1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505378 inlägg · 4189 ämnen
« · 432551 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Banner
Paddan: Jag kopierade bilden och kikade på den förstorat i ett bildprogram. Då ser det ut som Lego-/Tetris-block i vissa ord. Men det låter/ser ut som en sångtext om nån kille, en tjej och en biltur till sjön

Frisco: Äh vad faan, det är ju en låttext, men nu kommer jag inte på vad låten heter.
Men det är i varje fall en jäkligt snygg banner.

Salle: Skulle tro att den ser likadan ut för alla. Frågan jag ställer dig är följande: Är det verkligen meningen att man ska se vad som står?;-)

Salle: Jag använder mig av en sån där gud förbjude och jag har i varje fall lyckats dechiffrera de tre första orden i första raden, sen orkade jag inte engagera mig något mer.

Till den det berör: Ni får lov att förstora texten bredvid Gästrin alternativt klippa in den i ett inlägg. Inte ens en stor skärm gör det enkelt så hur är det då för all stackare som sitter på en 15" eller (gud förbjude) ännu mindre.

Sv: ZZZ-tråd
ZZZzzzzZZZäta ZZZZzzzZZZZzzZZZäta ZZZzzzZZZZzzzZZZZäta

Sv: MoDo - Brynäs, 9 Oktober 2004
willysson: Helt rätt av dig. Skönt att se att hockeyn helt plötsligt blivit viktigast.

Foppa gjorde en ny enastående match.. Hur bra är inte den mannen??? vem fan bryr sig om Huselius och Zetterberg när denne fantom är i slag....

M som i MODO. En bild för Knaskamilla att vila ögonen på för övrigt. Grattis till 3 pinnar.
[bild]www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=allt_mjligt_copy1.jpg&user_id=3[/bild]

65selander: Westerlind dyker snart upp på Nygatan som en looooser.

Dagens citat: Tommy Sjödin ser lite "löj" ut. =P

Icing-Ove: Tur ni har världsbacken Timander..

Men va fan, 7 powerplay och inget mål. Snälla Muir, skynda dig hit och börja panga lite.

Där satt den! Hasse!

Nikki:

Nackspärr.

Nikki:
Salo kanske lirar med J-20 som är i Västerås. Kanske hälsar på dottern, vem vet... Eller så är han bara förkyld :-)

Varför spelar inte Salo? Enligt radion var det ett nytt målvaktsPAR, öhman-zajkowski enligt swehockey.

65selander: Klart han kommer vara. Vem skulle inte vara det efter att ha sett Sedins öva frilägen matchen igenom?

Hawerchuk: Den enda som äer lycklig på vägen hem är Westerlind ;-)

Frisco: Lyckostar. Ha det!

Mot Kempis. Westerlind, Poffa, AM, Scim, VII, jag + Pajala, JH och DM.

Sv: Öh, vad händer egentligen...
Jesper Damgaard fick kliva av bussen i Bureå när MODO var på väg till Luleå och kasta sig i en taxi för vidare befordran till BB i Örnsköldsvik, där hans fru födde familjens första barn, en dotter.

Sv: Öh, vad händer egentligen...
...jo, Damgaard blev farsa häromdagen, Grattis!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Jag viskar lite om Antos.
Tycker han passar ganska bra i sin mörka tröja, och mål gör han.

Vad tyst det är här inne.
[bild]images.tradera.com/226/8187226_1.jpg[/bild]

NuMo: Äsch, vad vet en VM-guldtränare om bra backspel.

Frisco:
förlåt mej.
jag menar på modohockey och skärmsläckarbilder mm. dom gamla var på kim sthal bla. det var ju ett tag sedan.

Salle: Ta bort "inte" eller ett "o-" från första meningen när ni läser.

Paddan: Jag tror inte att en 25 år gammal hockeytröja från en, i USA, obskyr turnering med ett "okänt" lag och dessutom inget namn på är rätt ointressant. Skulle säkert få bättre betalt på blocket el tradera då "vi" lättare skulle hittat den. 7$ är ju som sagt inget men det blir säkert lika mycket i fraktavgift för att få hit den.

Salle: I nr 1 1980 av Modoiten finns det bilder från mötena med Dynamo Berlin i Europacupen, och det var då definitivt inte någon sån där tröja som användes. Det verkar vara de vanliga matchtröjorna med Flygvapnetreklamen

scim: Om man tittar noga på den så kan man hålla med på fake-teorin då det inte är rätt typsnitt och inte MoDos färger. Har försökt hitta ett sätt att får kontakt med säljaren och höra hur han/hon kommit över den mm. Men det verkar inte vara nån funktion som ebay tillhandahåller.

scim: Jag är också själv lite misstänksam mot den där tröjan, speciellt när man har ett så lågt utgångsbud som 7 dollar!

OM den nu skulle ha varit något som använts så spelade ju MoDo i Europacupen 1979.

Salle:
Spelade inte MODO Europacupen när man vunnit 1979?

Salle:

Modos inofficiella tröjexpert Mikael Uhlin misstänker att den aldrig använts, dvs att den är en fake.

Frisco: Tröjan var ju Hur Cool Som Helst... Nån som vet från när den är vem som ev bar den.

Salle: Hehehe, det där med TRON-hjälmarna var något som slog mig på en gång när jag såg den "fina" bilden på förstasidan.

Frisco:

[NuMo] Sista frågan om Jansson: Spelar han någon fler match denna säsong?

[Kent_Forsberg] NuMo> Vi hoppas alla på det, när skadan är läkt

NuMo: Bra initiativ.

[NuMo] Lars Jansson får otroligt mycket negativ kritik av Modos fans. Är den rättvis?
[Kent_Forsberg] NuMo> Nej, det är den inte

audiblegiraffe: Haha! Jag ville ge poffa en glad överraskning.

NuMo: Det var ett djävla tjat om Jansson i chatten :D

Sv: Klart för byggstart av Arenan
Denneny: Bumpis, R.I.P.

Frisco: Vinröd?

Fotbollsjournalisterna arbetar numera väldigt nära planen. När får vi se nåt liknande inom hockeyn?
[bild]members.chello.nl/h.wesseling2/06oct2004/image/journalist.jpg[/bild]

Salle: Och alla andra. Här kommer en Paddanlänk på en lila Modotröja.

Hawerchuk:

För några sekunder fick jag för mig att de gjort ett freudianskt misstag i webbadressen "...dtp" och avslöjat några initialer i den eventuella sponsorn. Tog mig faktiskt fem minuter av stirrande och funderande ut i det blå för att inse att de inte tabbat sig.

Det bästa av allt måste ändå vara bilden på en gapskrattande Elvy med tilltugg i högsta hugg, har inte Bumpis flyttat ännu bör genast en affischkampanj med denna härliga bild tryckas upp i megaformat och spridas över hela norra Ångermanland. :-)

Drop the puck, let the show begin??

Anyway, ny sida för arenan, se länk.

Frisco: Ja se där fanns han osså... Det ser lite grann ut som TRON-hjälmarna.

[bild]www.tron-sector.com/gallery/show.aspx?ID=958&t=150[/bild]

Salle: Jo, nya "loggan" på första sidan.

Salle: Kanske längst upp på förstasidan.

« · 432551 · »