1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 502999 inlägg · 4187 ämnen
Det finns ingen användare som heter timraalskare
« · 374878 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo-TIK 22/1
Poffa:
Så länge man inte drar alla över en kam... så är det frid och fröjd.
Angående nattens diskusion så gå in på www.tikare.se och se vad som skrivits där angående tacklingen,, Jag håller med om att det inte var snyggt och protesterar inte om han får vila en match, sedan finns det naturligtvis dom som gärna provocerar här inne på SpS för att hålla igång en debatt, bara att ignorera.

Poffa: Nej jag ser inte heller nått nödvändigt i det... så där är vi (kanske för första gången?) överrens...

willysson:

Jag hävdar inte att du hånar oss. Du förde en diskussion angående tacklingen och vad det gäller den så finns det lika många åsikter som skribenter så dit behöver vi inte gå igen.

Men det har varit ett plertal inlägg och faktiskt ett par pratbubblor från personer jag inte vet vilka det är som i pricip gått ut på "Ha, ha, Där fick ni era jävla sopor...".

Sådant kan både jag och SpS vara utan enligt min mening.

Dream Team: Jag jag ser varken Leksand Mif eller södertälje ska kunna vara före modo när serien är slut, de är för dåliga helt enkelt... tycker även att Modo visar mer vilja att spela hockey än brynäs med så.. Lugn kan de vara för kvalet tycker jag.

Dream Team:

Äh, vadå? Vi ska ju ta SM-guld i år! =)

F.ö. verkar det vara många TIKare som inte har syskon, för skulle man ha haft det hade man vetat att man aldrig växer om sina storasyskon, liksom de aldrig växer om en själv (inte i ålder i alla fall, men min lillebror är ganska mycket längre än mig)... ;)

willysson: Avundsjuka på vad?

Albert Hall:

Inte från mitt håll i alla fall. Även om vi dänger Timrå med 25-0 nu på torsdag så kommer jag inte gå in i Timrås GB och slå mig för bröstet. Jag har så pass mycket självkänsla så jag vet hur det är att vara i den situationen då ens lag åkt på storstryk och att då bli hånad är inget som man behöver.

Poffa: håller med dig om jag ska vara ärlig... Jag hånar inte er för gårdagens förlust, är bara förundrad över att vi kan ha så olika syn på hockeyn många gånger.

renis: MoDo ska heller inte behöva hamna i nån kvalserie. Trots sina makalösa skadeproblem är man tillräckligt stabila för att klara sig undan det. Du ska nog se att dom istället kravlar sig fram till ännu ett slutspel, dom brukar ha en förmåga att alltid göra det, hur det än ser ut..

Historien ljuger ALDRIG, det är vi helt överens om. Och att MoDo har nått större framgångar än TIK, det är glasklart.
Men det som är lite lustigt är att många MooDooiter verkar ha fastnat i den världsbild som regerade för några säsonger sedan, när MoDo var i SM-final vart och vartannat år.. Visst ser verkligheten i ärlighetens namn LIIITE annorlunda ut numer...??

Vi är nu inne på den fjärde säsongen på rad i Elitserien då vi kan mäta lagens inbördes resultat. Sedan Timrås återkomst i Elitserien har det spelats 23 matcher mellan lagen. Det är hårt så det förslår, men TIK har vunnit 13 av mötena mot MoDo´s 10.
MoDo har varit högre placerat i tabellen under två säsonger. Timrå var bättre ifjol och ser så här långt ut att även i år placera sig före. Lika så det förslår även där alltså.

Verkligheten skulle jag säga, har nog nått ikapp Nolaskogsarna....

Poffa: Ta det inte på de viset på torsdag kan det vara er tur att vinna.

willysson:

Jag tyckte synd om de som kunde uppföra sig. Inlägg som bara går ut på att komma in här och tro sig vara något drar ner de mer ödmjuka TIK-supportrarna i smutsen.

