1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503369 inlägg · 4187 ämnen
« · 387558 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
knaskamilla: [Ska man baka isracingfika till i helgen, eller?]

Ja kanske det? En lagom promenad efter tävlingarna nedför backen. eller menar du att du kommer upp till Skyttis med en kaffekorg full med nybakat?:-)

Frisco:

Nej, men jag har varit där ett antal gånger, tyvärr är jag så bonnig att jag bara ser på backtävlingar, Rally och Rallycross ifall jag ska se motorsport live.

Skönt att få sätta ut fällstolen i en leråker, dricka kaffe ur termos och käka kanelbullar. En helt annan värld. Börjar bli jobbigt när det görs ansträngningar till läktare. :-)

Björn VII: Bussresa till VM-semifinalen kommer att gå från Hedemora. Grannby med Lond?

knaskamilla:

Hmm...nej, jag menar nog att jag aldrig varken sett eller hört något så uttryckslöst. Det är nog lika underhållande att titta på ett svart hål.

Nej, nu ska jag gå och läsa lite Strömbergs-böcker från början av 70-talet...det du!

Frisco:

Klickade på din länk, men jag ser faktiskt inget om bussresor från andra delar av Sverige, avgå styrelse och webmaster! :-)

Björn VII:

Vad menar du? Menar du att de är snygga, eller inte?

Frisco:

Ska man baka isracingfika till i helgen, eller?

Björn VII: För dig som kanske inte läser i Speedway (och isracing) gästboken.
[bild]www.frisco.se/omkrundbana/040131.jpg[/bild]
Kul att isracingen (visserligen tillfälligt) är tillbaka på Skyttis IP.

knaskamilla:

Jag tror ju förvisso inte att Isracing-förare behöver så värst mycket botox i kinderna, bistra blir de av temperaturen helt enkelt.

Frisco:

Oj. Är alla de snygga? Då ska jag nog gå på isracing.

knaskamilla: Inte mot sällskapet på länken heller.

SVT1 nu! Peter Hirsch har inte en chans mot det motståndet...

Lumber Jack: Jag tänkte mer åt filmning eller möjligen felskär... Svårt att bedömma hur situationen uppkommit så här på stillbild.

Salle: Försvarsspel a´la elitserien, varför skulle det in i en domarbok?

Storyn om Rickard Sångkock har spridits sig så långt den kan utan att börja vara på väg tillbaka...

Sv: Ny spelare?
Frisco: Och vad var det för fel på jenzas länk då... :-)

jenza: Jag håller med. Bara en "stjärna" hade varit tänkbart i mina ögon. En skicklig målskytt eller en offensivt duktig center var det enda som jag tyckte skulle kunna behöva och såna som är okontrakterade finns ju få av. Vi får hoppas att HJ och KH återkommer med defensivt storspel i fickorna samt att Werna mfl börjar producera enligt Henry Fords principer. Alltihopa lagom till slutspelet.

Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Så då får vi väl roa oss på annat sätt.

Jag vet en kille som är glad att han inte satt i sadeln...

Kanske var det lika bra att fortsätta med det gäng vi har och strunta i nyförvärv som nu blev fallet.

Sv: Swehokky
Lumber Jack: Jag tror jag går på toa ett tag. Jag litar på att du håller ställningarna om det plötsligt skulle slinka in ett nyförvärv under den tiden. Man kanske skall tvaga sig också. Ja, jag gör nog det.

NuMo: Nu har man mycket att göra, sitta och uppdatera BÅDE åfissijälla och förbundets hemsidor fram till 16.00, supporterskap kallas de visst.

Lumber Jack: Hehehe! Spännande värre. Huuu! Är det inte match snart?

NuMo: Jag börjar trorts allt att tro på dig, något är på G. En alt.adress kallad www.old.sweh... finns det för närvarande.

nappen: Det är ingen sport att göra så.

NuMo: Kan du inte ta en screen och slänga upp när det är nya? ;)

Nu! Kolla fort!

nappen: Man verkar ha svårt att bestämma sig.

NuMo: Eeh, så där har den väl sett ut sen Branting var statsminster?

NuMo: Märkte att om man vill nå åffisijälla så får man gå via länken på www.swehockey.se / läkar /osv... I alla fall för mig.

NuMo: Jag ser ingen skillnad? :/

Swehokky
Swehockeys sida har fått nytt uteende. Jag undrar om det är den ändringen som gjort att modos sida lagt av. Hockeyförbundets sida ser i alla fall bra mycket skönare ut nu i alla fall. den kändes lite kvävande innan.

knaskamilla: Jag har hört talas om mundiarré, kanske är det det du har drabbats av?

Lumber Jack: Hmm? Jag hoppas att Skägget endast sitter och njuter av sin sons hockey och dricker Pina Coladas i en privat loge därtillhörande.

NuMo:

Det är väl mest så att när jag inte har något vettigt att skriva så kan jag inte hålla mig ifrån att skriva ändå. När jag har något vettigt att skriva kan jag inte hålla mig ifrån att skriva det vettiga. Ja, och så det där med oneliners - kan väl inte jag rå för att alla andra är bra på att fylla ut sina onelinerinlägg så att det inte blir oneliners, fast det egentligen är det, medan jag inte kan sådant?

knaskamilla: Vad har hänt med dig egentligen? Det är ju riktigt trevligt att sitta och fördjupa sig i hockeyrelaterade inlägg från dig. Du har farit omkring som en löpeld i olika gästböcker och gjort samma sak. Vad hände med oneliners om hur tandborsten gick sönder och uppföljningar via bildbevis och frågetävlingar kring detta?

