På tal om det. Foppas arbetsdag har nyss börjat och tio minuter in den har han börjat producera. ( 1 ass. ) Jag har en känsla av att Piiiteer the great, tänker leverera mer denna afton, men jag tror att jag lyssnar på reprisen. Måste gå och lägga mig innan jag kliver upp.
Sedinarna går från klarhet till klarhet. Daniel fick ihop tre poäng för kvällen. Nyss gjorde han ett snyggt oassisterat mål. Det betyder att han snart är ikapp brorsan i deras interna poängkamp. Kul att det går bra för Arvedsson också. För inte så länge sedan var tvillingarna och Arvedsson de som fansen var mest besvikna på, men nu gör de inga besvikna längre. Svensklaget spelade även med Hedberg i mål för första gången på länge och nog är de betydelsefulla.
VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, ALLEN), 02:11 VAN, NASLUND (27) (MORRISON, MALIK), 03:53 VAN, ARVEDSON (6) (SEDIN, SEDIN), 10:52 STL, TKACHUK (19) (DRAKE), 12:16 VAN, SEDIN (6) , 16:52
Sorry, självklart försvann hela behållningen i och med att Selander virvlade över som ett yrväder till TIK-boken, hoppas att han inte tömmer hela Höganäskruset bara. :-)
Björn VII: Det är klart att det här är det mest underhållande som sker på SpS - givetvis i hård tävlan med matsbys och Selanders kulturdebatt i Timrås gb.
Visst, vi tar det i morgon/idag. Riktigt intressant om det går att få någorlunda siffror - främst på löner, men även värvningssummor.
Men det är ju inte statistik, det är bara första sortens, enkla lögner.
Vi kan gå igenom det här imorgon istället, då det finns en massa åskådare som blir förbannade av spekulationerna - nu tror jag mest att folk ser på detta som det mest underhållande som sker på SpS.
westerlind: LIF och SSK tror jag har pyntat betydligt mer än att få joina oss i "fattig klubben"
LIF fick nog pynta bra för Tommy "porslin" Pavlikosky (stavning?) kostade nog också lite kosing men istället för Tommy och Joonas så har han varit värd Dalahästarna.
MIF tycker jag har repat sig bra sedan kameran slocknat.
westerlind: Var snäll med Björne, jag tror att han är Danielsson i Brynäs :-)
Skämt å sido han kan inte hadet lätt med denna favvo lista
1. MoDo Hockey 2. Husum Hockey 3. Falu BS Fotboll & Bandy 4. Falu IF (v 3.0) 5. Munkedals BK 6. Arsenal FC 7. UC Sampdoria 8. Minnesota Wild 9. Team T-Mobile
westerlind: På den listan finns nog bara spelare från Fbk Frölunda och Hv tror jag övriga har nog jämbördiga kostnader för sina spelare kanske Dif ( espen ) ska in där
Ja, jag är ganska säker på att vi inte har den dyraste truppen i Elitserien. Är det någon (Frisco, Nalle Sjuh, 20 Lindgren eller någon annan?) som har en 12-i-topplista på spelarlöner*?
Brynäs IF är antagligen Åshöjdens BK i den kategorin.
* Att jämföra värvningssumma är kanske inte lika bra - fortfarande existerar det ju klubbar som har egna produkter...
Om du hade bemödat dig med att se en NHL-match någon gång hade du vetat att Björn har via en snifflig liten matematisk formel lyckats beräkna hur tabellen ser ut efter 50 spelade omgångar.
knas, scim, Lumber Jack m fl: Tack för att ni finns. Känns bra att ni ställer upp och för min talan, när jag själv inte har tid. Fantastiskt att ni lyckas så bra - skönt att jag är tydlig i mina visioner.
MoDo: Tack för att ni finns. Kan vi inte få¨spela resten av våra matcher mot er?
www.allehanda.se/sport/2407.html
www.allehanda.se/sport/2406.html