Poffa:

Jag håller med dig. Att håna en motståndare som man just besegrat är så lågt och uselt att det bästa är att helt ignorera de människor som orkar göra sånt. Iofs är ju risken mycket, mycket stor att de en vacker dag får äta upp sina hånfulla kommentarer.

Poffa: Tyck inte synd om oss inte...

Men det är tacksamt att reta er med då ni strålar av avundsjuka vissa gånger...

Vilka är det som beter sig då??? de som har samma åsikt om saker och ting?

Så lägger vi till ett "men" mellan sig och som.

renis:

Tänk att en seger kan stiga folk åt huvudet så enormt som det verkar ha gjort. Hoppas ni är bättre vinnare då ni spelar sällskapsspel.

Jag tycker ärligt synd om de Timråsupportrar som vet hur man uppför sig som behöver dras med patrasket som hela tiden skall visa sig på styva linan.

knaskamilla: Hoppas MoDo slipper kvala länsderbyn är ju skoj.

knaskamilla: Inte jag heller...

willysson:

Nej, jag tycker inte om sådana gissningslekar. Berätta i stället.

Sv: God Fortsättning...
Björn VII: Även om MODO inte skulle få allt av eventuella sändningsrättigheter så öppnar ju detta en hel ny sponsormarknad. Eftersom tröjreklam är icke tillåten i NHL så kanske några stora Vancouver baserade företag ser sin chans och köper i deras ögon sett billig reklam på MODOs dräkter.

Dessutom antar jag att Vancouverborna är villiga att köpa MODO tröjor/sovenirer med #44 Bertuzzi, #55 Jovanoviski, #19 Näslund, #12 Sedin och #20 Sedin på.

knaskamilla: Ja du kan ju gissa tre gånger;) haha

willysson:

Det kan väl hända att han, under sin korta lunchrast, läste lite slarvligt och antog att det var den du syftade på eftersom du är TIKare? Vad är det förresten som luktar avundsjuka?

knaskamilla: Jo kanske det, men vem fan pratade om den då??

Haha, luktar lite avundsjuka iallafall..

Frisco:

Du menar alltså att inläggen har hamnat där skribenterna hade för avsikt att de skulle hamna?!?!? Jag trodde det var några förvirrade själar som trodde de hamnat på Kovlands hemsida. Mycket märkligt, har de drabbats av kollektiv hybris bland parkbänkarna ?

willysson:

En ren gissning - Frisco syftade på SA.

Frisco: Är scania ett fuskbygge??? vetefan, men skulle den rustas lite så är den klart etta i sverige... tycker jag iallafall. Och modo behöver bara göra nånting åt sin bortasektion så är den hyfsad med...

Frisco:

Jag tycker att det är rätt gulligt när de tror att bara för att de vunnit fler matcher i våra möten på sistone än vad vi gjort, så är de helt plötsligt storebror.

willysson: Det är viss skillnad mellan hallarna det håller jag med om. Det är faktiskt 40 år mellan Kempehallen och fuskbygget.

Portello: Då skulle du ha hört MODOs satans nippetippar till klack igår ödmjuk var ordet.

Frisco: Finns en sak som är värre än dåliga förlorare.Vad jag syftar på kan du nog räkna ut.

matsby: jag och ett gäng galningar till ska med;) men nästa efter det är södertälje... Viss klasskillnad på halarna iallafall..

Portello: Det är faktiskt lite humor när blöjbarnen börjar skriva inlägg här. Man får ha lite överseende med att de inte kan hockeyhistorien utan endast minns det som hänt timmar tillbaka.

willysson:
Näpp..satsar på mer spännande matcher ;-)

Rinken: Lite ödmjukhet har aldrigt skadat...

Rinken: Lillebror kan ni vara själv

matsby: hehe, ska du med??? synd bara att man får se halva matchen...

Rinken: Eeh, det här inlägget har inte hamnat fel, eller?

När börjar kvalet? Lycka till lillebror!!

