1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505840 inlägg · 4189 ämnen
« · 443001 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Det går som tåget.....
Frisco: Det vore väl inte fel. men jag tycker hellre att det blir 49 raka till...

oraklet: För min del tycker jag att Timrå kan vinna ytterligar 37 raka matcher.

Ni kan väl ta det lite lugnt nu och låta TIK's segertåg få fortsätta ett tag till.

scim: Det ufot har jag BOMMAT!

Frisco:

Vackert, men vad är det för ufo som flyger upp till högra hörnet?

Länkar härmed in en otroligt vacker bild tillägnad Scim.
Connextåget korsar här vägen till Kramfors flygplats mellan Prästmon och Nyland.

www.itv.se/~mhstud3/bilder/IMG_3689%20copy.jpg

Sv: Niopoängsvecka
Jag diggar HV-supportern "a1m" och hans ordspråk:

"MODO är som en fluga på en vägg, ingen bryr sig om dem men alla vill slå dem!!"

Poesi....

HV ställer upp med samma lag som..........

www.hv71.se/nyhet.asp?sid=438

Aftonbladet hade en lista med de fyra yngsta genom tiderna i Elitserien och mycket oväntat så innehöll den listan flera fel. Om man bara går efter hur gamla de fyra spelarna var i listan när de gjorde debut så borde både Niklas Sundström o Per Hållberg vara med på den.

Poffa: Hehe, Wennerholm är en ganska dålig hockeyexpert tycker jag;)

Poffa:

Jag skall korrigera mig själv här. Jag läste lite snett och blandade ihop två rader. Timander gjorde faktiskt 35 matcher i farmarligan och 39 matcher i NHL. Resten spenderade han på läktaren.

rupert:

Okej, som Timander som spelade 35 matcher i Philly, satt på bänken/läktaren i lika många och gjorde nån enstaka match i farmarligan? Eller som Weinhandl som gjorde 55 matcher i Islanders, satt på bänken/läktaren i 20 matcher och var skadad resten?

Hedin spelade i farmarligan. Muir som gjort två matcher med MODO än så länge gjorde det också. Allihop, jo Aftonbladet fortsätter att briljera.

rupert: Alla som kom från "over there inför säsongen alltså...

Poffa: Tja, enl. AB: alla utom Foppa o Sedinarna..

rupert:

Det här med ironi verkar inte vara din starka sida. Jag är dock förvånad över att det tog så lång tid innan det där inlägget kom.

Förresten, vilka namn i MODO är det som allt som oftast huserar i farmarligorna i NHL?

Poffa: Det här med verklighetsförankring verkar inte vara din starka sida...tre enkla matcher, jo jag tackar...Verkar ha samma inställning som spelarna i MoDo. Dvs skrämma skiten ur motståndarna med namnen på ryggarna sen är det bara att ställa ut skridskorna. Det är bara det att motståndarna hittills inte blivit speciellt rädda......Iaf inte för de namn som allt som oftast huserar i farmarligorna i NHL..

Mats Edström: Ingen spydispydighet från min sida heller. Endast en förklaring till det tidsspann som fanns mellan inlägg och svar.

Frisco: Ja, självklart. Det såg bara lite roligt ut när jag letade efter grunden. Det var inte min mening att var spydig.

Poffa: En niopoängsvecka tackar jag inte nej till!

Mats Edström: Det hela handlar mest om att inte starta nya trådar i tid och otid. Finns det redan trådar om ett ämne finns det väl ingen anledning att starta en ny med samma namn. Mig veterligt så jobbar ingen här inne på HS på beting.

Poffa: Helt rätt.

Frisco:

Ååå, vilken bra idé det var. Nu drar vi igång säsongens första niopoängsvecka. Tre enkla matcher och nu jävlar skall veckan lifts us up where we belong. Hej hå, hej hå. Vi nu mot toppen gå.

Frisco:

Det här blir intressant! Vad svarar Poffa nu eller rättare sagt, NÄR svarar han? Om jag får gissa så blir det om ca. 10 månader.
Snacka om att det blir sega trådar...

Poffa: Din idé.

Sv: ZZZ-tråd
Paddan: Vi kommer inte närmare varann idag. Vi nannar kudden nu så får vi se om vi är bättre hockeybröder i möra?

ZzzzZZZZzzZZäta ZZZzzzzZZZZZäta ZZzzzZZZzzZZZäta #20x2=40

mike66: Men det var då själva faan, att det där internetfolket inte kan låta bli att bedöma oss efter fotbollskriterier.
Måste handla om uppka...nej jag menar inkast, antar jag.

