Icing-Ove: Du tror inte att det är snack från ägarnas sida? Självklart är det oerhört viktigt för båda parter att det blir NHL i höst. Vore lite småskojsigt om det blev så. Nuvarande Modo + en halvskadad Foppa känns inte sådär jätteläbbiga.
Drar lockouten igång stannar Näslund I Övik. Han känner ju Trevor Linden som är en höjdare i spelarfacket och förhandlingarna har ju inte kommit nånstans. Allt talar för en lååååång lockout. När sedan ägarna lagt undan $300M och säger att de generellt TJÄNAR på att inte ha en säsong med nuvarande system, ja då......
Jag tror att du lider av ett akut fall av Mästarcupis Hybris.
Om vi inte kommer längre än till semifinalen hur kan då Brynäs vinna mot MODO i finalen? Framför allt med tanke på att jag hävdade att MODO kommer vinna semifinalserien mot Brynäs...
Nä, jag tror du behöver en större mängd alkohol och ett par förluster i Mästarcupen för att bli botad. Ett recept på båda dessa sakerna är utskrivna och kommer verkställas under helgen.
Du har rätt. Det vore jättekul för oss om vi fick hem Foppa, Macke och Sedinarna. Med tanke på att Foppa och Macke är två av världens absolut bästa hockeyspelare och Sedinarna är bra mycket bättre än vad något BIF-fans någonsin kommer att förstå kommer det att bli ett MYCKET sevärt MoDo!
Poffa: Så ni kommer inte längre än till semifinalen, själ tänker jag fira att Brynäs har slagit MoDo i finalen samt att det kommer fram att nästan hela NHL är korrupt med Mutor och doping ;-)
Du menar att Sedinarna ensamma vinner semifinalen mot Brynäs genom att göra alla målen och låta Honken framstå som en medioker målvakt? Ja, gärna för mig.
Även om vi går back med ytterligare sju miljoner så är vi fortfarande "rikare" än Brynäs. Det kanske säger mer om Brynäs än MODO, men ändå.
MODO gjorde sig av med spelare som inte presterade i jämförelse med sin lön och nu ersätter man förhoppningsvis med spelare som kanske har samma lön men presterar bra mycket mer.
Poffa: Det är inga problem ser du, finns inte en chans till att Brynäs missköter sin ekonomi!
Ang ekonomi så har väl inte ni så mycket kvar nu efter att gått back med 7 miljoner om jag inte har fel (som vanligt) och det var väl mycket tack vare era spelarlöner!
Men sedan så är det nog inga problem heller att få företag att sponsra uppe i Övik med omnejd eftersom vem vill säga att man avstod att sponsra MoDo nu när dom räknas som favoriter!
Intressant att se dina åsikter. Jag menar, hur klarar Brynäs att finansiera Dackell och Honken? Ekonomin är väl inte den bästa och de spelar uppenbarligen inte gratis.
Om Daniel och Henrik väljer MODO så är jag helt övertygad om att det inte är några som helst problem att hantera deras löner.
Utdrag ur min pågående Messengerkonversation med en Avs-kille (som för övrigt varit säker på länge att Foppa spelar där i höst samt att det inte blir någon lockout): "Going5hole Avs GM säger: avs signed vinny damphousse Going5hole Avs GM säger: hes a 2nd line center Going5hole Avs GM säger: forsbergs prolly gone Kamilla säger: you think that's what it means? Going5hole Avs GM säger: its insurance Going5hole Avs GM säger: i think Going5hole Avs GM säger: who can pass up 11 mil Going5hole Avs GM säger: but still it ruined my day"
Martin S: Vancouver skulle isåfall trada bröderna. Håller inte med om att det skulle bli ett litet problem att finansiera affären. Bröderna Sedin är hockeyproffs av rang och kräver givetvis lön därefter. Detta har dom klart och tydligt visat i förhandlingarna gentemot vancouver. Visst är det kul att spekulera i den ena "superformationen" efter den andra, men många glömmer bort att bra spelare kostar pengar. "Cash is king"
Joru, nog har jag också sett på vattenpolo. Fälttävlan är en sådan där annan sport som jag jättegärna vill följa, som råkade vara på TV:n när jag faktiskt hade tid att titta på TV. I morgon har jag blivit inbokad på ett möte i Östersund klockan tio, vilket innebär att jag missar Klüftan i diverse olika grenar. Men, men, det är ju ointressant jämfört med vattenpolon...
knaskamilla: Vojne vojne. Jag har ett slags mellanting av tillstånd efter semestern mellan tillbaka-på-jobbet och jag-har-inget-jätteviktigt-att-göra-och-en-massa-sparade-flextimmar-så-det-blir-sovmorgon.
Denna morgon har jag därför hunnit njuta av såväl försöksheat i singelsculler (en est var bäst) och en dammatch mellan USA och Kanada i vattenpolo. Jo, och så simmade två svenskor jävligt illa däremellan. Sedan gick jag till jobbet.
Det här var en passande trådrubrik, tycker jag. Jag har precis insett att det här verkligen är mitt sämsta OS hittills. Min ursprungliga plan var att vara arbetslös så att jag kunde bo i TV-soffan under OS. Jävlar, vad jag hade sett fram emot det. Nu sket det sig, vilket ju var tråkigt (även om det är rätt kul med en fast inkomst och sådär). Har dock TV på kontoret, men har precis insett att om man åker runt och har möten och utbildningar hela tiden så missar man ÄNDÅ det mesta av OS! Blä. =( (Stackars mig.)
Icing-Ove: Från Källströms sida har man ju hela tiden hört mantrat "Ett lokalt förankrat företag är det som vi ska ha som huvudsponsor" Därmed torde väl inte alternativen vara särskilt många, ett Bergströms Rökeri Arena eller ett Nybergs Måleri Center...kanske...
