Frisco: Hehe, kanske det. Jag har pratat i telefon under en stor del av matchen och tänkte att de kanske hade löst det fram till och med nu. Men så mycket kan man tydligen inte begära.
Poffa: "sen sköt Frantisek Kaberle ett mycket välplacerat skott i Pasis högra kryss som Nurminen inte hade en chans att se på grund av all trafik framför mål."
I övrigt tror jag att vi nu äntligen får se lite mer skott från blå iPP. Mål och ass av backarna lättade säkert lite på pressen. Dessutomser de att man kan skjuta pucken i mål och inte behöver spela in den.
Poffa: Problemet innan var ju att ingen back vågade skjuta förrän de sett om pucken kunde gå in ifall man skjöt in den på en gång innan man passade bort den, om man fick den så att säga, vilket inte alls var säkert, det är fortfarande inte helt säkert, men det händer i alla fall och då vågar man plötsligt se om någon får in den på skott.
Lumber Jack: Det farliga med att kasta saker in i båsen i "the arena former known as Sydkraft Arena" är att grejerna man kastar uppnår terminalhastighet från 2:a stolsraden typ.
Emma no15: Konstigt nog klarar inte heller Sydkraft av att spela på ledning, kanske därför man försöker sig på det något mer korrekta Eeh, On? som koncernnamn...
Emma no15: Än en gång viade man looserhuvud mot sämre motstånd på bortaplan. Tur att vi inte hamnat i kvalserien för då skulle vi inte ha tagit så många poäng.
Lumber Jack: På torsdag blir det nog inte heller någon underhållning. På lördag blir det underhållning i alla fall. Fast efter biljarden åker vi till Kempis.
Låter bekant på något sätt.
Visstja, nu kommer jag ihåg.....
Undrar förresten vad Bäckman gör nu för tiden? :-)