1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505230 inlägg · 4189 ämnen
« · 420123 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Hade inte tänkt vara hård mot Lars Jansson, men vad i h-vete sysslar karln med på plan? Tydligen är det väldigt självklart för honom att, när man ställs ensam mot två framstormande Brynäsare, vända ryggen mot spelarna och stirra in i målet!
Dessutom får gärna Enström sluta med sina blindpass bakom ryggen och allt vad det är, det måste väl vara bättre att titta upp istället för att stirra ner i isen så fort han slår sina pass.

Annars var det en riktigt intressant match med böljande spel och fint målvaktsspel från båda målvakter.

NuMo: Jaha. Då har man sett matchen Brynäs - Modo. Blev som vanligt imponerad av Forsberg. Inte för att han spelade bländande. Det kommer under seriens gång. Om det råder inget tvivel. Däremot hans omänskliga styrka. Man såg ju situationen hyfsat ok på TV och visst verkade det som om det bara var en enkel knuff och dessutom inte supernära sargen. Men det är ju det som är det stora med Peter. Den omänskliga styrkan. En Peter Forsberg som med ena handen kan hålla bort Hatcher, Matvichuk och tre forwards för att med andra handen skicka in ett slagskott i mål. Vad kan han inte åstadkomma med en knuff med två händer.

Salle: Men vi måste erkänna att Foppa själv erkände att han tyckte att det var onödigt att han "puffade" till honom. Efter att han hade sett händelsen så tyckte han att det var onödigt att han nuddade honom. Skillnaden att ta en smäll var nog lite större än han visste mellan ES och NHL.

NuMo: Lika illa är Tomas Jonsson efter matchen. En "ful cross-checking i ryggen" säger han. Sedan när Ankan/Hegerfors säger att det var mer "en knuff" så skruvar han lite på sig.

Snälla ishockeyförbundet, inse att 2-domarsystem är ett måste i ishockey på denna nivå.

Et tu Brute:

Ja, det var löjeväckande. En tacklingsbar spelare blir otacklad två-tre meter från sargen, domarna ser naturligtvis inget men kommer ändå fram till utvisning.

NuMo:

Det är tur att inte Lahti dömer i Björnligan. Hade inte funnits många ungar kvar efter första...däremot trångt i duschen.

Tredje gången domaren dömer för något han inte uppfattat. Löjligt. Oscarsalan nästa.

Salle: Ordet "alltid" verkar malplacerat. Han har faktiskt, förutom "Salon", gjort ett par avgörande brytningar också. De gångerna var han ju inte på mellis. Tittar man så ser man ju faktiskt att de finns flera spelare på planen samtidigt som Jansson och de är allt för ofta inte direkt klockrent placerade .

NuMo: Håller med om Svarten. Frågan är om han inte är 100% efter revbensskadan. Bänka honom och sätt in P.Öberg (eller Janne Ö defensivt) med Steen och Lindström. Hedlund och Gästrin får också vila så kör vi på 3 femmor.

Timmy blir en stor tillgång på alla möjliga sätt. Hedin tycker jag ser rätt OK ut och även Damgaard. Enström blek och J & J blekast.

NuMo: Finns anledning att sätta in nån som tar i. För Jansson lyckas alltid komma på mellis verkar det som då han varken tar spelare eller puck. Bra räddning dock när Salo gjorde just en Salo.

Vart var resten av laget när Steen trixade i offensiv zon under 4-4 spelet precis före 3-2. Det var ju det som ledde till att Brynäs kunde komma 3 mot 2...

audiblegiraffe: Är väl en rätt så jämn och bra match tycker jag. Dessutom ser man att NHL-proffs inte är alltför överlägsna jämfört med "vanliga" elitseriespelare vilket jag tycker känns kul med tanke på eventuella Svenska framgångar framöver... Synd bara att Steen inte verkar få den istid som han bytte lag för att få...

Sedinarna med Weinhandl tycker jag är kvällens attraktion hittills. Salo som väntat medelmåttig.

Modo kommer att bli farliga i år, vill inte få dom i kvarten som brukligt brukar vara, då blir det väl en avgörande Sedinröv igen... ;-)

Salle:

Som det ser ut nu tycker jag att Timander och Daamgard spelar riktigt bra. Hedin syns knappt, Jansson blandar och ger, men...Hela linen med Svartvadet är ju usla och tar inte för sig, det gäller framförallt Svarten.