MoDo-TIK 22/1
107anmälda ifrån TIK för att se er försöka ta revansch
;-)

Frisco:

Nicke Andersson är ett fullblodsproffs, no matter what sanningen är...

Iofs ska man väl tänka på att lokala sändningar över Vancouver (och kanske då även Denver) är väl inget som behöver vara speciellt svårt att fixa, sedan har ju faktiskt inte de svenska klubbarna rättigheterna till sina egna matcher så ifall det verkligen förs förhandlingar på ett tidigt stadium så kan det ju hända att det sker utan MoDos vetskap.

Det värsta isåfall är väl då dessutom att den lilla summan slås ut på alla 12 elitserielagen. Nicke får nog inrikta sig på att få in skylten med

"Call 1-800-PLANTIS for your official MaJo-replica, today!".

:-)

Intresse för direktsänd storplanshockey i Sydvästra Kanada.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,419599,00.html

Sv: Timrå - MoDo 15/1
scim: Följdskador eller skador i största allmänhet verkar ju vara MoDo´s melodi den här säsongen.. skulle nån härinne bli förvånad om nåt sånt "högst sannolikt" inträffade?? Jag skulle inte det iaf...

Gandi:

Det var det första roliga jag försökte skriva, jag kan om jag vill.

Godnatt.

scim: Det var det roligaste du skrivit ikväll hahaha gonatt med dig och smaklig måltid

Dream Team:

Du ska se att de blir nån följdskada av det här, Enström tar en kopp kaffe imorgonbitti men han kan tack vare den ömma tummen inte hålla i koppen riktigt varpå han häller kokhet kaffe över hela sig själv och hamnar på sjukhuset med andra gradens brännskador och blir borta från spel i 2 månader.

Peppar peppar...

Dream Team, Lj och knas, m.fl. : Ja, inget utesluter att det som ser ut som en medveten handling egentligen är fullkommligt naturliga rörelser för att kunna genomföra en illa beräknad tackling, om än något våldsam och brutal. Resultatet blev ju verkligen brutalt i alla fall oc fult och otillåtet. Så straff ska det vara och har ju så också varit. Men det ksnake skall vara lite mer straff ändå, det skulle kännas bra en sådan här kväll. Jag menar, Söderström kan ju spela nästa match, men kommer våran Tobbe att kunna det? Jag håller med tg. En match avstängning, eller mer det tycker jag nog att det kan bli.

Lumber Jack:

Jag tänkte också punkta av det här. Jag gör det med att komma med en skaderapport angående Tobbe. Enligt ÖA är tummen ur led men hur allvarligt det är vet man ännu inte. Fick SMS från en person som pratat med Magnus Håkansson och han hade då sagt att Tobbe hade riktigt ont men att man trodde att han skulle kunna spela på tisdag. Om inte annat med ett specialskydd.

I första läget hade man trott att han svalt tungan men det hade man snabbt sett att han inte gjort. Crippe hade tydligen bett om ursäkt för sin tackling och kände sig ångerfull.

Nu mot sängen.

Poffa: Jag antar att vi är omgivna av tjurskallar som vill ha sista ordet. Så vitt jag kan sia kommer den här diskussionen pågå tills någon somnat över tangentbordet.

Hoppas på att det reder upp sig med skadeläget. Vore betydligt roligare om det var lite rättvisare förutsättningar inför nästa derby.

Dags för sömn, god natt på er!

knaskamilla: Nu börjar vi komma överens här inne också, härligt! Vi är av precis samma uppfattning om den här tråkiga, men turligt nog relativt lyckade händelsen.

scim: ja man ska ju tro på allt man ser på film det är mer korrekt än verklighet

Gandi:

Nåja, det känns irrelevant då dessa matchbilder klart och tydligt visar vad som händer. Detta är sista gången jag skriver samma sak flera gånger, denna diskussion kommer som flera andra konstaterat ingen vart.

Nu ska jag gå och laga mat.

« · 374878 · »