1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505694 inlägg · 4189 ämnen
« · 435978 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: nya heja ramsor
ria-ra:
Är det ett arsel ni är ute efter så kika i erat eget avbytarbås, sitter en hel bänk full där.

ria-ra:

Jag uppskattar båda.

ria-ra:
bah...fegis, tror du att jag som ödmjuk tikare skulle misslyckas med detta?
du skulle få den bästa på hela HS, logga ur och ge mig ditt lösen nu så skall jag se till att helgen blir räddad för alla som vill läsa den ;)

Poffa:
jag som trodde det var sången du gillade åsså var det arslet!

NuMo:

Med henne framför mig skulle jag nog ha svårt att koncentrera mig på något annat än just bakprestationen.

Kalle K:
du får lämna in ett förslag först.

Poffa: Med henne framför dig så kanske du kunde koncentrera dig på bakprestationerna också.

Sv: Något måste göras, men vad?
NallePhu: tråkigt att se att inte Foppa har kommit upp i den nivå som alla väntar sig. Men som du sa så kan han känna sig hämmad av sin skada. Men om Modo ska ha guldhjälm i vår måste dom se till att få till det.

ria-ra:
Hörru du..tror att jag gärna vill skriva din presenation nu
;)

ria-ra:

Jag skulle inte ha något emot om Lena sjöng i Kempis. Kanske inte som klackledare, men gärna nationalsången. Om hon dessutom kan tänka sig att vara pompom-tös i trappen mellan H Höger och O Vänster så tror jag att jag sitter nöjd, om jag säger som så.

Kalle K:
jo de vill jag glömma. ;)

knaskamilla: Problemet är ju bara att det finns en hel massa spelare som är puckkära och vill finta och passa på mållinjen för ett snyggt mål, Det första Stor Foppa måste göra är ryta till och säga man får inga extra poäng för snygga mål eller pass.
Sedan känns det som om Foppa hämmas av sin senaste skada och inte kan gå max ännu jag vet inte om jag har fel eller, Kanske han skulle ta vila några matcher så han blir fit for fight igen.
Sedan så ser man att vissa spelare litar mer än dom ska på NHL-proffsen går det uppörsbacke så tänker dom NHL proffsen vänder skutan, Sära tex på Sedinarna och Weinis totalt tex Svarten-Foppa-H Sedin jag tror att det skulle få fart på dom också men som sagt det är bara vad jag tror.

ria-ra:
Glöm inte TIK som har Lennart Jäkel :-)

nya heja ramsor
poffa;
det är inte så att du skulle vilja att lena ph skulle bli modos sångfågel? när jag tänker efter så är det inte stora förändringar i "det gör ont" och i den där jag är lena ph låten som behövs göras för att dom skulle bli roliga modo ramsor. hon kanske kan komma själv. brynäs har ju di leva, hv har väl lampenius.

NuMo:

Det är okej. Du är ju nästan lika sjuk som jag, så jag har överseende för den här gången.

NuMo: knas, förstår du trots mina stavfel?

knaskamilla:
Bra tråd. Ett bakvänt fans-uppror. Vårt uppror till spelarna. Fan, vi fans kommer vill ju se våra idoler spela hockey och vi betalar bra för att göra det.

Jag tycker att spelarna skall skippa en massa ödmjukhet gentemot varandra. Allt snack om att bli ett lag gör att man hellre lämnar över ansvaret till andra än att ta det själv. Lite egoism tack.

Frånochmed nu uppmanar jag alla spelare (Lite Hällge över det här.) att ta sitt jävla ansvar och bevisa sin stjärnstatus. I varja byte skall varje enskilld spelare i sitt sine överträffa den andre för att dra lasset. När en linje varit inne skall man med hederna i behåll titta på de som står i tur att ta över i nästa byte och tänka: Ha! Klå det om ni kan. Jämarn i min skäl om de inte försöker göra det. Det är väl inngen tävling om vilka som är sämst heller. Finns ingen anledning att stå med mössan i handen och vänta på att hierarkin skall fungera. Det är fritt fram att vara bäst.

