Äh. Jag kommer naturligtvis att vara väldigt selektiv i vem som får köpa biljett. Mike har väl ändå förtjänat att få känna på det ljuva livet, tycker du inte det?
Frisco: Äh skit i hockeyn nu. Vi har ändå ingen chans i morgon. Eftersom jag brukar skriva mycket om golf så drar jag hela slutresultatlistan från europatouren i München;
1 M A Jimenez Spa 267 (68-66-67-66) 2 T Levet Fra 269 (73-65-63-68)
3 P Casey Eng 272 (69-69-69-65) A Cejka Tys 272 (68-70-69-65) C Montgomerie Sko 272 (67-70-67-68)
6 D Clarke Nir 273 (72-68-68-65) R Goosen RSA 273 (66-69-68-70) F Jacobson 273 (71-65-68-69) D Lynn GBR 273 (67-68-69-69) P McGinley Irl 273 (70-68-67-68)
Övriga bästa svenskar: 11 J Haeggman 274 (69-70-70-65) 33 M Olander 280 (74-69-69-68) H Stenson 280 (69-69-76-66) 41 K Eriksson 281 (72-71-67-71)
Nu ska jag beklaga mig lite igen. Jag har valt fel jobb! Följande matcher kommer jag att missa i höst:
21 september - första matchen mot BIF borta 27 september - MoDo-Timrå 9 oktober - MoDo-Brynäs (om jag inte lyckas ta mig från Junsele) 21 oktober - MoDo-MIF (förmodligen, i alla fall) 23 oktober - MoDo-Linköping 28 oktober - MoDo-Timrå 20 november - MoDo-SSK
Anbud på lösa sittplatsbiljetter (tokbra plats!) mottages härmed angående de matcherna. Kanske miiiike ska slå till på en biljett till någon av TIK-matcherna?
Jag lovar att lägga ner grundlig forskning i fallet Wennerberg. Jag återkommer så fort jag vet. En kul sak är: att det blir knaskamillas första hockeymatch för säsongen! Tjohoo.
Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i sakfrågan och därför kan jag heller inte avlämna något svar i omröstningen, för det enda tänkbara alternativet: "Jag tycker som han till vänster skulle ha tyckt om han suttit där jag sitter" fanns inte med i alternativen.
Däremot skulle jag kunna tänka mig en omröstning om vilken av mina böcker, i den nya kurslitteraturen, som låter tråkigast...
Här kommer en länk också. Det är Örnsköldsviks Allehanda som intervjuat Kent Forsberg angående Peters fotknölar. Intervjun gjordes dagen efter det att Peter åkte till Montreal.
Axlarna är inget bekymmer. Magen läker och verkar bara bli bättre.
Vad det gäller fotknölarna och hans "akutresa" till Kanada så har du gått på kvällstidningarnas snack. Vad som gör att han var tvingad att få nya skridskor var inte att det gjorde ont, utan tvärtom.
Fötterna har läkt så bra att de nu inte blir någon svullnad och därmed så var grillorna för stora, något som Peter upplevde som obehagligt då han kände att han inte kunde ta i för fullt. Att han nu fått nya grillor är alltså ett tecken på att fotlederna är återställda, inte att de är på väg att gå sönder igen.
Icing-Ove: Det hela handlade inte om att stånga sönder någon.. Herr Forsberg är ju redan sargad och det var det som jag ville komma fram till.. Inte att man skulle fara omkring och mosa varandra.. Det hela handlade om hur mycket Foppas kropp orkar med och då spelar det ingen roll om han spelar i NHL el i ES.. Axlarna.magen och nu foten..det tar hårt på en superstjärna det oxå.. En fullt frisk Foppa är underbar att ha med i ES,men nu är han inte det och kommer nog heller aldrig bli igen!TYVÄRR!
