1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505259 inlägg · 4189 ämnen
« · 423126 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Öh, vad händer egentligen...
Nikki: Därimot hade ni en junior i norrbottens tvpucklag idag. Tobias Forsberg.Hans storebror spelar i Piteås a-lag. Han kallas f ö Foppa. Tobias bror alltså.

Sv: Natthelgstävling #66
Hej alla öldiggare och även ni andra också för den delen!
Nu är det tävlingdags igen...

Vems är den vänstra handen närmast den skeva pokalen i Njurunda ishall? Kom ihåg - endast tre stycken gissningar per nickname. Har man fler än ett nicknames har man m.a.o större tjangs att vinna storkovan:

[bild]www.nolbyhockey.nu/images/stanleycuppokal.jpg[/bild]

Martin S: Ajdå. Du vet inte var han tog vägen, han är väl för gammal för J20 nu...?

Nikki: Niklas Johansson är inte våran juniskille. Dock spelar John Lind i Piteå och han har varit juniskille.

Martin Sedin eller någon annan med koll:

Nicklas Johansson i Piteås lag, är det våran juniskille?

Martin S:

Jo, men då var inte Arvedson långtidsskadad. När han väl konstaterats som det så hade Johansson fixat sitt på annat håll och Wallin var signad för farmarspel i AHL och då återstod Berglund. Om du är uppmärksam så ser du säkert att Berglund är den enda forwarden som FBK värvat. Jag kan ju nämna att de nyligen tackade nej till Nylander. Om de velat ha fler forwards så var väl det ett konstigt drag? Om nu Johansson inte kan acceptera det utan vill sura på annat håll så är det upp till han själv. Det är ju inte så att han är någon Foppa direkt... :)

Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
250kg kärlek: Själv försöker jag att låta någorlunda seriös i mitt rapportskrivande, men det dyker upp alltför många såna här mitt i alltihop.

[bild]images.animfactory.com/animations/animals/frogs/frog_croaking_md_wht.gif[/bild]

Ett jäkla elände med andra ord, speciellt om det inte blir rätt.

Men va!, Wernblom har gjort mål, jösses. Antos assisterade.

Bengt: Andreas Johansson har väl också gått ut i media och sagt aldrig mera FBK? Så vitt jag vet så ville Johansson till FBK men Loob stängde dörren och sa att vi minsan inte behövde några spelare.

Sv: Konungens återkomst
250kg kärlek:

Låter vettigt.

Sv: Konungens återkomst
Foppa utsedd till årets Västernorrlänning.

Icing-Ove:

Arvedson blev långtidsskadad och behövde ersättas. När Arved fick sin diagnos så hade Adde redan skrivit på för ett annat lag. Att FBK nu värvat backar är ju ganska orelevant i Addes fall. Jag är nöjd att Loob "vänt på kappan".

Poffa: Ja, man skrattar lite smått.Tycker mest synd om Andreas Johansson som absolut ville till FBK, men FBK har ju stålars och MODO:s lag känns ju än mer äkta nu.

Icing-Ove:

Ja, vad säger man. Laget som absolut inte skulle värva några NHL-spelare (lockoutade) för det vore ju så orättvist och hemskt och Looben var arg på MODO och bla bla bla...

Men det är ju tur att Looben står för sin sak. Aldrig att han skulle vika från sina principer. Stolt Gotlänning som han är. KAPPVÄNDARE.

Chara klar för Färjestads BK, är MODO sånt hot?

Dragan 2k:

Extra roligt att se att han anammat deras svenska språkbruk med missade ord och konstiga tecken lite överallt.

Är Selander möjligtvis den nye Anders Carlberg, Fryshuset?

65selander: Härligt att se att du håller dig a jour med vad kidsen av idag säger.

mok: Tycker själv att deras ".a line rockar fetare som alla ungdomar säger!

Sedan så kan man nog inte sticka under stol heller att han är kung i Ö-Vik heller när man pumpar in ett antal i i den nya Arenan också!

Synd för MoDo att Näslund/Sundström tänkte mer på skatten än att hjälpa klubben sin, fast det var ju tur för oss andra iaf ;-)

Sv: Försäkrings/skattefrågan
Antar att Sundström och Näslund liksom Sundin och Alfredsson kliver in i elitserien efter jul.

Poffa: Jo det hajar jag men hade man vart han så hade man tröttnat. Får verkligen hoppas han lever upp till alla förhoppningar folk har om han. Vilket han säkerliogen gör om han håller sej hel o kry.

mok:

Alla andra får sin beskärda del, men här handlar det om Foppa. Foppa är kung i Övik, ja han är banne mig Gud. Att han får all fokus beror på flera saker, men framför allt beror det på att han är så otroligt duktig och med ett så stort hjärta för klubben och Övik.

jenza: Foppa i all ära men är det inte väl mycket fokus på han. Alla andra ni vårvat då?

