Wayne Gresky: Ser ut som att Krizan står och sover när Mora får sitt 2-3 mål, inte direkt den snabbaste reaktionen man sett i sidledsförflyttningen när Bastiansen får pucken.
Ikväll hoppas jag på modo, det ger ett hälsosamt glapp till kvalseriekandidater som mora (vilken kvalserie sen, mora och leksand.. ) men sen tror jag det är dags för brynäs att vinna. dom är för b ra för att harva på där nere kring strecket. att ssk ska kunna slå håve känns svårt.. ssk vinner bara mot timrå.
spud: Konstigt, för Hahls handledsskada och wargs blindtarmsoperation berodde ju på att Tik var feltränad som ni så fint sa. Jag sa det ifjol och säger det igen "Svinhugg går igen".
RTS: Skillnaden ligger väl i att hos oss är det ett par gamlingar som är aningens mer slitna än era. Sen Warghs axel är känd, och diverse hjärnskakningar kan man nog inte träna bort.
Men snart så kommer helvetets portar öpnna för er också.
Snoop: Antagligen, varken Sundström eller Timander är kända som lagets mest vältränade spelare. Petrovicky var inte dirket i toppslag när han kom heller.
RTS: Inte särskilt, vi vinner det här. Och skulle vi mot all förmodan inte det så är det långt kvar av säsongen. Mina nerver brukar komma fram i slutspelet. Iaf har det varit så sen början av 90-talet. Innan dess så var varje match en kamp om nytt kontrakt.
Dessutom har Hedmans redan varit inne på dagens bjudmål.
Snoop: Skulle inte tro det. Dom brukar alltid reda ut sådana här situationer. Men en fråga till er Modoiter: Har ni tränat fel eftersom ni har så mycket skador??. För enligt er så hade visst Timrå det ifjol.
Hahaha, Arne är då för härlig. Pratar om Moras upphämtning från 0-3 till 3-3 och säger i nästa andetag... "och Södertälje har också hämtat upp ett stort 0-3 underläge... till 1-3"
Det visar sig. Måste ju för övrigt faktiskt skämmas lite över kommentatorn de satt att jobba idag. Vad snackar han om? "Chans att bli ett short-handed goal, som det heter på svenska".
Berka: 19 sekunder mellan 1-3 och 2-3 om jag såg rätt. Mitt sopcast-tittande blev väldigt kort. Hann kika en knapp minut innan de två målen ramlade in och jag kopplade ner sopcastsändningen.
Dags att fortsätta rätta uppsatser istället, tror jag.
Berka: Stabil period får man säga. Äntligen har Harald formerat backtruppen som jag vill ha den och vips...
Tolsa ser faktiskt ut att trivas i sin nya omgivning. Bra målskyttar dessutom. Pass på bortre och öppen kasse verkar vara modellen mot Mora. Det här vinner vi. Jag är inte ens nervös längre.