1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502835 inlägg · 4187 ämnen
« · 372246 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå vs TummenUpp Hockey
knaskamilla: Werner kanske är tillbaks? Kanske försöker han göra mål med skallen igen??

Jag är alltid rädd att förlora mot Modo, ni är så osympatiska när ni vinner! Man får höra det jämt!
Själv sitter jag bara behagfullt o lyssnar, utan ett ord över mina läppar, med ett behagfyllt flin när vi vinner o jag måste höra på alla bortförklaringar.

Bragd-Birger:

En niopoängsvecka är bara en niopoängsvecka om man tar nio poäng...ju! Annars håller jag med om att en av frågorna är hur många fler skador vi drar på oss. Lyckligtvis har vi inte avskedat busschauffören än, så han kan gå in och täcka upp ifall vi får två centrar till skadade (nog kirrar han att spela center i alla byten!).

Fast sen får vi ju kanske tillbaka ngn skadad innan Timråmatchen också (hoppas kan man alltid göra).

knaskamilla: Intressant inställning hos dig också. Att hitta spänning i Modosjukstugan, menar jag.
Visserligen har Timrå kanske inte spelat som i fornstora dar de senaste omgångarna, men man har trots allt smackat in nio pinnar på sin niopoängsvecka. Nicht slecht. Dessutom verkar de värsta spänningarna ha släppt och formkurvan börjat anta en mer behaglig lutning.

Modo har ju Timrå haft hyfsat lätt för genom åren. Har svårt att tro att ett decimerat lag ska kunna ställa till med något. Frågan är snarare hur många fler skador man drar på sig. De kvarvarande ledarfigurerna har nog en hyfsad istid inbillar jag mig.

knaskamilla: Varje gång Modo vinner mot Timrå är det en bragd tycker jag. Det spelar inte någon roll om vi har ett bra eller ett dåligt lag, de passar oss illa.

Sv: VF-MoDo Matchen
zigge, knas, Vallin m.fl.: -96 stämmer bättre med mitt minne, vist torde det ha legat aningen närmare min egen IT-eras start, som var -97. Har goda minnen om att ämnet om målet som aldrig fick bli, var hett debatterat på den tiden och om det inte var på internet det debatterats så måste det ha varit i någon brevkorrenspondenshockeyintressemedlemsutbytarklubb eller något. Att jag har varit med i en sådan har jag inget minne av alls.

scim: Ja, det är väl tur?

Bragd-Birger:

Själv tycker jag att det känns jävligt intressant inför mötet mot TIK. TIK har inte varit bra på sistone (vad jag förstått), medan MoDo gjort ett par bragdbetonade matcher. Ska bli spännande också att se vilket lag MoDo kan ställa på isen. Tretton spännande omgångar kvar, med tanke på hur det ser ut kring strecken för tillfället!

Bragd-Birger:

Ja, Brithén stod ju verkligen för en utpräglad defensiv, tråkig hockey, verkligen. Det är tur att vi har Timrå som under sina säsonger i elitserien verkligen visat hur gladhockey ser ut.

scim: Samt vunnit tråk-SM de senaste tre åren, icke att förglömma.

scim:

Tyst! Avslöja det inte. Låt de stackars tokarna tro vad de vill.

Poffa: Jojo, men så hade man väl tre normala lag när man började serien. Och näppeligen, inte ett uns nervositet här. Enda risken är väl att Timrå tycker att det känns pinsamt att trumma på.
Hoppas dock att skadeläget får er att ta lättare på förlusten.

Swordster:

Jag antar att de haft lag alla de senaste fem åren eftersom man spelat final tre utav dessa och gått till slutspel samtliga.

Poffa: Ett LAG, nja men 7 spelare...

När hade MooDoo ett LAG setast? 4-5 år sedan!

Bragd-Birger:

Jag känner doften av rädsla. Rädsla för att förlora mot ett lag som har ett helt lag på skadelistan.

Timrå vs TummenUpp Hockey
Brukar sällan ha någon högre puls inför våra möten, men den här gången känns det nästan pinsamt livlöst. Allvarligt talat, är det inte bättre att ta ett par matchers brejk och försöka lappa ihop era porslinsspelare? Även om förråden av kanonmat ter sig närmast outsinliga så torde det väl finnas gränser för hur många slappa ledband en liten håla som övik kan tåla?

Vallin:

Det var nog på begäran från westerlind.

F.ö kommer MoDo från Gävle nu, allt enligt TV4-sporten imorse.

knaskamilla, Zigge:

Tack, verkar som mitt minne svek mig denna gång angående årtalet.

