Hursomhelst kan ju de som skriver här inte rå för att du inte läser här så ofta, men förhoppningsvis gör du det i fortsättningen, då Hockeysnack är ett bra forum att diskutera hockey i då man når supportrar från flera läger.
Jo men d känns ändå fel, jag fick höra vad som disskuterades o kollade in detta forum.. vore kul om folk kunde ha hållt sig till ett forum där jag själv är aktiv... hade jag aldrig fått reda på om vad som skrevs här hade jag nog aldrig kollat in detta forum.
Angående att jag råkaade hamna i fel rubrik var att jag inte lärt mig detta forum än!
Bakom ryggen? Det här är ett öppet forum där alla kan läsa vad som skrivs. Har du problem med det som skrivs här så föreslår jag att du också tar upp det här.
Dessutom tycker denna tråds upphovsman att du ska hålla dig i rätt tråd (sätt in smiley ungefär här ->.<-)
Suttit o kollat igenom vad som skrivits här på hockeysnack och jag ber självklart om ursäkt för det som skreks dom sista tio min av 3:e. Handlar nog om frustration, dock skall det ej hända ändå!
Men att ni börjar prata om omogenhet och sedan sitter själva inträngda i ett hörn här på hockeysnack o snackar skit bakom ryggen på mig vill jag kalla MINST lika omoget!
Har ni åsikter om mig så får ni gärna ta d med mig via mail... [email protected]
Ett retoriskt grepp? Att försöka framstå som någon annan (eller fler) än man i själva verket är, är i mina ögon ett väldigt dåligt retoriskt grepp, som bevisligen skapar mer förvirring än förståelse.
Av de tre björkar som står här intill datasalen på universitetet så har två sina gröna löv kvar, den tredje kämpar för att behålla sina få gula.
Happ, då får det bli en låg höfttackling som tar på låret, en lårkaka, inte att förväxla med kroppkaka, inte heller pite palt. Än fast de är lik kroppkakor.
Ja visst är det konstigt, ibland vet man varken ut eller in...
Nej skämt o sido, jag är bara jag. Att skriva vi är ett retoriskt knep för att få det att verka som man har mer stöd för sina åsikter än man verkligen har.
Tror du att man kan skapa sin egen verklighet genom det man släpper ut genom kakhålet?
I övrig tror jag inte du vill ha någon boarding, jag har många gånger fått matchstraff för denna företeelse, speciellt mot Timrå. Fast det var på den tiden lillasyster hette Esste
Varför för vi denna diskussion på två ställen? Du får ditt svar här nu och inte på modohockey.se...
Jag använder min kunskap till någonting vettigt. Till livet utanför hockeyn, livet som tar så pass mycket tid att jag inte har tid eller lust att engagera mig i en klackverksamhet mer än att jag från sittplats kan ge beröm och kritik, skrika med och försöka hålla igång den sektion där jag sitter.
Hela tiden har jag talat om gårdagens match och det som skedde runt den. Hela tiden har jag berömt tifot, vissa ramsor och att det lät bra i första perioden. Hela tiden har jag dessutom lovordat engagemanget från er som verkligen har tiden och lusten att få igång detta. Vad jag dock hela tiden klagat på, det som du (ja, jag skriver du även fast det handlar om ni, blir lättare så) tydligen förstorar upp och tar som att jag kritserar allt och alla inom detta, är beteendet som du nämner. Det som du nu lovat att ta tag i. Bra, då är jag nöjd.
Vad det gäller mina tidigare inlägg om hur jag TRODDE det skulle bli så blev de tyvärr till viss del besannade under gårdagen. Förhoppningsvis kan du motbevisa mig om ett tiotal matcher och då skall jag ärligt erkänna att jag trodde fel.
Vill du fortfarande sätta in en boarding är du välkommen. Jag lovar att bemöta den...
Du använder exakt samma inlägg för att svara på olika frågor, ibland tilltalar du dig själv "Jag" ibland "Vi". Nej, jag gillar det inte, och nej jag förstår inte vad du svamlar i.
Många ord i svenskan förskjuts åt höger. Vissa tappar betydelse och vissa förändras.
Som jag tidigare sagt är det en konst att HATA med kärlek. Med detta uttryck menas att man inte ska ta sig själv på så stort allvar. Det betyder inte att man har lust att slå sönder knäna med basebollträ på någon. Istället betyder det ungefär så här: Åh, inte ärtsoppa igen, jag hatar ärtsoppa. Ä ni me?
1-6, fy fan, jag hatar Frölunda.
Fan, jag hatar när inte datorn funkar.
Ser ni? Det är inte så farligt, de flesta som är ärlig använder ordet.
