Salle: Ang Webradion så funkade den inte heller när vi var där förra veckan. Tror att Hockeyligan har plockat in grejorna redan eller om Malmö har krängt skiten.
Paddan: Undra om någon har mailat in och fått svar på vad det sitter i. Skulle vara kul att veta om dom sänder för annars kan man ju göra nån nytta. Spela poker eller nåt.
Poffa: Knepigt, jag har tidningar på bordet, teven är på och internetuppkopplingen är än så länge fungerande, ändå påstår Hockeyligan att jag har "inget media"...
Gud, vad jag har haft svårt att få in i huvudet att vi spelar match ikväll. Ska man tolka det på något vis, typ som att matchen kommer att bli något man inte vill minnas har spelats?
Paddan: Ën anekdot angående Timmy från i lördags. I mitten av 2:a perioden så vänder sig en i "mitt" gäng om och undrar var XXXXXXXX tagit vägen. Då får han syn på XXXXXXXX som har stått på sin vanliga plats hela tiden. Då säger han "Ja just ja Timmy spelade inte idag." Vi garvade gött då.
För de som brukar rösta på "Jag är en idiot"-alternativet så är förklaringen att XXXXXXXX har knappt gjort annat än att klaga på #3.
Salle: Vad faan, det där med Timander har jag lyckats missa. Bör väl innebära att Oscar, som jag tyckte gjorde en väldigt bra insats förra matchen, får finna sig i att återvända till en plats på avbytarbänken.
Det är ett revanschsuget MODO Hockey som åker till Malmö i omgång 46. Revanschsuget dels för 5-6- förlusten efter förlängning hemma i januari, dels för 0-3 i höstas nere i Malmö. - Sistnämnda matchen är säsongens klart sämsta insats från vår sida, säger Kent Forsberg, coachen. Nu måste vi bara komma till match mentalt förberedda och tagga upp rejält.
- Det ska inte bli någon upprepning av vad som hände senast i Malmö. Vi måste bara hitta formen inför det slutspel som snart kommer.
Skadesidan i MODO ser ganska bra ut nu, men ändå lämnas ett par spelare hemma. - Kaptenen Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen, hemma blir också Andreas Salomonsson, som har influensa.
Tillbaka i laget är dock Dan Hinote (fotskadad senast) och Mattias Timander (knäskadad senast). - Skönt att deras skador visade sig vara lindriga, menar Kent.
MODO-coachen är väldigt nöjd med lördagsmatchen och 3-1 mot Djurgården. - Det såg väldigt bra ut, säger han. Precis som det ska vara. Hemma är vi väldigt stabila numera. Bara att hoppas att vi börjar hitta stilen borta också. Viktigt inför slutspelet och den här veckan då vi har två bortamatcher på raken. Noterbart om laget
Skadade spelare: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), men igång så smått med träningen, Peter Forsberg (handled), på is i går för första gången sedan handskadan. Andreas Salomonsson (influensa), Per Svartvadet stannar hemma då han väntar tillökning i familjen.
Målvakt: 35 Tommy Salo (30 Mikael Zajkowski).
Backar: 3 Mattias Timander, 24 Adrian Aucoin
7 Jesper Damgaard, 73 Frantisek Kaberle
5 Hans Jonsson, 6 Tobias Enström.
Kedjor: 19 Markus Näslund 17 Fredrik Warg 13 Mattias Weinhandl
12 Daniel Sedin 20 Henrik Sedin 58 Dan Hinote
22 Joakim Lindström 40 Magnus Gästrin 27 Alexander Steen
Låter bekant på något sätt.
Visstja, nu kommer jag ihåg.....
Undrar förresten vad Bäckman gör nu för tiden? :-)