Var det det året som vi slog HV i den avgörade kvarten med 7-3 och Karjalainen hängde 3 eller om det till och med var 4 baljor? Han gjorde ju annars ingen glad i MoDodressen...

Vallin: Ni pratar semin -96 , tot 3-1 i matcher VF mot MODO.
MODO hade slagit ut HV i kvarten.
Luleå tog turligt Guld.

knaskamilla: Njet, 10:e plats då, HV som 8:a med Kung Sune snodde guldet av BIF.

NuMo & Vallin:

Mitt minne är inte alltid det bästa, men jag är ganska övertygad om att det var -96 vi spelade semifinal mot Frölunda och det där målet inte blev mål. Gick vi ens till slutspel -95?

Fjällhallen, ett förslag
Tjena och grattis till segern. Följer med spänning era planer på ny Arena. Här kommer ett förslag på hur man kan göra det utöver det vanliga. Smurfa in på länken och kolla in mitt förslag.

En arena för 180.000.000:
Ett fyrtiotal loger.
8000 sittplatser.
osv.osv

Om ni vill ha alla mina ritningar så skicka ett mess.

Väl mött i morgon

Sv: NHL
Björn VII: Sedinare, Forsbergare, Näslundare och ett 14-mannalag, fy fan vad vi är bra!

NuMo:

Joru, så här skare nog se ut.

1. Markus 255
2. Pavel 254

NuMo: #3 Hedin hade 19:31 i speltid. Inne på 2 framåt och 1 bakåt. 1 assist och vinst för Toronto med 4-1. Godmiddag!

Jepp. Näslund är bästa målskytt i Vancounver genom tiderne. Mål i tom bur.

Godmorgon.

Biggo, boggo banngo! Eller va faan kommentatorn skrek, när Daniel Sedin gjorde mål nyss.

De är lyriska över tvillingarnas framgångar som äntligen visar sig i poäng varje match nuförtiden.

Näslund är förövrig bara ett mål ifrån The Russian Rocket Bures målskörd i Vancouver. Batyder det att han blir "mest"? det vet jag inte.

Hedins poäng som jag skrev om var i tredje perioden.

Oj. Nu höll Henrik på att göra mål tillsammans med brorsan.

Jag verkar vara ensam nu, så man kanske skall sova...

Ähh! Påhlsson har vunnit flera tekningar i natt. Det är ingen hejd på hur Modo dominerar världshockeyn.

När jag ändå har börjat:

Näslund vill inte vara sämre. Efter första.

VAN, NASLUND (22) (BERTUZZI, MORRISON), 06:42
VAN, JOVANOVSKI (6) (NASLUND), 09:54

Forsberg efter en stund i första:

COL, FORSBERG (7) (TANGUAY, MORRIS), 05:38
COL, BLAKE (10) (FORSBERG, TANGUAY), 08:29

Han ökar snittet. Haha! Vart skall detta sluta. Kan han göra sin sexpoängare ikväll.

Hedin då? Jo en bit in i andra.

TOR, ANTROPOV (5) (TUCKER, HEDIN), 02:00

Första poängen. grattis.

NHL
Hedin spelar sin första match för säsongen i natt. Första bytet lät bra ut. Just nu spelar han ett byte med svenskarna och Hedin skjuter ett par skott mot mål. Ja, det hade kunnat bli en debut det.

NuMo: Jo visst. Vi har tur som fick med oss en poäng på slutet. Fast jag är rätt nöjd ändå. Inte varje dag man går upp en placering i tabellen vid torsk.

Dragan 2k: Tack för det. Frölunda lyckades inte få till det sedvanliga trycket, ens i de två första perioderna. Jag vet inte varför. Tycker nog att vi slutligen slapp skämmas för segern.

NuMo: Ett lite sent grattis skickar jag till er för vinsten i Scandinavium ikväll. Starkt jobbat med tanke på skadesituationen.

Vallin: Jag hade för mig att det var Frölunda men vågade inte påstå det. Jodå, debatten var hård även på den tiden. (Att det faktiskt var mål, men etablissemanget "blundade" och låtsades som inget.) Fast var det så tidigt som -95? Då kan man ju knappast ha debatterat det via internet i alla fall, för jag började inte med det förrän 97 tror jag.

Vallin:
Och hårdare blir det ;-)

NuMo:

Ribbskottshändelsen (grymt ord, va?) minns jag mycket väl. Det var faktiskt Salle som gjorde det målet (för mål var det, jävlarimig!) i den fjärde SM-semin 1995 mot Frölunda (även den gången).

Han trampade in från kanten och sköt ett skott i innerribban och ut. Stenhårt. Resten är ju historia som går att läsa i ditt inlägg.

