knaskamilla: På tal om Melinder så utlovar jag ett pris till den som finner en spelare som har gott hockeygymnasiet i Övik och INTE säger att Melinder är det bästa tränaren han har haft.
knaskamilla: Tja, får jag bara igenom mitt funktionsförslag så kanske det går att läsa forumet utan att behöva klicka igenom femtielva ointressanta trådar för att få bort den där gula blobban på förstasidan.
...att läsa på nya forumet kommer här ett länktips. Några utdrag ur texten:
"- För två år sedan plockade vi ihop ett fotbollslag med hockeygrabbar och mötte Friska Viljor, som då var topplag i division två. Det var stans bästa fotbollslag. Vi vann med 6-1. Det var kul att höra deras bortförklaringar efteråt, säger Peter Forsberg."
"Sent en lördagskväll träffar DN fyra 14-åriga flickor nere vid hamnen. Den årliga drakbåtsfesten har avslutats, en man vinglar fram med en medalj runt halsen och en flaska sprit i ena handen. På ett latsbilsflak står en orkester och spelar Tomas Ledin-covers.
- Örnsköldsvik är en så jävla tråkig stad. Det finns absolut ingenting att göra, säger en av tjejerna.
- Det är såååååå tråkigt, säger en annan.
Vad säger ni om alla hockeyproffsen som prisar sin hemstad och vill flytta hem igen?
- De är inte kloka. Klart att man mycket hellre skulle vilja bo i Nordamerika, enas flickorna."
"Träningen gav spelarna en hårdhet som präglat dem sedan dess. För några år sedan hade Markus fått en smäll i en NHL-match. Sture ringde Markus och frågade om han var okej. Jodå, det var inga problem. De pratade på ganska länge, sedan frågade Sture:
- Fick du inte sy några stygn? - Äsch, det var ingen fara. - Hur många stygn? - 18."
"Alla Modos NHL-proffs pratar väl om doldisen Melinder.
- Anders hittade hela tiden på olika tävlingar. Ibland fattade man knappt vad det gick ut på. Det gällde att vara bäst i olika tester och i matcher på träningarna. Ett år införde Anders Christmas Cup. Reglerna var oklara, men alla slet som djur för att vara bäst i alla lägen, berättar Markus Näslund."
Resten får ni läsa er till själva i artikeln... =)
knaskamilla: Jag har hört talas om att det är någon som ringer samtal till Börje sent på kvällarna, säger "Jag vet var du bor..." och lägger sedan på luren...
Jag är på starta nya trådar-humör ikväll. Varför har vi ingen bra Foppatråd med något bra Foppanamn på tråden?
Nåväl. Satt här och fällde ett par tårar nyss när Peter Den Store intervjuades i Hockeykväll. Den här kommentaren om att spela i ES gillade jag: "få komma hem och visa att man kanske är en ganska bra hockeyspelare för publiken hemma i Sverige". Jojjo.
De gjorde den inte på varann. Precis i slutsignalen tackar Petré en FBK-spelare helt schysst. Dock fick Nordström hjärnblödning och körde över Petré så det sjöng om det. Shawn Horcoff försvarade Petré genom att ge Nordström en exakt likadan tackling.
Det låg till slut fyra spelare på hög nere i sarghörnet.
29.51 2 min Luleå 27. LEDIN, Per ROUGH 29.51 2 min Timrå 20. ZETTERBERG, Henrik ROUGH 29.51 2 min Luleå 27. LEDIN, Per ROUGH 29.51 2 min Timrå 20. ZETTERBERG, Henrik ROUGH
knaskamilla: Det här lät intressant, om det nu var de som gjorde det på varandra hur såg situationen i så fall ut?
20.00 10 min Mora 32. HORCOFF, Shawn CHE-B 20.00 10 min FBK 19. NORDSTRÖM, Peter CHE-B 20.00 2 min Mora 32. HORCOFF, Shawn CHE-B 20.00 2 min FBK 19. NORDSTRÖM, Peter CHE-B
Ni som inte kan åka kan lyssna på Hockey Live på www.hockeyligan.se klicka där på Hockey Live i vänstra kanten. Detta är gratis men däremot så kostar det att se arkiverade videoclips!
Dock så är videosnuttarna gratis till kl1200 dagen efter.