Bra skrivet i nsd:

"Varför fick inte Foppa komma in ensam på isen? Varför fanns ingen läcker spotlight som följde honom? Varför rabblade man inte meriter tills stämningen nådde kokpunkten?
Och varför i hela friden avbröt man jubelkonserten när den precis började bli magisk?
Då var det, som sagt, dags för gitarr."

Sv: Weinhandl klar!
...och det blir Green som får lämna laget nu.

Någon mer än jag som snörvlat sig igenom ÖAs sportdel idag? Inte så oväntat, förresten, att Foppa hade sagt till om att han inte ville ha långa hyllningar... Fast han hade sagt två minuter och tidningen verkade ha klockat det till en minut och femton sekunder. Snål-MoDo!

Sv: Timrå - MoDo 15/1
Frisco: Här kommer en nostalgitråd som följer modellen Frisco förespråkar. Lite tändvätska inför det som komma skall, men då tror jag ändå att jag föredrar att döpa om den till en Sitt vackert tråd.

knaskamilla: Det finns inget försvar i världen för den här jeppens agerande! Hur f-n man kan vara så urbota dumt funtad begriper jag inte!

Stressad? Ja, det är nog den enda (?) "förklaringen". Men nog borde väl de som håller i den biten av arrangemanget ha kunnat förutse ett ovationsartat välkomnande. Det var väl ändå det som var litegrann målet med kvällen, eller?

Snudd på overkligt, är det....

i kväll tyckte jag faktiskt att Gästrin var den stora överaskningen. Han tog för sig mer än jag sett förr. Flera egna initiativ och en härlig kämpaglöd. Forza!

"Det var bara en sak. När ovationerna egentligen bara hade börjat, en minut hade gått, avbröt speakern Janne Forsberg applåderna med att berätta att Janne Schaffer minsann skulle spela nationalsången.
Tråkigt.
Har man väntat i tio år på att kungen väl ska komma hem så är det väl tråkigt att man inte har fem minuter över att hylla honom."

Exakt! Typiskt MoDo.

knaskamilla: Jo dom är duktiga, men jag håller Näslund & Sundström för bättre hockeyspelare.

JanT: Trodde det kanske var han som stod, de har juh vissa likheter..helt plötsligt får han juh för sej att kasta in puckarna i eget mål istället för att rädda dem..

knaskamilla: Vi får väl se var sagan slutar, personligen har jag Frölunda & Linköping som de hetaste guldkandidaterna. MoDo & FBK får nöja sig med att vara outsiders i min lilla värld. Om lockoutlirarna försvinner så tror jag stenhårt på Färjestad.

Ambroo: Jomenvisst, Gollum är släpande vänsterforward i MoDo´s 4:e line.

JanT:

Real Madrid? Värva ihop en massa skitbra spelare från överallt? Det tror jag inte. De har bara värvat tre spelare som inte är MoDoiter egentligen, och fler lär det inte bli.

JanT: Jävulst taktiskt.. Nog bidrar rödfrässarna med mer än Knutbypastorn och Nowens-ex? Men icke mej emot..

JanT:

Taktiskt?? Galet! Linje 19 regerar!

knaskamilla: Har MoDo tänkt göra en "Real Madrid" i vinter? ;)

knaskamilla: Grattis Modo till segern ikv!!

Deas: Skulle tänka mig att MoDo gör ett taktiskt byte efter halva serien. Bröderna Sedin mot Näslund & Sundström.

Sv: Poängjakt SportSnackare!
(Gör om, gör rätt...)

Hockeysnackare:

1 Kamilla Andersson 26 / 26 poäng (18)
2 Morgan Stafrin 13 / 11 poäng (13)
3 Nikki Axelson 9 / 9 poäng (-2)
4 Anne Spangenberg 6 / 6 poäng (6)
5 Robert Eriksson 0 / 0 poäng (0)

Supertotal:

1. LARS PERSSON 30p
2. Kamilla Andersson 26p
3. Erik Nordin 24p
3. Jesper Westberg 24p
3. Johan Hellqvist 24p
6. Jesper Egerlid 20p
6. Joanna Uhlin 20p
6. Kenneth Ingelsson 20p
6. Thomas Ringborg 20p
10. Lars-Erik Stoltz 18p

Omgångens kalkon:

Lars Sjödin -2p
Mats Olsson -2p
[f]Nikki Axelson -2p[/f]
Roffe Wallander -2p

Deas:

Jepp, det måste man.

Salle:

Du har fel. Det där var den första, som Mangeman gjorde. Sedan var det någon som gjorde en till, med sämre inklippta huvuden fast fler spelare.

I vilket fall som helst finns det bara en kung. Plus J-O och C-G.

knaskamilla: Måste man vara betalande medlem i modo hockey för att vara med i poängjakten? Alltså inte bara medlem på sidan.

Salle:
Kreativiteten vet inga gränser

knaskamilla: Och? Syntes juh inte direkt på läktarplats.. Också spelar väl inte Frodo och Co med er heller va??

knaskamilla: Den där var ju sämre än den förra.

Per HApps: Mäktig flagga :) Men konung? Hru kan han ha uppnått denna status redan?

« · 423126 · »