1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505089 inlägg · 4189 ämnen
« · 406942 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo Hockey - Porin Ässät
Paddan: Tobias har ju fått bästa tänkbara uppbackning, så det kommer nog att gå bra med inslussningen.

NuMo: Både Jocke och Steen har imponerat på träningarna och Svartvadet vet man var man har honom, ska bli riktigt intressant att se den kedjan på söndag.

Hmm, svår nöt det där med Hedlund och Warg, båda två har ju spelat som bäst när de spelat på centerpositionen, men på träningarna tycker jag ändå att Warg har visat framfötterna mer än vad Hedlund har gjort.

Sen ska det ju också bli trevligt att följa den där Tobias Viklund som ju, enligt Skägget själv, noterat det bästa testresultatet någonsin sedan man införde det testprogram man kör med idag.

Tommy Enström har också sett riktigt intressant ut på träningarna, får väl se hur pass lätt han väger mot kvalificerat motstånd.

Paddan:

Kul att see hur man förvaltar Steen. Inte som center som tvingas spela disciplinerat, utan att man låter det fröjdiga spelet blomstra i stället. Jocke och Steen skall röra om och göra det som faller dem in och Svarten får ta fuljobbet.

Hedlund, Green, Warg: Jag antar att Hedlund får centeruppdraget. Känner mig lite kluven. Warg blomstrade i den rollen, men jag kan inte tänka mig Hedlund på en annan position om han är forward.

Nu har jag också fått en förklaring till varför Salle saknats på isträningarna, han är tydligen knäskadad.
Oscar Hedman och Mattias Hellström är upptagna med spel i juniorlandslaget.

Inför första riktiga träningsmatchen på försäsongen väljer Skägget att formera laget på följande sätt:

Laget mot Ässät:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backpar:
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard

43 Lars Jansson,
8 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson,
4 Jan Öberg.

Kedjor:
22 Joakim Lindström,
39 Per Svartvadet,
27 Alexander Steen

26 Mattias Wennerberg,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg

23 Magnus Hedlund,
29 Morten Green,
17 Fredrik Warg

33 Tommy Enström,
20 Niklas Johansson,
32 Jesper Andersson.

Avbytare:
24 Pär Edblom,
12 Erik Broman.

Sv: MoDo räcker väl
NuMo: Tacka fan för det. Jag har ju rätt.... :-)

Huge: Ja, håll mä däg ja.

El Maco: "En förkortning som uttalas som ett ord ska inledas med en versal, följt av gemener."

Det stämmer nog som du säger, men det luriga i detta fall är ju att delnamnet "Mo" inte är en förkortning. Slutdelen "do" är ju däremot en förkortning av Domsjö, som också är en plats. Ergo: man borde skriva
"MoDo".
Se´n tycker jag att det ser mer estetiskt tilltalande ut med stavningen
"MoDo".....

84 Norberg:

Isåfall maskerar du det väldigt väl.

scim: Vi kan ta en diskussion om det här när vi ses nån gång under hösten/ vintern mellan Modo-Brynäs om du vill så får du själv bedöma mig... Ja e faktikst ganska normal ändå...

Höres under säsongen/Marcus

250kg kärlek: Aldrig byta, bara älska BIF!

Sv: Timander kvar i NHL
Icing-Ove: och ännu en tidning som hämtat uppgifter från Aftonbladet att Timmy skulle ha signat med MODO...

250kg kärlek: Mönstret är klart. Han börjar bli omvänd.

84 Norberg:

Griniga? Det är väl kanske svårt för oss att hantera en person vars argumentationsteknik är påfallande lik min yngre systers, som är 13 år.
Så fort någon ställer dig mot väggen (vilket händer i vart och vartannat inlägg), viker du direkt av och kontrar med ämnesbyte eller med något i stil med "Ni Modoiter är så roliga".

Ditt påstådda hat mot Modo är dessutom otroligt patetiskt, men jag förstår att du måste haft det svårt som Brynäsare i ett Härnösand där alla antingen hållit på Modo eller Timrå. Jag förstår även att du nu när du uppnått en sådan ålder så att dina föräldrar släpper ut dig på internet efter år av utanförskap finner nöje i att grisa på på ett lagom anonymt forum.

