1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502053 inlägg · 4187 ämnen
« · 354869 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Anders Melinder in i Modos bås
Frisco:

Det må vara pajasvarning när man avsätter andretränaren. Men att ta in en assisterande assisterande yränare, som troligen kommer att stå brevid påhejjaren från kansliet, är väl ändå att verkligen clowna till det hela...

Hur vore det att försöka spela hockey istället?

Sv: Almtorp in, Milo ut!
knaskamilla: Jäklar, att jag inte visste det tidigare. Var ner till Sundsvall idag i ett ärende och hade då kunnat ordna hemtransporten av Almtorp. Om han nu inte redan transporterats med massabåt, eller liknande.

timråfan:

Ja, och som den till tråden länkade artikeln säger så har MoDo nu beslutat att hämta hem honom.

Poffa: jonas almtorp?han ha ju spelat i sundsvall hc.

Poffa:

Du menar väl "Disan, för tisan!"?

jenza:

Kanske nån som resonerar i termer av "äras den som äras bör".

JOY: Jag vet.Det är lungt.

Portello: Ursäkta men jag ville bara retas lite.

JOY: Kan man ju undra. Kan du berätta varför jag gjorde det?

jenza:

Det finns egentligen bara en anledning till det där och det är väl för att reta gallfeber på en viss person här inne. Vem den personen är kan du säkert lista ut.

Nä, in med en bild på Dusan, för Tusan!

Portello:

Har faktiskt ingen aning.

Portello: Och varför skriver du stavar med stor bokstav när det är andra ordet i meningen?

Varför är Lars Jansson överst på sidan. Finns det inte något bättre att skylta med än gamm-Larsa?

Poffa:

Jajust, det har du rätt i. Tänkte inte på det... =/

Poffa: Varför Stavar Markus och hans pappa sina namn olika? Bara en liten undran.

jenza:

Kent Forsberg och Sture Nääslund.

Poffa:

Ja det är möjligt att du har rätt. Jansson blir vi inte av med på ett bra tag men Pirro måste ut efter den här säsongen. Vem bör ersätta nästa säsong?

jenza:

Vad det gäller hans lön så lär väl MODO fått betala en del för att köpa ut honom för kontraktet. Pengar som man istället borde lagt på att sparka Pirro och hitta en coach som kan få igång MODO.

Men det är ju svårt att göra sig av med trotjänare. Pirro, Jansson, TP...

knaskamilla:

Förmodligen inte, eftersom han inte kan svenska så bra.

Poffa:

Visst var han bra men Pirro hade ett ont öga till honom och sen tror jag även det fanns problem med språket. När Pirro ändå blev kvar så var det nog lika bra att han försvann, sen hade han nog också en ganska fet lön.

Vad ska han göra nu då, blev det inget med Ryssland eller?

Poffa:

Vad fint, Per. Milo blir säkert lycklig när han läser dina vackra ord...

jenza:

Bra att man tar in Almtorp, dåligt att göra sig av med Milo.

Milo har visat att han kan göra bra ifrån sig, något som flera andra backar inte visat. Varken Enström, Hasse J eller Haakana har visat upp speciellt mycket och vad det gäller Jansson så är han ju just nu skadad och under den korta tid han var spelbar så visade han inte något.

Tack för tiden Milo och lycka till i din fortsatta hockeykarriär. Vet att det fanns minst en i Övik som ville ha dig kvar.

jenza:

Initiativ heter det...

Almtorp in, Milo ut!
Mycket bra intiativ från Modos sida. Nu när Milo försvunnit så finns det utrymme för Hedman.

Sv: GodJul-tråden
Lumber Jack:

Jag undrar vilka det handlar om, jag. Måste vara en väldigt korkad brud.

Portello: Det måste ju ha varit en vänskapsmatch. Elitserien hade inte startat den sjätte september.

knaskamilla:
Gillade det sista.Modo förlorade igen.;P

knaskamilla:

Sex efter förlust?
Det var mig en viril jävel!!!

ETT BLAD UR EN HUSTRUS DAGBOK

Lördagkväll 2003-09-06

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på Blåbär för att dricka en kopp kaffe. Jag hade shoppat med väninnorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det. Samtalet flöt inte alls, han var tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick mer tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt. Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: Det är inget, inget du behöver bekymra dig om. På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra. Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring. Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta. Till slut gick jag och lade mig och maken följde kom efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. Mitt liv är en katastrof.

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:

Lördag-kväll 030906

Modo förlorade igen, men jag fick ha sex i alla fall.