Sen måste nog Skägget inse att när vi inte har pucken, så måste man ha en strategi att ta tillbaks den. Hur han skall klura ut det utan styrspel av något slag, det övergår mitt förstånd. han får kalla metoden vad han vill, bara han inte tror at Modo skall kunna ha pucken 99% av matchen och att det andra laget skall ge tillbaks den frivilligt övrig tid.

Sv: Rhett Warrener
Lumber Jack:

Haha. Kanske vi ska köra på Poffas uppräkning, då? (Förresten, lulingar tänker väl inte alls? Kan det vara så svårt, det?)

Något måste göras, men vad?
Jag antar att ingen är särskilt nöjd med MoDos inledning av säsongen (bortsett från vissa stjärnor på åffisjella). Jag antar också att de flesta här inte hade räknat med att MoDo skulle krossa alla andra lag och leka sig fram till SM-guld (bortsett från alla TIK:are och vissa andra på HS). Jag antar förutom det också att de flesta nog hade räknat med att MoDo skulle vara åtminstone lite bättre än vad de varit hittills...

Frågan är: vad är felet? "Vi har inte hunnit spela ihop oss" tycker inte jag håller särskilt bra som ursäkt. Dessutom verkar alla vara medvetna om att de är för omständiga, skjuter för lite och sådär. Men varför GÖR DE INGET ÅT DET då? Kanske de ska sätta upp mål för varje spelare inför varje match över hur många avslut spelaren måste ta, och annars dra av från lönen? Fast vänta...det fungerar ju inte eftersom vissa spelar utan lön... Nähä, då är inte det lösningen, då.

Sparka tränaren igen, kanske? Är Kent rätt man på rätt plats? Man kan ju lugnt påstå att hans coachning blivit lite ifrågasatt hittills, som exempelvis att han inte byter ut sin sons kedjekamrater.

Kanske någon borde bänkas? Foppa, t.ex.? Han gör iofs en del poäng utan att komma upp i något som ens är i närheten av hans normalnivå, men ändå...

Nä. Nu orkar jag inte tänka mer. Jag är alldeles för sjuk (stackars mig).

Vad tror ni? (Nu ska det framförallt bli intressant att se vilka Albert Hall skulle bänka i dagens MoDo om han fick chansen.)

knaskamilla: Jag försökte tänka som Albert Hall, hur jag lyckades har jag ingen aning om:-)

Poffa:

Vadå, är du rasist? ;) Hmm. Ja, inte vet jag. Det var ju LJ som gjorde den sammanställningen, jag försökte bara klura ut hur han tänkte.

knaskamilla:

Skulle det vara var de kommer ifrån så skulle väl Zakke få det svårt med tanke på att han är från Polen, även fast han har MODO som moderklubb.

Poffa:

Tror att Jocke räknas som gränsfall för att han kommer från ett angränsande län. Fast frågan är ju vilka som spelat i J-laget, inte varifrån de ursprungligen kommer.

Lumber Jack:

Jocke och Gästrin har jag svårt att se som gränsfall. Jocke spelade fyra eller fem år i MODO:s juniorlag. Gästrin likadant.

Lumber Jack: Tar vi med gränsfallen så får vi ihop två till, värmlänningarna Pierre Johnson och Peter Nolander som båda kom hit som juniorer för att spela i J-laget men som inom ett år var ordinarie i A-laget.

Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
knaskamilla: Helt rätt. Det krävs endast en för att träta.

NuMo:

Ria-ra är inte moderator. Alltså tycker jag att hon kan få fortsätta diskutera Lena PH:s usla musik. Eller, ja, hon kan ju börja med att börja...

Poffa: Jag är biceps och du triceps.

NuMo:

Poffaism? NuMoism? Nä, jag skall inte sjunka så lågt.

knaskamilla:

Vi bör väl lista de 18 också.