Jag har läst annat du skrivit också. När du nu har massor med kunskap och erfarenhet varför i hela friden använder du inte den då? Om du har av erfarenhet av misslyckande klackar. Varför väljer du att enbart prata med oss om det? Varför använder du inte den kunskap du besitter till något vettigt? Du kan väl fundera på dessa ting. Så lovar jag att lyssna noga på dina synpunkter.
Vi kanske inte pratar om samma saker, du pratar om gårdagens match och jag om att vi inte är enade.
Vad det anbelangar gårdagen match så hojtades en del tok, kanske t.o.m. plumpa tillmälen. Men världen har väl inte gått under ännu. Jag tror att alla var så besvikna. Vi måste väl ge oss en chans att träna och vi måste väl ge folk utrymma att göra misstag. Knappast någon hockeyspelare blir väl bra på en match.
Ja, jag ska ta gallren i örat när de skriker fel saker. Och jag vill att du använder din kunskap på ett konstruktivt sätt. FATTA RU? Lägg ner missnöjet, använd din kunskap.
Eljest sätter jag in en boarding i korvkön bakom H.
Som du vet finns det fler "språk" än det verbala, gester, mimik och andra uttryck. Därför är det svårt att följa med i svartet, vad som är ilska, vad som är ironi, vad det är du tycker är bra.
Ja herregud, håna medsupporters? Hört talas om uttrycket "skjuta sig själv i foten" ?
Och varför HATA ramsor om motståndare? när sånna börjar höras lite tyst i från Timrå klacken så dör de ganska snart ut, för 99 av 100 anser inte att det hör hemma i vår klack,,,ja hata domar´n funkar väll, men det är en annan sak.
När TIK åkte upp till Kempis för säsongens första derby så hade några en väldigt plump ramsa på gång men den stoppades av ordförande "Habba" kanske ModoMartin skulle komma till Timrå som prao?
Visst kan man ha lite fräna ramsor med glimten i ögat, men försök att hjälpa ditt eget lag i stället, det uppskattar dom mer kan jag lova.
Ja herregud, vilket svammel. Om du nu följt mina inlägg (här på hockeysnack, för på modohockey.se har jag inte skrivit på snart en månad) så kanske du även lagt märke till att jag hoppades att det skulle lyckas, men att jag vis av tidigare erfarenheter VET att det är svårt att få igång Kempis. Nu fick ni ingen hjälp av lagets bedrövliga spel, men å andra sidan så var det varken engagemanget eller spelet som var grunden till att jag anser att det är pinsamt.
"Nu får det förbanne mig vara slut på dumheterna."
Här är det som jag åsyftar. Det skall vara slut med dumheterna, ändå spårar det ur och klacken (ta åt sig, de som känner för det) visar sitt missnöje genom att håna medsupporters. Supporters som betalt dyrt och som är engagerade, men som ger upp och går hem. Detta gör man då man sagt att själva tanken är att LOCKA folk till klacken. Undra hur många som efter att blivit kallade medgångssupportrar och fått reda på att man kan dra åt helvete, ställer sig i klacken? Inte jag och knappast någon annan heller.
"Och du, Hellge är inte en person, det är ett sätt att leva. Att vi skulle röja vår person inför H höger vore kanske som att råna bank utan huva, dumt. Åtminstone fram till den dag vi står ENADE."
Nä, att stå för sin åsikt vore ju helt otänkbart. Göm er istället bakom ett nick så slipper ni spott och spe om ni misslyckas med ert projekt. Där har ni förresten anledningen till att så få vågar ställa sig i klacken, risken för att man skall bli hånad av arbetskamrater, familj och kompisar efteråt. Bra att ni föregår med gott exempel i det fallet och tar bort den känslan.
Det tråkigaste med försöket att starta en bra klack är inte hånfulla kommentarer från Timråläger, inte heller vulgäriteter från Luleå. Nej, det kommer från det egna ledet. Det är personer som bär Modotröja som medvetet eller omedvetet notoriskt motarbetar. Jag tror det handlar om någon slags avund, någon slags djupt rotat svårdefinierad missunnsamhet som inte riktigt går att ta på.
Men historien slutar inte här, jag tycker att vi ska ge dessa kroniska negaholiker en chans att ändra inställning, att ge dem handen och säga: Vi glömmer nu detta och går vidare. Helst av allt skulle vilja att alla dessa kunniga engagerade människor kunde hjälpa till och bidra till skapandet till en bra och stark klack.
Ett annat stort SYND var ju själva matchen. Vi fick ju ingen direkt draghjälp av spelarna på isen. En eländig match att starta ett upprop på.