Frisco: Jag döper om er eftersom jag inte ska kalla er för Verkliga MoDo nå mer. ZzZZzzZZZäta ZZzzZZZZzzZZZäta ZZzzZZzzzZZZZäta

[bild]music.hyperreal.org/library/publicity/images/inter-modo/inter-modo.gif[/bild]

Sv: Falcon Rinksite
mike66:
Närå, här är det lugnt och stilla. Inget svar, inga friplåtar. Jag har nu helt krasst insett att de har dragit in min "vinst" eftersom både jag och framförallt mamma har jobbat på Falcon.
Nu får jag mitt straff för att jag har fått friplåtar till andra evenemang som de har sponsrat.....
Och som ytterligare straff är att jag i den omgången råkade komma före stortipparna (tror att det är dig jag syftar bla....)

Sannes: Men nu måste du väl ha fått svar? Jag tror att Hälge bommade friplåtarna på solvallalinjen...

Frisco: Jo nog är det en komplott alltid. Jag vet att du säkerligen loggar in på mitt konto och ändrar mina tips när jag sover. Annars så skulle jag leda med mer än några kryZZmatcher.

Du glömde dock supportertoppen. Men den lägger jag så gärna in för allmän beskådan. Inte helt oväntat toppas den av storsupportrarna nr:1:

# SUPPORTRAR Poäng

[f]1. Timrå 36,43 poäng.[/f]

2. Frölunda 35,31 poäng.

3. Linköping 35,27 poäng.

4. Luleå 35,22 poäng.

5. Modo 34,94 poäng.

6. Mora 34,68 poäng.

7. Södertälje 34,52 poäng.

8. Färjestad 34,34 poäng.

9. HV 71 34,34 poäng.

10. Brynäs 34,21 poäng.

11. Malmö 33,50 poäng.

12. Djurgården 33,40 poäng.

Sv: Hockeyälskare på andra sidan Atlanten...
mike66: Aha, hemliga omröstningar om användandet av såna namn, det var väl det jag visste.

Annars så tycker jag att Blattnicksele fått alldeles för lite uppmärksamhet från andra sidan Atlanten. De kanske har världens bästa tifosektion, helt utan kännedom för andra än de som bor och spelar i Blattnicksele.

mike66:
Hm, Hälge är på gång att få friplåtar men jag har då inte fått några ännu, det är visst skillnad på folk och fä...... :)

Paddan: Du kan också fälla ner toasitsen och landa, precis som westerlind nyss gjorde.

Jag har aldrig röstat för ett Real MoDo, men se nu skrev jag Real MoDo för första gången här på HS. Ahh, det kändes skönt att ha det överstökat. Real MoDo - Real MoDo - Real MoDo.

Ps. Jag lovar att aldrig mer skriva Real MoDo här på HS.

mike66: Det finns inte så mycket mer att tillägga kanske någon nere i norra Sundsvall blir sur och ledsen nu när de ser att du och jag ligger lika och tror att det är en komplott tillverkad av SVT, Aftonbladet, SR, DN, Expressen med flera för inte kan väl Really-Mike och Real Frisco ligga i delad topp i en tävling som Rinksite där det handlar om hockey för där borde väl det sydligaste laget leda med Solvallalängder.

Grattis Helge. Starkt tippat.

mike66: Hmm, röstade du nej i familjerådet till förslaget att tillåta att pappa går ut och köper tidning på julafton?

Falcon Rinksite fortsätter. Grattis Hälge, nära friplåtarna nu...

Den här omgången:
# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 TIKHälge 10 1 3 Timrå
2 mike66 8 1 3 Timrå
3 knaskamilla 8 1 2 Modo
4 mnsn 8 0 4 Modo
5 Rolle 30 8 0 3 Timrå
6 frisco 8 0 2 Modo
7 Ulf Nilsson 8 0 3 Timrå
8 keken1 7 1 1 Italien
9 berra56 7 1 2 Timrå
10 Emil92 7 0 2 Timrå
11 Salle 00 7 0 3 Modo
12 Sannes 7 0 3 Frölunda
13 westerlind 7 0 2 Brynäs
14 sorkenn 7 0 2 Djurgården
15 Dream Team 6 0 2 Timrå