Jag funderade ofta om det bara var jag i hela världen som såg pucken gå in. För övrigt brände MoDo två straffar i den matchen, varav Antos en i sudden, varefter Peter Berndtsson avgjorde matchen och MoDo var utslaget.

Det är hårt att vara MoDosupporter ibland...

scim:
Var lugn,,ni vinner med 1-3,,sista i öppen kasse..

TIK är på nedgång nu ;-)

matsby:

Vi har ju visat att vi är bättre destå fler spelare vi har borta, just nu har vi 9 spelare väck men jag tippar att minst 3 till kommer bryta båda benen under morgondagens träning vilket banar väg för en riktig storseger på mot er på Torsdag!

Om det blir torsk på torsdag så kan ni ändra
bannern ovanför till:

"en sådan förlust till och jag är förlorad"
Pirro 2004

Jaha, nu har macabre gått lös på modohockey.se igen, allt är fortfarande Riksmans fel.

Stort Suck!

scim: Jag tippar:

Salomonsson - Green - Högardh

Almtorp - P.Öberg - Söderberg

Wennerberg - Gästrin - Pettersson

Enström - Hellström - Johansson

Enström - Damgaard

Hedman - J.Öberg

Lehtinen - Johansson

Sv: Sörbygdens IF?
Ska bara ta och döda min egen tråd med ett konstaterande om att det Sörbygden jag sökte ligger ungefär en mil söder om Bjästa, saknas på de flesta Vägatlas-ar och enbart gjorde två säsonger i Division 4 Ångermanland.

Men två inläggs of fames, 30 år senare, fick SIF iaf - det är mer än vad man kan säga om Komnäs IF, än så länge.

Som en bonus bjuder jag på matcherna från premiärsäsongen, 1973-74.
Hemma
Järved b-lag: 1-16 hemma, 1-10 borta
Docksta BTK 0-4, 1-17 borta
Lugnviks IF 2-10, 0-11 borta
Ullångers IK 2-6, 3-12 borta
Nordingrå SK b-lag 2-9, 1-6 borta
Örnsköldsviks SK b-lag 0-19 hemma, 1-18 borta*
Husums IF b-lag 4-5 hemma, 1-4 borta

*=protest mot att ÖSK använt a-lagsspelare = 2 poäng för Sörbygden.

Vila i frid SIF, själv ska jag bara sova.

ZZZzzzZZ

scim: Hmm, eftersom Riksman har varit katastrofalt dålig i målet så byter vi ut honom och satsar på Sune Ödling. Dessutom kommer Ulf Norberg och Janne Nyman att ställa upp till spel och Anders Hagström samt Tommy Själin blixtinkallas.

AudibleGiraffe:

Ja, 1-1 målet var verkligen Hedmans mål, kul att han fick revanchera sig för misstaget vid 1-0 målet där han hamnade aningen fel.

Sedan är det ju väldigt trist med alla dessa skador, ska bli intressant att se hur laguppställningen ser ut nästa match på torsdag mot Timrå...

scim:

Själv tycker jag att 2 poäng kändes jätteokej (fast jag tycker inte att det är roligt att det är 13 omgångar kvar innan elitserien är slut). På O'Learys var stämningen på topp - ibland. Och så fick Frisco gratis popcorn för att de inte hade några stora korgar kvar när han skulle köpa (men på vårt bord stod tre tomma stora korgar).

Vi klurade f.ö. på om det inte gick att genomföra en regeländring. Regeln ska gå ut på att när MoDo lyckas ta ledningen blåses matchen av (= är matchen slut). Det kan förstås bli tråkigt om de lyckas göra första målet snabbt i en match, men det kan det nog vara värt!

scim: Håller med. Riksman var riktigt ruskigt bra. På ett skott gjorde han till matchens behållning efter de 2 första perioderna med en grym plock.

Sen kom MODO igång i tredje och resten är history.

Underbar brytning och pass av Hedman till 1-1 målet!

zigge:

Nej, Juuso var verkligen fenomenal idag, utan hans strålande målvaktsspel i de två första perioderna så hade dagen (gårdagen) defintivt slutat med torsk. Nu med lite distans till matchen så känns det rätt ok med "bara" 2 poäng ;)

Sv: Poängjakt SportSnackare!
Björn VII: Troligen får man väl betala flyget själv.

Nu måste det sovas efter ivrigt hejande (eller var det skämtande) på Olearys + bannerbyte.

Gonatt...!!!!

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Poängjakt SportSnackare!
knaskamilla:

En bra maskhållare skulle ju inte erkänna det själv, därför frågar jag.
Hmm...förvisso skulle det ju kunna vara en Arsenal - Man Ure biljett också.

[k]"Drömvinster från GO Sport Travel..."[/k]

« · 372246 · »