Poffa: Det är JÄTTEKUL att som Mifare höra lite webradio med hockey. det vill säga när jag vrider upp volymen var tionde minut! Är det folk som inte kan höra här? Jag skulle kunna sälja min plats till högstbjudande. Får jag 50 spänn? :)
Hmm, Henrik Arvsell ser jag nu ingår i något som heter Troja Hockey Resurs, i en grupp som skall fungera som ett slags understöd till tränarna i Troja vad gäller kartläggning av motståndarspelare och spelmoment under match.
Fredrik Andersson 26->Tredje tränare för MODO. Henrik Arvsell 27------>Ingen aning om vad mannen gör idag
Anders Berglund 27---->Ingen aning om vad han gör idag Miroslav Horava 32----->Är tillbaka i Tjeckien o jobbar väl som tränare? Tomas Nänzen 26------>Spelar fortfarande i Sundsvall Lars Jansson 24-------->Jo Jansson är kvar i MODO Fredrik Bergkvist 21---->Sheleftyou AIK Hans Jonsson 21-------->Hasse spelar också i MODO Anders Eriksson 19------>Klubblös, i Columbus ifjol Mattias Timander 20---->Kontrakt eller inte med Philly är frågan
Ulf Ödmark 33----------->Typ chef inom det som är kvar av posten Övik Erik Holmberg 31-------->Ny i styrelsen o har möbelföretag i Nyland Lars Byström 29--------->Jobbar med? Lennart Hermansson 29->Tränare i Husum denna säsong också? Mats-Åke Lundström 28->Ingen aning Martin Hostak 27--------->Idrottsinvalid, jobbar som expertkommentator Magnus Wernblom 21---->Sheleftyou AIK Peter Forsberg 21--------->Utan kontrakt Andreas Salomonsson 21->Spelar för MODO Per Svartvadet 19---------->Jo han spelar här också Anders Söderberg 19------>Sheleftyou AIK Niklas Sundström 19------->I Montreal två säsonger till
Martin S: Där ser man, nu jag skäms verkligen över min felprocent på dryga 2,27% i inlägget. Nu måste jag verkligen skärpa mig. Måste nog fråga NR 22 hur man överlever sina felsteg :-)
Icing-Ove: oj jag som trodde våran vän Darcy Hordichuk ville tillbaka till Övik men han är också intresserad av OSH. Jag har dock mycket svårt att se att denna liga kommer igång. Ligan håller sin draft den 16/9 och sedan ska första matchen spelas TVÅ DAGAR efter detta? Trainingcamp blir typ att lära sig namnen på sina lagkamrater? Detta låter ännu mera oseriöst än nya WHA.
YaQoP: Ja litegrann, det handlar om att lagen i ligan kommer att heta som originallagen i NHL: Toronto, Montreal, Boston, Detroit, New York och Chicago. Draften till ligan sker den 16. sept. Det står mer i länken.
34 Tommy Salo - Fredrik Andersson 26 22 Mikael Zajkowski - Henrik Arvsell 27
34 Lars Jansson - Anders Berglund 27 32 Brian Muir - Miroslav Horava 32 32 Hans Jonsson - Tomas Nänzen 26 30 Jesper Damgaard - Lars Jansson 24 23 Magnus Hedlund - Fredrik Bergkvist 21 21 Tobias Enström - Hans Jonsson 21 19 Oscar Hedman - Anders Eriksson 19 19 Tobias Viklund - Mattias Timander 20
32 Peter Forsberg - Ulf Ödmark 33 32 Andreas Salomonson - Erik Holmberg 31 30 Per Svartvadet - Lars Byström 29 27 Jan Öberg - Lennart Hermansson 29 26 Magnus Gästrin- Mats-Åke Lundström 28 26 Fredrik Warg - Martin Hostak 27 24 Mattias Wennerberg - Magnus Wernblom 21 21 Alexander Steen - Peter Forsberg 21 20 Joakim Lindström - Andreas Salomonsson 21 19 Niklas Johansson - Per Svartvadet 19 19 Tommy Enström - Anders Söderberg 19 19 Mattias Hellström - Niklas Sundström 19
Skägget är märkligt nog tränare för båda lagen. Vilket lag vinner? 94-laget gick till final, klarar 05-laget av det? Visst finns det stora likheter på många positioner......
Jag ser fram emot att få höra hur det gick sen! Kan du inte be dem ta reda på hur det går för Adhrian samtidigt? Det var länge sen man hörde något om det... ;)
knaskamilla: Hehe. Det där låter misstänkt likt ett officiellt forum som återfinns hos ett av elitserielagen. Hmm. Vilket var det nu? Brynäs? Nej det var det inte. Kanske Mora? Nej det var det inte heller. Mitt internet team ska genast göra de efterforskningar som krävs för att hitta svaret.
Igår fick jag höra av någon som påstod att han kände någon som kände någon i MoDos inre krets att Foppa tydligen är klar för MoDo, men att de inte får offentliggöra det än p.g.a. något som har med sponsorer att göra. Och då måste det ju vara så.
Frisco: Att den gode Kingen lirar i allsvenskan nästa säsong är bevis nog. Svårt att acceptera om sin favoritspelare javisst. Majo var aldrig egentligen riktigt ordinarie i varken Brithén eller Pirros stall när många backar var tillgängliga. Att han fick peten när Hedlund kom var inget konstigt ex.vis. Och det är absolut inte speciellt konstigt att han inte får nytt kontrakt. Sen kan man ju tycka att han är bra för att han stundtals gör snygga grejer och säkert ser snygg ut på plan(det är väl det du fallit för...) Men nån toppback i elitserien är han inte...