NuMo: Jag tycker mig se ett visst mönster i alla fall. Brynäs är laget i 84 Norbergs hjärta, han har inget till övers för för Modo (varken spelare eller supportrar)...men övertyga honom gärna om motsatsen så kan det hända att han vänder - helt om.

Solklart!

NuMo: Det e vad du anser.....

scim: vi får väl se... börjar nästa höst så.... Men ni e så griniga ni Modoiter, det e inte ens kul att driva med er ens om erat lag/ era spelare...

Vi hörs den 21/9 i Gavlerinken......

84 Norberg:

"Ja åker hellre upp till Kempis och se på Jesper än se på Foppa till vinter"

"Ja ser hellre en bekant som ja har lirat hockey med i flera år och som är ung samt komemr från Härnösand lira i ES är Foppa.
Visst Foppa kommer att dra publik mne det e inget som ja blir extas över"

"Visst det skulle vara skoj att se Peter i ES men ja ser hellre en produkt från Härnösand spela i den serien än honom......"

"jeppe kommer alltid att vara en Aikare innerst inne (från H-sand) då e det lungt.. Då kan man åka upp och se på honom som en vän... Foppa känner ja inte, då kan ja varken se eller heja på han (foppa)"

"ja se hellre mina vänner och släktingar lira hockey i en sämre serie än att se Modo med era hemvändande proffs, vem vill se Modo ?"

[f]Sen händer det något![/f]

"Ni e så extas bara för att Foppa ryktas vara på väg hem. Ni kan ta hem alla era proffs om ni vill, ni kommer ändå inte att vinna.
Ni har ingen vinnar kultur i eran klubb"

" ja ser gärna Brynäs lira mot bra lag i Elitserien"

"Tänk att se en bra bra hockeymatch i klassiska Gavlerinken..."

"Ja vill inte se Modo, ja vill se Brynäs, så ser ja på det hela...."

"Visst det skulle vara jätte trevligt att se Brynäs mot alla modos hemvändande proffs"

Det går tyvärr inte att dra några positiva slutsatser när man läser dina inlägg. Det håller inte ihop.

84 Norberg:

Nånting säger mig att du inte kommer vara utbildad psykolog inom utsatt tid, då du uppvisat en mental ålder närmast trotsåldern här på SpS.

NuMo: skall göra vad? ja förstod inte riktigt frågan ?

84 Norberg: Du glider ifrån ämnet. Med vad annars skall du göra?

NuMo: världsartister, vad menar du nu? Visst Foppa o co är bra men era supportar i Modo är fort lika dålig hemmapublik....

Ja kan åka å se på hv-modo i jönköping (då sponsrar ja hv med pengar för inträde, kaffe m.m) för att se modo men ja skulel aldrig se dem i kempis när ni möter andra lag än brynäs för att sponsra er...

Men visst vill ja se bra hockey spelare, visst..-.-

NuMo: "mediokra kompisar" ska det inte vara. Kompisars "mediokra prestationer" - ska det vara.

84 Norberg: Nä, det är för att du inte uppskattar hockey utfört av världsartister, före mediokra kompisars prestationer inom elitidrotten. Det är som att hellre se på längdhopp på DM-nivå i stället för att se en duell mellan Lewis och Powell. Eller att hellre se en tungviktsmatch mellan Lillen Eklund och Håkan Brock i stället för att se Ali mot Foreman.

NuMo: tråkigt att du tycker det. Men det är väl för att ja dissar foppas hemkomst m.fl. Ja kan se alla lag i sverige men betalar inte för att se Modo, bara när brynäs är på besök i kempis...

Icing-Ove: Låter ju knepigt att han accepterat en lönesänkning jämfört med de anbud han tidigare förkastat. Fast de tidigare kontraktsanbuden kanske iofs gällde mer än två år

Timander accepterade tydligen ett lägre bud än det tidigare:

"In June, he signed to play with MoDo, his old team in the Swedish Elite League, but that deal apparently fell through in July. The Flyers were able to re-sign him for two years at a salary lower than the team's original qualifying offer, general manager Bob Clarke said."

