Fick tipset idag av en luling att köpa AB:s elitseriebilaga. Den skulle vara bra, påstod lulingen. Så här står det i bilagan om MoDos nyförvärv: "Tommy Salo, Colorado, Peter Forsberg, do, Alexander Steen, Frölunda."
Jojjo.
Sen måste jag bara få säga att det verkligen ser urgräsligt ut med Salos inklippta huvud på lagbilden! Men Timander ser ut att passa in bra, tycker jag.
Alla ni som har tänkt se premiären på plats i Gavlerinken.Skynda er att boka plats i bussen som går från Stockholm.Den går från cityterminalen och stannar till i Uppsala.Fortfarande finns nåra platser lediga.Anmäl er till : [email protected]
Problemet är ju vilka! Vilka skulle du välja? Antar man att Timander stannar hela säsongen borde ju Ante vara en av dem, med tanke på att backsidan kanske inte ser jättestark ut.
knaskamilla: Jupp, det kan man göra. Anta att Timander också stannar hela säsongen. Det blir ändå otroliga luckor och så ska man kasta tillbaka spelare från allsvenskan. Nja.. Jag tror inte alltför mycket på det här. Max 3-4 spelare utan kontrakt.
knaskamilla: Anta att man signar tar hem dom nio spelare det står om.
Då ser det ut nåt sånt här eventuellt:
Niklas Sundström - Peter Forsberg - Markus Näslund Daniel Sedin - Henrik Sedin - Mattias Weinhandl Andreas Salomonsson - Per Svartvadet - Alexander Steen Joakim Lindström - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg Magnus Hedlund
(utlån en djävla bunt)
Mattias Timander - Anders Eriksson Tobias Enström - Pierre Hedin Hans Jonsson - Jesper Damgaard Oscar Hedman
AudibleGiraffe: Sundström och Sedins skrev nya kontrakt i sommar. Inte omöjligt att de lyckas föra in en klausul som innebär att de får stanna i Sverige hela säsongen även om NHL kommer igång tidigare.
Ja, det känns verkligen inte särskilt lustigt, detta. Säg att de signar Näslund, Sedinarna, Susse, Weinis och Ante av de lockoutade spelarna. Det är ganska många som försvinner på en gång om lockouten löser sig, det! Usch.
Martin:
Haha. Ja, Pierre och Snyggjanne är ju verkligen likvärdiga på backen.
Det kostar bara 2 miljoner att försäkra alla nio spelare. Min gissning är att ett företag går in och betalar den summan innan måndag nästa vecka.
Hur kan Anders E vara aktuell för NHL kontrakt om det blir lockout?
Varför ska Peter lämna besked på onsdag då avtalet går ut natten mellan onsdag och torsdag?
Vilken klubb kommer MODO att låna ut spelare till? Sundsvall eller Björklöven? Vore läge för de Allsvenska klubbarna att ringa MODO och fråga om det inte är dags för något farmarlagsavtal.
knaskamilla: Jag tror iaf det blir en väldans baksmälla för MODO om det plötsligt lockouten upphör efter 10 omgångar. Bye bye slutspel. Och kvalserien here we come.
knaskamilla: Hedin har ett år kvar på sitt kontrakt med Jokerit och jag fattar inte hur han kan vara aktuell för MODO. Varför skulle Jokerit släppa han? Har ingen aning om hur många spelare från NHL som Jokerit tänker ta in men backsidan kanske är fylld? Släpper de verkligen han till MODO utan att få något tillbaka eller skickar MODO Janne Öberg i byte?
knaskamilla: Nä, det kan det ju inte ha gjort. Det var ju inför förra säsongen som han drog över. Så jag förstår inte alls, men det kanske är några speciella regler vid lockout eller nåt, vad vet jag.
"Allting tyder på det just nu och då är nio NHL-spelare välkomnna till MoDo.
Samtliga är aktuella säger sportchefen Beng Hedin.
Prioritet ett är backar, framförallt Mattias Timander som inte har något kontrakt, Anders Eriksson som väntas få ett kontrakt med en NHL-klubb och Pierre Hedin."
Du kunde väl ha skrivit toaletter, så hade man sluppit läsa det fem gånger för att förstå vad du menade... ;) Jag röstar på mer stoppning i stolarna, jag.
Beblanda mig med patrasket? Bahf! Mina biljett kommer som sagt att vara i guld, och ger mig förutom möjligheten att sitta på H-Höger även tillgång till alla barskåp i Kempis.
AudibleGiraffe: 1:a åren i Sharks så var han rätt bra osså. Då spelade han i 1:a el 2:a linerna och låg då bra till poängmässigt i ett DreamTeam-liknande online spel jag deltog i?
Hmmm, sittplatsbunten hade inte kommit med posten till mig idag, jag börjar tro att de håller på att förgylla mina biljetter, bara för att visa hur enormt världsfenomenaljättebäst jag egentligen är.
Sedan han kom till Montreal har han ju haft en andra andning. Inte poängmässigt kanske, Susse har aldrig varit en poängmaskin, men definitivt spelmässigt.
Salle: Ja, okej då, det där stället där man hämtar ut paket mm på ICA i Bjästa. Var ju "tvungen" att hämta ut sittplatsko... eeh, jag menar sittplatsbunten... idag.
Poffa: Nu tog jag i... inte 7-8 år. Fast poängmässigt NHL var ju hans andra säsong i NHL, 1996 i Rangers. Men han stagnerade ju egentligen efter de första säsongerna i Rangers och blev aldrig nåt mer än en tredjelinare, trots att han hade potential att göra mer och bli bättre... Han har ju knappast blivit bättre med åren, snarare sämre.
Det blir nog en klack. Många som vill åka ner och se Foppa, vettu. Personligen hoppas jag dock att han vilar den matchen.