1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502147 inlägg · 4187 ämnen
« · 358803 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo - Malmö 26/12
Lumber Jack: Fasen om skadan kan läka någon gång så att det blev lite stabilt uppspelsspel någon gång.

Salle:

Har inte sett någon laguppställning, tyvärr.

Lumber Jack: Tala för dig själv... Står det nåt om vem som ersätter. Skall Hedman få debutera eller fegar man och kör J.Öberg.

Salle:

Dessvärre står #43 som skadad i AB, man får aldrig vara glad.

Lumber Jack: Nu har jag ingen aning om Friscos radiokapaciteter men det vore en klar förbättring hur som helst. Go Frisco! Får han Poffa som tung bisittare så kan det bli radiounderhållning av klass. Speciellt när den ena sågar och den andra hyllar nån spelare (läs #43).

Sv: Nattens NHL vinhandlare.
NuMo: Äh Numo. Dags att sova för dig.

jenza: Prova autism som mig.

Jepp! Foppa jabbar stenhårt.

Sv: Djurgården - MoDo 28/12
Frisco:

Jaha då var det DIF igen, räkna inte med allt för mycket poäng! När är Espen spelklar?

NuMo:

För mig med...

knaskamilla:

För dig ja.

NuMo:

Ser ganska rörigt ut, om jag får säga vad jag tycker.

Och så här snyggt var det:

05:01 GOAL NYI EV 11 WEINHANDL, A: 17 BATES, Slap, 6 ft

NYI: 11 WEINHANDL , 3 AUCOIN , 33 CAIRNS , 30 SNOW , 27 PECA , 17 BATES
TOR: 16 TUCKER , 80 ANTROPOV , 55 JACKMAN , 25 NIEUWENDYK , 24 MCCABE , 20 BELFOUR

Nattens NHL vinhandlare.
Grattis till årets första WEINHANDL.

scim:

Ramsan skapades i en dusch på Odenslingan i Östersund för några dagar sedan. Testades på ett par av nöjesetablissemangen i Sollefteå under juldagskvällen, för att sedan vädras för Gardet och MoDotifo i närheten av en grön Mercedes med taskigt halvljusrelä. Jag vill minnas att även du var med (ja, inte i duschen då dessvärre...).

Kul att den föll i god jord i alla fall, och vi hoppas kunna höra den i morgon på webradion. En utsändning som jag givit Frisco i uppdrag att helt enkelt ta över, för de megasopor som satt bakom mickarna vid den förra mötet DIF - MoDo var det uslaste jag någonsin hört. Då ska det tilläggas att jag hört Kramfors närradio.

Sv: MODO-cupen
Josip Pavic gjorde 3 mål 1 assist för ÖSK idag då de vann över Trångsund. Någon som vet något mera om han? Viktor Alstergren(Oscars lillebror) låg också bakom fyra mål.

Nä nu ska jag gå och lägga mig.

Fortfarande ingen laguppställning till matchen. Men spela roll då egentligen? Ryhed som domare, Djurgården som motståndare och Globen som Arena. Det blir förlust i vilket fall.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla: Ungefär den ramsan, fast med lite annan stavning på några ord och utan Modo körde vi med vårat basketlag tidigare. Tror att våran tränare hade tagit med sig idén från USA.

Salle: Heja Hasse, skjut en kasse.

Salle:

Det var något om att han är snygg.

En annan klassiker (med reservation för felstavningar):
Hej viva, hej vava
hej viva, vava, voff, voff
efti, tefti, vodo, vodo defti
tjing bala, bing bala, voff, voff, voff
when we yell we yell like hell
- MoDo, MoDo, MoDo!

knaskamilla: Ramsan om Hasse hörde jag inte så tydligt då några gamlingar körde en annan gamling (Sassa Brassa MoDomassa...) strax bakom mig. Hur gick den?

Paddan:

Ordet bäst har ju en rätt komplicerad betydelse då det används av en supporter, något för Värsta språket att reda ut?

scim: Tja, jag uppfattade då inte den där ramsan som något annat än en riktigt kul ramsa med en stor portion glimt i ögat.

Det tycker jag iofs också att ramsan "MoDo Hockey är Sveriges bästa lag" är, fast den kanske inte är menad att vara en lite smått ironisk ramsa utan är istället den rådande uppfattningen hos ramsihopknåparen...

kärran:

Skamkänslor? Pinsamt?
Med det värdelösa tryck som ett trots allt fullsatt Kempis åstadkom igår så ska du nog se att inte någon på rätt sida sargen hörde vad som skreks. Dessutom så verkar du helt ha missförstått Gardet och deras ramsor. Allt som sjungs ska givetvis ses med glimten i ögat och den dag som man börjar ta innehållet i ramsorna bokstavligt så ska man nog ta en paus från allt vad idrott heter.
Skulle innehållet i ramsorna dessutom tvunget följa matchbilden så skulle det enda som skrikits från läktarplats den här säsongen vara några enstaka spelarhyllningar vid de sällsynta Modo-målen samt de otroligt träliga ramsorna i stil med "Jobba, jobba, jobba".
Nej, tack vare Gardet och deras innovativa tillskott till den annars så stereotypa rams-kompotten så har iallafall jag haft en anledning att dra på smilbanden de få gånger jag gästat Kempehallen i år.
Tack!

Poffa:
Jag sa inte att ramsan var dålig, och det mest positiva var väl att den var ny. Men varför kom den i det läget, kändes fel. För visst måste man ha menat att publik och även spelare skulle höra vad man "sjöng", annars kunde ju den innehålla vilka ord som helst.