Det är för långt mellan lagdelarna och det blir ihåligt i mittzon för ofta. Sedinarna överarbetar situationerna lite för ofta, men det kommer att bli bra vad det lider.

Salle: Finns ingen anledning att bänka honom.

Salle: Var faktiskt rätt säker på att det skulle gå åt helvette första matchen. Hade det på känn. Nu blir det svårt att vända det här, när Honken verkar spikat igen.

NuMo: Nu har Jansson spelat (för mycket) mer än en minut. Nu kan han bänkas för bra är han inte. Sen har väl inte Damgaard & Enström varit solklara de heller.

Dags för forwrdsen att jobba lite mer i egen zon annars vinner Brynäs detta alltför enkelt.

Kul att se Linje19 i anfallszon dock.

Salle: Jo, jag vet att ni inte har spelsinne nog att se hans styrkor. Och för mig räcker det att han spelar en minut, för då har jag fått 100% rätt och poffa 100% fel.

NuMo: Ni vet vad Poffa, Jag och många fler anser om Jansson. Men jag säger att han ska ju få en chans att visa vad han kan. Men han har mitt argusöga på sig. Må han inte tabba sig alltför mycket bara.

Salle: Vad värre är för poffa. Jansson verkar ska spela. Det skulle innebära en stor prestigeförlust eftersom felfria poffa lovat att äta upp sin högra hand om Jansson spelar en enda minut i årets elitserie.

Sv: Biljettåtgången
scim: Du har väl kommit ihåg att skaffa en biljettbunt? För såna här historiska händelser kan man ju givetvis inte visa helt gratis. Blir väl ordinarie sittplatsbiljettspris, tycker jag...

Matchtråd Brynäs-MoDo
Om 40 så smäller det.
En annan som är nära att smälla är nog Poffa.
Han är på väg hem luftledes och skulle landa 19.00. Chansen att planet inte landar på Gideå är dock stor. Då blir det Umeå istället och bussresa ner till Övik.

Normal landningstid 19.00, några landningsförsök i dimman ger ytterligare 10-15min. Flygtid till Umeå 10-15. Bagagehantering och fixande av bussar ca 30min restid Umeå-Övik via gideå fpl ca 1.45tim.
Så hinner Poffa se mer än slutet på sista perioden så har det gått bra.

Sv: Öh, vad händer egentligen...
Justin Williams till Luleå, kul för dem.....

scim:

Jag tar också gärna chokladbitar, bara de inte på något vis sitter ihop med DVD-skivan du ska fixa åt mig. Är du förresten säker på att du inte överskridit maxgränsen för publikantal nu?

knaskamilla:

Jag tar gärna chokladbitar.

Nu: 21 säkra.

Bengt:

Ska jag kräva chokladbitar i DVD:n? Nja...det låter inte så hälsosamt för DVD-spelaren...

Bengt:

Äh, det var ju inte du som skulle ha dem... Då kvittar det...

knaskamilla:

Få det skriftligt och kräv att det ska vara chokladbitar i!

knaskamilla:

Låter bra det, måste kolla in växelkursen mellan MoDo-DVD och muffins först bara. Nu är det 19 säkra till matchen, varav en är Björn Sju.

scim:

Ja, det vill jag. Faktiskt så är det så. Jag betalar i muffins.

knaskamilla:

Vill ha och vill ha!

scim:

Om det blir en bra match vill jag ha den på DVD sen...

knaskamilla:

Inte bara Kempehallen som verkar bli slutsålt den här säsongen. Jag har 16 säkra som kommer över och kollar på hockeyn här ikväll, och då dräller det förmodligen in nån extra också. Jag hoppas syret räcker :)

yaqop:

Tja. Var det inte något om att de inte skulle sälja ut alla biljetter på seriekort? De hade i alla fall ett gäng sådana där biljettbuntar kvar, så än finns möjligheten att slå till...

knaskamilla:

Snart kommer hela Kempis vara utsåld med förköpta säsongsbiljetter. En identisk publik varje match.

Ah. Nu har jag äntligen fått min biljettbunt. =) Känns tryggt.

