1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506098 inlägg · 4189 ämnen
« · 452622 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Foppas ledighet
Kalle K: Som jag ser det ett kollektiv likt det som kom in från Karelen under 1900-talet.

Kalle K:

Han är beordrad att vila sina fötter under uppehållet. Det är prioritet nummer ett. Att tvinga alla att vila sina fötter kollektivt när de har andra saker som skall prioriteras före, är nog bara något som förekommer i TIK.

Poffa:
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz:a

Kalle K:

Se så, rätta till kudden nu och somna om.

NuMo:
Just därför skulle Foppa aldrig kunna få spela i TIK.
Vi är ett kollektiv, en lagmaskin där alla är lika mycket värda och ingen skall särbehandlas.

;-)

Då har jag fått svaret, det gick ju snabbt. Eklund anser att han inte felciterat Bengt Hedin. Han tror att klubben gjort en informationsmiss kring Peters semesterveckor och att han nu skyller ifrån sig genom att skylla på "vissa" journalister.

Jag passar på att citera en bit ur svaret för säkerhets skull.

" För min del anser jag inte att definitionen semester kontra "ingen närvaroplik" har någon avgörande och betydande skillnad i det här aktuella fallet, trots att jag står fast vid att han sa semester. Ordvrängningen påverkar inte särbehandlingen som jag ser det. För övrigt anser jag att man kan särbehandla i vissa fall och i fallet Forsberg kan det säkert vara motiverat."

knaskamilla: Jag kunde inte låta bli att skriva ett mejl till Ulf Eklund om detta. Jag har inte fått något svar än. Om inte Hedin använt sig av ordet semester så framstår ju artikeln som en fejk. Vi låtsas att vi pratat med Hedin personligen, typ.

NuMo:

Kanske? Garanterat den debatten som gör att Hedin är lite...irriterad. Sen ska man ju veta att ÖA aldrig någonsin kan skriva en hel artikel utan att få med lite felciteringar och rena faktafel.

knaskamilla:

Skillnaden är ju monumental om han inte är rättciterad.

I ÖA använder man genom hela artikeln ordet "Semester". Om Hedin inte använt sig av det ordet så tycker jag tidningen skall använda sig av de ord han använde, när de försöker få det att låta som han använde just de ord som de skrivit i tidningen.

Sen att det är samma sak är entligen oväsentligt.

Man hade kunnat välja att tolka orden som Hedin sa i stället, i stället för att låtsas att man citerade honom. Då hade det nog blivit semester i alla fall.

Kanske är det debatten om negativ särbehandling på offisijälla som gör att ordet semester sticker i ögonen på Hedin. Hur det nu kan komma sig att man kan bli avundsjuk på lite välförtjänt semester.

Sv: Auktion på tröjor, MODO ligger under
knaskamilla:

Det är väl Styfs moster eller nåt.

Lumber Jack:

Det kanske är som med försäljningen av Wildes idolbilder. Vem i TIK har en mamma som heter Westman i efternamn, tro?

knaskamilla:
Skumt?
innebär bara att det åtminstonde finns EN vettig människa i Övik.

knaskamilla: Äh, det är som vanligt, en modersgestalt som ömkar sig över lillebror.

knaskamilla:

Ja, något skumt är det med det budet. Det är ju på tok för högt...

Poffa: Är man bäst i världen, med det mest oortodoxa spellösningar som skådats på planen, måste man givetvis ha ett annorlunda träningsprogram för att utvecklas. Rulla runt med förbundna ögon på en kontorsstol och passa papperssuddar med linjal exempelvis.

Lumber Jack:

Men det är något skumt med budet på TIK-tröjan...

Poffa:

Haha. Jag hade precis ctrl+c:at det där. Det är ju jätteroligt! För övrigt förstår jag inte riktigt skillnaden mellan vad som skrevs i ÖA och vad Hedin skriver där.

Poffa: INgen närvaro plikt... låter som en omskrivning av semester :)

Foppas ledighet
Följande kan man läsa på modohockey.se:

"Undertecknad vill här på vår egen hemsida, eftersom vissa reportrar inte behagar lyssna noggrant, göra ett klarläggande då det gäller Peter Forsbergs bortavaro under innevarande vecka!

- Peter har INTE semester. Han har i sin överenskommelse med undertecknad ingen närvaroplikt under den innevarande veckan.

- Peters fötter mår så oerhört mycket bättre av att inte stänga in dem i ett par skridskor utan han är fri att träna "office" på, för honom, valfri ort.

