NuMo: Jag tycker det är en helt värdelös artikel. Om bengan säger att han är dyr men inte så dyr så skriver de ändå så i artikeln.. Med tanke på att Hakana var sjukskriven halva tiden så måste det innebära att Salo har halva lönen som det var tänkt att kari skulle fått.
Bengt Hedin: "Hur dyr blir Tommy Salo? – Han kostar, men inte så mycket. I Kari Haakanas nivå, ungefär, säger Hedin och jämför med den finske backen Modo tog från Edmonton i fjol."
NuMo: men är det egentligen någon utom Burra som säger att deras största hockeyminne var DEL eller schweiz eller nån liga? Alla åker väl dit för att tjäna pengar och ha ett gott liv?
Spud: Självklart kan han få vara badkarstvättare i Burundi om han vill. Jag tänkte på hockeybiten, du på pengarna. Hoppas han vinner en miljon på lotto, eller vad som helst. Det lägger jag mig inte i.
Spud: Tror det finns kvalitetssklillnader mellan de olika ligorna faktiskt. Nyss hemkommer från Italien så kan jag meddela att där är det dyrt att leva. Fast man kanske får bätte lön. Hur är hockeyn i Spanien?
NuMo: att flytta ut i europa är att sälja sig, och då kan man gott flytta dit livet är gott och pengarna är de rätta. Hoppas han får bra pröjjs och att solen skiner på den gammle kämpen som inte direkt njöt av sitt sista år i MODO.
Spud: Håller med. Hoppas att han får chansen att testa sig i någon av det bättre skitligorna i europa. Han behöver ju inte sälja sig som Kenta, men ändå.
Besked angående Tommy P. Tommy har fått ett bud från SkAIK som var någonstans mellan 25 000 och 30 000/mån. TP anser att detta är för lågt för att han skall bemöda sig med att flytta och väljer hellre att sluta med hockeyn och börja på ambulanssjukvården igen. Men, och det finns ett stort MEN:
Han har haft förfrågningar från tyska klubbar och om de erbjuder en skälig lön (någonstans kring 50 000/mån) så kan det bli så att han spelar en säsong i Tyskland.
Bengt Hedin ÖA "– Ni får vänta på nästa presskonferens en bit in juli, säger Hedin som avslöjar att man just nu är ganska nära med att göra klart med en back och en forward, båda av mycket hög klass."
Mina tankar. Det är inte Foppa, man menar. Man behöver två backar och två forwards.
Men nog borde det vara hemvändare. Vilka har vi att tillgå? Sundström borde vara på gång tycker jag, men verkar vilja spela lite till i NHL. Trots det så tror jag att det är Susse. De andra "modoiterna" är inte aktuella helt enkelt. Tvillingarna är inte en, trots att många tycks tro det, så de går bort. Weinhandl hade visst ett år kvar på kontraktet. Påhlsson har flera år kvar tror jag. Näslund? Har inte han ett år kvar?
Backen då? Första plats är Timander. Men å andra sidan så visade han i Flyers att han håller. Fast AB vet ju saker som ingen annan vet oc den tidningen måste väl i rimlighetens namn få rätt någon gång.
Kaberle: Jag tror faktiskt inte på honom. Han trivdes i Modo och är bra vän med Svartvadet. Men han har faktiskt ett eget hemland. Jag tror mer på det.
Eriksson: Samma sak som Timander. Plötsligt är han värdefull igen. Iofs. i ett värdelöst lag, men ändå. Han har ett behov av upprättelse. Pojken som gled på ett räkmacka av talang kan faktiskt visa att han betyder något. Nä, jag är inte ens säker på om Anders någonsin kommer att spela med modo igen, jag hoppas att jag har fel.
Vad gäller andra utomländska ligor eller inhemska spelare så räcker inte min fantasi till.
jenza: Men hur jag än letar så finns det inget officiellt, vare sig på Philadephias hemsida, inget snack om det i deras forum. Inte ett ord om det på någon NHL site. Inget.
Enström, Tobias Damgaard, Jesper Hedman, Oscar Jansson, Lars Jonsson, Hans
Salomonsson, Andreas Warg, Fredrik Wennerberg, Mattias Öberg, Peter Öberg, Jan Lindström, Joakim Hedlund, Magnus Steen, Alexander Green, Morten Svartvadet, Per Gästrin, Magnus
YaQoP: Vet inte. Men mitt tips var och är att han slutar. Jag tror i alla fall inte på något mer ES-spel för honom i en annan klubb än Modo. Ambulansen är väl hans yrke?
knaskamilla: Äh, första tabben var när han övertalade VIK att sätta en lila reklamskylt på ryggen på matchtröjorna, andra tabben var när han rekommenderade dessa att också spela i mattgrå handrollade hockeyhjälmar.
grattis till Salo! Inte för att vara elka nu emot MoDo, de é ett bra lag, men om man citerar en viss målvakt, "det är svårt att vara en bra målvakt i ett dåligt lag" visst tror ja att salo kommer klara sig fint fint i modo å tt de kommer att stärka laget och att han kan ha en strak räddningsprocent kanske den bästa, men ha inte för sträka förväntningar...grattis igen de é en bra målvakt som kan göra duma tabbar ibland
Jag insåg just att jag stått i klacken och skrikit "Tommy Salo" en gång i tiden. Undrar om det är roligare, lika roligt eller mindre roligt att skrika hans namn när han spelar i ens eget lag - och inte för att psyka en annan Tommy?
Bert Callaway: Försvinn nu inte hela sommaren, bara för att Timrå inte kan förbättra laget mer. Kom hit och se hur det går för oss. Vi har ju fortfarande chansen att ta in mer spelare.
NuMo: Jag bara trycker till. Men nog skulle en fråga om bra tryck passa in mycket bättre i detta sammanhang. Jamenar - hur många trycker att det blir bra tryck av att sitta och se på hockey? Det är ungefär som att stå och skita skulle jag vilja påstå. Ok, jag ska inte trycka på er något mer utan nu stillsamt dra mig tillbaka under korkeken och lukta på blommorna.
Jodå, jag brukar ha överseende med dig också då du efter ditt eviga Janssonpåhejande rödblommig och grann med hastiga steg går ut mot den rullande baren på parkeringen.
När jag är rödbrusig är det enbart beroende på rusdrycker.
Poffa: Jag har också överseende när du går omkring rödbrusig om kinderna på matcherna. Man vet inte om det har med rusdrycker att göra, eller ditt obefogande skäll på Jansson.