--- Matchtips Glöm inte att gå in på HS:s Matchtips och tippa elitserien. Hittas under avdelningen Allmänt här till vänster. SwärdH @ Kramfors Idag kl. 17:17 Besvara Visa ämne ---
Lumber Jack: Ser hellre att Oscar Hedman spelar istället för Jansson, känns betydligt tryggare då, för vem ska rensa upp när Jansson inte orkar trycka upp sin motståndare i sargen?
audiblegiraffe: Hör inte Gävle till gnällbältet? Är inte helt säker, men om inte borde de göra det av nämnda anledning, de är världsmästare på att gnälla, så har det alltid varit.
65selander: [Eller klarar Brynäs att slå icing i 60 min samt i förlängningen då har vi iaf 1p.]
Hoppas att Brynäs i en eventuell förlängning fortsätter att slå icing för att få 1 poäng. Tror att de flesta lag försöker att göra ett mål i förlängningen eftersom de redan har en pinne:-)
Nikki: Det ser väl OK ut förutom backparet HJ & LJ. Om inte Hasse spelar mycket bättre än förra säsongen så kan det bli tufft om dom inte kallt kalkylerar med att bara befinna sig i anfallszonen.
Nikki: För egen del så tycker jag att Gästrin visat framfötterna betydligt mycket mer än Wennerberg på försäsongen, plus att han även sett piggare ut på de träningar jag sett. Hoppas att Wennerberg hittar tillbaka till sitt spel som han hade för några säsonger sedan där det var mer raka puckar från hans sida och det small ordentligt i sargen. Förra säsongen såg han alltför ängslig och avvaktande ut. Man kan ju alltid hoppas att Skäggets uttalat mer offensiva spel skall innebära någon form av förlösning för hans spel och uppträdande på isen.
Nu du. Nu ska jag svara på din fråga om Boorkens åsikter i Expressen. Detta tycker jag nämligen är särskilt lustigt:
"Deras agerande är naturligtvis också anmärkningsvärt i förhållande till Modos övriga spelare, vars kontrakt går efter säsongen 04/05. Hur påverkas deras möjligheter i de kommande förhandlingarna när Modos ledning med Hedin i spetsen gör gällande att storpojkarna minsann spelar gratis?"
Tror han på allvar att det kommer att bli svårare för "Modos övriga spelare" att få bra lön nästa säsong p.g.a. att NHL-proffsen spelar gratis nu? Det torde väl snarare innebära det motsatta - bättre ekonomi, bättre möjligheter till höga löner.
Undrar också om Boorken är en av få som inte beklagat sig över lockouten p.g.a. att den ska sabba ES-klubbarnas ekonomi. Har ingen koll på vad han haft för åsikter om det tidigare, nämligen.
Lumber Jack: Nämen, har de hämtat in förstärkning på en "lagdel" i varje fall. Hmm, nog för att både Lärking och Andersson dömer ikväll, men nog kan de väl lik förbannat döma i Gavlerinken imorgon också.
Paddan: Nu har dom även kallat in riktig experthjälp i ämnet diskutera med domaren. Tomas Jonsson, som tillsammans med Sigge "jag har ont i handen" Svensson innehar något slags världsrekord i grenen.
Paddan: Det där med att de gnäller mest går faktiskt ned på juniornivå också. Jag har sett alla lag i SuperElit och det mest gnälliga laget ÖVERLÄGSET var Brynäs. Gnäll, gnäll och gnäll på domaren. Vissa spelare klagade på varje domslut.
65selander: Hmm, Brynäs har ju tidigare bevisat att man kommer långt genom att slå icing och diskutera med domaren i 60 min, så vad skulle hindra en upprepning även denna gång? ;)
Poffa: Öberg var riktigt bra i Brunflo, vi får hoppas att det släpper för honom i år. Detsamma gäller Gästrin, men att ta en centerplats i årets trupp förefaller i det närmaste omöjligt.
Tänk om Wennerberg skulle kunna komma tillbaka till hur han spelade för två år sedan. Säsongen då han inte tänkte så mycket utan mer gick in och körde på allting som rörde sig.
Då skulle Hedlund, Wennerberg, P Öberg kunna bli en av Elitseriens klart tuffaste och hårdaste kedjor att möta.
077-1707070
Biljett Direkt