Bengt Hedin
Sportchef
MODO Hockey"

Frågan är bara varför Foppa skall träna kontor på valfri plats. Håller han på att förbereda sig för ett liv efter hockeyn?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Boork i farten igen, skall Coacha Almtuna. I sin första match får han möta Skellefteå (Wernblom och Söderberg), jag tror på vinst för SAIK.
Boork kanske får lite mindre tid att skriva ihop utstickande artiklar nu.

Sv: ZZZ-tråd
Morten is back!

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Sv: Morten Green klar för MODO.
knaskamilla: Tack, man gör så gott man kan. Förresten, detsamma.

Frisco: Heja Wifsta ! ;-)

Paddan: Det är okej att vara en dålig förlorare. Lite iaf.

Paddan: Ber att få hänvisa till Tage Danielssons Grallimmatik:

"§4. Inga slutsatser är förhastade. Jag mötte ärkebiskopen i Kungsträgården, inte visste jag att han var ligist. Jag såg Greta äta lunch med en främmande herre, så hennes man är tydligen impotent. Jag såg Harry äta lunch med en främmande herre, inte visste jag att han var på det viset. Jaså du har varit på Mallorca din jävla facist."

Hälge: Hmm, då kanske det är så illa att jag var dålig förlorare...

Hälge, Paddan: En gång cupmästare, alltid cupmästare.

Heja Wifsta!

Paddan:

Jag tycker han är trevlig. Han tar sig alltid tid att hälsa när man är i TIK-ladan, t.ex.

Paddan: Jo, men där har jag rätt att visa mitt riktiga jag.

Frisco: Äh, han är väl inte så himla trevlig, för han vinner ju bara på Xpert Eleven...

Frisco: Okej, blev nästan lite orolig där.

Hälge: Dock har jag aldrig blandat in dig i smeten. Du är en trevlig prick.

Frisco: Jaha.

Hälge: Den stöddiga lillebrodern upp som en sol och ner som en blandning av ägg, vetemjöl, mjölk och 1 krm salt behandlas av de flesta som luft här uppe eftersom ödmjukheten bland en del supportrar till det forna rutnätet bara blir till pinsamheter.

Frisco: Det känns väl alldeles underbart ?

Paddan: Tallar utanför Kempehallen, röd och vit hockeydynamit, örnar. Hela Modo och Örnsköldsvik verkar vara ett enda stort TIK-propagandspridande område.

Frisco: Vad faan, kommer du med TIK-propaganda helt plötsligt...

Lumber Jack: Vi er røde, vi er hvide...............

Frisco: Jag ser att han avslutade med två 2:or och två ass i förlustmatchen mot Hammarby (3-2).

Rögles tränare efter senaste matchen: - Green var fantastiskt bra idag. Trots att han är en lirare spelar han med hjärtat på rätta stället. Han krigade till hundra procent för Rögle trots att han snart ska lämna.

Ikväll spelar Morten (förhoppningsvis) sin sista match för Rögle mot Hammarby på Johanneshovs Isstadion.

Sv: Peter Hirsch.
Hadelöv till Växjö och Peter Hirsch har fått klartecken av Malmö att leta efter ny klubb. Inte lätt att vara målvakt bakom Peter Andersson.

Sv: tg nytt
ria-ra: Precis när Wennerberg fått in den första tacklingen på ett par år.

Poffa:

Värst vad omständligt det verkar att få ihop den där Tre Kronor-truppen... Har de hunnit byta ut alla de hade i den från början snart?

ria-ra:
tg,s mess sa inget om steen...

Poffa:
ja vilken tur att jag sa till då!

ria-ra:

Detta står att läsa på modohockey.se också. Båda utlåningarna sträcker sig först och främst till uppehållet i december.

Dessutom kan man läsa att Alexander Steen åker med Tre Kronor till Karjala Cup.

tg nytt
hedlund till leksand å wennerberg till björklöven!

Sv: Sundström flyttar österut
Nu ligger väl inte Milano direkt österut och visst har han redan flyttat.

Här är i alla fall en TT artikel:
expressen.se/index.jsp?a=204737

Sv: Omröstningen
knaskamilla:
du vågar verkligen utmana ödet du!

Sv: HV:s och FBK:s "Nä, vi skall inte förstärka"
Lumber Jack:

Frågan är väl om de överhuvudtaget diskuterar sina artiklar med varandra? Många journalister som skriver blir det...

För övrigt har Thornéus sagt till mig att han alltid har rätt. Jag väntar fortfarande på första bästa tillfälle att motbevisa honom.

« · 452622 · »