Sammanlagt:
# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 mike66 37 4 7 Timrå
2 frisco 37 0 5 Modo
3 knaskamilla 36 3 4 Modo
4 Emil92 36 2 6 Timrå
5 Rolle 30 36 0 7 Timrå
6 Sannes 34 0 10 Frölunda
7 TIKHälge 33 2 7 Timrå
8 westerlind 33 0 6 Brynäs
9 Dream Team 32 1 7 Timrå
10 mnsn 29 0 9 Modo
11 sorkenn 29 0 3 Djurgården
12 berra56 28 2 6 Timrå
13 Salle 00 28 1 7 Modo
14 poffa 25 1 5 Modo
15 keken1 22 4 1 Italien
16 difzi 20 1 5 Djurgården
17 Tikfanz 16 1 4 Timrå
18 Ulf Nilsson 15 0 3 Timrå
19 scim 13 0 0 Modo
20 bajen2 9 0 2 Timrå
21 ernie_eagle 8 0 0 Timrå
22 250kg kärlek 5 0 0 Timrå

Vad säger du Frisco, nåt mer att tillägga eller?

Sv: Bannertävling
NuMo: Wernblom är nog ca 49% av sitt forna jag. Undrar om han skulle kunnt utföra storverk med 49% av sin nuvarande lön också?

Ps. Omröstningarna är så vackra.

Ambroo: Aha, det var väl det jag förstod.
Men var bara lugn, om du blir ständig medlem i MoDo ska du se att den där avundsjukan lägger sig ;)

Trodde inte jag skulle säga det här, men till och med jag börjar faktiskt bli ordentligt less på femtielva reportage om Foppa och co. i tidningar och media. Men det är väl samma taktik från dessa som den reklamradion har vad gäller låtval...utnötningstaktik.

RödVit: Det var då en ovanligt risig storasyrra du har brukar mina vänner i söder säga.. Jag kan väl bara hålla med trots att det sårar, men den Extreme Makeover som gjordes blev knappast vad folk hoppades på..

RödVit: Hahaha - den var bäst idag.

Huge: Ja tycker nog att MoDo är en storasyster. Tolka det som ni vill. ;)

Paddan: Man blir ruggigt trött på allt ältande i media..

Du har rätt jag är bara avundsjuk ;-)

Paddan: Skyll inte på mig, jag röstade nej...!

Paddan: En gång lillebror, alltid lillebror.... :-)

Ambroo:
Äh, va inte så avundsjuk nu igen, en Timråkeps visades ju upp på Lilla Sportspegeln nyligen.

Ambroo: Tja, nu tror jag iofs inte att varken du eller jag vet vilket syfte den där reportern hade med sitt inslag, om han ens vet det själv.
Men med tanke på den enorma mängd research som andra medier verkar lägga ner innan de skriver artiklar och gör reportage så är det väl inte rimligt att tro att den där reportern suttit med Statistisk Årsbok eller liknande och räknat ihop procentsatser om ditt och datt.

Tycker det låter som ren bitterhet, vilken främst kommer från TIK-supportar som borde vara stolta över hur bra man ligger till i tabellen men som istället likt papegojor inte kan låta bli att upprepa detta knepiga begrepp, Real MoDo, som media uppfunnit.

Sv: Bannertävling
21 av 43 - eller närmare 50% - röstade på Wernblom. Mycket hedrande siffror. Nu är ju frågan vad de tänker egentligen.

Paddan: Du får tolka det som du vill.. Men att MoDo skulle vara unikt för att man säljer ut hallen till varje match trots att Ö-vik endast har 20.000 invånare och för att man lever och brinner för hockeyn är ganska missvisande mot övriga "byalag"..

Men som vi alla konstaterat sen tidigare, det är MoDo-Tv i allmänhet och Real MoDo i synnerhet som är på allas läppar..

Ambroo: Jag tycker mer att det var ett inslag om att svensk hockeypublik skall vara tacksamma att det är "förhållandevis billigt att se på hockey i Sverige" så att man har råd att se på ishockey, trots närvaron av storspelare från en sån liga som NHL.

Eller du kanske saknade något uttalande om att Timrå IK har världens bästa supporters, eller något sånt...

Paddan: I övergånegn från Sydkraft till Kempis är det väl ett ganska uppenbart budskap..

Ambroo: Jag har förstått att du är så oerhört mycket Timråanhängare att du har svårt att acceptera att nånting annat finns utanför skygglapparna. Tänk på att du måste landa nån gång.

« · 443001 · »