Kommentar Det mesta är förstås frid och fröjd i MODO Hockey efter de tre fina matcherna senaste veckan. 5-3 i HV, 5-1 två gånger om hemma mot Timrå och Färjestad har gett laget visst självförtroende.
- Framförallt har vi mycket bättre stabilitet i det vi gör nu jämfört med tidigare, säger Kent Forsberg, coachen. Men för att vi ska bibehålla den delen måste vi fortsätta jobba hårt under matchernas alla 60 minuter. 1-6 hemma mot Frölunda tidigare i höst.
- Minnena från den matchen har vi suddat bort för länge sedan. Nu försöker vi i stället fortsätta på den väg vi slagit in nu.
Frölunda, serieledarna, i ett fullsatt Scandinavium känns väl ändå lite extra? - I varje fall mycket inspirerande. Dels att möta serieledarna, dels att spela inför ett fullsatt Scandinavium. Just spel där är alltid lite extra, fin atmosfär och en mycket hockeykunnig publik.
Ändringar i laget? - Egentligen inte. Frågetecken för Mattias Timander, som besväras av nackspärr och inte var med sist. Han tränade på söndagsmorgonen, men vi vet inte förrän måndag om han kan vara med.
Noterbart om laget Tre skadade spelare: Lars Jansson (knä), Andreas Salomonsson (knä) och Mattias Timander (nackspärr).
MODO Hockey mot Frölunda: Målvakt: 35 Tommy Salo (30 Mikael Zajkowski).
Backpar: 7 Jesper Damgaard, 2 Bryan Muir -
33 Pierre Hedin, 6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman, 5 Hans Jonsson.
Forwards: 21 Peter Forsberg, 39 Per Svartvadet, 13 Mattias Weinhandl -
12 Daniel Sedin, 20 Henrik Sedin, 17 Fredrik Warg -
27 Alexander Steen, 40 Magnus Gästrin, 18 Peter Öberg -
23 Magnus Hedlund, 4 Jan Öberg, 22 Joakim Lindström.
Extraspelare: 32 Tobias Viklund (back) och 26 Mattias Wennerberg.
Noterbart: Kan Timander spela blir Oscar Hedman extraback och Tobias Viklund utgår.
Frisco: Tror iofs att det finns förutsättningar för en tolvpoängsvecka. Fast de där göteborgarna är väldigt svåra att rå på, måste väl bland annat bero på den där köttfärsJärpen i målet
3 poäng för J20. Vinst igår mot HV med 7-4 och förlust idag mot Frölunda med 2-6. Siffrorna i dagens match ljuger lite. Matchen var jämn fram till Modos första utvisning efter 51.02 in i matchen då VF gjorde 2-4. Före det hade det fulspelande VF haft 7x2 + 1x10. Men det är väl så att snälla pojkar inte vinner några matcher!?
Snart match igen. 13.00 idag ska Frölundas -20fjäderfän betvingas i Kempehallen och Modo på så sätt fullborda 15-poängsveckan. På papperet ser det väl ut osm en säkerhemmaseger, eller?
NuMo: Nöjd ! Jag vet inte vad jag ska säga men jag är så nöjd ! Efter att ha väntat i ca 2.5 timmar på en taxi hem så var dessa bilder allt jag behövde för att sova gott och veta att det jag var med om var sant......
knaskamilla: Du säger att du skall komma hem på torsdag, hmmmm. Kanske skall man prata med lite mamsen om vissa avbokningar. Allt för MoDos skull såklart.
Det var väl bra att jag åkte bort så att det vände? Fast det började iofs vända lite när jag var i Globen och såg på match...eller, de tog ju i alla fall poäng då. Förresten så tänker jag VISST komma hem. På torsdag, då jävlar!
Salle, du kan hälsa Svenska Spel att jag ska gå på match på måndag. (PS. Jag har åkt på flygbiljetter nu på sistone som din mamma fixat åt mig.)
ria-ra: Hem får hon väl komma bara hon låter bli att besöka Kempis på matcherna. Men det vore ju bra med ett bortamatchförbud också. För att vara på den säkra sidan.