Har precis varit till Kempis för att köpa ut ett ståplatskort. Eller, en ståplatsbiljettbunt. När jag sa att jag skulle hämta ut ett bokat sa killen i luckan "vi har inte fått dem än". Undrar hur de jobbar egentligen? Det står i tidningen att man ska kunna hämta ut bokade ståplatskort, men sen har de inte ens levererat de undanlagda till han i biljettluckan. Nu var det inga problem att få en biljettbunt ändå, men...det kändes aningen onödigt.

Nåväl. Han visste inte ur många seriekort de sålt sammanlagt, men idag hade han sålt 20-25 stycken, sa han. Detta på typ 50 minuter.

Sv: Brynäs-Modo 21/7
Så gulligt:

"– Att spela med ”Weinis” igen är en önskesituation för mig och Henrik. Det ska vi ta vara på, säger Daniel.
– Jag har längtat efter att spela med honom igen, säger centern Henrik.
Weinhandl:
– Jag har saknat bröderna och det ska bli grymt kul och spännande att spela med dem igen."

Laguppställningen ikväll ?
Någon som har någon aning om hur startfemmorna kommer att se ut i kvällens match mot brynäs?.

Lumber Jack: Ja man kan ju hoppas som Brynäsare att dom håller sej ute i hörnen som dom gjorde -99(Sedinarna alltså).Då jämförde jag dom med rödingarna i Oxsjön,mest runt hålet(målet).

Lumber Jack: Tänk att det gamla knepet fungerar fortfarande. Jag antar att man kan bli mycket frustrerade bland backar i andra lag. å ena sidan kommer man nog att överskatta Sedinarna, å den andra sidan kommer de kanske ändå vinna poängligan med mål och assist därutifrån. Det är som trolleri på något vis.

scim: Daniel Sedin i dagens ÖA: "– Skapa lägen i flygande anfall och vi vill spela mycket ute i hörnen."

Skönt att något är sig likt i dagens föränderliga värld...

65selander:

Jag hoppas det för er skull, ni har ju dessvärre problem så det räcker.

Godnatt!

scim: Jag har sett han i et flertal matcher och han ger allt och en grym tekare!

Han blir en tillgång och det är fakta!

Godnatt på er en annan skall upp om 3 1/2h

65selander:

Jag tror tyvärr ni har för höga förhoppningar på Walle, hans supersäsong i MoDo var nog en engångsföreteelse, och nu när han dragit på sig ljumskproblem har jag svårt att tro att han ska vara en tillgång för er i år.

65selander:

Tja, det vet jag inget om. Det vet nog inte MoDo Hockey något om heller. HV var bäst ifjol, och VF i förrfjol, de vet nog...

Jag vet inte, jag. Jag känner få MoDoiter som är så stensäkra på att guldet är klart som journalisterna och vissa TIKare är. Tror nog att pressen mer kommer att bestå av att alla i laget vet att de är ett jäkligt bra lag, och att alla (inte bara MoDoiter) förväntar sig att de ska göra riktigt bra ifrån sig.

knaskamilla: Måste vara jobbigt och vara bäst i Sverige då dom senaste säsongerna :-))

Det som kan vara en last för MoDo detta år är nog pressen dom kommer att ha på sig från Bygden!

65selander:

Som inlandsisen. Hmm. Tjocka som fan? ;) Du vet väl för övrigt att MoDo alltid förlorar mot de sämre lagen?

knaskamilla: Det kommer krävas mycket utav Brynäs i morgon med tanke på att våra backar brukar vara som inlandsisen i bland. Nu är alla friska förutom Walle och Björck.

Walle hade behöfts i tekningarna samt i vissa spelmonet men med disciplin så kanske vi kan göra något under! *ber för fullt*

Det här tycker jag ser intressant ut:
17 Fredrik Warg,
21 Peter Forsberg,
15 Andreas Salomonsson.

Jag gissar att Warg gör hat trick imorgon... Eller Salle? Eller båda två. Eller...äh. Kul med match snart! (Synd att jag inte kan se den.)

lhfpower:

Är osäker, men dom kan mycket väl ha gått åt.

yaqop: jag kollade på ticnet men deras sida ligger nere till i morgon tänkte bara om någon visste om det finns biljetter kvar eller inte

« · 420123 · »