Det knepiga är väl att man från MoDo Hockeys sida inte tar emot order på souvenirer mm från utlandet, om jag förstått saken rätt. Torde väl behövas en ändring på den punkten.
El Maco: Jag kan säga att jag gjorde detsamma, fast i Göteborg och en klubb som heter Wandas vid Järntorget mot Masthugget(finns en thai och indisk restaurang). En polare såg Patrik Sjöberg glida in en gång :D
Paddan: Raymond och Maria är tyvärr nedlagd. Parklubben/porrklubben låg i hörnet S:t Paulsgatan/Björngårdsgatan på Söder. Jag bodde på andra sidan kvarteret på Wollmar Yxkullsgatan och hade förr ett sommarnöje som bestod av att sitta på den japanska restaurangens uteservering och spana på R&M-entrén för att se om någon jag kände gick in eller ut. Det var det aldrig men de okända såg rätt roliga ut de med när de försökte se oskyldiga ut.
För en sju-åtta år sedan hade jag en annan intressand R&M-upplevelse. Jag sommarjobbade i kassan på ett bankkontor i Stockholm. En dag klev det in en herre och ville växa semestervaluta till personalvillkor (det vill säga utan avgift och med lite bättre kurs). Jag var nitisk och krävde att få veta vem han var. Han upplyste mig med dryg röst att han var vice VD i banken och jobbade på huvudkontoret. OK, han fick personalvillkoren och skickade över en bunt hundringar. Jag räknade på disken hundra-tvåhundra-trehundra-fyrahundra-ojdå, en utriven annons från Raymond och Maria – femhundra-sexhundra. Och så vidare. Han fick tillbaka porrklubbsannonsen, sina pesetas och syntes inte till igen den sommaren.
Spud: Håller med dig. Jag hoppas inte att man är så inskränkta att man bara tittar på lokala företag. Jag sitter fortfarande och väntar på en ev. Sören Gyll-effekt. Man måste börja dra nytta av varumärket MODO som just nu är glödhett. Fan, när man hänger på AVS och Canucks forum, så känns det som de skulle kunna betala fina pengar med en retrotröja med typ Foppa- eller Näslundtryck på. Finns det något annat elitserielag som skulle kunna kränga så mycket prylar till USA & Kanada?
knaskamilla: Det är helt fel att utnyttja foppa i sådant läge. Om inte MODO kan vaska fram en rejäl sponsor till ett sådant projekt är klubben VÄLDIGT illa ute. DÅ bör marknadschefen lämna in! MODO är ett tillräckligt attraktivt lag för att det ska finnas presumtiva företag som kan tänka sig investera i ett sådant projekt. Det behövs ett stort företag som investerare, som kan med sina kontakter se till att MODO blir ett lag man vill sponsra.
Det får vara slut med tramset, nu får marknadssidan plocka fram rejäla sponsorer och inte hoppas på almoser från gammla spelare, de ska spela i laget och inte bli huvudsponsorer för att de råkar ha tjänat saftigt med pengar.
knaskamilla: Jäkla typiskt, här hade man laddat upp med kartongvis med champagne inför invigningen på nyårsafton 2005 och så blir det inte så.
Hmm, undrar om Jarl Strömbäck vill ha en pava nu när han ger sig på uppgiften att ta reda på hur Arken gått ekonomiskt sedan bygget var klart. Måste svida, kan jag tänka mig, att antalet motståndare i Kommunfullmäktige till arenabygget var försvinnande få.
"Har tanken aldrig slagit dig att du skulle kunna gå in som huvudsponsor för den nya arenan i hamnen? – Jo, det har den väl. Vi får se vad som händer. Självklart skulle jag vilja hjälpa Modo och kommunen, jag vet ju själv vilken chans vi fick när vi var unga med att träna hockey. … den skulle kunna heta Foppa Arena? – Jovisst … vi får väl se. Vi stannar där, tycker jag. Säger Peter och gör klart att ämnet för tillfället är uttömt."
I övrigt, ur pappersvarianten: "På frågan om när en ny arena kan stå färdig svarar Anders Källström att den ska vara färdig under våren 2006. - Om det blir hockey eller andra aktiviteter under våren får vi se, säger han."
Hallå, blev vi inte lovade att den skulle vara klar vid årsskiftet?
Vissa supporters för andra lag än MoDo (och Colorado) uppskattar visst att Foppa kommer på besök till deras hall: "Lägg sedan till de stående ovationerna för "Foppa" och Salo innan nedsläpp så var det trots allt en ganska trevlig kväll i en behagligt tempererad Rocklundahall."
JanT: Skulle MODO trada Daniel och Henrik eller pratar du om Vancouver? Att finansiera bröderna skulle vara det minsta problemet. Tror knappast att de skulle komma hem och börja prata om fantasilöner. Lås oss säga att de skulle vilja ha 150.000:-/månaden så skulle MODO fixa det utan några som helst problem.
Poffa: Hur skulle MoDo kunna finansiera Bröderna Sedin? Ekonomin är väl inte den bästa och bröderna spelar uppenbarligen inte gratis. Är inte chansen större att de blir tradade?
Poffa: Ryktena angående Timander tror jag inte ett dugg på. Jag avskriver det hela som önsketänkande. Klausuler om att få spela 1 år i MoDo??? Möjligtvis kan Forsberg ställa såna krav. Många spelare har inför kommande säsong accepterat lägre löner, ett tecken på att det inte blir någon lockout. Däremot tror jag att sankte Peter dyker upp till eliseriepremiären, lockout eller ej.
Vore lite småskojsigt om det blev så. Nuvarande Modo + en halvskadad Foppa känns inte sådär jätteläbbiga.