Jobba, jobba är det som jag har mest minnen av från den gräsliga matchen från Gävle -99, därför tycker jag att den är ruggig att höra.

Att få till något som klacken orkar sjunga länge och högt skulle kanske vara bra.

NuMo:

Jasså, ja det var nära slagsmål ett par gånger, var det alldeles i slutet av matchen eller var det tidigt i tredje perioden?
Vakten var faktiskt upp till oss och surrade med Hamberg som dock lugnade ner sig.

kärran:

Du behöver nog inte oroa dig för att laget fick skamkänslor, för chansen att de hörde vad som sjöngs är lika stor som att Molin spelar för MoDo nästa år.

kärran:

Ramsan pinsam i det läget? Hellre en ramsa som inte är helt sann än ingen ramsa alls. Dessutom är den innovativ och rolig. Inte ett plagiat av någon annan gammal ramsa eller en klapp-klapp-ramsa.

Nä, fram med fler ramsor (sånger) av den typen. Årets bästa ramsa i konkurrens med "Vad, vad, vad va det? Svart, Svart, Svartvadet!"

scim:
Ramsan med "Vi dominerar Sverige, Kanada och USA" användes under en match där MODO inte alls var dominant, spelade långa stunder dåligt. Tror inte ramsan lyfter laget just då. Möjligen så fick man skamkänslor. Fingertoppskänsla är bra även från läktarfolket. Tyckte själv att ramsan var pinsam i det läget.

Vart besviken på att vi inte kunde få till ett bättre tryck från publiken, kan det bero på att det var en hel del folk som är ovan att gå på hockey, semesterfolk som kanske såg laget första gången i år. Trist att de behövde se en så dålig tillställning. Dessutom måste en del nere vid sargen ha sett väldigt dåligt.

Naturligtvis skulle hela hallen hejat om MODO öst in en massa mål och fått alla passningar att hitta rätt, så visst är vi ganska mycket beroende av vad som händer på isen för att få fart på Kempis.

scim:

Jag tycker inte heller om rivaliteten mellan de två, och jag gör mitt bästa för att motverka den, t.ex. försöker jag att inte "dra igång" någonting om jag hör att Gardet skriker någonting.

Ett samarbete är helt klart på sin plats. Jag tycker att om någon startar någonting, så kan övriga följa med.
Sen att man inte alltid hör vad Gardet skriker är en helt annan sak...:)

scim: Mina borttappade elever kom på att det var mycket roligare att stå mer mot mitten, till deras förvåning var det mer plats där. En av dem knuffade dessvärre en av gardets medlemmar i ryggen så att han ramlade över en massa andra och ett slagsmål höll så när på att bryta ut. Ja, vad säger man. De har det i blodet de små liven.

DB:

Jasså, jag tyckte det lät lovande när du började, dessutom är jag rätt säker på att jag hört det förr. Jaja, det var hursomhelst inte den isolerade incidenten som retade mig mest, det är det faktum att det råder rivalitet mellan Gardet och The Reds. Ett samarbete skulle definitivt resultera i hög stämning vid varje match.

knaskamilla: Gruppspelet är dock färdigspelat imorgon.

DB:

Nåväl. Du trummar i alla fall bra mycket bättre än vad den/de som trummade när du hade ledigt gjorde! Fy fan, vad det lät illa...

knaskamilla:

Jag tror att MoDo-cupen alltid pågår 27-30 dec. oavsett om det är
tor-sönd eller lörd-tis.

Frisco:

Aha. Jag trodde det var en sådan där grej som pågår fredag-lördag-söndag. Nåväl, vi får väl se på tisdag om Lothar eller du får rätt, då!

scim:

Angående "Krossa - MIF Redhawks", så går den helt inte att trumma till. Jag försökte, det såg du, men det gick inte. Om det beror på att jag är dålig, eller något annat, det ska vara osakt...

Den andra ramsan däremot var faktiskt riktigt bra.

knaskamilla: Nej, finalen borde vara på tisdag.

Frisco:

Jag orkar inte kolla, hur ser spelschemat ut? Finalen borde väl vara imorgon?

knaskamilla: Jag funderar också vad Lothar egentligen menar. Jag tror att Modo har stor chans att gå till slutspel. Jag såg dagens match och det såg hyfsat ut. Det kan ju räcka med vinst mot endera Brynäs eller Skellefteå för att gå till slutspel.
Jag har ett minne av att Lothar varit här förr och då skrivit 100% antimodoinlägg.

Lothar:

Vadå, de vann ju idag med 3-1 mot Pite!

Frisco: Klubben växer, Oscar Sundh är inlånad från Almtuna och gör imorgon elitseriedebut.

Djurgården - MoDo 28/12
Modos laguppställning:

Ja man kan undra vart den håller hus?

Frisco: För att han inte hade något vettigare för sig?

Lothar: Frågan är varför du ville skriva det?

Ville bara skriva och säga att Modo är inte bra... Det kan bli svårt att gå till slutspel med detta spel.

Martin S: Jag grävde ju nästan i hamburgerdressingen utan att hitta nåt=)

Frisco: Såg också att det låg några i hyllan bakom ketchup/senapsbordet i samma rum.

Martin S: Det skulle ha funnits där ja. Men det gjorde det inte.

Martin S:

Lite sent nu, kanske... ;)

Frisco: Program finns i kafeterian i MODO hallen.

« · 358803 · »