sova. Om ni inte ser till mig här mer de närmaste dagarna ska ni vara medvetna om att jag sitter framför datorhelvetet och sliter mitt hår.

Nu ska jag drömma om att även det som ska vara i högerframen på SpS dyker upp. Gonatt.

Martin S: Jag vet en Svensk (ja i alla fall halvsvensk) som blev avglömd i rubriken på den gamla Aftonbladetartikeln. Bob Nystrom, New York islanders.

Frisco: "Inte ens Börje Salming eller Pelle Lindbergh fick det erkännandet och det säger lite om hur populär Thomas Steen var i Winnipeg Jets (numera Phoenix Coyotes)" Citat från Aftonbladet. Att BJ inte har en flagga i Air Canada Center kan man ha synpunkter på. Men Pelle L? Visst är han en av våra största genom tiderna men han spelade bara tre säsonger i Philly innan en viss stenmur kom i vägen. Dessutom hade det kanske inte varit så smart att hänga upp en flagga med tanke på sättet som han dog.

Dock har ingen Philadelphia Flyers spelare så vitt jag vet använt #31 efter denna händelse på hösten 1985.

Pelle är långt ifrån bortglömd i Philly. Ännu idag så dominerar #31 Lindbergh bland tröjorna på läktaren. Kanske inte dominerar men sist jag var där så så jag ett antal #31or iallafall.

knaskamilla:

Jag gillar bilden av Anders Hedberg i gången på "fel" sida. Hyfsad sne´fröjj!

Martin S:

Stackars karl, vem har hängt upp honom?

Frisco:

Jaja, för kungen finns det alltid kryphål.

Frisco: I och för sig så är det just flaggor man brukar hissa upp i taket. Att hänga upp en tröja ser bara konstigt ut.

Peter Forsberg blir väl förmodligen den nästa svenska spelare som får äran att få en flagga i taket i Nordamerika och det är inte alls omöjligt att Näslund också får en.

Till slut kan jag meddela att #16 Hedberg också hänger i en tröja i Örnsköldsvik..

Hm, Hamilton Steen? Är det nästa stjärna? Hur som helst ett av de coolaste namnen i såna fall på en hockeyspelare, nästan lika bra som ex MODOiten Likit Andersson.

Frisco:

För att vara lite petig om den artikeln så finns det även en till "svensk" med en upphängd tröja, och han är nämnd. Bobby Nyström är, till skillnad från Ulf Samuelsson, en stolt innehavare av ett svenskt pass. Men det är bara för att vara petig jag nämner det.

timråfan:

Kempis består till allra största delen av icke brännbart material

Martin S:

Det har aldrig funnits några "fredade" # i MoDo förutom #21, däremot finns det vissa tröjor Lonken "håller" på . Eller för att vara exakt # 12, 19, 20 och 24.

Martin S: Det är nog bara för att det är en flagga och ingen tröja. Naturligtvis borde Modo fixa så tröja #4 kommer upp i taket och även att numret "skyddas".

www.aftonbladet.se/sport/0102/06/steen.html

Frisco: Dock är det en gåta varför Jan Öberg får fortsätta att spela i #4 då #4 Johansson hänger uppe i Kempis tak också...

De gamla liken. Ja du. Några tröjor som aldrig funnits i verkligheten behövs nog inte publiceras, däremot klubbmärken på föregångaren till Modos lillebror är väldigt viktigt i sammanhanget.
Leksand har förövrigt den vackraste tröjan.
[bild]w1.660.telia.com/~u66005454/red65-67.jpg[/bild]

Nike89: nej då dom har juh lappkåtor

Frella: Såja, lyft fram de gamla liken ur garderoben nu. Här döljer vi inget vi helst sopar under mattan... =)

Frisco: Nej men den fanns...nog illa det, likaså de tillhörande dräkterna

Frella: Tummen upp användes aldrig.

timråfan:Nja det är ävl inte just det MoDo och Luleå har gemensamt...En sak är väl att du är avstängd i en av deras gästböcker här på sps och det är bara en tidsfråga här?

Frisco: Viktigt att påpeka dock att den där loggan representerar fusionen Sundsvall/Timrå Hockey (1990-1994)
ST Hockey är restprodukten som skapades när Timrå ville stå på egna ben igen, men var tvungna att dras med skräpet som ligger två mil söderut en säsong till.. (1994-95)

Frisco: hehe trälada ja vissa vet ju...vad har modo då?timrad lappkåta liksom lule??FORZA TIMRÅ!

Frisco: Den där loggan är ungefär lika ful som MoDos tummen upp...om nu inte den var värre.

Frisco:

Äh, klistra inte på dem det där - de började hålla på poplaget från 1995, hela bunten och ska inte behöva hållas till svar för något innan dess.

En smart vulgonostalgisk framtoning med hänsyftning på tidgare föreningar från samma område, och de smarta produktplacerarna från kommunen med den enorma slogan-en "Mitt i Norden" och Sveriges mest framgångsrika poplag i hockey, alla kategorier, var ett faktum.

Salle:

Ingen hade talat om för mig att han var där! Eller, vänta, få se... Sjuk är jag inte. Däremot är min dator det. Fy fan.

Swordster: Är det ett lönlöst försöka att försöka få oss att glömma ST Hockey att säga lillasyster?
[bild]www.frisco.se/hs/sthock.jpg[/bild]

knaskamilla: Den som sa det hon var det som man brukar säga.
Men jag såg inte dig i närheten trots att J. Öberg gick på stan. Är du sjuk eller nåt? :-)

Swordster & Dream Team:

Vem preparerar sig inte på en skidort?

Chocken 48 grader
Väggen 45 grader
Säkerhetsbälte Arena 40 grader

Nya fräscha själar till rakning!

« · 344395 · »