1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Peter Forsberg!!

« · 1666284 · » Till forumet

Sv: Peter Forsberg!!
Rytter: Vi har en annan regelbok än övriga Hockeysverige, därav Foppas kommentar om Andersson.
Kommentera

ULTIMAVICI: kan de bara konservera formen så kan det gå
De har lite kräftgång nu, men i form o möta de på bortaplan är det en farlig motsyåndare
Kommentera

Steken84:

Man ringde och kollade Nordgrens mål, men man orkade inte kolla frölundas. Fattar fan inget av det där.

Redigerad kommentar

Kommentera

1-4 Frölunda och lehkonen åker på Reideborn i målgården precis innan målet???????????
Kommentera

ULTIMAVICI:

Jaha man får gena genom målgården och nudda målisen, precis innan skott kommer. Detta är alltså inte att störa målvakten.

Kommentera

Nikki Nio: Haataja och Smolenak sitter på riktigt bra kvaliteer, men de måste ju ha en center också.
Kommentera

Nikki Nio:

Haataja tycker jag är ok, med en vettig center får vi nog ut bättre av honom.

Kommentera

Skröder är ju kung när han får spela extraforward. Har energi att vara riktigt jobbig.
Kommentera

ULTIMAVICI:Torp, Hedman, Öberg plus Smolenak och Haataja som inte känns som fullträffar.
Kommentera

Nikki Nio: ? De värsta blysänkena sitter ju med utgående kontrakt. Torp får man helt enkelt bara sparka eller låta honom köra ismaskin.
Kommentera

Riktigt fin passning av Flanagan som öppnar upp allt.

Kommentera

Bad_Brett:

Nästa säsong kommer troligtvis suga ännu mer om nu Modo klarar sig kvar.

För det första måste Modo skära ännu mer i diverse budgetar för att klara det nya SHL-kravet för säsongen därpå.

För det andra har man antingen en usel GM eller en helt ny GM som får börja sitt arbete sent.

För det tredje har man fortfarande en hel del dåliga spelare på kontrakt som antingen köps ut (pengar rakt i sjön) eller som spelar (pengar rakt i sjön OCH negativ inverkan på spelet).

För det fjärde står man med en ny huvudtränare, förhoppningsvis ny tränartrio men hur troligt är det...

Kommentera

ULTIMAVICI:

Vackert!

Kommentera

Ruskigt snyggt iaf.
Kommentera

Sven Tuta: Tror Malmö skulle passa oss utmärkt. De klarar ju nästan bara att komma in i zon genom dump & chase.
Kommentera

J F K: Kan inte du skriva vad man får ha åsikter eller "gnälla" om, förresten det är väl bara att följa dina inlägg. Följande gäller: negativa åsikter om domarna, ullmark samt kommentatorerna räknas som negativ kritik allt annat är gnäll.
Kommentera

hanzon: malmö ligger under så teoretiskt kan det bli malmö vi möter i kvalet, 😰😰😰 huvaligen kan bli jobbigt
Kommentera

Vilken passning till Domarbasen Peter Andersson, klockrent.
Kommentera

Foppa mfl bör fanimej gå ner i omklädningsrummet och ryta till och tala om för alla att det är dags att börja visa lite jävlaranamma!!!
Kommentera

Värst är ju hur håglösa man lyckas se ut en kväll som denna. Bli förbannade, visa lite känslor, ta en figth - någonting som visar att man vill något. Var fan är Brashear nån stans när han behövs som bäst?

Kommentera

Rytter: håller med skrek till ordentligt lehtivuori kanske ville göra ett så snyggt mål hahaha nyp till direkt istället samma sak i chansen possler tror jag,hade i slottet.Tycker roche är väldigt bra i offensiv zon fast deffensiven är ju annorlunda.
Kommentera

ULTIMAVICI: jo det är riktigt genomtänkt!! Blir så jävla förbannad på denna lama inställning och grova missar så man förtjänar inte att spela i shl
Kommentera

Sawchuk:

Jag förstår inte hur någon kan vara nöjd med Svartvadets arbete. Spelet såg ju trots allt rätt bra ut förra säsongen med Anders i båset. Det känns snarare som att det största problemet var att Svartvadet värvade spelare som inte alls passade in i spelsystemet, samt bytte ut den enda tränaren som ställde krav. Då blev det en kedjeeffekt som ledde till att han tvingades sparka den tränare som var tänkt att stå för lite kontinuiet. 

