Zigge: Hmm...den eneste front jeg kæmper ved er hockeyfronten...i aften spiller mit hold Herning mod Esbjerg i DM-semifinalen...Herning spiller ude mod Esbjerg og vi har 2-1 i kampe indtil videre...hvis vi vinder i aften er vi i finalen...´- efter 1. periode....
Zigge: Wow, en Saddam-anhängare utanför MIN dörr. Tror du jag kommer med i CNN då? Eller Al-Jazeera? Kanske kan man få någon sån där fin Scud-missil också, skulle göra sig riktigt fint här ute på gräsmattan! En Apache-helikopter har jag också alltid velat ha, skulle underlätta mina transporter in till Kempehallen.,,
Jaha, då sitter man här igen. I väntan på nästa Avs-match. Om en dryg halvtimme är det nedsläpp i Pepsi Center mellan Colorado och Phoenix. Skall Foppa-loppa bli spelare nummer två att nå 100-poängsstrecket? Han har god chans i natt mot ett Phoenix som redan är klart för golfsemester och lata dagar i solen.
I övrigt i natt så spelar Vancouver mot Los Angeles (också de är klara för sommar och sol) i Staples center i LA. Den matchen börjar klockan 05.00 svensk sommartid. Kom ihåg att ställa om klockan i natt.
Colorado leder nu efter ett PP-mål av Skoula. Assisterad av Blake och Forsberg. Därmed har Foppa 98 poäng och knappar in på Macke. Det var hans 71:a assist.
Nu gjorde Avs 3-1. Målskytten var Greg DeVries. Assisterad av Reinprecht. Man gjorde de två senaste målen med 43 sekunders mellanrum
Andra perioden hinner inte knappt börja förrän Colorado i numerärt underläge gör 4-1. Målskytt Hejduk på assist från Foppa och Morris. Målet kom 22 sekunder in i andra perioden. Foppas 72:a assist och hans 99:e poäng den här säsongen.
Colorado har ytterligare en puck i mål men det blir bortdömt på grund av att man blåst av spelet. Det pågick nämligen en fight mellan Ference och Hinote.
Matchen är slut. Den slutade 6-1 till Colorado. Foppa hade två assist och är därmed uppe i 99 poäng. En poäng efter Macke som spelar senare i natt. Slutstriden i poängligan står nu troligtvis mellan två fd MODO-spelare. Stort, större, STÖRST!!
MartinSedin: Ö-vik rockar i NHL-Statistik-toppen!!! Njurunda är representerade i Rockie-toppen. Y oh Y , Y-län hockey-rockar, enda länet med 2 ES-lag i Sverige!!
MartinSedin: Ö-vik rockar i NHL-Statistik-toppen!!! Njurunda är representerade i Rockie-toppen. Y oh Y , Y-län hockey-rockar, enda länet med 2 ES-lag i Sverige!!
Nattens viktiga match spelas mellan Vancouver Canucks och Anaheim Mighty Ducks i Arrowhead Pond of Anaheim. Samuel Påhlsson mot 2xSedin och Super-Macke.
Övriga matcher i natt:
New Jersey Devils - New York Islanders 6-0 slut Chicago Blackhawks - Edmonton Oilers 4-4 slut
Kände det var dags att skaka igång den här tråden igen. I natt går både Foppas Colorado och Mackes och tvillingarna Sedins Vancouver in i slutspelet. Härligt. Denver Post kör en liten "inför slutspelet special" och snackar då i en hel artikel om Foppa-loppa.
Man nämner tex att hans poängsnitt/match i grundserien är 1.15. Inte illa pinkat. Han är dessutom bäst på att höja sig i slutspelet. Han har nämligen smått otroliga 1.51 poäng/match i slutspelshistrorien.
"Foppa-loppa"? Ska det föreställa någon kompromiss mellan lulingarnas otroligt ironiska och humoristiska "Floppa" och det mer allmänt vedertagna "Foppa"?
Foppa-loppa kom till 1994 tror jag det var i mitten av en klack som stod i ett hörn där det nu är sittplats (inte långt från det magiska H Höger). Allting baserades på att Foppa såg alla andra hockeyspelare som pjäser i ett spel som bara han kunde spela. Ungefär samtidigt kom vi fram till att hans 40 miljoner som han fick i första kontraktet skulle gå till ett hus med källare byggt i diamant, väggar i Kevlar och skorsten murad av månstenar. Matchen var en av de tråkigaste om man bara räknar det som hände på isen. Det var mot VIK och MODO vann med 5-2 tror jag.
Mmm, nämde spelare från södra V-norrland fixade just en utvisning.
Dessutom har ju denna match en fd MODO:it på planen. Sammi Pahlsson, you know? Vi får inte glömma de våra och bara stirra oss blinda på Foppa och Macke.
På tal om Sammi, han får just nu enormt mycket beröm för sitt spel sedan han kom tillbaka från sin lilla "semester" i Sverige. De kallar honom Anaheims bästa defensiva center på slutet och man anser att han borde få ett nytt kontrakt.
Mmm, densamme. Men det mesta talar väl ändå för att han kommer fortsätta i NHL. Dessutom har ju LHC dementerat att man erbjudit honom något kontrakt och jag tror altt som den klubben säger...:)