84 Norberg: Inget intryck du inger i alla fall. Tyvärr.

Frisco: Det gör ja, det kan ja säga dig... !

84 Norberg: Jag tror inte att du gillar hockey överhuvudtaget.

p j davydjoos: det stämmer det e mycket trevligt men det e inge kul att alltid vinna... Brynäs skall än en gång visa att vi är bäst, så e det bara... =)

84 Norberg: Ärligt talat, vad är ett lag utan motståndarlag? Vilken bedrift är en vinst utan ett bra motståndarlag? Vilken bedrift är ett SM-guld om man är överlägsna alla motståndarlag?

Tjusningen med idrott är att det finns flera lag som kan vinna matcher, även om ett lag är bättre så kan andra lag överraska...

Det blir kul om ES kryddas med topplirare, höjer intresset för hockeyn i landet, och höjer även spelare i lag som inte har så mkt proffs...

Se det som kul!

NuMo: Tackar.... ! Ja vill inte se Modo, ja vill se Brynäs, så ser ja på det hela....

84 Norberg: Jaha. Då vet vi att du vill se Modo, trots att du nyss frågade vilka som ville det. Det här känns mer och mer omöjligt. Du är lite ambivalent, det är min slutgiltiga analys. Se det som en gratistjänst.

NuMo: Visst det skulle vara jätte trevligt att se Brynäs mot alla modos hemvändande proffs, det blir mycke roligare att spöa er då =)

84 Norberg: Men om Modo fått hem sina hemvändare så vill du inte se dem spela mot Brynäs...

Poffa: Det e Hockey det...

Tänk att se en bra bra hockeymatch i klassiska Gavlerinken...

En kall å go öl innan match , ställa sig i klacken och skrika fram grabbarna till seger och sen avlsuta med en middag i Wille Löfqvist krog... Det e kärlek det....

NuMo: ja ser gärna Brynäs lira mot bra lag i Elitserien samt även se mina vänner lira mot andra lag i lägre serier.....

84 Norberg:

"vem vill se Modo ?" Om Foppa kommer hem så är det nog väldigt, väldigt många. Fullsatt överallt, skulle jag tro. Men det är klart, du kan ju vara på nån halvtaskigt spolad uterink och spela tvåmål med dina släktingar.

84 Norberg: Så, nu lyckades jag slutligen gå ner mig så att vi hamnade på samma mentala nivå. Det klarade jag utan sex års studerande i psykologi. Du är faktiskt inte så komplicerad. Du gillar Brynäs och ser dem helst spela mot dina släktingar och vänner.

84 Norberg:

"Om man inte tycker om ett lags supportar så skall man stå för det och påpeka det anser ja...."

Om och om och om och om igen?

NuMo: ja se hellre mina vänner och släktingar lira hockey i en sämre serie än att se Modo med era hemvändande proffs, vem vill se Modo ?

Portello: Ja du, det var en bra fråga... Du kan fråga mig när jag är utbildad psykolog om 6 år så får vi se vad svarar på den frågan....

84 Norberg: Ja, med dina väner och släktingar. Sen skulle jag gå på elitseriehockey och se världsartister spela.

84 Norberg:
Vad vinner du på att påpeka det hela tiden då?
Tror du att du är cool eller vad?

NuMo: oki, ja det skulle vara sevärt att se sklett åka runt isen och passa pucken till varandra, elle hur "skratt"

84 Norberg: Nä, be inte om urtsäkt. Det skulle faktiskt vara mer sevärt.

Portello: varför då? Om man inte tycker om ett lags supportar så skall man stå för det och påpeka det anser ja....

NuMo: Sparbössan blir inlåst denna säsong eftersom insamlingen ligger på is nu, men kontot är fortfarande öppet för dom som sätta in lite överskott!

Om du kommer ner den 21:a så bjuder jag på en Staffan Westerberg special (Grants och Fanta) träffade på honom på en krog i Stockholm i vintras och vi började tjattra hockey!!

NuMo: ja ber om ursäkt för mitt inlägg ang din mormor....

« · 406942 · »