Kommentera

jämtland: Jag skulle tro att ditt konto var kapat om du inte gnällde.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Förra matchen var ok, men det här var nog det sämsta jag sett på riktigt länge. Varenda spelare håller pucken för länge. Man dräller hela djävla tiden. Jag kommer nog inte se en enda match nästa säsong om inte alla tränare får gå.
Kommentera

Sawchuk: Ja men alla tror ju att modo får det lätt i kvalet för de är bättre än allsvenskt motstånd. Nej förlåt mig jag ska inte gnälla.
Kommentera

Steken84: Skicka ned i divisionerna? Verkar ju inte vara så genomtänkt kommentar?
Kommentera

Sawchuk:

Verkligen inte bra självförtroende nu. Lethivouri med öppet mål men håller i och håller i tills målvakten hinner tillbaka, ett lag och spelare med självförtroende nyper direkt där och sätter den.

Kommentera

ULTIMAVICI:Man tycker faktiskt synd om Foppa ,vinnarskallarnas vinnarskalle, ska behöva uppleva detta på sin högtidsdag.

Så dåligt att man inte tror det är sant, knapp ett skott på mål...

Kommentera

Skicka detta skitlag utan vilja och utan motivation ner o divisionerna! För i högsta serien är ni inte värda att vara. Pinsamt att se när publiken strömmar till och Foppa ska hyllas. Fy fan vad man skäms
Kommentera

Rytter:

Nä ett mål släppte  vi in i framför frölundas mål :P

Kommentera

Gunnar Soderholtz:

Bara att byta till Viasat nästa säsong då...

Vita Hästen...Asplöven... Ja, till slut kanske man får se Modo vinna lite matcher

nästa år.

Kommentera

Gunnar Soderholtz:

Ja idag är det verkligen kasst framför mål idag. Det är ju där vi missat och släppt in alla mål idag.

Kommentera

Gunnar Soderholtz: Ja hade vi valt att plocka bort spelare i defensiven istället för att stå 2 meter bredvid så skulle vi ha råd med såna misstag, för då skulle man inte ostört kunna raka in en sådan slumppuck...
Kommentera

Sawchuk:Känns som alla bara blir sämre och sämre för varje match som går.

Detta är inte bra, eller rent ut sagt uruselt. Vad är det som händer??

Kommentera

Sawchuk:

Det är endast kedjan med Hossa - Påhlsson - Haataja som klarar av att skapa längre anfall och hota. Dom kan bli våran nyckel i ett kvalspel.

Kommentera

Sawchuk:

Jag hade vissa förhoppningar om att man skulle vara sugna på att bjuda publiken på en bra match, speciellt nu när nerverna inte borde vara är ett problem längre.

Så fel man kan ha!

Kommentera

Rytter:

Torp ramlar och i röran efter 0-2...

Otippat!

Kommentera

ULTIMAVICI:

Nu fan blev han nöjd!

Kommentera

Rytter: Är mitt minsta problem med honom. Han kommenterar 80% av Modos matcher och hatar allt som har att göra med klubben.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Så jävla illa. Han kan inte namnen på spelarna eller deras nummer ens. 

Kommentera

Steken84: Ta bort kommentatorn i periodpausen!
Har Cmore ingen fingertoppskänsla alls till årets största SHL-match? Tydligen inte.
Kommentera

ULTIMAVICI: Haha 0-1 direkt! Riktigt raggade är dom!
Kommentera

Snipan: Är grabbarna inte adrenalinstinna nu då jävlar.
Kommentera

ULTIMAVICI: snyggt! ngt att glädjas över i en fö usel säsong. Glad att man lyckades så väl med hyllningen och Foppas tal var brilliant. Speciellt kängan till Peter A.
Kommentera

Forsberg 1978:

Sitter här och halvsnyftar, otroligt mäktigt att se

Kommentera

Världens bästa genom tiderna Peter Forsberg!!!!

Kommentera

Underbar inramning som når till och med till TV-soffan, och otroligt vackert tal.
Kommentera

modomille: Bitter över att jag inte fick till det och kunde närvara i FC ikväll. Men 160 mil tur och retur och familj gör att mycket ska passa in.
Kommentera

Blake: är där snart :)
Kommentera

« · 1666284 · »