Nu är det klart. På presskonferensen i morgon (onsdag) kommer man meddela att Patrick Roy lägger av. Det är alltså inte MODO utan Avs som har presskonferens i morgon.
Undra om detta kommer spela någon roll för hur Peters beslut om sin framtida hockeykarriär kommer se ut?
Colorado kallade ju in sin tredje målis Philippe Sauve från Hershey Bears några gånger under säsongen. Om jag får tippa lär han inte bli andra målis nästa säsong..Ett målvaktsnyförvärv lär det bli. Frågan är om det blir en första eller andra målis
poffa: Jag tror att detta kommer att påverka Peters beslut i högsta grad. Visst finns det några intressanta free agents målvakter som tex Felix Potvin men frågan är om han är en målvakt som kan ta tillbaka Stanley Cup till Denver?
De senaste åren har ju Colorado tradad bort stor del av sin framtid och frågan är vad de kan trada bort för att ta in en målvakt.
Mitt tips är att Peter spelar i MODO till hösten om han känner att Colorado inte har ett lag som kan gå hela vägen.
Detta vore ett intressant scenario: Peter bestämmer sig för MODO, berättar för Colorado som då väljer att trada bort han till något lag och sedan meddelar Peter nästa dag att han signat med MODO. Är detta tillåtet förresten?
Det finns ju intressantare målvakter än Potvin. Osgood är ju också en free agent. Det är ju en målvakt som visat att han kan ta sitt lag hela vägen.
Därför tror jag att Foppa kommer att stanna ett år till. Colorado som har hyffsat gott om pengar kan ju lägga Roys lön på en annan målvakt (Osgood) och på så sätt vara en slagkraftig konkurrent till SC nästa år.