Sv: Kempis..
Lumber Jack:

Jag vet. De börjar alldeles för tidigt (jag vet, för det är kallt på den Allsvenska premiären, t.o.m. i södra Sverige) och slutar alldeles för sent (jag vet, för jag satt och önskade att jag hade haft långkalsonger på mig under hela GIF-Bajen-matchen).

Nä, avskaffa fotbollen!

knaskamilla:

Det gör det hela än mer förunderligt, att sprida ut 26 omgångar på sex månader, mot hockeyns 50 matcher på fem månader + det underbara slutspelet.

Lumber Jack:

Men så spelar de å andra sidan fotboll året runt, nästan...

Du skulle ha bott i Övik. Då kunde du ha bevistat Kempis oftar.

Poffa:

Fan, nu är det snart en vecka sen man fick bevista ovan nämnda etablissemang, och över en vecka tills det är dax igen. Nästan outhärgligt lång väntan. Hur fan står fotbollsfanatikerna ut, som alltid har det så här? Hemmamatch varannan vecka för de allsvenska lagen, och då bjuds det dessutom allt som oftast på undermålig idrottsunderhållning. Fotbollshypen är för mig en gåta, ett mysterium.

Modoforumet
Kan det vara så att NR22 och Kallemodo är bröder? De har iallafall en väldigt lik stil...

Sv: Falcon Rinksite efter omgång 1
Frisco är en nolla!!!!

Förra omgången:

# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 westerlind 6 1 5 Brynäs
2 krullis86 5 1 3 Modo
3 scim 4 0 3 Modo
4 Nenne71 2 1 1 Modo
5 mike66 2 1 0 Timrå
6 knaskamilla 2 0 2 Modo
7 keken1 1 1 0 Modo
8 sorkenn 1 0 0 Djurgården
9 Gurrani 0 0 0 Modo
10 frisco 0 0 0 Modo

Sammanlagt:

# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 westerlind 68 1 19 Brynäs
2 mike66 67 3 17 Timrå
3 Nenne71 61 8 16 Modo
4 frisco 61 0 7 Modo
5 Gurrani 60 6 13 Modo
6 sorkenn 60 5 10 Djurgården
7 Björn VII 57 1 15 Modo
8 poffa 53 3 14 Modo
9 knaskamilla 52 1 13 Modo
10 Salle 00 48 6 10 Modo
11 krullis86 48 5 13 Modo
12 keken1 46 7 7 Modo
13 scim 41 3 9 Modo
14 linkan_71 19 0 7 Timrå
15 Dream Team 17 0 6 Timrå

Tippa nästa omgång nu!!!!

Luleå HV71 26/12
Leksand Timrå 26/12
Djurgården Färjestad 26/12
Modo Malmö 26/12
Södertälje Linköping 26/12
www.falcon.se

Sv: Kontroll.
scim: Alltid trevligt med Martin Johanssondokumentärer:-)

Sv: Kontroll.
NuMo:

Jag är ganska ohär jag också (just hemkommen från Sagan om Kingen).

Kontroll.
Inte många inloggade just nu. Det är nästan så att vi MoDoratorer får hålla koll på varandra. Frisco har lagt sig, Zigge har varit inloggad så länge så att jag misstänker att han glömt logga ut, sen har vi poffamannen då. En farlig typ som vi kommer att få en hård natt att hålla i schack, kära MoDoratorskollegor. Upps! Nu försvann LJ, nu blir det tufft.

Sv: ZZZ-tråd
ZzZzZz zzZZzz

Sv: Grattis Umeåmodoiter!
Frisco:

Det ska vara i en final isåfall.

Sv: ZZZ-tråd
z Z z

Har inget med hockey att göra men väl med ämnet II...

Paddan:

Stackars barn...

Frisco: Just ja, det var precis efter att jag hade varit upp till Barn- och Utbildning och anmält mig på någon lista för lärarvikarier.

Lumber Jack: Ett mera Övikspassande namn vore kanske: Hänt i Vecket?

Vore kanske på sin plats att starta en Se & Hör-tråd för vissa av er...

knaskamilla: Jag mötte Paddan på stan idag. Han sa i alla fall hej innan han stormade vidare i sin Hassejakt.

knaskamilla: Kanske var något till Kaberle så han skulle veta att det nu är rätt tid att komma "hem" till MoDo.

Hälge:

Det gjorde jag också. Det var inte kul i min TV heller.

Paddan:

Jag såg Svarten också. Han hade nog handlat i den där klockbutiken i Gallerian, tror jag.

« · 354869 · »