NuMo:

Jag kände faktiskt inte igen det, men när jag nyss gick in på modohockey.se kände jag igen ett inlägg härifrån där. Tänka sig.

Nåväl. Jag håller med dig. Det kan omöjligt finnas något nyförvärv att hitta nu som skulle vara skillnaden mellan slutspel eller inte slutspel för MoDo. Skulle sådana spelare finnas att hitta, borde de rimligtvis ha skrivit kontrakt med en sådan för ganska länge sedan. Nu är ju den värsta skadefaran dessutom över, för att det går att hitta någon som kan ersätta Svarten är ju lika troligt som att LIF vinner SM-guld i år.

Portello:

Vadå? Vad menar du? Jag förstår inte... ;)

NuMo: "Melander", det kanske verkar som ett nyförvärv om man läser det bokstavligt.

NuMo: Kan det vara så att Skägget sitter i stenhårda förhandlingar med Corson, lite vaga löften om att få spela med junior´o.s.v, och att bomben briser vid 15:45?

knaskamilla:
Nu var det Leksand jag syftade på.Du behöver inte göra dig dummare än vad du redan är ;P

knaskamilla: Du känner kanske igen inlägget, men jag tar det här också.kanske utan stavfel den här gången.

Jag skulle tro att Modo går in för att spela av säsongen efter bästa förmåga med det lag man har. Att Modo med hjälp av något nyförvärv skulle vinna SM-guld är uteslutet i alla fall. De spelare som nu lyft sig och tar ett eget ansvar för att laget skall göra rätt för sig, har redan visat att de är etablerade på den här nivån, strax under da allra bästa. Det har de visat i ett par säsonger redan. Vi ska alltså kunna klara av det här själva och som bonus kanske tom. ta oss vidare en omgång i ett slutspel.

Det är enligt min mening knappast värt pengarna att plocka in ett namn nu, om det inte är en spelare som vi kommer att han nytta av en eller ett par säsonger till åtminstone. Det finns fortfarande en outtagen potential hos många spelare i Modo, vissa har inte alls kommit upp i normal standard. Bästa exemplet av dåliga exempel är Wernblom.

Tar vi oss bara till ett slutspel så kan vi faktiskt överraska tror jag, om vi hinner få ihop ett fullt, ej så vingklippt lag. Förutsättningen för det ligger i att fortsätta spela efter de strikta riktlinjer som Pirro och Melander lagt ut. Disciplin och åter disciplin. Framgång föder framgång och med ett framgångsrikt spelsystem så kan man fortsätta att utveckla det till att innefatta ännu spetsigare anfallsspel, innan den här säsongen är slut.

Min största farhåga inför ett eventuellt slutspel är den totala brist på fantasi, beslutsamhet, mod och jävlar anamma i powerplay och i viss mån även i boxplay. Utan det spelet i bakfickan kan vi glömma ett lyckat slutspel helt och hållet.

Men som sagt, vi skall ta oss dit först och främst, men resten av säsongen spelar vi nog med det lag vi har, tror jag.

Portello:

Lule? Nejdå. Ni kanske missar slutspel, men jag tror inte att ni hamnar i allsvenskan.

knaskamilla:
Börjar vara överfullt med gamla lulingar i LIF nu. Undra om dom får spela i allsvenskan nästa säsong?

Portello:

Läste just detsamma i BIFs gb. Hihi. Roligt! =)

knaskamilla:
Från Leksands gb:
Sv: Robert Nilsson UT? och Jari Kaupila IN?

Nu har tydligen Jari Kauppila skrivit på ett 1,5 års kontrakt med Leksand, det uppger den finska tv-kanalen MTV3.
DIForever @ Stenhamra Idag kl. 12:42 Besvara Visa ämne

Kauppila på väg till LIF, om man ska tro AB (hur ofta SKA man egentligen tro AB?), och en kvinnlig luling kommer att få blunda varje gång det visas bilder från Leksands matcher framöver i serien.

Vad tror vi annars om värvningar? Har MoDo något bra på g, är de nöjda som det är eller finns det helt enkelt inte möjlighet att göra något annat än en dålig panikvärvning för tillfället (och kommer de isf att göra det)?

Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Björn VII:

Ja, efter att ha läst ÖA idag kan man konstatera några saker. Det ena är att vi glömde att tråka ut BIF igår, vilket jag undrar om det möjligtvis kan ha berott på att BIF kändes för tråkiga att tråka ut? Det andra är att om vi inte kan skylla på att vi glömde tråka ut BIF kan vi skylla på domaren, för se här:

"Han sa att 'du lurade mig. Hade det varit förra säsongen hade jag blåst'". (Anders Söderberg berättar om Ulf Rådbjers kommentar när "Antos" skulle lägga pucken ur zon, men träffade domare Rådbjer och pucken gick till Björn Danielsson som gjorde matchavgörande 5-3)

"Den var riktigt tuff." (Modoforwarden Tommy Pettersson om trippingutvisningen som gav Brynäs det fem mot tre-läge som var början till slutet för Modo)

"Brynäsaren stöp mest själv. Dålig känsla av Rådbjer att ta utvisning för det där när vi spelar fyra mot fem." (Tommy)

Japp. Det är ju solklart. Vi förlorade för att BIF lurade oss att inte vara tråkiga, och för att domaren sedan inte tyckte att vi skulle vinna. Det är typiskt.

Sv: Gävles eviga tvåor vs. MoDo - derbygruppsmatchtråd #18
Björn VII:

Och "slutspelet" ska då i detta fall, av någon outgrundlig anledning, likställas med den fjärde turneringen i Euro Hockey Tour - Sweden Hockey Games.

« · 387558 · »