Vad gäller skador så undrar jag fortfarande om det inte finns någon sorts bestämmelse på hur många spelare ett lag måste ställa upp med för att få spela en match?
Pratade med en icke hockey-kunnig om det igår, och han hade en teori om att ifall man har en femma som kan spela kan man köra superdefensivt hela matchen, d.v.s. alla fem bildar mur framför mål ungefär konstant. Sedan får man växla mellan målvakterna, så att inte en målvakt råkar dö av ansträngningen en sådan match skulle innebära för honom. En annan fråga är: kan man åka ut för t.ex. avsiktlig fördröjning av spelet, eller något annat, om man bildar mur i 60 minuter?
Hmm undrar hur man gör backparen då. Får Lasse J bänken i afton? Eller är det kingen som återigen får finna sig i sitta längst ut?
Skulle vara tufft om man lirade med Hedman - Enström i ett backpar. De spelade tillsammans ett byte i Scandinavium och gjorde det riktigt bra. Snacka om yngsta backparet i elitserien då. 84:a och 86:a.
Fast känner man Pirro rätt så blir Oscar bänkad.
SNÄLLA ner med Janne på centerplats istället för att back.
Jag är beredd att satsa alla mina pengar på att Frisco fegar ur dubbleringen... Och så hoppas jag att isracingen börjar tidigast 14.00, så man hinner sova ut lite. I alla fall på lördagen, så viktig som sömnen är om man ska palla lördagskvällen också...
Nej. Är man klok flyttar man till Övik efter avslutade studier i Härnösand. Då slipper man dessutom alla knepiga TIKare som går omkring på gatorna som vore de vanligt folk i den där staden.
Naturligtvis. Jag har stått hela mitt hockeyliv, nästan. Som fattig student har man ju inte råd med sittplatskort (i alla fall inte om man lägger på kostnaden för bussresa mellan Härnösand och Övik varje match)... Men okej, jag kanske ljög lite. Det är möjligt att man inte ser så mycket om man står bakom LJ.
Man har ju tagit sitt förnuft till fånga och insett att sittplats är underbart skönt. Slippa trängas med en massa idioter som brölar som svin bara för att en spelare ramlar eller för att spriten tagit slut.
Nä, sittplats, Cuba Libre, hemgjord glögg och finsprit. Dä ä' grejjern dä.
Du kan ju alltid roa dig med att ställa dig bakom Lumber Jack. Det är nog den bästa platsen i hela hallen. F.ö. är det mycket tuffare att sitta när man kissar...
Tabellplacering? Publiksnitt? Frächare arena? Större Supporterklubb? Att ni ordnar fler resor? Att ni har en mindre enögd publik? Ordnar häftigare tifon? Att ni har bättre stämning på läktarna?
Det sa jag också innan förra säsongen och så lovade jag att gå till Timrå för att se en eventuell första finalmatch. Det var då väldigt nära att jag åkte dit på det. Men ärligt tror jag du ligger ännu sämre till.
Äh, fegis...cykla?? Vi har i våra led en supporter som lovat att GÅ till Timrå (inte vid invigningen av en ny arena i hamnen i Övik, men vid ett annat tillfälle). Man eller mus? ;)
Hoppas förresten att du planerar att ha mer kläder än BARA en MoDo-t-shirt på dig.
Det återstår väl att se, hörru. Jag kan iofs inte påstå att jag sitter inne med särskilt mycket kunskaper eller fakta i fallet, men att den nya arenan skulle förvandlas till en ombyggnad av Kempis känns inte så troligt.
Bara nu inte Pirro envisas med att använda Enström i powerplay, det går inte!