Salle: ja tänkte först inte på det men nu när jag tänker efter så... knas för otur med sig i år! nej hon får inte komma hem förrän i maj. nu när det är bestämt så kan du lungt tippa vidare.
ria-ra: Vi kanske inte låter henne komma tillbaka nu när det går så bra menar du väl... Undra om hon kan gå på VF-matchen på tisdag. Vore bra för bla Svenska Spel att veta. ;-)
NuMo: ja annars parkerade jag ju världens dyraste foppabuss på backgränd till allmän beskådning. ett lager lack till i morgon så att färgen sitter. ja vilken kväll!!! på p4 var dom visst super lyckliga och ville att alla hockeytränare skulle få den här matchen på film att visa för sina spelare. tjalalala tjalalala oooo............
Frisco: Oh, vad hemskt, Jag har just pratat med Curva Nord, ingen vet vad den andre har gjort och alla är lika intelligenta som alla modoiter. Jag tycker om Sollefteå.
knaskamilla: "Jag längtar tills på torsdag. Tills på lördag också, för visst krossar vi väl BIF?"
Välkommen. Jag är övertygad om att ni är lika glada och berusade som vanligt när ni kommer - lika övertygad är jag att ni surströmmingsraggare kommer att gråta blod när Brynäs krossar er på lördag 6/11. Mums.
Så tragiskt att den enda man kan diskutera matchen med är en smygMoDoit som låtsas att han är mest lycklig över att Dackell gör mål... Nåväl, man får väl skylla sig själv.
Det är väldigt tyst i hallen för övrigt, med tanke på att Sydarna är uppe. Eller också framkommer det bara inte i webradion att de låter.
Usch, mina avfällingar till modoitföräldrar sitter där, snart får jag ett sånt där ovälkommet telefonsamtal. Pratade för övrigt med scim, lät som att han kollat lyset i periodpausen. Grattis MoDo-jävlar, Färjestad ska alltid krossas. Alltid.
Hurra, nu blir det straff för Brynäs - MÅL!!!!! Dackell, Dackell, jag är kär i Dackell.
Scim: Usch, jag fick just ett telefonsamtal från mina modoit-föräldrar. De sitter i Kempis och ska se matchen MoDo - Färjestad. Skönt att utvecklingen går framåt och nya generationer frambringas som blickar framåt och ser framtiden: Snart håller ingen på detta usla pajaslag.
Frisco: Den där trumloopen med trummor i någon form av otakt som de kör under line-up:en tycker jag inte funkar något vidare.
Tycker att man i varje fall borde kunna hälsa domaren välkommen med signaturmelodin till "Fablernas värld". Hmm, undrar just om man har kvar den skivan i någon flyttlåda någonstans.
Ååh, vilken härlig läsning, tack Frisco - det behövde jag. Känns lite orättvist att ni har så få framgångar, men om ni slår ihop Alfredshem med Lulio, Skellefteå och Björklöven så bör ni vara ikapp oss inom 40 år.
Kommentar
Det mesta är förstås frid och fröjd i MODO Hockey efter de tre fina matcherna senaste veckan. 5-3 i HV, 5-1 två gånger om hemma mot Timrå och Färjestad har gett laget visst självförtroende.
- Framförallt har vi mycket bättre stabilitet i det vi gör nu jämfört med tidigare, säger Kent Forsberg, coachen. Men för att vi ska bibehålla den delen måste vi fortsätta jobba hårt under matchernas alla 60 minuter. 1-6 hemma mot Frölunda tidigare i höst.
- Minnena från den matchen har vi suddat bort för länge sedan. Nu försöker vi i stället fortsätta på den väg vi slagit in nu.
Frölunda, serieledarna, i ett fullsatt Scandinavium känns väl ändå lite extra?
- I varje fall mycket inspirerande. Dels att möta serieledarna, dels att spela inför ett fullsatt Scandinavium. Just spel där är alltid lite extra, fin atmosfär och en mycket hockeykunnig publik.
Ändringar i laget?
- Egentligen inte. Frågetecken för Mattias Timander, som besväras av
nackspärr och inte var med sist. Han tränade på söndagsmorgonen, men vi vet inte förrän måndag om han kan vara med.
Noterbart om laget
Tre skadade spelare: Lars Jansson (knä), Andreas Salomonsson (knä) och Mattias Timander (nackspärr).
MODO Hockey mot Frölunda:
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).
Backpar:
7 Jesper Damgaard,
2 Bryan Muir -
33 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson.
Forwards:
21 Peter Forsberg,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl -
12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
17 Fredrik Warg -
27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg -
23 Magnus Hedlund,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström.
Extraspelare:
32 Tobias Viklund (back) och 26 Mattias Wennerberg.
Noterbart: Kan Timander spela blir Oscar Hedman extraback och Tobias Viklund utgår.