1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505226 inlägg · 4189 ämnen
« · 417009 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: I've got a ticket to ride!
yaqop:

Det senare, my man. Det senare... Att du syftade på ett spel förstod jag redan innan du skrev det. Jag menar, jag har ju alla NHL-lir från EA Sports sedan 1993...

Sv: Presskonferens imorgon kl 1130
knaskamilla: Tänk vad man kan göra med genteknik nuförtiden, humrar med plasma-tv...måste se väldigt egendomligt ut i delikatessdisken...

Poffa:

Nu vet jag inte om du syftar på att du inte vet att det var ett spel jag menade, eller om du menar att ingen normal människa köper spel längre till PC.
Personligen uppskattar jag EA:s årliga NHL spel så pass mycket att jag köper det varje år.

yaqop:

Förbokat? Köpa? Jag fattar inget...

knaskamilla:

Pah! Som om det skulle slå ett stjärnspäckat MODO? Du är ingen äkta supporter du inte. Inte beredd att offra allt för laget. Skämmes...

Paddan:

Har också tänkt den tanken, jag har redan förbokat årets lir av EA (som varje år). Frågan är om det inte kommer kännas lite underligt att lira i år.

Presskonferens imorgon! wohooo!

Martin S:

Jo, fast nu var ju frågan om man kunde FÅ någon bättre present, inte få köpa en ny bil... ;)

knaskamilla: Han kanske kan få köpa Markus Näslunds hummer?

Poffa:

Hmm. En alldeles egen Hummer med plasma-TV?

KLARA SPELARE TILL 100 %
VILKA ÄR KLARA

Paddan:

Presskonferens 11.30. För att komma med fina, stora nyheter. Undra om man kan få en bättre födelsedagspresent?

knaskamilla: Jag skulle också vilja höra att man presenterar huvudsponsorn för den nya arenan.

knaskamilla: Foppa kommer spela i NHL igen, det är jag HELT övertygad om. Han är inte färdig på andra sidan ännu.

Magnus:

Det roliga vore om det var för att tala om att Foppa skrivit på för fem år de har presskonferens. Något annat intressant vore att få höra att Weinis skulle lira med MoDo.

knaskamilla: Ja men något annat uppseendeväckande kommer säkert inte sägas. Ja att Twins, Näslund & Co spelar till konfliken är löst då men det är väl inget nytt det heller?

Magnus:

Det har jag ju vetat urlänge.

Frisco: Så sällan jag kan... :-)

Salle: Kempehallen. Läser du aldrig officiella?

knaskamilla: Peter Forsberg spelar för Modo kommande säsong, oavsett hur det går med lockouten. Så, nu slipper du sitta och vänta på sms i morgon. :)

Martin S:

Lyssnade de på dina önskemål om att lägga presskonferensen en dag du var ledig, alltså? Själv åker jag buss 11.30 imorgon. Jag förväntar mig sms-rapporter.

Martin S: Adressen du nämner antar jag är webradioadressen. Vad är den geografiska adressen. Kempis? Framnäsudden?

Martin S: Spännande, även för mig som inte håller på Modo. Vad kan den behandla för ämne? Hmmm, sponsorn för arenan är klar! Mamma Mia Arena blir namnet! Nä, kanske inte... Hmmm, JA! Bengt Hedin ska fira fördelsedag på Mamma Mia och alla är bjudna! Nä...jag vet inte, ska bli spännande!

Det har säkert inget med någon Peter att göra i varje fall... ;)

Presskonferens imorgon kl 1130
Imorgon kl 1130 så kommer MODO att ha en presskonferens. Den kommer att sändas live i webbradio, jag återkommer imorgon med adressen.

Sv: Nu ramlar de in!
Poffa: Med tanke på vad det meddelades om igår på TV 4-text, att försäkringsfrågorna inte skulle hinna lösas före den första omgången, kan jag inte låta bli att åter ge ett gammalt inlägg...

"MoDo Hockey Nån mer än jag?

Som tror och hoppas att # 21 presenteras runt den 22-23 september och ett konkursbo i Lasse Strömstedts hemmakvarter får stå där med lååång näsa?

Lumber Jack @ Östersund 2004-07-28 22:19"

På torsdag... the emperors return... härligt... det tar vi med oss...

