westerlind: Åfan, skulle den andra rebusen bli Sollefteå, inte undra på då att jag inte fick Hotlips att gå ihop med Umeälven. Måste vara det där +F som förbryllade mig...
westerlind: Ähh det var väl inget, det var inte lika långsökt som Ö-vik så det var lättchansat. Ingen som har något schysst korsord att lägga ut istället för dessa tråkiga rebusar och fotbollshistorier?
danoj: The Legend of Zelda var så grymt! :D Svårt att ranka spelen, men kanske Zelda ändå var bäst. Det fanns dock så många. Porthello räknade upp några bra :)
Sanningen ligger ju i betraktarens ögon, och jag har aldrig sett mig själv med tröjan på. Däremot har jag sett mig med Hlinka-tröjan, oerhört vackert tröja.
danoj: Hehehe enormt bra, Track and Field 2, Castlevania, Tennis, Night rider (?? hette det så?) och Duck Hunt var några andra... har nästan glömt bort samtliga spel.
Duck Hunt med tillhörande pistol var en riktig höjdare. Sedan fanns det en flygsimulator också som jag brukade hyra på Videoteket lite nu och då...hmm vad var det den hette...Man skulle iaf flyga runt och skjuta ner MIG-plan (har jag för mig) och för att klara första banan var man tvungen att tanka i luften samt landa på ett hangarfartyg. Jag lyckades aldrig landa på det där jävla Hangarfartyget, så jag kom aldrig längre än bana 1!
Portello: Man kan ladda ner emulator på pc:n och köra de gamla klassikerna. Jag gjorde det för ett år sen och spelade mig less :) Men nu ska jag nog tamme fanken ladda ner det igen..
Top Gun! Så hette det! Jo det var väldigt kul, trots att man harvade runt på första banan hela tiden. Man kanske ska ta och köpa det spelet nu och se ifall man har någon chans att klara sig till bana 2.
Portello: Nä, det är sant. Som tur är, så har jag kvar mitt gamla nintendo hos mina föräldrar. Brukar bli mycket tävling emellan brorsan och mig under julen när är hemma...
Portello: Det tror jeg faktisk ikke. Jeg fandt den på c64.com under navnet SuperSprint. Kan huske at det var et spil jeg altid spillede på den lokale grillbar...Jeg anbefaler: prøv den....
Ni snackar om 8-bitars nintendo. Jag säger bara ABC-80 eller kanske en VIC 64. Till VIC 64:n så var väl det klart roligaste spelet Indiana Jones. Klart kultigaste spelet var Sex Games. Där kan man snacka om ett joystickförstörande spel.
ABC-80:n var också klart rolig med sin bristande grafik. Ett av de mest avancerade spelen var väl något som som hette population eller nåt sånt. Man skulle utifrån olika valmöjligheter se till så en population med myror blev så stor som möjligt.
poffa: Fanns ju också ett tvspel där det fanns några guldspel. Ett var Boxning. Gubbarna var i olika färger. Tror att den gula var bäst. Ett annat spela var mman en groda som skulle hoppa från näckrosblad och fånga flugor. dessutom fanns det ett robbotspel där man skulle skjuta och hålla på.
Portello: Jeg kan huske det der boksning med mænd i forskellige farver....Når man havde knock-outet en mand, var der fire stjerner (eller noget i den stil) der hang over hovedet...Er der nogen der kan huske et ishockeyspil til Nintendo??? Der var fire slags spillere: Tynd, lidt tynd, lidt tyk, helt tyk..nogens om kan huske det?
Åfan, skulle den andra rebusen bli Sollefteå, inte undra på då att jag inte fick Hotlips att gå ihop med Umeälven. Måste vara det där +F som förbryllade mig...