Noterbart För andra matchen i rad gjorde både Martin Chabada och Linus Omark mål för sitt Luleå och verkar på allvar ha hittat formen. Svenska mästarna MODO utan bland andra Magnus Wernblom och med Tobias Enström som forward mäktade med 33 skott, men fick bara in tre puckar bakom Gusten Törnqvist.
Inte många skribenter experter som har koll på vilka spelare som är med i trupperna.
MorganaLefaey: Jo starkt av Brynäs synd för domatt det inte delas ut några poäng på försäsongen bara och chansen att dom upprepar det i serien ser jag som ytterst liten.
På tal om försäsongsmatcher så hade målvakterna i VF-BIF idag inte någon av sina bästa dagar skulle jag tro. 5-7 och 73,1 och 87,2 i räddningsprocent. Starkt av brynäs att komma igen efter så många underlägen och sedan dessutom vända på steken.
Salle: Vi får väl fortsätta säga att förluster är bra så här på försäsongen. Men måste faktiskt säga att jag tycker de gjorde det ganska bra med tanke på vilket lag vi ställde upp med.
Hmmm, börjar se att det här inlägget börjar stämma otroligt bra överens med någons instruktionsbok om hur man skall tolka försäsongen. Bäst jag slutar här.
Salle: Jo för denna match i alla fall :), men man vet ju hur det gick i fjol så man får väll hoppas att det ger samma resultat som i fjol :). Dålig på försäsongen grym i serien.
Nu börjar Salle värma upp inför seriestarten också: Third Period 44.34 2 min LHF 40. TARVAINEN, Jussi ROUGH 44.34 2 min MODO 15. SALOMONSSON, Andreas ROUGH
MorganaLefaey: Äh, det var säkert den där Mikko Pukka, eller vad han heter, som snubblade och gled in i mål och så partiska som de är där uppe i lapptillhållet så dömde de givetvis mål för "Pukkan var ju över mållinjen".
Cyklob: Vi skyller det hela på att de inte var koncentrerade där på slutet av perioden (17 sekunder innnan avblåsning) samt då att luleå fick börja innan spelarna kom ut på planen men det tog dem ändå 19 sekunder att göra mål.
hellge: Reglerna? Vi har skrivit laguppställning,. Skrivit målskyttar och snackat om matchen. då i första periodens sista minuter ramlar nån in och startar en ny tråd. Underligt.
shinzawai: Bäst att fortsätta i skinnkavajens helt nya tråd. Pierre Hedin två assists, usch det här är riktigt illa... det blir kvalserien i år. Vojne vojne.