Paddan: Det tror jag inte.
Hursomhelst blir det en mycket mycket intressant match nästa måndag i Kempis.
Jag längtar redan!

Jag kommer att ha på mig en röd Timrå tröja o en röd timrå keps, vi ses! :0)

Åke the Myth: Jaha, det var ju typiskt. Hela Kiprusoffs övergång till TIK hängde ju på att du redan skulle ha haft NHL 2005.

Hmm, undrar om det är försent att höra av sig till Helmut Balderis och Erich Kühnhackl? De giganterna har säkert redan gjort klart med ny klubbadress

Paddan: Skit oxå, jag har bara 2oo4!

yaqop: Det kan ju bli så ironiskt att de enda NHL-matcher som spelas under denna säsong är de matcher som spelas med EA:s NHL 2005...

Poffa: Inte replican. Snälla!

knaskamilla:

Just därför, hur ska man stå ut en hel säsong(?) utan Colorado, man blir bedrövad av den tanken, tur att Modo har en hel låda med plåster på såren.

Deas:

Avs, är du galen? De spelar ju inte ens hockey...

Poffa: Ta avs-tröjan! =)

Paddan:

Första hemmamatchen så vet jag inte riktigt vad jag skall välja. Just nu så står det mellan #44, #7, Avalanche tredjetröja med #21 eller långsnöresreplican...

Jag säger som tränarna brukar säga: Det avgörs först matchdagen.

Sv: Söderberg
knaskamilla:

I så fall borde de ha skrivit:

"Dessutom står han på rätt ställe."

Poffa:

Jag tolkade det nog mer som att han påminde om Antos i spelstil iom sin snabbhet.

knaskamilla:

"En spelar som påminner en hel del om Anders Söderberg (fd Modo) i spelstil. Lever på att vara vesslesnabb. Står ofta på rätt ställe."

Och det känns ju inte alls som om de anser att de egenskaperna liknar Söderberg, va?

Poffa:

Nu var det ju den där Vesslan som de skrev ofta stod på rätt ställe...

knaskamilla:

Står ofta på rätt ställe? Söderberg har stått i hörnen de senaste tre säsongerna, att det skulle vara rätt ställe känns väl lite out of the blue.

Däremot så lär Söderberg, Wernblom och Kingen bli tre av Allsvenskans klart bästa spelare. Den temposkillnad som är mella ES och AS kommer passa dessa tre perfekt.

Sv: Aftonbladets elitseriebilaga
Hittade något annat roligt i den där bilagan. Efter sidorna om varje lag har de någon sorts ticnet-reklam där de skrivit ner ramsor som brukar skrikas/sjungas för varje lag (tror jag, det är ju möjligt att de bara hittat på något som såg ut att passa också). Efter MoDo-sidorna står det:
"Heeej, heja MoDo! Ni är laaaget som vi håller på. Öviken, Rödviken..."

Min fråga är: hur kan man få "röd, vit, grön, röd, vit, grön" till "Öviken, Rödviken"? Så pinsamt.

På tal om Antos. Läste något intressant i den där AB Elitseriebilagan. Moras nr 11 Jonas Westerling jämförs med honom:
"En spelar som påminner en hel del om Anders Söderberg (fd Modo) i spelstil. Lever på att vara vesslesnabb. Står ofta på rätt ställe."

Kan bli intressant att se honom i vinter...

yaqop: Onödigt att starta en ny när det fanns en om snubben tyckte jag.

yaqop: Nästan så att han borde få en mindre modell på matchtröja. Den slutar nästan nere vid knäna på honom! :)

Magnus:

By the way, snacka om gammal tråd du grävde fram där, den rördes inte under hela 2003, och startades 2002 av Kamilla, så nostalgisk man blir.

Magnus:

Den bilden framhävde verkligen hur kort han är.

En liten bild på er föredetta smurf, nu i svart klänning.

Rolig länk om lockouten =)

Se länktips

Magnus:

De måste hålla biljetter för bortasupporters, så det gör de nog. Men frågan är om du inte måste köpa dem via supporterklubben, på något vis? Äh, vad vet väl jag, egentligen...

Magnus:

Ytterst sällan biljetterna tar slut på bortastå, möjligtvis när Timrå kommer på besök.

« · 417009 · »