Peter Forsberg
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Magnus Gästrin
Janne Öberg
Oscar Hedman
Tobias Viklund
Tobias Enström
Mattias Timander
Pierre Hedin
Hans Jonsson
Andreas Salomonsson
Fredrik Warg
Joakim Lindström
Mattias Hellström
Michael Zajkowski
Per Svartvadet
Peter Öberg

Kan det stämma, eller har jag tänkt snett på någon? Det gäller alltså spelare som gått via MODO:s juniorlag och upp i A-laget.

Stigsson: Innan en viss ekonomstudent kommer med en fullständig redogörelse har jag knåpat lite själv.

Följande killar från Ångermanland har spelat in sig via juniorerna i MoDo:

Timander, Mattias
Jonsson, Hans
Enström, Tobias
Hedman, Oscar
Hedin, Pierre
Öberg, Jan
Sedin, Daniel
Salomonsson, Andreas
Öberg, Peter
Sedin, Henrik
Forsberg, Peter
Hellström, Mattias
Svartvadet, Per
Zajkowski, Michael

Några gränsfall:

Lars Jansson gick direkt från Sollefteå till MoDos A-lag som junior
Wennerberg Mattias från Vilhelmina
Jocke Lindström via Hockeygym
Magnus Gästrin från Svedejholmen, men har varit ute på vift.

Sedan får vi tacka så mycket för Hedlund!

Lumber Jack: Vi Modoiter är ju alla Moderatorer. Det känna omöjligt. Lika bra vi fortsätter att solka ner tråden med poffaism.

knaskamilla: Finns väl risk för att ingen annan vågar svara. Ska vara Frölunda då.

ria-ra: Jag håller med, lägg ner detta fjanteri nu. Allra helst ni moderatorer. Diskutera gärnaLena Ph via pratbubblorna, merde!

Hårdrock är den enda musikstil som får avhandlas här!

Sv: Sådär lagom stort
Poffa:
Det är väl självklart att MODO ska pryda det största hockeymagasinet i världen. Sen kan man ju undra var en ev. huvudsponsor håller hus, tala om missade möjligheter.

Poffa: Jag kan inte säga RrrrRRrr, som lulingarna brukar skandera.

Poffa: Jag tror att jag bekräftar dina intryck mer än hon. Med det menar jag att jag tror du känner mig mer än du känner Lena. Jag kan ju ha fel. känner du Lena mer än mig?

NuMo:

Borttängning? Är det då man tar bort något med tänger?

ria-ra:

Jag skulle säga att råttorna dansar även när katten är här, jag.

Poffa: Hahaha! det tror jag inte en sekund på. Det är ren och skär borttängning.

Poffa: när katten är borta dansar råttorna på tangentbordet.

ria-ra:

Jo, men Björn är inte här just nu.

förr var det alltid någon som sa åt en att leta sig ett annat forum om man gaggade om annat än hockey på den här sidan...

knaskamilla:

För att citera en rad i texten:

"Det låter uppenbart men alltid retar det nån"

Poffa:

Nu har jag läst texten en gång till. Nu verkar den än mer handla om att hon är bitter. Fast kanske inte över att ingen vill ha henne, utan över att en viss person inte vill det. Det är ju en klassiker, att låtsas som att man inte bryr sig. Fast de flesta skriver lyckligtvis inte kassa låtar om det...

NuMo:

Att du känner dig själv tror jag verkligen, men jag är mer osäker på hur väl du känner Lena. Inte för att jag på nåt sätt känner någon av er speciellt väl, men det kanske gör att jag lite mer från avstånd känner en viss skepsis till ditt uttalande.

Stigsson & Albert:

Tack för era bidrag! Hittills leder vi alltså ändå med våra arton... ;)

knaskamilla:

"Förresten tycker jag att texten verkar handla om att PH är bitter över att ingen vill ha henne trots att hon är så jävla bra."

Snarare är det väl så att texten handlar om att hon går sin egen väg och skiter i vad andra tycker om henne.

Poffa: Det behöver du inte vara, det är så, jag känner mig själv.

NuMo:

Säger du det så får jag väl tro dig. Men jag är skeptisk.

« · 435978 · »