MIKA är en sansad och lugn spelare om man jämför med den riktiga odågan. Mika kunde spela fysiskt även utan tjuvnyp och hade alltid glimten i ögat. Johnny Odågan såg ut som om han sett rött varenda gång och pendlade mellan lätt vansinnig och komplett galen i sin spelstil.
Angående bilden måste jag hålla med knaskamilla. Cool!
Odågan är varken stor eller elak. Han är bara dum. Killen kan inte utföra en tackling utan att på något sätt göra en ren dumhet. Hans enda chans att skada någon är om han får använda klubban som tillhygge.
SMÅLAND: Ta den hårdaste spelaren i Elitserien och Foppa skulle mosa honom totalt. I NHL däremot finns det snubbar som väger 100 kg och är fantastiska tacklare, självklart är det tuffare. Foppa håller för elitseriespel, det är lugnt.
Kära VästerNorrlandsvänner: Visst vore det underbart att se Peter Forsberg i ES,men hans kropp är så otroligt sargad så det vet i katten hur länge han skulle hålla....men det vore kul att se honom i MoDodressen i vinter....
Trevlig läsning att Ante anser sig vara MODO-it och att det inte finns någon annan klubb för honom. Med tanke på läget i NHL så lär han nog knappast få något kontrakt även om det blir säsong. Min gissning är att de mycket hellre signar någon ung back som de kan ha på tvåvägskontrakt än Ante som är berättigad till ett envägskontrakt.
Poffa: Fan. Det blir som det blir. Vi får se helt enkelt. Endera så blir vi värdelösa, eller så blir vi värdelösa ändå och slår alla lag med för dyra spelare som vi inte har råd med, men som ändå spelar med oss. Vilka försökar lura vilka egentligen?
Näslund är helt klart dyrast. Men en sån försäkring skulle säkert lösas med tanke på antalet sponsorer som skulle stå i kö. Dessutom har Näslund sagt att han kan tänka sig att hjälpa till bara han får spela.
Sundström är inga som helst problem att fixa försäkringen för. Han kommeri nte kosta så mycket.
Så länge Sedinarna inte har något kontrakt där borta behövs ingen försäkring lösas. Ingen försäkring mot NHL i alla fall. De kommer helt enkelt att få ta den utökade försäkringen som Arne Nordlund och Försäkringsmäklarna har för spelare i ES. Arne Nordlund är för övrigt född och uppvuxen i Övik och har MODO närmast hjärtat.
Skulle det bli en konflikt kommer MODO inte ha några som helst problem att lösa försäkringar för dessa spelare. Framför allt med tanke på att det bara är Näslund och Sundström som kommer att dra upp kostnaderna.
Poffa: Forsberg kommer nog i vilket fall som helst. Är det ingen som ringt och kollat med Flyers angående Timander? Eriksson tycks vara på väg till någon slags uppvisningsliga i Kanada. Vilket sätt skall bröderna Sedin försäkras på? Tror knappast att det är gratis. Sundström bör MoDo ha råd att betala försäkringarna för. Näslund? Jag är skeptisk. Ju mer i lön, desto större försäkringspremie. Enda chansen i det fallet är om man lyckas med en riktad sponsring.
I länken hittar ni dessutom det nya namnet på Arenan som Fylleklacken kommit fram till efter att ha druckit sponsrad maltdryck. Namnet fick ju inte avvika för mycket från klubben tradition.
Paddan: Är det kanske det Jonatan Hedström menade med att "pissa" på motståndarlaget. Hoppas nu bara att Nubben Norberg inte coachar i "overtime", då blir det nog förlust mot Timrå.
Icing-Ove: Om matcherna skulle vara oavgjorda vid 60 spelade minuter vidtar så en ölhävning lagen emellan för att finna ett segrande lag. Fast, det kanske är bäst att plocka bort askfaten från borden...
Äh. Jag kommer naturligtvis att vara väldigt selektiv i vem som får köpa biljett. Mike har väl ändå förtjänat att få känna på det ljuva livet, tycker du inte det?