Hellge är inte en person, det är ett sätt att leva. Att vi skulle röja vår person inför H höger vore kanske som att råna bank utan huva, dumt. Åtminstone fram till den dag vi står ENADE.
I övrigt ska jag inte lägga mig i debatten här, oftast är det bra läsning med initierade och kunniga personer som debatterar. Inte sällan finner man uppgifter här som man ett dygn senare kan läsa i tidningarna.
Tack för det, och lycka till i den eventuella ändringen av inställning.
Paddan: Tror nog att MoDo gör klokt i att pröva Zajkowski, storspelade ju på försäsongen. Salo befinner sig på ett lutande plan i ES målvaktsliga, för närvarande på 9:e plats med 89,7%. Notabelt är även "världens bäste målvakt" på 10:e plats och Stefan Liv sist med 86,5%. Topp 4; Lundqvist/Stana/Leinonen/Holmqvist
knaskamilla: Tja, kan jag väl göra. Men då får någon annan skriva mina praktikrapporter mm. Dessutom känns det lite olyckligt för de stackars eleverna som skall utsättas för mig om jag dessutom stängt av tankeverksamheten. Det sparar jag till den dag handledaren från Universitetet kommer för bedömning av min lämplighet mm
knaskamilla: Äh, får ändå inte tankegångarna att gå ihop. Kanske borde gå och lägga mig så att jag hinner få nästan fem timmars sömn innan väckarklockan ringer.
Back-/försvarsspel i all ära, men jag kan då iaf säga att jag inte kände mig hemma på stora stå idag och aldrig kommer att befinna mig på samma ståplatssektion som dagens tomte om han tillåts gapa i megafon igen, och det kanske bara räcker så, hoppas att det inte blir jättetrångt på lilla reststå på nästa match ifall fler tänker som jag, bara.
Hateriet funkar kanske om det skulle ha funnits någon referens till MoDo förutom att de här förmågorna sett på "Percys Pågar". Typ om MoDo Support varit Bajen Fans eller Redhawks Support yngre.
Nu funkar det inte och blir bara mer och mer krystat för varje gång, ungefär som det mesta som inte fungerade ikväll. Går tyvärr bara att sammanfatta med att megafonpojken inte har den känsla som krävs för det där, eller ens vett att sluta när han (borde iaf) märker att en majoritet inte bryr sig om honom och blir mer och mer irriterade på hans inte-från-övik-eller-ens-norr-om-dalälven-stämma ju fler "sanningar" han vräker ur sig om hemmasupportrarna.
Han hör inte hemma där och jag vill inte se honom i den positionen igen, tills dess att han inte gör det befinner jag mig på lilla reststå - alternativt köper en besviken sittplatskortsinnehavares återstående biljetthäfte.
Paddan: Mitt tips är att dessa 100 biljetter var biljetter som Frölunda inte behövde. Varje lag har ju rätt till ett visst antal biljetter till varje bortamatch. Med tanke på att Göteborg ligger en bra bit från Göteborg så är detta fullt normalt. Därmed räknar jag med att MODO kommer att släppa biljetter nära inpå match när MODO spelar mot andra långväga gäster som MIF.
Det är du som tänker fel. De extra hundra biljetter de släppte var sådana som VF-fansen inte ville ha, typ. Alltså hade de först släppt 5000 biljetter...
knaskamilla: Förresten, om det tidigare var 5100 när det var fullsatt, men inför den här matchen så hade man släppt ytterligare 100 biljetter, borde det i så fall inte bli fler än 5100? Eller är det jag som inte får matematiken att gå ihop
Ja, man undrar ju hur de tänkt sig att de någonsin ska få med sig sittplatspubliken (eller fler överhuvudtaget) om de behandlar dem sådär? En sak som borde vara ganska lätt att räkna ut är att man inte får folk på sin sida om man får dem att känna sig skyldiga till något, eller mindre värda.
Överreaktioner på urbota idiotism? Nä, snarare reagerades det alldeles för lite. Det MODOMartin och packet höll på med på slutet var att ta ut sin besvikelse över MODO:s spel på sin omgivning, något som har en mognadsgrad som kan jämställas med unga tonåren.
Man skall ju försöka locka med sig publiken, inte få dem irriterade och förbannade. Man lockar mer flugor med socker än med skit.
Frisco: Dra inte in Goa Gubbars slogan "Aldrig Hata Bara ÄLska" och tro att ALLA Frölundasupportrar gillar det uttrycker. Få gillar det. Tycker bara man sjunker enormt långt ner när man börjar HATA städer, spelare, domare etc istället för att lägga energin på det man borde. Sitt eget lag.